Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 20:59   #161
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik schaam me diep me mens te noemen als ik zie hoe sommigen hier reageren. Deze draad blijft best sereen, en als je daar niet toe in staat bent, doe er dan het zwijgen toe.
²
Oud 9 februari 2011, 21:38   #162
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Veel sterkte voor haar zoontjes.
Inderdaad.
Die kinderen zijn te jong om zoiets onrechtvaardig mee te maken.
Ze moeten nu en de vorige maanden door een hel zijn gegaan.
En de schok van de bewustwording van dit verlies moet voor die kinderen nog komen. Ik hoop dat ze goed opgevangen worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2011 om 21:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 21:41   #163
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

zo'n moedige madam.

en aan deze draad te zien zijn het altijd de verkeerde die eerst dood gaan.
Ik ben nog niet dood

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 21:45   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga jij ons uitleggen wat tactloos is, Garry?
Als het moet, ja.

Maar mispakt u niet aan mij Jack. Ik ben zo ondoorgrondelijk als Gods wegen. Ik kan nog heel wat meer uitleggen dan dat je van mij zou verwachten, vooral op gebied van educatie en/of het verkeren in hogere kringen, al laat ik dat hier meestal niet blijken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 22:19   #165
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ongepast okee, maar deze uitval naar een ander forumlid is er anders ook wel wat over.
Bwah, den helft van het VB ontkurkt een fles champagne op het overlijden van Morel maar dat kan iedereen begrijpen. Ik ben mijn vriendin ook ook verloren aan kanker na een jarenlange strijd. Nu heb ik het ook zitten. Ben 45 en haal wellicht de 50 niet.

De teneur hier is, goe dat we der vanaf zijn want oud worden (pensioen) al dan niet met extra medische kosten is economisch te "zwaar" voor de maatschappij. Die instelling is er hier voor "gewone" mensen maar voor Marie-Rose, haar kinderen, haar naasten is het erg, zij was moedig en sterk.

Wat Morel heeft doorgemaakt heb ik van dichtbij ook meegemaakt, maak ik ook nog mee en dat raakt me ook wel zeer sterkt. Dat heeft dan ook niets te maken politiek.

Voor mij blijft "La Morel" een trut maar leef of leefde wal mee in haar situatie. Een medeleven of empathie die zelf niet kon opbrengen voor anderen of niet mocht/kon uiten.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 22:20   #166
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moet verschrikkelijk zijn voor haar kindjes.

Echt jammer.
inderdaad.
Oud 9 februari 2011, 22:27   #167
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Bwah, den helft van het VB ontkurkt een fles champagne op het overlijden van Morel maar dat kan iedereen begrijpen. Ik ben mijn vriendin ook ook verloren aan kanker na een jarenlange strijd. Nu heb ik het ook zitten. Ben 45 en haal wellicht de 50 niet.

De teneur hier is, goe dat we der vanaf zijn want oud worden (pensioen) al dan niet met extra medische kosten is economisch te "zwaar" voor de maatschappij. Die instelling is er hier voor "gewone" mensen maar voor Marie-Rose, haar kinderen, haar naasten is het erg, zij was moedig en sterk.

Wat Morel heeft doorgemaakt heb ik van dichtbij ook meegemaakt, maak ik ook nog mee en dat raakt me ook wel zeer sterkt. Dat heeft dan ook niets te maken politiek.

Voor mij blijft "La Morel" een trut maar leef of leefde wal mee in haar situatie. Een medeleven of empathie die zelf niet kon opbrengen voor anderen of niet mocht/kon uiten.
Het spijt me dat te vernemen, ik wens u oprecht veel sterkte toe.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 22:42   #168
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Haar ideeën stonden mijlenver van de mijne en als politica kon ze alleen op mijn afkeuring rekenen.

Maar ze was tegelijkertijd een moeder, een dochter, een geliefde, een vriendin van iemand. Ze was een mens. En als vader, zoon, man, vriend van anderen voel ik vooral voor zij die achterblijven.

En - ik zeg het niet graag - respect voor Frank Vanhecke die door het huwelijk met Morel nu deels de verantwoordelijkheid voor haar kinderen op zich neemt. Dat is een duidelijk en menselijk engagement. Indrukwekkend want een daad van altruïsme.

Dat het hierbij om politieke tegenstrevers gaat, kan geen reden zijn om onze menselijkheid te veronachtzamen of verliezen: ons politiek engagement gaat in eerste instantie om menselijkheid.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 22:59   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Haar ideeën stonden mijlenver van de mijne en als politica kon ze alleen op mijn afkeuring rekenen.

Maar ze was tegelijkertijd een moeder, een dochter, een geliefde, een vriendin van iemand. Ze was een mens. En als vader, zoon, man, vriend van anderen voel ik vooral voor zij die achterblijven.

En - ik zeg het niet graag - respect voor Frank Vanhecke die door het huwelijk met Morel nu deels de verantwoordelijkheid voor haar kinderen op zich neemt. Dat is een duidelijk en menselijk engagement. Indrukwekkend want een daad van altruïsme.

Dat het hierbij om politieke tegenstrevers gaat, kan geen reden zijn om onze menselijkheid te veronachtzamen of verliezen: ons politiek engagement gaat in eerste instantie om menselijkheid.
Oud 10 februari 2011, 00:02   #170
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:

veel moed
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 00:03   #171
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:

Volmondig mee eens. Sterkte aan de nabestaanden van deze moedige vrouw.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 00:16   #172
Vigilante VL
Banneling

Standaard

De politieke carrière van M-R Morel met 5 voltooide deelwoorden:

gehaat - gevreesd - verguisd - verheerlijkt - aanbeden

Wat ik hieruit meeneem, is dat de schaamteloze hypocrisie van de mens blijkbaar geen grenzen kent. Blijkbaar moet een persoon eerst volledig tot op de grond afgebroken worden én ongeneeslijk ziek zijn - waar dan aanvankelijk nog op misselijkmakende wijze aan wordt getwijfeld - alvorens men de intrinsieke waarde, de intenties en vooral het menselijke aspect van dat individu gaat onderkennen. Die misplaatste empathie achteraf is dan niet meer dan het gebrek aan inzicht in de eigen gevoelswereld van valse emoties of een mineure oprisping van hun lafhartige geweten.

Voltaire zei: "Een mens is een wolf voor een ander", maar dat is volgens mij niet meer dan een eufemisme voor de psychosociaal geraffineerde rotzooi en terreur waaraan mensen maar al te vaak worden blootgesteld.

Via deze wens ik de stokers, lastertongen en aasgieren Vlaams-Farizese media dan ook uitdrukkelijk te bedanken voor hun journaille-istiek professionalisme toen Mevrouw Morel nog onder de "gezonden" (oh, zoete ironie) maar van de verkeerde "gezindte" was en nu op groteske wijze hun handen in onschuld proberen te wassen met hun postuum geveinsde aandacht en show. Ze hebben er vooral een smeuïg verhaal aan gehad. Wel, er kleeft (deze keer) geen bloed aan die smerige vingertjes, maar een verwrongen ziel: iets dat nog veel moeilijker af te spoelen valt.

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 10 februari 2011 om 00:21.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 00:41   #173
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb maar 1 woord voor Marie-Rose Morel.

Respect.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 01:46   #174
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Hoewel het hier misschien niet de meest geschikte plaats of moment is om daarover een debat te voeren, toch enkele bedenkingen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
...
Wat ik hieruit meeneem, is dat de schaamteloze hypocrisie van de mens blijkbaar geen grenzen kent. Blijkbaar moet een persoon eerst volledig tot op de grond afgebroken worden én ongeneeslijk ziek zijn - waar dan aanvankelijk nog op misselijkmakende wijze aan wordt getwijfeld - alvorens men de intrinsieke waarde, de intenties en vooral het menselijke aspect van dat individu gaat onderkennen.
Ik meen dat dat niet alleen niet onlogisch is maar bovendien niet helemaal correct van uwentwege.

Zolang Marie-Rose Morel in hoofdzaak politica was, was het niet alleen gerechtvaardigd maar bovendien terecht om haar te bekritiseren en aan te vallen. Elk politiek engagement moet de bereidheid inhouden om het mikpunt van discussies, kritiek en derhalve spot en zelfs beledigingen te worden. Wie niet bereid is zich te laten beledigen, met zich te laten spotten of bekritiseerd te worden, moet zich niet op het publieke forum begeven. Zo is dat nu eenmaal. Marie-Rose Morel was op dat moment geen moeder, geen vriendin, geen dochter of vrouw maar in hoofdzaak de uitdrukking van een politieke visie die men - indien men het er mee oneens was en is - met alle politieke en legale middelen dient te bekampen.

Het feit dat een heel aantal mensen hun toon temperen zodra bekend wordt dat zij ernstig ziek was, is niet hypocriet en is zeker geen illustratie van een gebrek aan menselijkheid. Het is juist de bevestiging van hun menselijk mededogen. Haar maatschappelijke positie verandert op dat moment: zij verliest haar rol van politica en wordt medemens.

Ten andere: het zijn niet haar politieke tegenstrevers die na het bekend worden van haar ziekte met modder zijn gaan gooien maar haar 'Vlaams-Nationalistische vrienden' en mede-leden van het partijbestuur. Een partij die haar voor de wagen heeft gespannen toen ze dachten dat hen dat goed uitkwam en haar bij het klein gevaarlijk afval heeft gedeponeerd toen ze dachten dat dat electoraal beter was. Een partijbestuur dat bij haar begrafenis zonder twijfel talrijk en - natuurlijk vol piëteit - aanwezig zal zijn.

Citaat:
Via deze wens ik de stokers, lastertongen en aasgieren Vlaams-Farizese media dan ook uitdrukkelijk te bedanken voor hun journaille-istiek professionalisme toen Mevrouw Morel nog onder de "gezonden" (oh, zoete ironie) maar van de verkeerde "gezindte" was en nu op groteske wijze hun handen in onschuld proberen te wassen met hun postuum geveinsde aandacht en show. Ze hebben er vooral een smeuïg verhaal aan gehad.
Opnieuw: het feit dat de houding van de media verandert als de maatschappelijke en persoonlijke situatie van een politicus/a wijzigt, is normaal. Stoken, laster verkopen en een politicus aanvallen, behoort tot het metier. Een politicus het vuur aan de schenen leggen en de meest lastige vragen stellen eveneens.
Als men bij de rol van de media al een kritische bedenking hoort te maken, dan mijns inziens niet zozeer bij de politieke redacties maar wél bij de familiebladen allerhande die van haar ziekte een gadget hebben gemaakt om hun verkoop aan te zwengelen. Zoals je bij Het Laatste Nieuws gratis een Panda-knuffel kon krijgen, kreeg je bij Dag Allemaal gratis en voor niets de laatste smeuïge details over een nieuw uitgezaaide knobbel in de linkerborst of de rechter hersenhelft en het verdriet van twee kleine jongens (inclusief exclusieve foto's!). De gretigheid waarmee dat soort pulpmedia hun verkoopcijfers de hoogte indrijven op basis van goed geschreven en breeduit geëtalleerde menselijke ellende, roept bij mij echt walging op.

En in haar amechtige pogingen om aan haar verschrikkelijke doodstrijd een zin te geven, ging Mevrouw Morel daar graag op in en speelde ze dat spel mee. De verantwoordelijk helemaal en louter afschuiven op de media gaat dus niet op.
Ik had het daar moeilijk mee, al kan ik achteraf niet anders dan haar keuze respecteren. Het zou evenwel nooit de mijne zijn.

Citaat:
Wel, er kleeft (deze keer) geen bloed aan die smerige vingertjes, maar een verwrongen ziel: iets dat nog veel moeilijker af te spoelen valt.
Wie machtsgeile politici (en klootzaken) als Bart Debie en consorten of pulpbladen als Dag Allemaal een ziel toedicht - zei het verwrongen - doet de waarheid geweld aan. Zij bestaan niet bij gratie van een ziel maar desondanks en hun ambities zijn zeer concreet en materialistisch. Het heeft geen zin om moralistisch te oordelen over mensen of bedrijven die juist aan hun gebrek aan moraliteit hun succes en overleven te danken hebben.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 07:09   #175
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sterkte in je harde pijnlijke strijd.

Citaat:

Om eerlijk te zijn, ik heb medeleven met die kinderen, de rest is natuurlijke selectie. En snel huwen voor je dood om je ex een hak te zetten, vraagt niet om medeleven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 07:16   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HIj is enkel met haar gehuwd om har ex een hak te zetten.
De kinderen gaan trouwens naar de wettelijke vader en niet naar Vanhecke.
Die gaat enkel lopen met het vruchtverbruik van de kinderen hun erfenis.
Iedereen schijnt hier te vergeten dat Vanhecke volgens de wet voor die kinderen een vreemde is en niet meer rechten of plichten heeft dan wij hier ophet forum tegenover die kinderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 07:19   #177
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mooi, mva.

Ik zou aan je laatste paragraaf een kleine verandering willen aanbrengen: mensen zijn belangrijker dan hun politiek engagement. Wmb betreft speelt politieke aanhorigheid geen rol in in menselijke relaties: ik heb vrienden van alle politieke gezindheden, en in mijn eigen politieke gezindheid zie ik heel wat mensen die ik minacht.
Oud 10 februari 2011, 08:57   #178
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Bwah, den helft van het VB ontkurkt een fles champagne op het overlijden van Morel maar dat kan iedereen begrijpen.
Ik kan dan weer niet begrijpen hoe iemand zoiets durft te schrijven...een bewijs te meer hoe afschuwelijk het is in de stinkende muil van het staatsgezoogde haatmonster te kijken...
Oud 10 februari 2011, 09:35   #179
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Denkt u echt dat de nabestaanden zich één seconde druk maken over wat Xeno, Jack, Kizzy en consoorten hier verkondigen?

Dramatiseer toch zo niet.
alsof het binnen enkele jaren niet MRM's zoontjes zullen zijn die deze draad lezen ...

voor hen dus :

MRM was een mooie, hele mens, wat al die haatdragers hier ook mogen beweren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 09:40   #180
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof het binnen enkele jaren niet MRM's zoontjes zullen zijn die deze draad lezen ...

voor hen dus :

MRM was een mooie, hele mens, wat al die haatdragers hier ook mogen beweren.
2

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be