![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zullen ze bij het tweede punt eventueel tegenover elkaar komen te staan, maar zolang het eerste punt niet verwezenlijkt is, is punt twee nog niet aan de orde, en kunnen ze perfect samenwerken. Vooralsnog geldt hier de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Net zoals extreem-links en extreem-rechts in het verleden nauw hebben samengewerkt. Men denke dan bijvoorbeeld aan het niet-aanvalsverdrag tussen de communistische Sovjet-Unie en nazi-Duitsland, waarin ook opgenomen was hoe het democratische Polen van die tijd samen te vernietigen en onderling op te delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moet gij weten, maar voor mijn is huidskleur even belangrijk als haarkleur.
Niet dus. Citaat:
De culturen (of etniciteit als ge dat liever hebt) hebben zich al milennia lang verweven met elkaar om nieuwe culturen of subculturen te vormen. Dit proberen te stoppen is even realistisch om eb of vloed te proberen stoppen. Citaat:
Klokken en azan via luisprekers werken storend en horen niet meer thuis in deze tijd. Verplichtingen opgelegd aan anderen in het openbaar op basis van geloof vind ik ook niet kunnen. Maar al de rest vind ik vallen onder het basisrecht van de vrijheid van godsdienst en daar zou ik uit eigenbelang als atheïst niet graag aan afdingen. Citaat:
Ik begrijp niet waarom mensen anderen hun mode willen opleggen. Iedereen draagt toch wat die wilt zeker.
![]() |
![]() |
#164 | |||
|
![]() Citaat:
Geen idee, die heb ik hier nog niet aan bod zien komen. Persoonlijk ben ik rechts en heb er eigenlijk weinig last van. Citaat:
Extremistische gelovigen die denken met geweld hun mening moeten opdringen zijn voor mij even verwerpelijk als extremistische nazi's die hetzelfde voor ogen hebben. Citaat:
Er zijn inderdaad extremistische gelovigen die extreem rechtste standpunten verdedigen, en die vind ik even verwerpelijk, ja. Ik heb dit al een aantal keren eerder geschreven, maar ik blijf de indruk hebben dat ge daar vlotjes over leest en ge uw 'tegenstanders' liever in een zwart-wit decor bekijkt. Ik vind het onderdrukken van de vrije meningsuiting verkeerd, maar ik confronteer ook dat de mensen die daar tegenop komen en zeggen dat die mensen de mond moet gesnoerd worden in hetzelfde bedje ziek zijn. En dat geldt voor nog een aantal onderwerpen die hier met de regelmaat van de klok worden aangekaart. Voor mij is alles mogelijk, zolang het binnen de fundamentele rechten van de mens blijft. Mensen die anderen die fundamentele rechten willen ontnemen om zichzelf te bevoordelen zijn hypocrieten.
![]() |
![]() |
#165 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zit al vier keer te zeggen dat in mijn visie etniciteit niks met cultuur te maken heeft (in de betekenis die ik eraan geef). de culturen en subculturen schuiven in elkaar over, maar hebben weldegelijk ieder een eigen basis. Ik zie niet in waarom ik in het westen moet rekening gaan houden met kannibalisme omdat het in de cultuur van die mensen uit Borneo zit. Als ze dan hier willen wonen, dan zullen ze zich moeten aanpassen. Ik zou er weldegelijk een probleem mee hebben indien ik Inuit buren kreeg die het normaal vinden om hun dochters aan mijn echtgenoot aan te bieden. Dat ze dat ginds in het ijzige noorden doen, mij niet gelaten, maar niet naast mijn deur. Citaat:
Het arabische gekweel vind ik dan weer best typisch in Bodrum of Istanbul, maar niet in mijn dorp. Citaat:
Citaat:
Wat me echter het meest stoort, waar ik in feite van b�*�*l is dat die inpakdames nog menen dat ik (die dus n�*�*kt rondloop als sletterige hoer, want ik heb geen doek op mijn haar) ze menen dus dat IK RESPECT moet betonen omdat zij zich inpakken. Wel ik heb daar evenveel respect voor als voor een overjaarse punkster die scheef staat van de drugs. Het vervelende is dat men de muilkorfwetten heeft ingesteld, want ik weiger iemand met een hoofddoek aan te werven, van mijn part draagt ze die buiten, in haar slaapkamer en op toilet, maar niet in mijn bureel. En wil ze zich daar niet aan aanpassen dan moet ze ander werk zoeken: als poetshulp bijvoorbeeld, die dragen wel hoofddoeken tegen het stof. begrijp je het verschil? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 27 februari 2011 om 17:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is anders al uitvoerig uit de doeken gedaan... onder democratie wordt heden ten dagen nog steeds net wat meer verstaan dan het simpelweg doorvoeren van de mening van de meerderheid.... dat noemen ze dan een meerderheidsdictatuur. Alles wat het gelijkheidsprincipe van de oorspronkelijke deelnemers zou ontwrichten is in feite al onbespreekbaar noch niet eens waard om als agendapunt op te werpen. De hele discussie over het al dan niet mogen dragen van een sjaaltje of hoofddoek, of whatever, is er zo eentje. Dat is duidelijk als men merkt dat men zich moet gaan verstoppen achter drogredenen als : 'ja maar als we dat verbieden is dat toch algemeen , dus voor allemaal en niet alleen voor hen' 'Dat hoofddoekje heeft niks met het recht te maken te dragen wat men wilt want die vrouwen worden daar net toe verplicht dat op hun kop te zetten' 'Het heeft niks met te maken met een inbreuk op persoonlijke vrijheid of vrijheid van religie en alles met het bestrijden van een verwerpelijke ideologie waar dat hoofddoekje het symbool van is' Allemaal nonsens natuurlijk Volledig ter zijde nog even opmerken dat democratie een mooi ideaal is maar niet echt praktisch realiseerbaar is... helaas hebben we niet veel beter.... en is een benadering ervan beter dan niks. Het is immers een groot misverstand te denken dat democratie automatisch zou leiden tot een de zaken die we normalerwijs met een democratie associëren : vrije meningsuiting, individuele rechten, godsdienstvrijheid, onafhankelijke rechtspraak, etc.... de idealen van een liberale rechtstaat dus. Paradoxaal genoeg veroorzaakt het toenemen van democratie juist een afbreken van diezelfde democratie. Als er teveel invloed is van de kiezer ( al dan niet direct ) over elk klein punt dan leidt dit onvermijdelijk tot een vorm van despotisme waarin iedere belangengroep zijn wensen er probeert door te drukken desondanks dat het zaken zouden zijn waar zij zelf niet graag het slachtoffer van zouden worden.... kleptocratie als je wilt. En er is ook geen echte rechtvaardiging voor een democratie.... Het steunt op een blind vertrouwen dat de meerderheid het wel steeds beter zal weten en de valse geruststellende gedachte indien die het dan toch niet bij het rechte eind hadden diezelfde meerderheid ook op de blaren zouden mogen zitten.... niks is minder waar natuurlijk. En dan het (valse) idee dat een meerderheid over een minderheid zou mogen gaan beschikken... dat is volkomen in strijd met het algemeen geaccepteerde idee dat een ieder mens bepaalde fundamentele rechten heeft. Men kan dan wel een aardig hoopje opzetten wat die rechten dan precies zouden zijn doch men is er wel van overtuigd een individu bepaalde fundamentele rechten heeft. Als dan een meerderheid het recht zou hebben even te gaan te beslissen wat de minderheid wel of niet mag doen is dat volkomen in strijd met dat idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb u al gezegd dat de cultuur deel uitmaakt van de etniciteit. Citaat:
Dat is een basis waarop ge iets kunt afwegen. Kannibalisme druist in tegen de URM en komt hier trouwens ook niet ter sprake. Het vergelijken van hoofddoeken dragen met kannibalisme sleet nergens op. Citaat:
Ik vind dat beiden geluidsoverlast veroorzaken. Als het ene kan, moet het andere ook kunnen, als ge het ene verbiedt, dan ook het andere. Citaat:
Ik denk ook niet dat ge het leuk vindt moest iemand u verbieden in strandkledij op de dijk te lopen. Leg het dan ook niet op aan anderen. Citaat:
Citaat:
Wie zijn gat verbrandt, moet achteraf hier niet komen uithuilen.
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat beschouwt u als mensenrechten? Mag je verliefd worden, seks hebben, en zelf je levenspartner kiezen? Mag je zelf beslissen waarin je wel of niet gelooft? Mag je meer ambitie hebben dan moeder aan de haard? Mag je lesbisch of homo zijn? En daaruit volgt de vraag, mag een ideologie je van deze rechten uitsluiten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik sta achter de UVRM. Hierover in detail treden zou ons te ver leiden en buiten de grenzen gaan van dit forum. Citaat:
Alhoewel dat niet in alle omstandigheden mogelijk is. Citaat:
Citaat:
Maar zoals de KKK vindt dat vrouwen aan de haard moeten blijven hebben ze er geen zaken mee als gij daar een andere mening over hebt en die toepast. Maar ze mogen er wel een mening over hebben (een mening die hen weinig steun oplevert vrees ik)
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De KKK heeft geen invloed op het leven van mensen, nooit werd ik door hen gehinderd om mijn leven vorm te geven zoals ik wil. Wanneer u achter mensenrechten staat kunt u niet anders dan veroordelen wat mensen beperkt in die rechten, religie kan daar een factor bij zijn en wat dit betreft bent u nooit erg kritisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Abou Eenarm, Jose van Leeuwen en de Kameraadschap Drechtsteden demonstreren voor Vrede Foto van ze: http://keesjemaduraatje.web-log.nl/....2cc7725970b-pi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het is maar als bepaalde mensen wetten willen maken van zaken waar ge niet mee akkoord gaat en dat de politie en de rechters er tegen gaan optreden dat ze wel invloed hebben. Vandaar dat ik zo wantrouwig sta tov partijen zoals PVV en VB (in die orde). Citaat:
Ik heb me al heel dikwijls vrij kritisch uitgesproken tegen religie, maar ik herhaal nog maar eens, daar is een ander subforum voor. Indien ge wilt discussiëren over wat al dan niet door de beugel kan in en rond de godsdiensten, ga dan in het juiste subforum lezen en schrijven. In dit forum tracht ik aan te tonen in hoeverre dat de mening van sommigen over integratie en immigratie ingaat tegen de URVM en dat sommigen, in het verdedigen van bepaalde rechten andere met de voeten treden, en dat vind ik hypocriet van hen.
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt... en bij een over democratisering nog veel dunner.
![]() Dat is omdat er al lange geen sprake meer is van een minimum staat ... het idee/ideaal dat een burger meer controle zou krijgen over zijn eigen leven in een democratie wordt net tegengewerkt des temeer zaken men overlaat aan een democratische controle. In de voorbije eeuw is de (democratische) overheid uitgegroeid van een eenvoudige handhaver van de rechtsorde tot een soort van allesmoeier. De overheid beslist nu over gezondheidszorg, onderwijs, huisvesting en sociale zekerheid en drukt haar stempel zelfs door op zowat alle aspecten van ons dagelijks gedrag dat accijnzen, boetes, verboden, verplichtingen, aanmoedigen, allerhande economische regulering, etc. en dat ergens met goedkeuring van de bevolking via het democratisch bestel. Een aantal van die zaken zal zeker wel ergens noodzakelijk en wijs zijn anderen veel teveel van het goede. Het probleem echter is eens geïnstalleerd dat hele zaakje bestuurd wordt door een ongeëvenaarde bureaucratie die onmogelijk nog democratisch te controleren, laat staan, bij te sturen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt dezer dagen je concreet geen enkele echte rechten bezit. Ieder recht kan immers op elk moment worden ingetrokken als de meerderheid daarvoor zou kiezen. Je bezit dus enkel een soort privileges die je als gunst door een meerderheid verleend krijgt en die morgen weer volledig ingetrokken kunnen zijn. Het idee van bepaalde rechten die door niemand mogen worden aangetast en die diep geworteld geassocieerd worden aan het begrip democratie wordt steeds vager. Met zulke vorm van 'democratie' is het nog moeilijk in één in één zin te spreken over 'vóór de democratie en de vóór vrijheid te zijn'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarbij volg ik vooral de uitleg die Matthias Storme deed in zijn Molinari Lezing. Aan te raden lectuur trouwens. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 27 februari 2011 om 20:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je gelezen wat Artisjok schreef ivm dat zulk een verbod er niet zal doorkomen wegens strijdig met de discriminatie-wetgeving en dan noodgedwongen weer anders zal moeten geformuleerd worden ? Zoietske kennen we toch maar al te zeer ? Het enige dat zulke nonsens teweeg brengt is nog meer separatisme en een vals verwijt naar de kopvod-dragers en aanhangers dat zij het nu al zo ver zouden gekregen hebben dat ook tante nonneke de bus niet meer kan nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De enige manier om in een maatschappij regels te hebben is om ze objectief te maken. Geluidshinder? -> afschaffen of toelaten Maar niet sommige geluidshinder toelaten omdat sommigen het erg vinden en andere die anderen erg vinden toch toelaten omdat sommige anderen het niet erg vinden. Vanuit een egocentrisch is het wel te verdedigen, maar niet vanuit een maatschappelijk. Zoals al eerder gezegd is het niet aan de overheid om op te leggen wat aangepaste kledij is. Dat is mijn mening. ![]() Citaat:
Zijn niet echt niet echt kenmerken die ik persoonlijk kan waarderen bij een medemens.
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |