![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse zorgverzekering wordt slechts voor het kleinste deel betaald uit bijdragen. De rest wordt bijgepast door de Vlaamse regering.
|
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten wel de moeite doen om de vraag te stellen hé ! Het blijft altijd een cijferwerk om te bepalen hoe je de regio's bepaald. Niemand gaat echter ontkennen dat Vlaanderen jaarlijks miljarden bijdraagt aan Wallonië. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De kostprijs van de ziektezorg met het hoogste budget aan 100% Vlaanderen budget van 100% voor 6.000.000 inwoners Wallonie budget van 94% voor 3.500.000 inwoners Brussel budget van 89% voor 1.200.000 inwoners Goed te zien waar de dure jongens wonen die per kop meer opsouperen dan in Vlaanderen... |
||
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() -
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 april 2011 om 22:28. |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nog steeds discriminatie. Waarom heeft een Brusselaar wel de keuze om in te schrijven in de zorgverzekering en ik niet ? Ze kunnen alweer advocaten en studiediensten betalen om dit uit te pluizen... |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wekelijks de dokter op bezoek. Alle weken tussen de 75 en 100 euro medicijnen plus bijna wekelijks een grote zuurstoffles. Komt daar nog eens bij dat ze de laatste jaren van haar leven regelmatig in de kliniek lag. Dus ja, dan is die hulp van de zorgkas heel welkom. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat die bijdrage betreft vind ik 25 euro per jaar niet echt onoverkomelijk als je ziet wat je later indien je het nodig hebt terug kunt krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals die 25 € dekt amper de administratie en juridische kosten. De terugbetalingen worden voornamelijk betaald uit de begroting van de Vlaamse regering. Vind je het ook normaal dat een Roemeen die hier 5 jaar heeft gewerkt beroep kan doen op de Vlaams Zorgverzekering ook al zit hij al lang terug buiten Vlaanderen ? |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik veronderstel trouwens eens die Roemeen terug in het buitenland zit hij ook niet meer jaarlijks zal afdragen aan de zorgkas wat hem dan ook automatisch uitsluit van tegemoetkomingen. |
|
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens Rik moeten we dus wachten tot de kakkever in de kak stikt. Want dan zal alles ok zijn. Pff ik ben het nummer van Comical Alain kwijt - 'Il n'y a pas de Flammands en Bruxelles'... Toegegeven ik heb van een baksteen, een halfdode aardappel en een chagrijnige rots geen beter antwoord gekrgen, maar dat is vooral omdat ze niks zeiden
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 april 2011 om 23:19. |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#173 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
En het is dat juist waar de boel nu op vastloopt. Ik volg de Politiek de laatste 25+ jaar met aandacht. Dit is de eerste keer dat ik OOIT een Vlaamse partij gezien heb, dat durft stuk bij voet houden. En daarmee bedoel ik, niet dat ze alles 100% van hun partij programma willen uitgevoerd worden, maar dat ze niet direct op de knieën gaan voor dat "Eerste Minister Postje". De Nota van BDW ... Daar zijn een pak toegevingen tegenover het partij programma van de NVA. En de manier dat het zo brut opgeblazen werd. Laten we eerlijk zijn, het probleem is niet de NVA. Het probleem is de echt verrotte toestand van onze Politiek. We zijn van de ene na de andere regering aan het lopen, de afgelopen ... jaren, waarbij het land systematische naar de diepte geduwd word. De Vlamingen willen iets, en er moet altijd een prijs betaald worden. De Wafelijzer politiek? Hoeveel honderden of duizenden Miljarden aan geld zijn er niet weggesmeten. Vergeet niet, gans deze problematiek is al decennia aan het etteren geweest. Het was dat oude BHV probleem dat gans deze problematiek terug naar voren bracht. Hadden de Franstaligen niet hun koppigheid in 2007 zo doorgedrukt, dan was de NVA geen partij van 28%. Hadden ze gewoon BHV gesplitst zonder al die compensaties te eisen, dan kon men blijven verder werken, met de etterende wonde tot de volgende keer. Maar het stond in de sterren geschreven, dat op een dag de etterende wonde ging ontploffen. En de fout ligt voor een deel bij de traditionele "Vlaamse" partijen, en voor een groot deel bij de Franstalige partijen, met hun typische koppigheid. Maar ik zeg één ding duidelijk. Het moet gedaan zijn met die wafelijzer politiek. We zitten met 2 landsdelen die al historische verschillende ideeën over nahielden, en men heeft de burger laten opdraaien voor die problemen. En jammer genoeg de Vlaamse burger die het meeste mocht opdraaien. Maar ook de Waalse burgers. Onze btw, voeding, huizen, enz kostprijs spreekt boekendelen. We gaan eindigen als een Griekenland tegen dit tempo, en we dienen ons a la Duitsland te herpakken. Zo simpel is het, maar we zitten met een landsdeel dat dit maar niet en nooit zal begrijpen. En wegens deze "politieke revolutie", laten we eerlijk zijn, de NVA hun 28% is echt een revolutie in de Politiek, zijn bepaalde politici wakkergeschud. Een aantal jaren geleden is dit ook al voorgekomen. Iemand dat de VB overwinning herinnerd? Ik weet nog goed al die gezichten van Politici toen het VB zoveel stemmen haalde. Je weet toch nog wat het eerste feit was? Cordon sanitaire ... Je kan al zien van welke kant het komen, gewoon door de oorsprong van het woord. Toen heeft men de boel in de doofpot gestopt. Maar dat lukt niet met die lastige NVA. En nu zit men gewoon alles uit te proberen wat men maar kan om de NVA te "bekeren" tot zo een Traditionele partij, ofwel dat de NVA zichzelf de gracht zou inrijden. In mijn mening, bewijst dit gewoon, dat België verrot is. Als 1 partij, die niet eens een meerderheid heeft, in staat is om gans het land te doen beven op zijn grondvesten, door gewoon minder wat bij de wijn te doen, dan de partijen in het verleden. Het zegt genoeg. No way dat hier een regering uitkomt. Men heeft maar één duidelijk keuze: En dat is de NVA negeren, en een regering vormen met de andere partijen. En dat is de echt ENIGE manier, dat men een regering zal krijgen. Maar, de gevolgen kunnen des te desastreus zijn voor de Partijen, vooral de Vlaamse. Want als ze niet kunnen bewijzen dat ze wel degelijk goed bestuur kunnen halen, tegenover de burger... Vergeet niet, we hebben in 2012 weer gemeente verkiezingen. De NVA is aan zet geweest, en een gans pak keren. En als men geen lef heeft om een regering te vormen zonder NVA. Dan gaan we blijven aanmodderen, tot er zich eens echt iets voordoet. Het Grappig is, men zegt dat de NVA de verrotting strategie toepast. Really? Vanuit mijn perspectief zijn het juist de andere partijen die zo een schrik hebben ( de Vlaamse Traditionele Partijen voor Electorale redenen, en de Waalse voor Financiële redenen ), dat de boel laten verrotten. Citaat:
Dat geeft toch een vrij ontnuchterende indruk dat de Vlamingen duidelijk genoeg hebben van de oude wafelijzer politiek. En zelf 9 maanden politiek hell durven doorstaan. Natuurlijk, verkiezingen vooral in Vlaanderen, durven veel meer bewegen. Die wispelturigheid is vooral ingebakken door het ongenoegen van de burgers. Geen enkel persoon wilt het VB aan de macht zien, en toch stemmen al die mensen op het VB in het verleden. Gewoon omdat men de gevoerde politiek "kotsbeu" waren. Er was wel altijd een gladde jongen, dat het ging oplossen. Verhofstad, Leterme... En allemaal gaven ze graag hun beloften op voor postjes. En dat is wat deze peilingen aangeven. Het feit dat BDW/NVA, zich vasthouden aan een minimum, dat is een verheldering voor die stemmers. En dat wordt blijkbaar in de peilingen toch beloond. Wat de toekomst brengt, tja, veel zal vast hangen aan de actualiteiten, maar ook BDW zijn manier van werken, en de andere traditionele partijen hun acties ( welke laten we eerlijk zijn, blijkbaar nog altijd hun les niet geleerd hebben. Vooral de traditionele Vlaamse partijen ). |
||
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anselmo : 15 april 2011 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Svennies : 15 april 2011 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister
|
![]() HAHAHA geloof je nu echt dat jij daar later na uw 65ste nog iets van gaat zien?!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s) "Als men zegt 'Ik wil er iets uithalen, ik wil er iets insteken, ik wil iets klein veranderen, of amendementen, of die solidariteitsmechanismen bekijken, of alles nog eens goed becijferen', alle begrip."- Bart De Wever, Canvas-interview (11m 15s)Het is kristalhelder wat hij hier zegt. De nota is een ontwerp, het eindresultaat na amendering mag er anders uitzien, maar het mag substantief niet minder zijn. Het erkennen dat er een ondergrens bestaat, waaronder hij niet meer akkoord kan gaan, is simpelweg niet hetzelfde als zeggen "het is deze nota of niets". Dat is geen semantische discussie, dat is simpelweg niet hetzelfde. Iedereen aan tafel heeft dergelijke ondergrenzen, dat lijkt me zelfs zeer evident. U mag daar een intentieproces van maken, u mag verklaren dat u meent dat het toch alleen maar zijn nota in die vorm mocht zijn, maar dan bent u onmiddellijk tegengesproken door: - Het feit dat BDW expliciet, herhaaldelijk en uitgebreid het tegenovergestelde heeft verklaard. - Het feit dat BDW wel degelijk in de 6 maanden sinds zijn nota is blijven verder onderhandelen op basis van andere notas. Naar mijn mening maakt u op dat moment dus een duidelijk verkeerde analyse, maar u liegt niet. Wat u niet mag doen is zeggen: "BDW zegt: Het is te nemen of te laten", want dan liegt u wél. Citaat:
Dixit BDW: "De tekst is niet te nemen of te laten, integendeel." Dixit System: "BDW zegt dat de tekst te nemen of te laten is!" En u ziet werkelijk niet in hoe dat een onjuiste weergave van BDW's woorden is? |
||
![]() |
![]() |
#179 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En wel vertrouwen in een SZ-stelsel dat 25 miljard verlies maakt elk jaar en daardoor 1/3 opslokt van een federaal budget dat eigenlijk moet dienen om de basistaken van een overheid uit te voeren: justitie, politie, gevangenissen, immigratie, defensie, ... Je leest elke dag opnieuw over de gevolgen daarvan in de krant. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 april 2011 om 08:14. |
|
![]() |