Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 maart 2011, 17:53   #161
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

als' m met een blaffer voor mijn neus staat niet nee
Prima, blijf gij maar met uw hooghartige Vlaams-Nationalistische keikop in uwe eigen stront zitten. Zo veel te meer tijd hebben die verzorgende over om mij te dienen.
pajoske is offline  
Oud 6 maart 2011, 17:55   #162
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij gaat in de toekomst nog héél blij zijn dat er migranten zijn die u gaan willen verzorgen. En ik kan U garanderen dat als gij met ene vuile pamper in het bejaardenhuis zit gij u niet de vraag zult stellen of de verzorgende Vlaams spreekt.
Nederlands, niet 'Vlaams'. En ik zie niet waarom immigranten niet in staat zouden zijn Nederlands te spreken.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 maart 2011, 17:56   #163
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Prima, blijf gij maar met uw hooghartige Vlaams-Nationalistische keikop in uwe eigen stront zitten. Zo veel te meer tijd hebben die verzorgende over om mij te dienen.
zo te zien valt er geen minuut te verliezen en beginnen ze er best asap mee

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 maart 2011 om 17:58.
born2bewild is offline  
Oud 6 maart 2011, 18:02   #164
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet je geen zorgen maken... born2bewild is gelukkig een keeskop geworden. Van hem zullen we later geen last meer hebben... gelukkig maar want volgens mij draagt die persoon niet enorm bij aan de maatschappij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 18:06   #165
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
bonne chance met klein-VL
Als Vlaanderen onafhankelijk is Belgique niets meer dan een nare herinnering.
Thomas VDB is offline  
Oud 6 maart 2011, 18:32   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij gaat in de toekomst nog héél blij zijn dat er migranten zijn die u gaan willen verzorgen. En ik kan U garanderen dat als gij met ene vuile pamper in het bejaardenhuis zit gij u niet de vraag zult stellen of de verzorgende Vlaams spreekt.
De tienpuntenvraag is wel of er wel een verzorgende zal zijn (en als er dan al één zal zijn, dan is de kans groot dat zij Pools spreekt). Vergeet niet dat er nu een massa laaggeschoolde migranten rondlopen, en we desondanks dat, met een lijst van knelpuntberoepen zitten, ook voor ongeschoolden.
Bob is offline  
Oud 6 maart 2011, 18:45   #167

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Nederlands, niet 'Vlaams'. En ik zie niet waarom immigranten niet in staat zouden zijn Nederlands te spreken.
Omdat wij hen steeds bedienen in het Engels of het Frans. Zelfs onze universiteiten worden steeds meer verengelst in het zogezegde belang van de globalisering.
Karma is offline  
Oud 6 maart 2011, 18:51   #168

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Als Vlaanderen onafhankelijk is Belgique niets meer dan een nare herinnering.
Waarom zou Vlaanderen het statuut "België" moeten afstaan?

Al bij stilgestaan dat we dan op Europees gebied als "nieuwe staat" onderaan de lijst komen te staan.

Voor mijn part mag Wallonie Wallonie worden en Vlaanderen België blijven.
Karma is offline  
Oud 6 maart 2011, 19:01   #169
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Omdat wij hen steeds bedienen in het Engels of het Frans. Zelfs onze universiteiten worden steeds meer verengelst in het zogezegde belang van de globalisering.
Iedereen die ik ken van mijn leeftijd die van niet-Vlaamse afkomst is, spreekt perfect Nederlands.
Oud 6 maart 2011, 19:42   #170
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Geweldig plan voornamelijk in in Uw naïeve ogen , maarmee ga je nooit bij de EU kunnen behoren.
Het zal nochtans de politiek worden van de EU, zoals die nu al in de meeste landen van kracht is overigens. Selectieve migratie gebaseerd op utiliteitscriteria.
Natuurlijk geldt binnen de EU het vrij verkeer van personen en goederen. Maar vermits Wallonië toch niet tot de EU zal kunnen toetreden hebben we van hen geen last.
Maar om nu ernstig te zijn: Wallonië heeft echt wel voldoende troeven om zijn positie te verbeteren, een keer dat ze ertoe gedwongen worden. Zolang ze Brussel niet meesleuren als molensteen om hun hals. Voor Brussel is er maar één ernstige propositie om te overleven: aansluiten bij Vlaanderen.

Citaat:
Niet in de rijke regio's zoals Catelonië. Waarom trekken de armoezaaiers dan het liefst naar Brussel ?
En trekken in Spanje dan alle armoezaaiers naar zeg maar Barcelona?
fonne is offline  
Oud 6 maart 2011, 19:47   #171
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel maar vast dat die Poolse bejaardenverzorgsters en Roemeense verpleegsters verdomme snel weg zijn met het Nederlands. Honderdmaal sneller dan de gemiddelde Waal in ieder geval. De Polen die in de jaren 50 naar Limburg zijn gehaald zijn zowat de best geïntegreerde groep gastarbeiders in België. Ze vallen nog amper op, volledig geassimileerd.
fonne is offline  
Oud 6 maart 2011, 19:49   #172
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen het statuut "België" moeten afstaan?

Al bij stilgestaan dat we dan op Europees gebied als "nieuwe staat" onderaan de lijst komen te staan.

Voor mijn part mag Wallonie Wallonie worden en Vlaanderen België blijven.
Of we onderaan of bovenaan "de lijst" (welke lijst mag dat dan wel zijn?) hangt in de eerste plaats af van onze sociaal-economische efficiëntie en van de doelmatigheid van ons bestuur. Welnu, op dat vlak zal Vlaanderen een heel eind beter scoren dan WalloBrux en dan het huidig Belgique.
Oud 6 maart 2011, 20:01   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het zal nochtans de politiek worden van de EU, zoals die nu al in de meeste landen van kracht is overigens. Selectieve migratie gebaseerd op utiliteitscriteria.
Natuurlijk geldt binnen de EU het vrij verkeer van personen en goederen. Maar vermits Wallonië toch niet tot de EU zal kunnen toetreden hebben we van hen geen last.
Dus raad je alle Vlamingen aan om hun vastgoed in Wallonië te verkopen en hun investering daar af te bouwen ? Zonder de EU is daar geen toekomst.

Ik heb het hier niet alleen over migratie maar over Roma-toestanden van uit armere regio's als deze worden uitgesloten van sociale voorzieningen.

Citaat:
Maar om nu ernstig te zijn: Wallonië heeft echt wel voldoende troeven om zijn positie te verbeteren, een keer dat ze ertoe gedwongen worden. Zolang ze Brussel niet meesleuren als molensteen om hun hals. Voor Brussel is er maar één ernstige propositie om te overleven: aansluiten bij Vlaanderen.
De toekomstige rijkdom van Vlaanderen ligt in Brussel en Wallonië. Kijk maar naar de evolutie van de prijzen van het vastgoed. Wallonië afzonderen is geen optie. Ze gaan altijd een richting opgaan van een protectionistisch beleid, net zoals Vlaanderen trouwens door de 'selectieve migratie'.

Citaat:
En trekken in Spanje dan alle armoezaaiers naar zeg maar Barcelona?
Breng maar eens de nacht door rond de 'La Ramba' in Barcelona.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 maart 2011, 20:47   #174
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Iedereen die ik ken van mijn leeftijd die van niet-Vlaamse afkomst is, spreekt perfect Nederlands.
Dan kom je niet vaak in Walenland vrees ik...
Oud 6 maart 2011, 20:51   #175
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Daar zijn ze vaak wèl van Vlaamse afkomst. Het gaat om mensen van niet-Vlaamse afkomst.
Scarabaeida is offline  
Oud 6 maart 2011, 20:52   #176
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De toekomstige rijkdom van Vlaanderen ligt in Brussel en Wallonië. Kijk maar naar de evolutie van de prijzen van het vastgoed.
Toch een hypocriet manneke gij, ze. Voor de rest altijd voorspellen dat een onafhankelijk Vlaanderen de dieperik zal ingaan net zoals Ierland, en dan nu de hele tijd afkomen met hoe rooskleurig de toekomst in Wallonie niet is obv de gestegen vastgoed prijzen. Oftewel bent u dom en weet u niet dat Ierland (en Spanje nb) hun economische problemen te danken hebben aan te snel gestegen vastgoed prijzen, of weet u dat wel en liegt u om toch maar enige argument pro-Belgie in elkaar te knutselen. Welke is het?

NB: Trouwens we zullen straks nog altijd in Wallonie kunnen investeren, net zoals nu in Nederland of Duitsland. Alleen moeten we dan niet hun luie hangmatcultuur financieren, en kunnen we bevoorbeeld de pensioenen over vijf jaar nog betalen...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 6 maart 2011 om 20:55.
Salvadorii is offline  
Oud 6 maart 2011, 21:13   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een hypocriet manneke gij, ze. Voor de rest altijd voorspellen dat een onafhankelijk Vlaanderen de dieperik zal ingaan net zoals Ierland, en dan nu de hele tijd afkomen met hoe rooskleurig de toekomst in Wallonie niet is obv de gestegen vastgoed prijzen. Oftewel bent u dom en weet u niet dat Ierland (en Spanje nb) hun economische problemen te danken hebben aan te snel gestegen vastgoed prijzen, of weet u dat wel en liegt u om toch maar enige argument pro-Belgie in elkaar te knutselen. Welke is het?
Ik ben blij dat je de redenering oppikt. Het is allemaal niet op 1 2 3 uitgelegd maar ik ben blij dat ik een luisterend oor heb.

In Ierland is de particuliere vastgoed hausse ontstaan doordat:

1. Ze een zwaar florerende dienstensector hadden.
2. Gezinnen door de euro relatief goedkoop konden lenen.

In België is de situatie anders. Hier wordt de stijging in het vastgoed mee ondersteund door de kapitaalkracht van de gezinnen die veel groter is dan deze van Ierland. Vooral in Vlaanderen is de vraag naar particulier groot en het beschikbaar aanbod in verhouding klein.

Waar moeten ze op den duur betaalbare woningen gaan vinden ?

En vooral bedrijfsterreinen gaan hier in Vlaanderen schaars worden.

Uiteindelijk om het cru te stellen is eigendom nooit een absoluut recht. Je beschikt maar over je eigendom door de wetten en de uitvoerende macht van een land. Het land is uiteindelijk zelf de eigenaar van het vastgoed. Al die miljarden euro die het vastgoed in Wallonië de laatste decennia in waarde is gestegen is ook een verrijking van de Belgische staat. De financiële markten houden wel degelijk rekening mee in hoeverre het vastgoed in de handen is van Belgische nationaliteiten om een lagere interestvoet te overwegen. Ze weten dat de staat uiteindelijk hierop belastingen kan heffen en in het geval van een schuldherschikking gronden kan nationaliseren. Zo ver zal het nog niet direct komen met België.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 maart 2011, 21:25   #178
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

NB: Trouwens we zullen straks nog altijd in Wallonie kunnen investeren, net zoals nu in Nederland of Duitsland. Alleen moeten we dan niet hun luie hangmatcultuur financieren, en kunnen we bevoorbeeld de pensioenen over vijf jaar nog betalen...
Ach,meneerke denkt dat de vastgoedprijzen alléén in wallonië zijn gestegen...

Laat hem maar in zijn droom....
Waar ik woon is de waarde van de bouwgrond in 20 jaar tijd vertienvoudigd...
Svennies is offline  
Oud 6 maart 2011, 21:32   #179
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 6 maart 2011, 21:40   #180
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus raad je alle Vlamingen aan om hun vastgoed in Wallonië te verkopen en hun investering daar af te bouwen ? Zonder de EU is daar geen toekomst.
Als je dan toch geld genoeg hebt, zijn Letland of Kroatië wel aan te raden als vastgoedbelegging, meer dan Wallonië. 't is natuurlijk wat moeilijker als je er wilt gaan wonen en toch de bomma dichtbij wilt houden om op de kindjes te passen.
Citaat:
Ik heb het hier niet alleen over migratie maar over Roma-toestanden van uit armere regio's als deze worden uitgesloten van sociale voorzieningen.
't ja, in Frankrijk zijn die niet graag gezien heb ik de indruk.
Citaat:
De toekomstige rijkdom van Vlaanderen ligt in Brussel en Wallonië.
Met al het geld dat ik getransfereerd heb naar Wallonië had ik inderdaad een mooi vakantiewoningske kunnen hebben in de Ardennen. Het zou mooi zijn moest mijn toekomstige rijkdom van mij blijven in plaats van naar Wallonië geflitst te worden
Citaat:
Kijk maar naar de evolutie van de prijzen van het vastgoed. Wallonië afzonderen is geen optie. Ze gaan altijd een richting opgaan van een protectionistisch beleid, net zoals Vlaanderen trouwens door de 'selectieve migratie'.
Wallonië hoeft toch niet meer afgezonderd te zijn dan Nederland of Frankrijk? Wat is nu eigenlijk uw probleem, ik snap het echt niet.
Citaat:
Breng maar eens de nacht door rond de 'La Ramba' in Barcelona.
Goeie tip. Veiliger dan de Nieuwstraat in Brussel
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be