![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Enerzijds is er de biologische band met de vader, en anderzijds is er het feit dat er een 'commerciëel draagmoederschap' in het spel is. De wet verbiedt inderdaad commercieel draagmoederschap, maar de wet erkent toch ook vaderschap ? En de rechter heeft volgens mij beslist, in het belang van het kind, wat hier toch wel primeert, dat dat kind bij zijn vader moet zijn. De rechter besliste dus niet dat een wet niet voor homo's geldt. De rechter besliste dat gezien de biologische band met de vader een vaststaand feit is, dat kind dus naar België mag komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totdat homo's hetzelfde doen, dan is er plots het belang van het kind... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben hier wel degelijk redelijk egoistisch gehandeld door een kind 'illegaal ' te gaan kopen..kinderwensen hebben hun morele grenzen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je dat ik zeg? We - de hetero's dan, moeten ons aan de wet houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is hier geen sprake van commercieel draag moederschap kwam men net te stellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen in het vervolg de feiten iets veranderen zodat het niet meer over homo's gaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als alle heterokoppels in hetzelfde geval GEEN regularisatie hebben gekregen is er idd sprake van discriminatie zoals Xeno zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand legt schuld bij homo's of stelt dat ze slechte ouders zijn. Alleen is het zo dat hetero's en homo's blijkbaar anders zijn - en dus niet gelijk voor de wet zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kijk, als een potentiële ouder beslist een kind te verwekken, dat is daar toch altijd een deeltje 'egoïsme' bij : 'ik wil een kind'. Is dat verkeerd ? Ik denk dat dat eerder menselijk is. Als een koppel geen kinderen kan krijgen, en voor adoptie gaat, dan zit daar toch ook voor een deel een persoonlijke motivatie achter, die niet direct het belang van het kind dient. Ouder worden is ten slotte een keuze waarin zowel eigenbelang als het belang van het kind speelt. Tenslotte, denk ik, kan je een kind niet geven wat het moet krijgen, als je er ook je eigen welzijn niet in vindt. Ik denk dat kinderwensen inderdaad morele grenzen moeten hebben, maar waar die liggen ? Het is ook niet niet omdat je biologisch in staat bent een kind te verwekken, dat d'office je 'motivatie' correct is ? Hoeveel koppels verwekken er geen kind, omdat ze denken dat dat kind hun eigen problemen zal oplossen ? En inderdaad, de vraag stelt zich ook bij 'gelijkslachtige' koppels, natuurlijk. Voor alle duidelijkheid, ik ben homo, heb geen kinderen, en ik mis dat eigenlijk wel. Samen met mijn man hebben we daar over gepraat en zijn we tot de slotsom gekomen dat we geen kinderen wilden, omdat we ons niet in staat voelden om een 'vreemd' kind als het onze te aanvaarden (daar zit een heel lang en persoonlijk verhaal achter). Ik kan dus perfect begrijpen, dat als je de kans krijgt om dat gemis op te vullen, je dat ook doet. En daar is niets verkeerd aan, toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kijk, je moet situatie per situatie bekijken. Als de rechter bvb het niet bewezen acht dat het echt gaat om 'commercieel' draagmoederschap, dan volgt ie toch de wet ? Heeft u bijvoorbeeld (gelijkaardige) gevallen waar in gelijkaardige omstandigheden een rechter compleet anders besliste, met als argument dat het ging om hetero's ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De commerciele draagmoeder heeft het kind laten opsluiten in een weeshuis omdat ze het kind niet wil vermits het besteld en betaald was door die Belgische homo's.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 februari 2011 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarvoor dient rechtspraak toch ? Om te bepalen of de wet is overtreden of niet. En als de rechtbank beslist dat de wet niet is overtreden, of misschien is de wet wel overtreden, maar er volgt geen straf, dan is de wet toegepast, en geldt die toch voor alle burgers ? Nogmaals, komt u aub over de brug met een aantal gelijkaardige gevallen, waar de rechter besliste dat het kind niet naar België kon, omdat de ouders hetero's waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Adoptie door "wensouders" was daarvoor het alternatief om niet de schande van ongehuwde moeder te moeten dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet vooral de rechten van het kind niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dus met helemaal niets over de brug komen over hetero's of wie dan ook. Jij moet over de brug komen met de reden waarom dat dit homokoppel niet onder de Belgische wetgeving valt. Waarom zij wel en de andere Belgen geen kinderen mogen kopen in het buitenland.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 februari 2011 om 15:25. |
||
![]() |
![]() |