Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 17:46   #161
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mijn mening doet weinig terzake, de wet is duidelijk en tot hiertoe ook van toepassing op homo's. Alleszins was dat zo totdat de rechter kortelings besliste dat voor homo's de wet niet geld.
Ja maar, u verwart hier twee gegevens.
Enerzijds is er de biologische band met de vader, en anderzijds is er het feit dat er een 'commerciëel draagmoederschap' in het spel is.
De wet verbiedt inderdaad commercieel draagmoederschap, maar de wet erkent toch ook vaderschap ?
En de rechter heeft volgens mij beslist, in het belang van het kind, wat hier toch wel primeert, dat dat kind bij zijn vader moet zijn.
De rechter besliste dus niet dat een wet niet voor homo's geldt. De rechter besliste dat gezien de biologische band met de vader een vaststaand feit is, dat kind dus naar België mag komen.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:08   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Enerzijds is er de biologische band met de vader, en anderzijds is er het feit dat er een 'commerciëel draagmoederschap' in het spel is.
De wet verbiedt inderdaad commercieel draagmoederschap, maar de wet erkent toch ook vaderschap ?
En de rechter heeft volgens mij beslist, in het belang van het kind, wat hier toch wel primeert, dat dat kind bij zijn vader moet zijn.
De rechter besliste dus niet dat een wet niet voor homo's geldt. De rechter besliste dat gezien de biologische band met de vader een vaststaand feit is, dat kind dus naar België mag komen.
Hetero's is het verboden om commerciele draagmoeders te gebruiken in het buitenland. Daar besliste de rechter steeds negatief, daar was de band met het kind onbelangrijk en van geen tel.

Totdat homo's hetzelfde doen, dan is er plots het belang van het kind...
Oud 21 februari 2011, 18:14   #163
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
OEF! 9 pagina's en EINDELIJK iemand die tot de kern van de zaak is gekomen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:15   #164
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetero's is het verboden om commerciele draagmoeders te gebruiken in het buitenland. Daar besliste de rechter steeds negatief, daar was de band met het kind onbelangrijk en van geen tel.

en wat gebeurt er als een heteroman per ongeluk een buitenlandse trees bezwangert? Zij wil het kind niet en hij wel. Dat kan niet?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:23   #165
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat het kind dan ook naar een weeshuis?

De moeder die sterft is niet hetzelfde als een moeder die het kind afwijst omdat het verkocht is aan Belgische homo's.

Een kind dat gekocht wordt in de Oekraine en ik ben de abnormale?

Vroeger noemden we dat mensenhandel en stonden er strenge straffen op
.
Buiten het feit dat ik dat kind geen leven in een weeshuis wens en homosexuelen niet a priori slechte ouders vind..
Ze hebben hier wel degelijk redelijk egoistisch gehandeld door een kind 'illegaal ' te gaan kopen..kinderwensen hebben hun morele grenzen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:32   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
en wat gebeurt er als een heteroman per ongeluk een buitenlandse trees bezwangert? Zij wil het kind niet en hij wel. Dat kan niet?
Wat wil je dat ik zeg? We - de hetero's dan, moeten ons aan de wet houden.
Oud 21 februari 2011, 21:02   #167
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Draagmoeder wordt je niet 'per ongeluk'..
Oud 21 februari 2011, 21:46   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Buiten het feit dat ik dat kind geen leven in een weeshuis wens en homosexuelen niet a priori slechte ouders vind..
Ze hebben hier wel degelijk redelijk egoistisch gehandeld door een kind 'illegaal ' te gaan kopen..kinderwensen hebben hun morele grenzen..
En wat bezielt die rechter? Dat is gewoon totale willekeur.
Oud 21 februari 2011, 23:59   #169
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je hebt een fixatie met homo's...
Er is hier geen sprake van commercieel draag moederschap kwam men net te stellen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 13:27   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Er is hier geen sprake van commercieel draag moederschap kwam men net te stellen
Ja, als je over een zaak spreekt waarbij homo's betrokken zijn dan heb je een fixatie.

We zullen in het vervolg de feiten iets veranderen zodat het niet meer over homo's gaat.
Oud 22 februari 2011, 14:12   #171
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ja, en dat is toch niet de fout of de schuld van 'de homo's' ? Zou het niet kunnen dat in deze zaak een rechter (eindelijk) inziet, dat zelfs al is het kind geboren uit een 'commercieel draagmoederschap', dat misschien ondergeschikt is aan de vaderschapsband ?
Oud 22 februari 2011, 14:18   #172
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ohw..hadden ze toevallig een intieme kennissenkring in een land waar commercieël draagmoederschap wel is toegestaan ?

Als alle heterokoppels in hetzelfde geval GEEN regularisatie hebben gekregen is er idd sprake van discriminatie zoals Xeno zegt.
Oud 22 februari 2011, 14:24   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dat is toch niet de fout of de schuld van 'de homo's' ? Zou het niet kunnen dat in deze zaak een rechter (eindelijk) inziet, dat zelfs al is het kind geboren uit een 'commercieel draagmoederschap', dat misschien ondergeschikt is aan de vaderschapsband ?
Normalerwijze moet de rechter de wet volgen.

Niemand legt schuld bij homo's of stelt dat ze slechte ouders zijn.

Alleen is het zo dat hetero's en homo's blijkbaar anders zijn - en dus niet gelijk voor de wet zijn.
Oud 22 februari 2011, 14:29   #174
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
'tja, dat is een zeer moeilijke discussie, denk ik.
Kijk, als een potentiële ouder beslist een kind te verwekken, dat is daar toch altijd een deeltje 'egoïsme' bij : 'ik wil een kind'. Is dat verkeerd ? Ik denk dat dat eerder menselijk is. Als een koppel geen kinderen kan krijgen, en voor adoptie gaat, dan zit daar toch ook voor een deel een persoonlijke motivatie achter, die niet direct het belang van het kind dient.

Ouder worden is ten slotte een keuze waarin zowel eigenbelang als het belang van het kind speelt. Tenslotte, denk ik, kan je een kind niet geven wat het moet krijgen, als je er ook je eigen welzijn niet in vindt.
Ik denk dat kinderwensen inderdaad morele grenzen moeten hebben, maar waar die liggen ?
Het is ook niet niet omdat je biologisch in staat bent een kind te verwekken, dat d'office je 'motivatie' correct is ? Hoeveel koppels verwekken er geen kind, omdat ze denken dat dat kind hun eigen problemen zal oplossen ? En inderdaad, de vraag stelt zich ook bij 'gelijkslachtige' koppels, natuurlijk.

Voor alle duidelijkheid, ik ben homo, heb geen kinderen, en ik mis dat eigenlijk wel. Samen met mijn man hebben we daar over gepraat en zijn we tot de slotsom gekomen dat we geen kinderen wilden, omdat we ons niet in staat voelden om een 'vreemd' kind als het onze te aanvaarden (daar zit een heel lang en persoonlijk verhaal achter).
Ik kan dus perfect begrijpen, dat als je de kans krijgt om dat gemis op te vullen, je dat ook doet. En daar is niets verkeerd aan, toch ?
Oud 22 februari 2011, 14:33   #175
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Normalerwijze moet de rechter de wet volgen.

Niemand legt schuld bij homo's of stelt dat ze slechte ouders zijn.

Alleen is het zo dat hetero's en homo's blijkbaar anders zijn - en dus niet gelijk voor de wet zijn.
Maar nee, dat is toch niet zo.
Kijk, je moet situatie per situatie bekijken. Als de rechter bvb het niet bewezen acht dat het echt gaat om 'commercieel' draagmoederschap, dan volgt ie toch de wet ?
Heeft u bijvoorbeeld (gelijkaardige) gevallen waar in gelijkaardige omstandigheden een rechter compleet anders besliste, met als argument dat het ging om hetero's ?
Oud 22 februari 2011, 14:35   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nee, dat is toch niet zo.
Kijk, je moet situatie per situatie bekijken. Als de rechter bvb het niet bewezen acht dat het echt gaat om 'commercieel' draagmoederschap, dan volgt ie toch de wet ?
Heeft u bijvoorbeeld (gelijkaardige) gevallen waar in gelijkaardige omstandigheden een rechter compleet anders besliste, met als argument dat het ging om hetero's ?
Het is verboden door de wet, je begrijpt toch wel het principe dat zulke wetten voor alle burgers tellen?

De commerciele draagmoeder heeft het kind laten opsluiten in een weeshuis omdat ze het kind niet wil vermits het besteld en betaald was door die Belgische homo's.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 februari 2011 om 14:38.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 14:41   #177
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het is verboden door de wet, je begrijpt toch wel het principe dat zulke wetten voor alle burgers tellen?
Maar dat doet toch niets terzake ?
Daarvoor dient rechtspraak toch ? Om te bepalen of de wet is overtreden of niet. En als de rechtbank beslist dat de wet niet is overtreden, of misschien is de wet wel overtreden, maar er volgt geen straf, dan is de wet toegepast, en geldt die toch voor alle burgers ?
Nogmaals, komt u aub over de brug met een aantal gelijkaardige gevallen, waar de rechter besliste dat het kind niet naar België kon, omdat de ouders hetero's waren.
Oud 22 februari 2011, 15:10   #178
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zolang is dat niet geleden. Jaren zestig werd het afgeschaft. ik herinner het me omdat ik totaal gechoqueerd was toen ik ervan hoorde.

Blijkbaar was het standaard dat het kind werd afgepakt, tenzij de moeder het dus erkende en adopteerde. Dan had ze een "eigen" kind.
Er werd op dat vlak niets afgeschaft. Het was wel de periode van het einde van de taboesfeer rond ongehuwd moederschap.
Adoptie door "wensouders" was daarvoor het alternatief om niet de schande van ongehuwde moeder te moeten dragen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 15:18   #179
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Heeft een vrouw het recht om een bepaald lichaamsdeel te verhuren voor een afgesproken doeleinde en tegen een afgesproken vergoeding?
Heb ik het recht een lichaamsdeel te verhuren, tegen of zonder betaling, om iemand gelukkig te maken ?

Vergeet vooral de rechten van het kind niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 15:23   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat doet toch niets terzake ?
Daarvoor dient rechtspraak toch ? Om te bepalen of de wet is overtreden of niet. En als de rechtbank beslist dat de wet niet is overtreden, of misschien is de wet wel overtreden, maar er volgt geen straf, dan is de wet toegepast, en geldt die toch voor alle burgers ?
Nogmaals, komt u aub over de brug met een aantal gelijkaardige gevallen, waar de rechter besliste dat het kind niet naar België kon, omdat de ouders hetero's waren.
Je schijnt een en ander niet volledig te begrijpen. Commercieel draagmoederschap in het buitenland is verboden, Belgen mogen geen kinderen kopen in het buitenland. De woordvoerder van buitenlandse zaken kwam op TV verklaren dat er geen paspoort wordt gegeven in die gevallen.

Ik moet dus met helemaal niets over de brug komen over hetero's of wie dan ook.

Jij moet over de brug komen met de reden waarom dat dit homokoppel niet onder de Belgische wetgeving valt. Waarom zij wel en de andere Belgen geen kinderen mogen kopen in het buitenland.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 februari 2011 om 15:25.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be