Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 13:46   #161
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik zie hier veel Morrowind staan. Zou ik het dan toch eens moeten installeren? En een uitbreiding "Bloodmoon". Knights of the Old Republic heb ik ook nog liggen. Ook nooit gespeeld. Starcraft, net van hetzelfde.

Zelfs speel ik vooral Lord of the Rings Online, Age of Empires III, en nu en dan wat Dragonfable (flash spel).
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 13:57   #162
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Tijd van de twilight CD-roms:
screamer 2, dark forces, crusader no remorse, tomb raider, quake, descent, racemania, MDK, redneck rampage, POD, carmageddon, x-wing vs tie fighter...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:00   #163
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik zie hier veel Morrowind staan. Zou ik het dan toch eens moeten installeren? En een uitbreiding "Bloodmoon". Knights of the Old Republic heb ik ook nog liggen. Ook nooit gespeeld. Starcraft, net van hetzelfde.

Alledrie installeren en spelen, zo vlug mogelijk. Voor Morrowind zijn grafische mods beschikbaar die het er ook vandaag nog prachtig doen uitzien. Knights of the Old Republic heb ik zelf nooit gespeeld, maar ik heb er goede dingen over gehoord.

Voor mijn topspellen moet ik StevenM alvast bijtreden wat betreft Planescape: Torment en Morrowind. Voorts:

- Baldur's Gate II
- Seven Kingdoms
- Populous: The Beginning
- Serious Sam
- Wolfenstein: Enemy Territory (qua geïnvesteerde tijd met voorsprong op 1)
- Vampire: The Masquerade - Bloodlines
- Neverwinter Nights I & II
- Age of Wonders
- Doom
- Deus Ex

Eervolle vermeldingen voor The Witcher, Europa Universalis III, Fallout 3, Fallout: New Vegas, Divinity II: Ego Draconis en Dragon Age, maar deze recente spellen hebben nog niet die magische nostalgische glans verworven.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 30 augustus 2011 om 14:01.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:30   #164
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Red Baron 2/3D
Falcon 4.0
SWAT 4
GT Legends
Medieval Total War (vind ik nog altijd de beste, in de latere Total Wars bewegen de units veel te snel tenzij je mods gebruikt)

Recenter: GTA 4 (vooral met The Lost and Damned DLC), Mass Effect 1+2, Assassin's Creed 2, Dragon Age (maar niet DA2)
Oud 30 augustus 2011, 15:38   #165
Rio
Burger

Rio's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk uit naar Driver San Francisco die overmorgen (1 september 2011) uitkomt voor PS3, X360, Wii en PC.

Laatst gewijzigd door Rio : 30 augustus 2011 om 15:57.
Rio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:55   #166
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
- Baldur's Gate II
Zeker een goede titel, alleen erg langdradig. Ik speelde dat later ook met GameFAQs ernaast zodat ik bepaalde easter eggs niet zou missen. Ik heb ook Baldur's Gate I gespeeld.
Eigenlijk ben ik geen liefhebber meer van de serie, maar ooit was ik een fan lang geleden.

De Elder Scrolls serie heb ik ook al veel goeds over gehoord, maar ik heb er geen tijd voor jammer genoeg.

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 augustus 2011 om 15:56.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:20   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Planescape Torment is geniaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:31   #168
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie hier veel Morrowind staan. Zou ik het dan toch eens moeten installeren?
Morrowind is zeer goed, maar wel erg non-lineair. Er zit wel een main quest in, maar voor een groot gedeelte is het verloren ronddwalen door een heel open wereld. Dat heeft zeker zijn charme, maar ik zou het enkel aanraden als je erg veel tijd beschikbaar hebt. Het is minder geschikt voor een casual gamer die vooral rustig van het verhaal wil genieten.

Citaat:
Knights of the Old Republic heb ik ook nog liggen. Ook nooit gespeeld.
Zeker installeren Ook KOTOR 2 is de moeite (al is het erg spijtig dat het niet helemaal afgewerkt werd). In November komt (waarschijnlijk) de Massive Multiplayer opvolger er van op de markt (The Old Republic).
Oud 30 augustus 2011, 18:45   #169
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dit wordt binnenkort ongetwijfeld ook leuk: GT Legends voor GTR 2.

Hier nog eens GTR 2 zelf.

Laatst gewijzigd door SDG : 30 augustus 2011 om 18:47.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:57   #170
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat is volgens jullie de beste game ooit?
1. Unreal Tournament '99
2. Medal of Honor: Allied Assault Spearhead
3. Final Fantasy X
4. Mario Kart Wii
5. FlatOut 2
Oud 30 augustus 2011, 19:08   #171
Albrecht
Banneling

Standaard

Hoe begin je eigenlijk aan spelletjes van het type Grand Strategy? Ik had Hearts of Iron 2 geïnstalleerd op mijn vorige pc (ik had het gekocht vanwege de mooie cover), maar het was nogal verwarrend. Allez, de politiek enzo snapte ik wel, en ik heb via cheats wel erg grappige historische wendingen gemaakt, maar er zijn zo veel mogelijkheden...en de tutorials maakten het alleen nog verwarrender. Ik denk dat ik oud aan het worden ben...

Ik heb hier ook nog Silent Hunter III, en dan nog een PSP-spel Monster Hunter Freedom. Dat allemaal tezamen met Starcraft, KOTOR en Morrowind bekeken, met welk kan ik dan best beginnen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 19:28   #172
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
1. Unreal Tournament '99
2. Medal of Honor: Allied Assault Spearhead
3. Final Fantasy X
4. Mario Kart Wii
5. FlatOut 2
6. Mount&Blade/Mount&Blade: Warband
Oud 30 augustus 2011, 19:30   #173
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dit wordt binnenkort ongetwijfeld ook leuk: GT Legends voor GTR 2
Ik heb de huidige versie liggen. Inderdaad knap werk. Overigens is de AI in GTR2 waarschijnlijk de beste van alle huidige racing games.

En ook nog: SBK-X
Deze game heeft alles: physics, telemetrie, setups en een leuke careermodus. Alleen jammer dat de menu's zo verschrikkelijk onhandig zijn (ongetwijfeld de slechte invloed van consoles).

Citaat:
Ik heb hier ook nog Silent Hunter III
Alaaaaarm! Dat is een hele goeie als je van het genre simulaties houdt. En er bestaan een heleboel mods die het nog realistischer maken. Maar als je geen boodschap hebt aan het berekenen van je aanvalspositie op de navigatiekaart, ga je het waarschijnlijk saai vinden SH 4 (Pacific) is ook goed. SH5: mijden als de pest.
Oud 30 augustus 2011, 20:29   #174
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Hoe begin je eigenlijk aan spelletjes van het type Grand Strategy? Ik had Hearts of Iron 2 geïnstalleerd op mijn vorige pc (ik had het gekocht vanwege de mooie cover), maar het was nogal verwarrend. Allez, de politiek enzo snapte ik wel, en ik heb via cheats wel erg grappige historische wendingen gemaakt, maar er zijn zo veel mogelijkheden...en de tutorials maakten het alleen nog verwarrender. Ik denk dat ik oud aan het worden ben...
Paradox-spellen kunnen heel bevredigend zijn, maar je moet er veel tijd en moeite insteken. In Hearts of Iron II en aanverwanten is de bedoeling denk ik de eerste jaren dat je een zo hoog mogelijke IC uitbouwt door fabrieken en infrastructuur te verbeteren, om dan klaar te zijn voor wanneer de oorlog uitbreekt. Fabrieken verhogen je IC terwijl infrastructuur de productie van grondstoffen verhoogt (die nodig zijn om je IC te kunnen gebruiken), hoewel de effecten in beide gevallen iets uitgebreider zijn dan dat.

Speelt hier iemand eigenlijk Europa Universalis III?
Oud 30 augustus 2011, 20:34   #175
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speelt hier iemand eigenlijk Europa Universalis III?
Heir to the throne. Mijn laptop heeft nogal wat problemen met Divine Wind.

Enfin, 't is al eventjes geleden dat ik dat spel nog opstartte. Er kruipt dan ook wel wat tijd in als je erop staat om zo'n campagne op de laagste snelheid erdoor te 'jagen'. En dan nog voortdurend pauzeren om enkele berekeningen te maken. Met pen en papier (en rekenmachientje).

Laatst gewijzigd door Andy : 30 augustus 2011 om 20:35.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 20:43   #176
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Heir to the throne. Mijn laptop heeft nogal wat problemen met Divine Wind.

Enfin, 't is al eventjes geleden dat ik dat spel nog opstartte. Er kruipt dan ook wel wat tijd in als je erop staat om zo'n campagne op de laagste snelheid erdoor te 'jagen'. En dan nog voortdurend pauzeren om enkele berekeningen te maken. Met pen en papier (en rekenmachientje).
Ja, dat herinner ik me nog, dat jij dat speelde. Ik heb ook nog steeds Heir to the Throne, omdat ik gehoord had over een aantal veranderingen in Divine Wind die me niet aanstonden. Onlangs nog een episch spel gespeeld als Noorwegen waarin ik gestoeprand werd door Zweden en moest vluchten naar Noord-Amerika. Daar vanalles gekoloniseerd, mijn hoofdstad verplaatst en anderhalve eeuw later kwam ik terug naar Scandinavië om de Zweden te verpletteren. Zeer bevredigend.

Kun je dat online spelen? Dat lijkt me hilarisch. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de gekraakte versie heb, maar ik vind dat ik al genoeg geld geïnvesteerd heb in Paradox.
Oud 30 augustus 2011, 20:51   #177
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Zeer herkenbaar, behalve dan de koloniale vlucht. Ik zou in zo'n geval gewoon afsluiten en opnieuw beginnen.

Goh, ik zou Divine Wind wel eens willen proberen, al was het maar voor de nieuwe gebouw-structuren. (En ja hoor, ook HTTT is gedownload hier, maar de originele EU3 prijkt nog wel op m'n schap. Zelfde redenering. Met de huidige prijzen zou ik DW wel aanschaffen.)

Je kan het zeker online spelen, maar dat gaat m'n laptop zeker niet aankunnen. (M'n internetverbinding mogelijk ook niet, nog los van het feit dat je dan je tijden op elkaar gaat moeten afstemmen.)

Mijn laatste poging was opnieuw een Castilliaanse campagne. Mezelf zwaar in de schulden gestoken (leningen en bankiers, geniale combinatie). Een leger en vloot (evenwaardig aan de Engelse) gebouwd, jaren oorlog gevoerd, overal rond de Middellandse Zee gaan veroveren: Ottomanen, Mammelukken, Tripoli, Napels, Sicilië, Albanië, Byzantium, Venetiaanse bezittingen langs de Adriatische Zee... (En dat is dan nog zonder de oorlogen waarin ik geen terreinwinst boekte.) Initieel gaat dat allemaal goed. Je inkomen neemt toe door veroveringen, je kan met een nieuwe lening meer dan een oude lening afbetalen,... En dan zakt je stabiliteit plots in elkaar, net als je inkomen. Intrestvoeten stijgen, leningen worden kleiner... en dan sta je daar tot over je oren in de schulden... Op twintig of dertig jaar tijd had ik de rijkste natie geruïneerd. Spel afgesloten natuurlijk. Wat een zever.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 augustus 2011 om 21:07.
Oud 30 augustus 2011, 21:05   #178
Vlaanderen Boven

Standaard

Ik heb wel gehoord dat er in Divine Wind een aantal gebouwen zijn die je een belachelijk hoog inkomen geven doordat ze cumulatief je trade efficiency verhogen. Leuk waarschijnlijk, maar veel te gemakkelijk om het spel te breken.

Ik zou om te beginnen zorgen dat ik nooit leningen hoef uit te nemen, Castilië heeft volgens mij een jaarlijks inkomen dat hoog genoeg is om dat te kunnen vermijden, mits enige inflatie. Volgens mij is het gevolg van 'bankruptcy' dat je ongelooflijk lage prestige krijgt en stabiliteit kwijtraakt, en dat je provincies een hogere revolt risk hebben. Maar op zich is het misschien niet slecht om eens met een schone lei te kunnen beginnen. Ik geef nooit direct op, want na tegenslag is de uiteindelijke overwinning des te zoeter.

Als je ooit EUIII installeert op je computer, laat me iets weten, dat wil ik wel één dezer dagen eens online gespeeld hebben.
Oud 30 augustus 2011, 21:06   #179
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Oddworld: Abe’s Oddysee

Oud 30 augustus 2011, 21:12   #180
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel gehoord dat er in Divine Wind een aantal gebouwen zijn die je een belachelijk hoog inkomen geven doordat ze cumulatief je trade efficiency verhogen. Leuk waarschijnlijk, maar veel te gemakkelijk om het spel te breken.
Daarom zou ik het wel eens willen proberen. Tot 1700 of zo de gov-lijn en universiteiten uitbouwen om het aantal magistraten te maximaliseren. Vanaf dat punt de handelsgebouwen op poten zetten. Hoofdstad verplaatsen naar Gotland of zo, en van gans je rijk overzees gebied maken. (Viceroys: +33%, Slave trade +25%, Naval + 25%,...)
Citaat:
Ik zou om te beginnen zorgen dat ik nooit leningen hoef uit te nemen, Castilië heeft volgens mij een jaarlijks inkomen dat hoog genoeg is om dat te kunnen vermijden, mits enige inflatie. Volgens mij is het gevolg van 'bankruptcy' dat je ongelooflijk lage prestige krijgt en stabiliteit kwijtraakt, en dat je provincies een hogere revolt risk hebben. Maar op zich is het misschien niet slecht om eens met een schone lei te kunnen beginnen. Ik geef nooit direct op, want na tegenslag is de uiteindelijke overwinning des te zoeter.
De leningen vormden een deel van mijn plan. Ik ging die leningen vrijwillig aan. Drie of vier ineens na een of twee jaar in het spel. Intresten voor de vijfde lening stonden dankzij mijn bankiers initieel op 1%. Goedkoop geld om expansies mee te financieren. Defender of the Faith, Gilded Icons, verschillende karakken, extra troepen,... You name it. Ik was nog nooit in staat om zo snel uit te breken als die keer. En dat zonder inflatie. Maar dat kwam dus als een boemerang terug.

Ik geloof nog steeds dat die methode werkt. Maar ik zou veel voorzichtiger moeten zijn met het breken van bestanden en het handhaven van m'n stabiliteit.

Ik optimaliseer te graag om zo'n campagne voort te zetten. Later in een spel zou ik uiteraard wel gewoon voortspelen.
Citaat:
Als je ooit EUIII installeert op je computer, laat me iets weten, dat wil ik wel één dezer dagen eens online gespeeld hebben.
Ik zal mezelf eerst eens een nieuwe laptop aanschaffen vooraleer ik zelfs nog maar een poging tot multiplayer overweeg. Op deze gaat dat absoluut niet. Als de dingen hier deftig opgesteld zijn, en ik denk dat ik de tijd kan vinden voor zo'n multiplayer, dan laat ik je nog wel iets weten.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 augustus 2011 om 21:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be