Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is je netto inkomen, zonder extra's?
> 2500€ 12 14,29%
2000€ - 2500€ 9 10,71%
1500€ - 2000€ 19 22,62%
1000€ - 1500€ 24 28,57%
500€ - 1000€ 5 5,95%
0 - 500€ 15 17,86%
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 00:11   #161
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
maar IS dat wel zo?
De armoede neemt overal ter wereld af! Nu goed, daar zijn andere topics over.
(http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=14549)

Citaat:
twijfel je er eerlijk aan dat het vandaag de dag allemaal veel harder, zwaarder, prestatiegerichter zou zijn?? Dat méén je niet, hoop ik.
Ik heb nog maar weinig argumentatie, cijfermateriaal of bewijs gezien dat het tegendeel aantoont. Dergelijke veronderstellingen komen meestal voort uit foutieve veronderstellingen die men heeft over het verleden.

De stelling die naar voren werd geschoven in dit topic is volgens mij klinklare nonsens. Onze koopkracht is volgens mij de afgelopen jaren, decennia, centennia en eeuwen toegenomen. Het feit dat men op quasi alles belastingen dient te betalen, bemoeilijkt dergelijke vergelijkingen wel, maar het verwondert mij toch dat er eigenlijk nog niemand met een hoop cijfermateriaal op de proppen is gekomen.
Dat de koopkracht afgenomen is zou ik ook niet durven beweren.
Wel hebben steeds meer mensen het moeilijk om rond te komen.
Zo kunnen veel oudjes hun verzorging niet meer bekostigen met hun pensioen.
Laaggeschoolde jongeren hebben het waarschijnlijk ook niet gemakkelijk om in onze maatschappij mee te draaien.
Eenvoudig leven is nu eenmaal niet zo eenvoudig meer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 00:23   #162
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

quote tomb
Wat houdt u tegen uw hebben en houden te verkopen om zelf een zaak te starten en zo zelf op de kap van uw werknemers beginnen binnen te rijven? Ik dacht het al.
doornroosje
ik bedoel de multinationals, wat u wel vermoede denk ik.
tomb
Als u niet past in de job, wordt het hoog tijd dat men iemand anders die meer geschikt is op die plaats zet. Als u met een vork uw soep probeert op te eten en er zijn lepels voor handen, dan is dat uw zaak dat u met de vork verderdoet, ik gebruik de lepel.
doornroosje
Om de 3 maanden tussentijdse evaluaties,eenmaal per jaar hoofdevaluatie,altijd goed bevonden,zonder vork ,zonder lepel,
tomb
Dus uw capaciteiten nemen af als de economie slecht gaat. Gij werkt bij de vakbond zeker?
doornroosje
CAPACITEIT van het aantal werknemers,niet mijn capaciteiten
tomb
Goed, we gaan de loonskost verlagen door op korte termijn het ambternarencorps met 80% terug te dringen, de vakbond en politieke partijdotaties, het koningshuis en de sponsoring van de godsdiensten af te schaffen, alsook het leger. Ik steun uw oplossing.
doornroosje
dat zijn u woorden he,niet de mijne
doornroosje
Ik denk dat u blauwer dan blauw wil zijn dus donkerblauw,te merken aan het medegevoel dat u voor een ander zijn job hebt.
Dus eindresultaat u en ik zullen het nooit eens worden.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 05:11   #163
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomb
Wat houdt u tegen uw hebben en houden te verkopen om zelf een zaak te starten en zo zelf op de kap van uw werknemers beginnen binnen te rijven? Ik dacht het al.
ik bedoel de multinationals, wat u wel vermoede denk ik.
Wat is er zo verschillend aan een multinational? Die zijn veelal log en zwaar en moeten het van hun critische massa hebben. Als er ergens te veel mensen tewerkgesteld worden, is het door de multinationals.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Als u niet past in de job, wordt het hoog tijd dat men iemand anders die meer geschikt is op die plaats zet. Als u met een vork uw soep probeert op te eten en er zijn lepels voor handen, dan is dat uw zaak dat u met de vork verderdoet, ik gebruik de lepel.
Om de 3 maanden tussentijdse evaluaties,eenmaal per jaar hoofdevaluatie,altijd goed bevonden,zonder vork ,zonder lepel
Geen enkele baas legt een goede werknemer af. Het ging trouwens niet om u persoonlijk.
Citaat:
Citaat:
Dus uw capaciteiten nemen af als de economie slecht gaat. Gij werkt bij de vakbond zeker?
CAPACITEIT van het aantal werknemers,niet mijn capaciteiten
Wat bedoel je met de capaciteit van het aantal werknemers?
Citaat:
Citaat:
Goed, we gaan de loonskost verlagen door op korte termijn het ambternarencorps met 80% terug te dringen, de vakbond en politieke partijdotaties, het koningshuis en de sponsoring van de godsdiensten af te schaffen, alsook het leger. Ik steun uw oplossing.
dat zijn u woorden he,niet de mijne
Ik sta open voor alternatieven. Van mij moogt ge de loonslast ook zonder besparingen te doen verlagen hoor. Ik betwijfel zelfs of dat in Belgie de inkomsten van de staat zou doen dalen.
Citaat:
Ik denk dat u blauwer dan blauw wil zijn dus donkerblauw,te merken aan het medegevoel dat u voor een ander zijn job hebt.
Dus eindresultaat u en ik zullen het nooit eens worden.
Als je vanuit die stelling vertrekt, dan zal dat inderdaad zo zijn. Ik ben helemaal niet blauw, ik wil de welvaart van iedereen maximalizeren, en optimaal verdelen.
Oud 3 juni 2004, 09:47   #164
Ex'er
Vreemdeling

Standaard

Jongens, jongens (en de meisjes ook), leer es te relativeren en spring van dat paard.

De vexille,
Blij dat ik een bevestigend idee terugvind in uw kringen.
U bekijkt het natuurlijk anders dan van mijn standpunt. Ik kan enkel maar omhoog kijken, u kan omlaag kijken.
Maar inderdaad een beetje gezond verstand en een moedige houding maakt veel in het leven. (schelden daarentegen is iets van ondergeschikte rassen in mijn ogen )

Ja, eigenlijk is de topic verkeerd verwoord.
De koopkracht is wel degelijk toegenomen !!!

Maar dan op een ander niveau. Ik kom uit een arbeidersmilieu en daar is er niet veel koopkracht meer. (Oja, voor diegenen die niet weten hoe een forum te gebruiken <= dit was de topic !!! begin maar te typen. )
Mijn ouders hebben het al moeilijk om nog iets te kunnen sparen, en ik kan het helemaal niet meer. Niet dat ik zo veel uitgeef, integendeel zoals ik al schreef.

En ik werk er ook verschrikkelijk hard voor ! (60u/w zal er ook niet ver naast zijn) Het verschil is dat ik in mijn niveau er matig naar verdien, waar er op andere niveaus dubbel (tot zelfs triple) zoveel voor verdient word. Zie de poll. Ik heb een full-time en iedere avond werk ik nog es tot 10-11u. Volledig legaal zelfs ! Misschien moet ik dat ook es beter met 'gezond' verstand herbekijken. Zelfs in de weekends heb ik er nog een jobke bij ipv geld te gaan uitgeven in een discotheek.

Wat moet ik doen? Alles laten vallen en enkel de full-time houden? Met 1500€ in de maand kom je er niet. Ik heb ook een gezinnetje te onderhouden...
Ex'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 11:53   #165
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Toen men een aantal jaren geleden stelde dat er in wezen niets zou veranderen en dat het met de euro niet duurder ging worden als met de BF heb ik eens moeten lachen.
Zeker 25% is het duurder geworden sedert de euro zijn intrede maakte ,dit samen met het duurder worden van bijna alle produkten,zelfs al van voor de euro en het niet evenredig stijgen van de lonen,maakt het voor velen onder ons moeillijk om rond te komen.
Zij die hier op het forum een beetje hautain neerkijken op degene die een kleiner loon heeft omdat ze niet gestudeerd hebben,wil ik toch wel waarschuwen ,zelfs met u hoge diploma's bent u niet veilig meer voor ontslag.
Het is zelfs zo dat er tegenwoordig meer vraag is naar metsers,vloerders,loodgieters,automekaniekers,elek triekers en dergelijke
Dat de lonen bij starters klein zijn is altijd zo geweest maar vroeger kon men zich nog permiteren om naar ander werk uit te zien,terwijl men tegenwoordig niet zoveel keuze meer heeft.
Wat betreft huizen kopen of bouwen,het is inderdaad duur.
Maar ik heb gedurende 20 jaar 18000 fr per maand betaald voor een weliswaar nieuw maar eenvoudig huis voor een lening van 1.700000mlj.
reken maar uit dus in wezen duurder dan nu omdat het percentage hoger lag.
Dus, ja het is tegenwoordig duurder geworden.
Vooral voor gewone mensen,omdat de lonen de laatste 10 jaren zeker niet spectaculair gestegen zijn,en de produkten in aankoop juist wel,en omdat dank zij de euro onze beurs nog maar eens in negatieve zin leger word gemaakt.
tot zover wat ik schreef!

dit is wat seasquid schreef
--------------------------------------------------------------------------------

Oef! Ik dacht al da'k de enige was die die uitspraken van omaplop ronduit belachelijk simplistisch vond. Maar ja, kappen op de jongeren van tegenwoordig over élk onderwerp dat ze ook maar kunnen verzinnen is nu eenmaal de favoriete bezigheid van die oudere generatie van parasieten.

Ik moest trouwens een goed lachen gisterenavond. Heb je gehoord hoe een van de conclusies die men trok uit de antwoorden van de bevolking op "Doe de Stemtest", 'de bezorgdheid om de jongeren' was..

LOOOOOOL!!!

Yeah right! Als ze écht bezorgd waren geweest hadden ze het dan allemaal zo ver laten komen met:
- de staatsschuld
- de immobiliënmarkt waar voor jongeren geen plaats is
- de arbeidsmaarkt waar voor jongeren evenmin plaats is (zelfs hoogschoolden)
- het milieu dat ze een paar decennia stevig verknoeid hebben en wie mag de miljoenen en miljoenen euro's spenderen om alles weer op te kuisen?
- ...

Grappig dus. Die arrogantie. Denken dat we ze nog eens dankbaar zullen zijn voor hun 'goede zorgen' ook zeker?

Laatst aangepast door SeaSquid op Ma Mei 31, 2004 11:27 @519, in totaal 1 keer bewerkt

-------------------------------------------------------------------------------------

van de oudere generatie van parasieten
Ik ben blij dat u mijn zoon niet bent,ik zou me schamen

doornroosje
Oud 3 juni 2004, 12:21   #166
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toen men een aantal jaren geleden stelde dat er in wezen niets zou veranderen en dat het met de euro niet duurder ging worden als met de BF heb ik eens moeten lachen.
Zeker 25% is het duurder geworden sedert de euro zijn intrede maakte ,dit samen met het duurder worden van bijna alle produkten,zelfs al van voor de euro en het niet evenredig stijgen van de lonen,maakt het voor velen onder ons moeillijk om rond te komen.
Zij die hier op het forum een beetje hautain neerkijken op degene die een kleiner loon heeft omdat ze niet gestudeerd hebben,wil ik toch wel waarschuwen ,zelfs met u hoge diploma's bent u niet veilig meer voor ontslag.
Het is zelfs zo dat er tegenwoordig meer vraag is naar metsers,vloerders,loodgieters,automekaniekers,elek triekers en dergelijke
Dat de lonen bij starters klein zijn is altijd zo geweest maar vroeger kon men zich nog permiteren om naar ander werk uit te zien,terwijl men tegenwoordig niet zoveel keuze meer heeft.
Wat betreft huizen kopen of bouwen,het is inderdaad duur.
Maar ik heb gedurende 20 jaar 18000 fr per maand betaald voor een weliswaar nieuw maar eenvoudig huis voor een lening van 1.700000mlj.
reken maar uit dus in wezen duurder dan nu omdat het percentage hoger lag.
Dus, ja het is tegenwoordig duurder geworden.
Vooral voor gewone mensen,omdat de lonen de laatste 10 jaren zeker niet spectaculair gestegen zijn,en de produkten in aankoop juist wel,en omdat dank zij de euro onze beurs nog maar eens in negatieve zin leger word gemaakt.
tot zover wat ik schreef!

dit is wat seasquid schreef
--------------------------------------------------------------------------------

Oef! Ik dacht al da'k de enige was die die uitspraken van omaplop ronduit belachelijk simplistisch vond. Maar ja, kappen op de jongeren van tegenwoordig over élk onderwerp dat ze ook maar kunnen verzinnen is nu eenmaal de favoriete bezigheid van die oudere generatie van parasieten.

Ik moest trouwens een goed lachen gisterenavond. Heb je gehoord hoe een van de conclusies die men trok uit de antwoorden van de bevolking op "Doe de Stemtest", 'de bezorgdheid om de jongeren' was..

LOOOOOOL!!!

Yeah right! Als ze écht bezorgd waren geweest hadden ze het dan allemaal zo ver laten komen met:
- de staatsschuld
- de immobiliënmarkt waar voor jongeren geen plaats is
- de arbeidsmaarkt waar voor jongeren evenmin plaats is (zelfs hoogschoolden)
- het milieu dat ze een paar decennia stevig verknoeid hebben en wie mag de miljoenen en miljoenen euro's spenderen om alles weer op te kuisen?
- ...

Grappig dus. Die arrogantie. Denken dat we ze nog eens dankbaar zullen zijn voor hun 'goede zorgen' ook zeker?

Laatst aangepast door SeaSquid op Ma Mei 31, 2004 11:27 @519, in totaal 1 keer bewerkt

-------------------------------------------------------------------------------------

van de oudere generatie van parasieten
Ik ben blij dat u mijn zoon niet bent,ik zou me schamen

doornroosje
Nu niet overdrijven he.

Er zijn er hier genoeg die aan het "vroeger was het beter en de jeugd is naar de kloten"-syndroom lijden.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 12:48   #167
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

quote calle

Nu niet overdrijven he.

Er zijn er hier genoeg die aan het "vroeger was het beter en de jeugd is naar de kloten"-syndroom lijden.

ik geef u gelijk,maar er zij er ook veel die (aan het nu is het veel slechter,
en dat komt allemaal door de oudere parasieten)syndroom lijden.

Wat gaan we hier nog allemaal krijgen,de walen tegen de vlamingen,de blokkers tegen de traditionele partijen,de islam tegen het westen,de meelopers tegen de ontevredenen,en nu de jongeren tegen de ouderen!
Mag ik even ouder worden aub,oke ik zal nog 3 stempeltjes op uw kaart zetten,maar dan is uw krediet op he!
Oud 3 juni 2004, 13:39   #168
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex'er
Maar dan op een ander niveau. Ik kom uit een arbeidersmilieu en daar is er niet veel koopkracht meer. (Oja, voor diegenen die niet weten hoe een forum te gebruiken <= dit was de topic !!! begin maar te typen. )
Mijn ouders hebben het al moeilijk om nog iets te kunnen sparen, en ik kan het helemaal niet meer. Niet dat ik zo veel uitgeef, integendeel zoals ik al schreef.

En ik werk er ook verschrikkelijk hard voor ! (60u/w zal er ook niet ver naast zijn) Het verschil is dat ik in mijn niveau er matig naar verdien, waar er op andere niveaus dubbel (tot zelfs triple) zoveel voor verdient word. Zie de poll. Ik heb een full-time en iedere avond werk ik nog es tot 10-11u. Volledig legaal zelfs ! Misschien moet ik dat ook es beter met 'gezond' verstand herbekijken. Zelfs in de weekends heb ik er nog een jobke bij ipv geld te gaan uitgeven in een discotheek.

Wat moet ik doen? Alles laten vallen en enkel de full-time houden? Met 1500€ in de maand kom je er niet. Ik heb ook een gezinnetje te onderhouden...
OK... we komen stilaan ter zake. Als ik dat zo lees, ben je vooral bekommerd om het feit dat je als arbeider louter met je loon niet het gevoel hebt "mee te kunnen" in deze consumptiemaatschappij. Dat alles toch duur tot zeer duur betaald wordt en dat het elke maand weer uitkijken is om niet "in het rood" te gaan. 1500 € als gezinsinkomen is vandaag niet "royaal" te noemen en ik kan me heel goed voorstellen dat het wat zorgvuldige planning vraagt.

Misschien kan ik één en ander duidelijk maken aan de hand van een voorbeeldje. Nu al weer een behoorlijk tijdje geleden werd mijn schoonbroer afgedankt na het faillissement van zijn werkgever (groot bedrijf). Hij was arbeider en laaggeschoold. Moeilijk om zo onmiddellijk iets anders te vinden, dus werkloosheid->VDAB->... enfin, ge kent dat spelleke wel. Gezin te onderhouden, vrouw (mijn zus) die gelukkig nog wat verdient als secretaresse, maar ook geen gouden bergen. Op een avond hebben we "tussen pot en pint" eens wat ideetjes over en weer geketst over hoe hij dat "probleem" zou kunnen aanpakken. En dan begonnen met het uittekenen van wat hij wél had i.p.v. wat hij niet had. Mijn schoonbroer is een ontzettend handige kerel, een doe-het-zelver, iemand met "poten aan zijn lijf" zoals ze dat zeggen. "Waarom gaat ge er dan niet voor als zelfstandige?" Tiens, nog nooit aan gedacht... Beginnen rekenen en rond te bellen. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: vier maand later was hij verhuisd naar de kust om daar in al die agences als "aannemer algemene werken" allerlei klussen op te knappen in de appartementen. Op een minimum van tijd zat zijn orderboekske vol en kon hij een lening krijgen om een bestelwagen en modern materiaal aan te schaffen. Amper 3 jaar later werkt hij al met 3 gasten in zijn zaak en heeft hij een knap stukske bouwgrond gekocht waarop hij volgend jaar zijn droomhuizeke zal bouwen. Vrouwlief doet ondertussen de klantencontacten en de administratie en kan nu beter voor de kindjes zorgen.

't Is in dat geval ook niet altijd van een leien dakske gegaan hoor. Soms al eens een stommiteit of een tegenslag, maar wel altijd die wilskracht om er te geraken he. Maar ze zijn nu heel gelukkig, schoonbroer werkt met ontzettend veel plezier ook z'n 60 uur per week maar wordt daar dan ook effectief voor betaald. En ik kan u verzekeren dat hij als "laaggeschoolde" vandaag een stukske meer verdient dat ik met al m'n diploma's op een hoop gegooid. (ik kan het weten, want mijn echtgenote doet daar de boekhouding)

Af en toe eens heel fundamenteel nadenken over je toekomst, Ex'er. Zorgen dat ge heel goed geïnformeerd zijt en u heel goed laten informeren. En er dan ook gewoon voor gaan...
Oud 3 juni 2004, 15:06   #169
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Idem, dito, mijn man werd ook werkloos op 52 jaar door sluiting van het bedrijf.

Hij is nochtans wel hooggeschoold, maar vond wegens de leeftijd geen werk, doppen wou hij niet, maar hij heeft ook gouden handen en daarbij de theoretische kennis , dus begonnen als klusjesman in de bouw als zelfstandige.Na twee jaar moesten we geen publiciteit meer maken en hadden we meer werk dan we aankonden.

Het was en is niet echt gemakkelijk, maar wij komen rond en nog 1 jaar en hij is 65 en gaat met pensioen, dus je ziet maar , wij hebben periodes gehad van zwarte sneeuw, maar samen zijn we er bovenop geraakt en
dan doen zo'n opmerkingen van jonge gasten je serieus steigeren.

Wat ik bovendien wou zeggen aan die jongeren: in de Walen kost de bouwgrond rond de 200BF per m2 dus verhuizen maar...

Wat meer verplaatsing, maar dat kan je van die miljoenen winst er wel uithalen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:23   #170
Ex'er
Vreemdeling

Standaard

de Vexille, bedankt voor deze eerlijke uiteenzetting. Er is nog iemand waar mee kan gepraat worden hier precies.

Er voor gaan is belangrijk. Dat dacht ik ook toen ik in mijn nieuwe functie kwam na een fallissement. ik heb ook veel gezien. En al veel gewerkt. Maar ik denk dat ik nu nog harder werk. Behalve dan dat mijn radertjes ietsje gesmeerder lopen, doordat de druk er wat af kan.

Ik denk als de zaakjes zo verder gaan dat ik volledig zelfstandig ga. Maar eerst nog wat afwachten. Zelfstandig zijn is zeker niet de rozegeur en maneschijn die iedereen denkt. Het is eerder de lotto winnen of sukkelen na uw 65ste. Het beste is nog altijd fulltime gaan werken. En laat de werkgever maar de last dragen. Maar als ik zie wat er (voor sommige) te verdienen valt in loondienst. Minder en minder ! Weet je dat ze in de confectie zelfs met een loontje van soms 900€ het moeten stellen !

Daarom vind ik het niet fair meer de manier waarop alles verdeeld word. Ik word alsmaar nijdiger op de politiek en heersende welvaartmaatschappij. Puur uit frustratie. Niet zo zeer van die luxe probleempjes die er in de politiek spelen. Brood en spelen voor het volk ! Nee, het systeem moet es grondig herbekeken worden. Hard werken loont niet meer en vroeg of laat moet er een kentering komen.

Probleem is volgens mij dat politiek gewoon nog draait rond op tv komen en ideeën lanceren. Uitvoeren is niet belangrijk. Politiekers leven ook in hun eigen luxueus wereldje. Tuurlijk verkondigen ze dat ze de werkloosheid zullen oplossen. Maar 's avond zitten ze lekker te boefen op een (gratis aangeboden) dineetje. En maar smilen als er een cameraatje draait !

Ik ben nauwe kennis van een der grootste politiekers in het land. Als ik zie hoe die leeft... Hard werken, OK. En heel veel respect (!?) voor zijn doctoraten en zo... Hij heeft de brains, niet te onderschatten.
Maar aan de andere kant. Eens je binnen bent, ben je binnen. Gratis diensten, etentjes, de beste voorwaarden steeds. Ere dit, ere dat,... Je moet je nooit meer zorgen maken, en dit bovenop je riante loontje. De mensen buigen en knielen voor u. Dat zie ik telkens weer als hij de ronde doet. Ze zouden zijn hielen likken. (Tis trouwens altijd zo met elke vedette die zijn façade maar een paar keer per week op TV toont. Goden zijn het)

Waarom is het aantal ministers verdubbeld? Waarom willen ze zoveel met hun smoel op TV komen? Zelfs de ouwe ratten, die allang vergeten zijn, kunnen nu deftig genieten. Er is altijd wel iemand die je macht nog wil gebruiken, of smoel...

Dit is geen politiek denk ik. Politiek is de maatschappij inrichten voor iedereen. Een systeem maken waar iedereen baat bij heeft. (en geen superboets plots inbrengen die niemand kan betalen daar beneden) Kassakassa tjingtjing. Hoeveel boetes waren dat ook alweer per jaar aan 125 �* 180€? Peanuts

Maar ik dwaal af...
Enfin, ik denk niet van hier gelijk te halen. De mensen zijn zo pretentieus. Ik heb hier ooit es een topic gestart waar ik mijn maandloon en uitgaven uitrekende. Blijkt dat ik maandelijks 250€ te kort kom ! Hoe ik het blijf doen, ik weet het niet... En de reacties op het forum waren hillarisch. Veel mensen die het beaamden, maar anderen hadden er geen begrip voor. En dan te weten dan ik nog ergens de middenmoot vertegenwoordig he !

Maar het moest er es uit...
Ex'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:53   #171
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

@Ex'er

Ten eerste heb je overschot van gelijk om de "sprong in de zelfstandigheid" heel behoedzaam te maken (eerder je voorzichtig in het "zwembad" te laten zakken). Zoals ik al zei: goed informeren en je laten informeren... De risico's zijn zeker niet klein en het ondernemersklimaat verre van positief (dan druk ik me nog zacht uit). Mijn schoonbroer is er maar geraakt omdat we heel veel tijd gestopt hebben in het opstellen van een degelijk financieel plan en ook een heel strakke boekhoudkundige discipline hebben ontwikkeld. Niet altijd makkelijk hoor, en soms moet je harde noten kraken. Maar ik ben er vrij zeker van dat er een "eerlijke kans" bestaat wanneer je er te allen tijde het "koppeke" bijhoudt.

Ik zie je anderzijds niet graag zo verbitterd reageren op de "mannen in de grijze kostuums"... Niet op gefixeerd geraken, da's de boodschap. Ik weet dat er heel veel profitariaat bestaat in de zogenaamd "hoge kringen", maar dat is uiteindelijk van alle tijden. En er zijn er nog die echt heel serieus en gedreven hun werk doen (en die evengoed door de mangel worden gehaald). Het leven is veel te kort en de tijd vliegt veel te snel om het te verbeuzelen met zure oprispingen over iets waar ge nooit wat aan zal kunnen doen. Na programma's zoals de 7de dag ga ik doorgaans een paar uurkes in mijnen hof werken of een wandelingske maken (+ pintje in het café op de hoek). En dan is mijn ergernis al gauw bekoeld. Voor mij is nu het belangrijkste de tijd die ik met m'n gezin doorbreng, want ook daar voel je hoe rap alles vooruitgaat he.

Wat je inkomsten en uitgavenberekening betreft... Tja, da's iets wat we allemaal moeten doen. "Tering naar de nering zetten" heet zoiets. En als je dan merkt dat één en ander structureel fout zit, dan moet je echt wel ingrijpen op één of andere manier. Belangrijk is dan wel dat je daarbij kiest voor levenskwaliteit in plaats van voor de consumptie en commercie.
Oud 3 juni 2004, 17:10   #172
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

-oops, slecht gelezen-
Oud 3 juni 2004, 18:47   #173
SeaSquid
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar SeaSquid
Standaard

"Ik ben blij dat u mijn zoon niet bent, ik zou me schamen "

Nu vraag ik me dat eens écht af zie... waarom Doornroosje eist dat mijn ouder zich zouden moeten schamen?? Ik vind dat nu eens niet alleen ongelofelijk arrogant maar tevens zéér onbeschoft jegens mijn ouders. DR is bijna op pensioen (of hij/zij is er misschien al), maar moet - naast elementaire beleefdheid - nog véél leren. Dat ‘ouder zijn’ bijvoorbeeld niet automatisch betekent ‘gelijk hebben’. ’t Is misschien een schok voor u, DR, en ’t kan misschien zeer doen, maar ’t is de harde waarheid. En ik kan maar niet begrijpen hoe je verrast kan zijn dat boeren als boeren behandeld worden.

DR, ge zijt zoals ne VB’er van het ergste soort. Zónder enige argumentatie anderen (lees: jongeren) uitmaken op basis van de meest simplistische vooroordelen. En kom niet af met: “SeaSquid doet dat zélf ook!”, want ge wéét dat dat een leugen is; ik zit al een vele posts lang te argumenteren waarom ik het broodnodig vond te repliceren op uw eerste posts. Al wat je antwoordt is: “ge moest u schamen” of “ik schaam me in uw plek” of erger nog: “uw ouders zouden zich moeten schamen” (die hebben hier immers helemaal niet mee te maken) e.d. .. zulke zever zal me worst wezen, DR, ... wat gij denkt dat ik allemaal zou moeten doen. Argumenten wil ik zien! Probéér dan uit te leggen waarom ge denkt dat mijn visie van de feiten fout is... waaróm ge het recht denkt te hebben u op zo’n hautaine (en hypocriete) manier uit te laten over jongere generaties. En scheld-tirades zijn géén argumenten, zeg (schrijf) ik er voor alle duidelijkheid bij.

En, DR, 't is niet omdat er 'ook veel anderen zijn die aan het vroeger-was-het-beter-en-dejeugd-is-naar-de-kloten-syndroom lijden' dat gij daar ook blindelings aan moet meedoen. Als ik hoop dat er tenminste IETS blijven hangen is van mijn gekaffer op jou, laat het dan mijn vraag voor enige nuance in uw statements over 'de jeugd van tegenwoordig' zijn.

Omaplop (nóg zo'n hautain geval),

Waarom zou ik in godsnaam moeten verhuizen naar Wallonië? Hebt gij vroeger moeten verhuizen naar Wallonië? ALS ik verhuis, dan zal het zéker niet naar Wallonië zijn, maar naar het buitenland waar ik niet zal mogen opdraaien voor de pensioenen voor die generatie die het vertikte de nodige maatregelen te treffen om de gezondheidszorg en de pensioenen betaalbaar te houden en de kosten van milieuvervuiling en de impliciete economische kosten van de jeugdwerkeloosheid enigszins in te perken. Gelieve u te onthouden van demogogisch kappen op een generatie die ge hebt meehelpen, het leven (voor de rest van hun leven) zuur te maken. Enig respect zou geen kwaad kunnen. En voordat ge afkomt met nonsens �* la: "SeaSquid heeft zélf geen respect voor ouderen, maar vraagt het wél van ons"... Ik heb nooit gezegd dat ik geen respect heb voor ouderen. Ik wéét echter hééééééél goed wat de ouderen gedaan hebben: zowél de goede dingen ALS de slechte dingen. En als er dan arrogante types zoals uzelve en DR gratuit komen beweren dat "de jeugd van tegenwoordig alles, zonder er iets voor het willen doen" en "dat ze lui zijn en niet meer wéten wat werken is".. dan heb ik zin om er eens stevig op in te hakken, ja. Dan zeg ik inderdaad dat enige nuance in uw stellingen geen kwaad kan.

Als ge nog niet eens inziet dat uw uitspraken het toonbeeld vormen van een ultieme arrogantie die zijn weerga niet kent, en dat daar wel een vlammende reactie MOET op komen, dan is het erg gesteld.

Sorry voor die mensen die deze thread een beetje proper proberen te houden, maar zo’n types verdienen nu eenmaal de volle laag, vind ik. DR zou het zélf wellicht een gepaste vorm van bestraffing vinden: een stevige oplawaai, dát is van tijd tot tijd eens heel goed, hé DR? Suizen de oortjes nog? There's more where that came from.

Sorry ook voor de opstarter van deze thread, ik weet dat het onderwerp in feite iets anders is, maar ik heb al gepoogd uit te leggen waarom ik vond dat ik wel móést reageren. Maar juist daarom:

[size=4]ON TOPIC:[/size]
--------------------------------

Ex'er,

ivm uw "budgetteringsproblemen": de Vexeville heeft groot gelijk als hij zegt dat discipline de sleutel tot succes is. En niet alleen in uw persoonlijke rekening op het einde van de maand, maar ook in uw onderneming.

Ik ga niet zeggen de 'meerderheid' (want daar heb ik de cijfers niet voor), maar toch een héél groot aandeel van de faillissementen is enkel het gevolg van een falend financieel beleid. Neem het aan van iemand die in de (weliswaar niet bancaire, maar toch) financiële sector actief is. Je onderneming mag dan op zich nog zo'n goed idee zijn en zelfs nog succes hebben bij wijze van een uitgebreid klanten-bestand, maar als de financiën niet snor zitten kom je soieso in de problemen. De meeste starters onderschatten simpelweg het belang en focusen te veel op hun bedrijfsactiviteiten.

Enfin, de Vexeville zal als ervaringsdeskudige wel meer tips kunnen geven, maar als je er mij één zou vragen, zou dát het toch zijn. Huur eventueel een klein boekhoudkantoor in (of de Vexeville zijn echtgenote). Die mensen vragen in België doorgaans zeer faire prijzen (strict genomen - en puur academisch bekeken, zitten ze zelfs vaak onder de marktprijs voor hun diensten). O ja! En informeer u uiteraard goed bij de overheid. Check zeer goed op welke voordelen en steunmaatregelen je recht hebt (er zijn er héél wat!).
SeaSquid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 19:22   #174
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, de Vexeville zal als ervaringsdeskudige wel meer tips kunnen geven, maar als je er mij één zou vragen, zou dát het toch zijn. Huur eventueel een klein boekhoudkantoor in (of de Vexeville zijn echtgenote). Die mensen vragen in België doorgaans zeer faire prijzen (strict genomen - en puur academisch bekeken, zitten ze zelfs vaak onder de marktprijs voor hun diensten). O ja! En informeer u uiteraard goed bij de overheid. Check zeer goed op welke voordelen en steunmaatregelen je recht hebt (er zijn er héél wat!).
Die oude garde zal nu zeker plat achterover vallen van bewondering.
Op een mum van tijd zorgde je, niettegenstaande alle fouten en tegenwerking van de vorige generaties, voor een hoop voordelen en steunmaatregelen voor de nieuwe generatie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:18   #175
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

quote seasquit
Sorry voor die mensen die deze thread een beetje proper proberen te houden, maar zo’n types verdienen nu eenmaal de volle laag, vind ik. DR zou het zélf wellicht een gepaste vorm van bestraffing vinden: een stevige oplawaai, dát is van tijd tot tijd eens heel goed, hé DR? Suizen de oortjes nog? There's more where that came from.
Haal diep adem,tel tot 10 en lees dan mijn posts en die van u nog eens terug.
ik heb gewoon teruggeplaatst wat ge zelf geschreven hebt.
En een gepaste vorm van bestraffing,een stevige oplawaai?op het forum kunt ge natuurlijk schrijven wat ge denkt en uw dromen voor werkelijkheid nemen.
Ik heb het niet nodig om mensen een oplawaai te verkopen,u wel??
In mijn eerste post staat dat het er inderdaad niet makkelijker op geworden is,maar is dat een reden om ouderen die daar niks mee te maken hebben daar van te beschuldigen.
Ieder huisje heeft zijn kruisje jongen,en mommenteel is de situatie zorgelijk voor sommige mensen,het leven is duur en zoals reeds gemeld in een vorige post wens ik u goed werk en een goede toekomst toe,u heeft waarschijnlijk de juiste kwalificaties gezien uw unief opleiding,dat is meer dan ik kon zeggen.
Met de juiste ingesteldheid komt u er wel.
Oud 3 juni 2004, 20:53   #176
SeaSquid
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar SeaSquid
Standaard

Citaat:
Haal diep adem,tel tot 10 en lees dan mijn posts en die van u nog eens terug.
ik heb gewoon teruggeplaatst wat ge zelf geschreven hebt
Dat wéét ik. Maar ik had het wel degelijk over UW posts (of toch dat gedeelte met uw eigen input erin).

Citaat:
En een gepaste vorm van bestraffing,een stevige oplawaai?op het forum kunt ge natuurlijk schrijven wat ge denkt en uw dromen voor werkelijkheid nemen.
Ik heb het niet nodig om mensen een oplawaai te verkopen,u wel??
Een 'verbale' oplawaai. Sommigen hebben dat nu eenmaal nodig om wakker te worden.

Citaat:
In mijn eerste post staat dat het er inderdaad niet makkelijker op geworden is,maar is dat een reden om ouderen die daar niks mee te maken hebben daar van te beschuldigen.
Ieder huisje heeft zijn kruisje jongen,en mommenteel is de situatie zorgelijk voor sommige mensen
Dus tóch. Nou, nou.. dat heeft lang geduurd.

Citaat:
en zoals reeds gemeld in een vorige post
.. dat zal ik dan gemist hebben (of zou het onder een laag sarcasme gelegen hebben)?

Citaat:
wens ik u goed werk en een goede toekomst toe,u heeft waarschijnlijk de juiste kwalificaties gezien uw unief opleiding,dat is meer dan ik kon zeggen.
Met de juiste ingesteldheid komt u er wel
Werk zal ik hebben. Méér dan ik wil, overigens. Of dat betekent dat ik ook een goede toekomst zal hebben is echter zéér te betwijfelen owv de redenen die ik reeds heel deze thread uiteenzet.

Een universitaire opleiding betekent vandaag trouwens niets. Nul komma nul. Ik ken persoonlijk iemand die een universitaire opleiding heeft, daarna nog een aanvullende opleiding heeft gehaald (cum laude) en het jaar erop in een slagerij werkte om toch maar iets te doen. In een slagerij he! Gelukkig heeft deze persoon nog voor september er de brui aan gegeven en terug gaan studeren. Waarna deze persoon terug de arbeidsmarkt op zal komen en door alle personeelsdienst-medewerkers die de sollicitanten screenen als 'overgekwalificeerd' zal bevonden worden. Fijn hé?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Die oude garde zal nu zeker plat achterover vallen van bewondering.
Op een mum van tijd zorgde je, niettegenstaande alle fouten en tegenwerking van de vorige generaties, voor een hoop voordelen en steunmaatregelen voor de nieuwe generatie.
Bobke,

En waarom denk je? Omdat het verdorie nodig zal zijn - al die voordelen en steunmaatregelen??
SeaSquid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:55   #177
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als uw argumenten zich gaan beperken tot: "U bent een blauwe, we gaan het niet eens worden" en "Ik ben blij dat u mijn zoon niet bent, ik zou me schamen", zullen we rap uitgepraat zijn.

Ik vind het hartverscheurend dat u uw gezin niet kan onderhouden ondanks blijkbaar een gezonde werklust.

Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat men mits het houden van 3 jobs maar aan 1500 Euro komt. In uw geval zou ik de situatie uitleggen aan de baas waarvoor ik het liefste werk en opslag vragen. Overigens kan ik u ook de raad geven om uw uitgaven eens te analyzeren, het is volgens mij mogelijk om rond te komen met 1500/maand.

Om het over de discussie zelf te hebben: Mijn koopkracht is de laatste 10 jaar verhonderdvoudigd. In elke periode waarin het economisch minder gaat hebben de loontrekkers het wat moeilijker, dat is normaal.
Oud 3 juni 2004, 20:58   #178
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn koopkracht is de laatste 10 jaar verhonderdvoudigd.
hoe rijker hoe gieriger.
dat is altijd al zo geweest
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 22:22   #179
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Alleenstaand met een hoger inkomen: 60,5% belastingen. Alsjeblieft!

Ik ga méér voor een ander werken dan voor mezelf.

Ik wordt dus gestraft omdat ik de ware niet vind, kan enkel op zaterdag naar de winkel, apotheek, post, bank, ... en betaal voor de GRATIS-poltiek van Stevaart & Co waar ik dus niet eens kan en mag aan deelnemen.

BElgië is er voor het profitariaat, diegenen die werken worden leeggezogen, bedrogen door de hypocriete socialisten!

De mensen met een lager inkomen zouden eens beter ipv steeds naar de hogere inkomens te wijzen een vinger uitsteken naar de regering die steeds méér gratis uitdeelt aan de niet-productieven, tienduizenden profiteurs AANMOEDIGD ver weg te blijven van enig werk en de mensen dan wijsmaakt dat al het geld naar de grootverdieners gaat. MIS! Het geld gaat naar de staat! De grootverdieners zijn de politici!

Dames en Heren, u wordt bedrogen door de regering!

De socialisten hun politiek is geestelijk VERARMEN:

Iedereen heeft recht op hetzelfde onderwijs, JUIST, maar niet zoals de socialsiten het katholiek (hoogstaand) onderwijs kapotmaken en iedereen hetzelfde SHIT-onderwijs geven in een staatsschool!

SEL de staatsinstellingen proberen op te waarderen, misschien zouden ze beter eens iets leren van het katholiek onderwijs ipv het af te bouwen!

De socialisten hun politiek is financieel VERARMEN:

Iedereen hetzelfde inkomen, MOOI, maar niet door ieder inkomen naar beneden te trekken en de middenklasse kapot te maken. Trek de inkomens naar BOVEN door de economie te steunen en mensen te motiveren naar het werk te gaan. Maar werken aangenaam. Momenteel krijgen diegenen die niet werken méér en méér gratis. De mensen die wél werken hebben steeds minder tijd en geld over!

Ik kan zo nog uren doorgaan. Waarom doen ze dat? Heel eenvoudig, als iedereen afhankelijk geworden is van de GRATIS-poltiek, zich arm-betaald aan belastingen en niet beter meer weet omdat ze gebrainwashed zijn heb je nog maar één keuze: stemmen voor diegene waar je afhankelijk van bent: de GRATIS-politici!

DIT IS PUUR COMMUNISME, en de meesten zien dit zelfs niet!
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 00:27   #180
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb alles wat ik geschreven heb in deze topic eens achter mekaar gelezen,en enkele quotes van seaquit en tomb.
Ik vraag me af of ik mijn generatie niet meer mag verdedigen,en dat ik me zo maar moet laten doen.
als je mijn posts leest zul je zien dat ik me soms een beetje opgenaaid voel,maar dat is de tegenpartij ook.
Om tot het thema terug te komen,ik zou me als jongere ook gefrustreert voelen,als ik geen werk vond en en als ik al werk had ,te moeten vaststellen dat ik zou moeten werken tot mijn 65 of 70.
Toch verbazend,dat jonge mensen soms geen werk vinden terwijl men ouderen langer wil laten werken,ik zou zeggen geef eerst werk aan jongeren en als die werk hebben en er zijn jobs voorradig zorg dan voor werk voor de ouderen.
Dat er jongeren zijn die zelfstandig proberen te worden,en zo hun carriere proberen op te bouwen spreekt voor hun,dat dit soms tegenslaagd is erger vermits die mensen er hun spaarcentjes hebben ingestoken.
Dat sommigen er toch in slaagt om een geslaagde ondernemer te worden zoals bv tomb,daar moet ik,mijn hoed voor afdoen,maar is waarschijnlijk niet aan iedereen gegeven.
Maar wat ik niet snap,waarom ouderen die ook hun hele leven gewerkt hebben,en hun hele carriere afgedragen hebben aan belastingen en pensioen,en ik zelfs voor weduwen en wezen,nu plots moeten verweten worden om hebberig en egoistisch te zijn.
Ik voel me daar door aangesproken,ik weet zelf niet op wie ik bij de volgende verkiezingen moet stemmen omdat ik voor het ogenblik niet weet welke partij deze mallaise het best kan aanpakken en omzetten in banen.
Wat pensioenen betreft,laat ons hopen dat het zilverfonds geen lege doos is,en de pensioenen kan verzekeren voor allen zij het nu of later voor onze jongere generaties,ik heb namelijk ook kinderen.

vriendelijke groeten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be