![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty in plaats van Azerty ? | |||
Neen, ik wil er niet van weten. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,26% |
Ja, zelfs al zal het me toch wat moeite kosten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,97% |
Ja, voor mij, super flexibele wereldburger, een makkie |
![]() ![]() ![]() |
29 | 46,77% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar al die toetsenborden zijn niet voor de typist, maar voor de schrijfmachine ontworpen, een schrijfmachine die niet meer bestaat: Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vermits beiden (AZERTY en QWERTY) niet ideaal zijn, heeft het dan ook geen zin om het ene voor het andere om te ruilen. Iets van sop en kolen, weet je nog wel ? Of van lood en oud ijzer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
|
![]() Voor cijfers en voor programmeren, ja.
Niet van zodra je iets met accenten nodig hebt. Citaat:
Maar daarmee is het opschrift van je toetsen niet veranderd, en vermits je in het begin serieus moet zoeken als alle toetsen op een andere plaats zitten, vind ik dit redelijk waardeloos. Citaat:
Je moet zien hoeveel investering in tijd je zult moeten doen om Colemak of whatever aan te leren en dat afzetten tegenover de tijdswinst die het je zal sparen nadien doordat je rapper zult kunnen typen. Om maar te zwijgen van de kost van een nieuw toetsenbord, tenzij je per se een K wilt als je op een B drukt. Het sop lijkt mij echt de kolen niet waard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Zoals ik zei dus, mensen die van álles iets communautairs willen maken.
Misschien valt er nog wel iets onbenulligers om er een taalstrijd bij te sleuren. Mogen we nog Franse wijn drinken bijvoorbeeld, of is dat ook onderdrukking door de belgitude ? Er is zoveel goede Spaanse wijn. En waarom nog van éclairs spreken ? Wat is er mis met chocoladebliksems ? En we kunnen misschien eisen dat ze het Engels aanpassen : wij willen geen 'French kissing' maar 'Flemish kissing'. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 januari 2011 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ook lood om oud ijzer dus, behalve misschien om een dvorak-ervaren typist in een wedstrijd een klein voordeeltje te geven tov een qwerty Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2011 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Azerty houdt veel meer rekening met de Nederlandse spelling dan Qwerty. Een op Nederlands afgestemd toetsenbord zal vermoedelijk meer Azerty-elementen hebben dan Qwerty-elementen. Laatst gewijzigd door kiko : 4 januari 2011 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PC's hebben Azerty Geen enkel probleem
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementslid
|
![]() Ik gebruik qwerty omdat alle computers in dit Aziatische land zo ontworpen zijn. Wanneer ik terugkeer naar Belgie duurt het telkens een tijdje voor ik Azerty weer gewoon ben, maar zo'n groot probleem is dat niet.
Ik zie de noodzaak niet in van een officiele verandering van het ene systeem naar het andere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar't schijnt kan je die gewoon in een tas stoppen en meenemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch een feit dat het Engels, het Nederlands, het Frans, het Duits verschillende talen zijn, met eigen schrijfwijzen, waar de ene dus vaak é è en ç gebruikt en de andere niet. Historisch gezien zijn er dus verschillende toetsenborden ontwikkeld ... per taalgebied. Het zijn dus niet de toetsenbordindelingen die communautair zijn .... .... maar wel: de gedwongen toestand dat wij met het toetsenbord van een andere taal zitten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is het bij jou ?
Blinde liefde gebaseerd op 'omdat het toevallig nu zo is' ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht je nou nog zeggen dat het flauwe humor is, maar pretentie .... alstemblieft zeg, droogstoppel.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga eens een laptopke kopen in een van de betreffende landen ...
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sneu voor jou dat je het moeilijk aankunt dat jouw kinderen liever naar Angelsaksische muziek luisteren dan naar de muziek van jouw voorkeur. En dat ze shit zeggen in plaats van merde.
|
![]() |
![]() |