![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoals men toen zei, "opgroeien voor galg en rad" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beschuldig niemand , en als deze onschuldig blijkt te zijn dan zal de juiste persoon dat oordeel wel vellen . Daar hebben we uw als niet voor nodig . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik reeds eerder aanhaalde, ook in de gemeentescholen hier was het niet altijd een pretje om les te volgen! De enige reden waarom kinderen er soms minder gestraft werden was om leerlingen te lokken. Het katholieke onderwijs was veel beter van kwaliteit dan dat van andere scholen, dus minder streng zijn was een manier om leerlingen te lokken. Maar nogmaals, ik ben heel mijn jonge leven op katholieke scholen (3 in totaal) geweest en heb nooit problemen gehad en heb ook niemand gekend die wel problemen had.
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarop baseer jij je om dit te stellen? Op de leugens en roddels die al van in je jonge jaren verteld werden? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik ging niet naar de gemeenteschool, mijn nichtje wel. 3. Oh ja, het katholieke onderwijs was veel beter! Zelfs een 15-jaar geleden nog kwamen kinderen uit de Nederlandse grensstreek naar bepaalde katholieke scholen in het Antwerpse, niet omdat ze katholiek zijn, gewoon omdat het onderwijs kwalitatief veel beter is (ik weet niet of dit op dit ogenblik nog zo is want ik heb me daar de laatste 10 jaren niet erg meer voor geïnteresseerd). 4. Oh zeker, er waren wel degelijk problemen ... er waren overal problemen, dat vergeet men maar al te vlug. Alleen is het op dit ogenblik mode om met scherp te schieten op de katholieken en zelfs alle christenen. Binnenkort moeten we misschien zelfs terug de catacomben in!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 7 januari 2011 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Jij baseert je op de verhalen van één leerling 3 Ze kwamen omdat ze dachten dat het onderwijs beter was dat het onderwijs uit Nederland. Dit toont niet aan dan het katholiek onderwijs kwalitatief beter was. Je baseert je dus op leugens en roddels. 4 Er waren inderdaad overal problemen, maar blijkbaar was er binnen de katholieke kerk erbovenop een structureel probleem door het stilzwijgen, toedekken,.... Waarvoor de schuld vooral ligt bij de machthebbers binnen die kerk, niet bij het "voetvolk". Door dat structureel probleem is dat probleem toch groter kunnen worden dan elders. Laatst gewijzigd door artisjok : 7 januari 2011 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens ... wie zegt dat het niet een manier is om aan één of andere schadevergoeding te geraken mocht de kerk besluiten om slachtoffers een som uit te betalen? Wedden dat er op dat moment nog een paar honderd slachtoffers "plots" zullen opduiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister
|
![]() Er zullen inderdaad wel gelukszoekers tussen zitten.
Sexuele intimidatie is voor elke vrouw verschillend. In iemands gat nijpen kan door de ene vrouw gezien worden als een flauwe grap, terwijl een andere niet meer naar het werk zal durven komen. Wat doe je dan ? Psychische gevolgen zijn al zo moeilijk vast te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het gerecht moet daarover beslissen" is hun eeuwige antwoord. En aangezien de feiten verjaard zijn, zal het gerecht daar nooit een uitspraak over doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |