Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 april 2011, 22:04   #161
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik betaal dat met plezier.
Als ik zie wat mijn inmiddels overleden moeder van pensioen had en de torenhoge medische kosten was die tegemoetkoming van de zorgkas zeer welkom.
De Vlaamse zorgverzekering wordt slechts voor het kleinste deel betaald uit bijdragen. De rest wordt bijgepast door de Vlaamse regering.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 april 2011, 22:11   #162
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Allé echt? OK stel dat die 12 miljard een cliché is - goed laat BE dat berekenen - oei dat mag niet. OK stel dat het maar zes is, nu gij...
Gij leeft echt nog in de oude tijd. Zelfs het Vlaams Belang mag een studie laten uitvoeren door het planbureau. Deze werken met echte reële cijfers.

Ze moeten wel de moeite doen om de vraag te stellen hé ! Het blijft altijd een cijferwerk om te bepalen hoe je de regio's bepaald. Niemand gaat echter ontkennen dat Vlaanderen jaarlijks miljarden bijdraagt aan Wallonië.

Citaat:
De pensioenen van alle Belgen, inclusief alle Belgofonen, Belgicysten en die hard idioten van de PS, de meeste Vlamingen, Walen, alsook mijn famillie en de uwe, hangen af van een beleid dat coherent en haalbaar is - leg even uit hoe dit kan binnen het kader van BE zoals het nu is of zoals het zal zijn dixit de Nota VDL. Waanzin, gans waanzin.
http://forum.politics.be/showthread....ng#post5409908
Oud 14 april 2011, 22:15   #163
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie is 'jullie' ?

Ik walg nu al dat ik moet afdragen voor de Vlaamse zorgverzekering. Een gedrocht dat reeds verschillende malen is aangepast moeten worden onder druk van Europa. Nu nog hebben ze in Brussel de keuze om aan te sluiten bij de Vlaamse Zorgverzekering. Ik heb die keuze niet !

Allemaal een gedrocht om de ziekenfondsen meer werk te geven en meer administratiepostjes door de Vlaams regering.
Dat moet u maar verhuizen, in cacalalaland is vast nog wél een plaatsje voor u vrij...

Citaat:
Ik heb geen vertrouwen in de Vlaamse pensioenen of de Vlaamse gezondheidszorg dat je me hier voorspiegelt.
En ik niet in de federale,eerst de mensen beloven dat ze een bonus gaan krijgen als ze langer willen werken,om nu vervolgens te gaan afschaffen...

De kostprijs van de ziektezorg met het hoogste budget aan 100%

Vlaanderen budget van 100% voor 6.000.000 inwoners

Wallonie budget van 94% voor 3.500.000 inwoners

Brussel budget van 89% voor 1.200.000 inwoners

Goed te zien waar de dure jongens wonen die per kop meer opsouperen dan in Vlaanderen...
Svennies is offline  
Oud 14 april 2011, 22:19   #164
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse zorgverzekering wordt slechts voor het kleinste deel betaald uit bijdragen. De rest wordt bijgepast door de Vlaamse regering.
Daar is toch niets mis mee.
Wat telt is dat mensen die het écht nodig hebben geholpen worden.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 22:22   #165
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 april 2011 om 22:28.
Salvadorii is offline  
Oud 14 april 2011, 22:32   #166
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is toch niets mis mee.
Wat telt is dat mensen die het écht nodig hebben geholpen worden.
Wat er mis mee is dat ze dezelfde bedragen zouden kunnen vrijmaken zonder dat er bijdragen voor ge-int worden. En zonder dat het meerkost. Als men gewoon al kijkt naar de juridische kost van al de aanpassingen die men heeft moeten doen van Europa.

Er is nog steeds discriminatie. Waarom heeft een Brusselaar wel de keuze om in te schrijven in de zorgverzekering en ik niet ?

Ze kunnen alweer advocaten en studiediensten betalen om dit uit te pluizen...
Oud 14 april 2011, 22:33   #167
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Uw eenzijdige cherry-picking van feiten is misleidend - was BE goed omdat het zorgde voor een tegemoetkoming of was het fout van een te lage pensioen uit te betalen, wardoor uw Moeder afhankelijk werd van de staat? Dat zijn echt vragen die U mijn inziens overslaat om eigen U gelijk te halen.

.
Na het overlijden van mijn vader trok mijn moeder een weduwenpensioen van iets meer dan 1000 euro.
Wekelijks de dokter op bezoek.
Alle weken tussen de 75 en 100 euro medicijnen plus bijna wekelijks een grote zuurstoffles.
Komt daar nog eens bij dat ze de laatste jaren van haar leven regelmatig in de kliniek lag.
Dus ja, dan is die hulp van de zorgkas heel welkom.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 22:37   #168
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog steeds discriminatie. Waarom heeft een Brusselaar wel de keuze om in te schrijven in de zorgverzekering en ik niet ?
...
Wat belet een ander gewest hetzelfde op te starten?
En wat die bijdrage betreft vind ik 25 euro per jaar niet echt onoverkomelijk als je ziet wat je later indien je het nodig hebt terug kunt krijgen.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 22:48   #169
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat die bijdrage betreft vind ik 25 euro per jaar niet echt onoverkomelijk als je ziet wat je later indien je het nodig hebt terug kunt krijgen.
Daar gaat het niet om. Mij verplichten ze om aan te sluiten en in Brussel mogen ze kiezen. Daar mogen ze zichzelf aansluiten aan de Vlaamse Zorgverzekering maar het is geen verplichting.

Nogmaals die 25 € dekt amper de administratie en juridische kosten. De terugbetalingen worden voornamelijk betaald uit de begroting van de Vlaamse regering.

Vind je het ook normaal dat een Roemeen die hier 5 jaar heeft gewerkt beroep kan doen op de Vlaams Zorgverzekering ook al zit hij al lang terug buiten Vlaanderen ?
Oud 14 april 2011, 22:52   #170
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. Mij verplichten ze om aan te sluiten en in Brussel mogen ze kiezen. Daar mogen ze zichzelf aansluiten aan de Vlaamse Zorgverzekering maar het is geen verplichting.

Nogmaals die 25 € dekt amper de administratie en juridische kosten. De terugbetalingen worden voornamelijk betaald uit de begroting van de Vlaamse regering.

Vind je het ook normaal dat een Roemeen die hier 5 jaar heeft gewerkt beroep kan doen op de Vlaams Zorgverzekering ook al zit hij al lang terug buiten Vlaanderen ?
Normaal is dat niet.
En ik veronderstel trouwens eens die Roemeen terug in het buitenland zit hij ook niet meer jaarlijks zal afdragen aan de zorgkas wat hem dan ook automatisch uitsluit van tegemoetkomingen.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 23:17   #171
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen, geen cordon.
Bart De Wever en zijn kakkerspartij moet doen wat hun resultaat hen oplegt.
Als U niet weet wat zal ik het u vertellen : Verantwoordelijkheid opnemen.
Volgens Rik moeten we dus wachten tot de kakkever in de kak stikt. Want dan zal alles ok zijn. Pff ik ben het nummer van Comical Alain kwijt - 'Il n'y a pas de Flammands en Bruxelles'... Toegegeven ik heb van een baksteen, een halfdode aardappel en een chagrijnige rots geen beter antwoord gekrgen, maar dat is vooral omdat ze niks zeiden

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 april 2011 om 23:19.
Salvadorii is offline  
Oud 14 april 2011, 23:23   #172
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En Vive la Belgique toont dat hij Vive-le-moi is. Een roemeen geld geven is fout (Roemenen zijn geen franstalige Belgen hé). Want ik ben geen Roemeen - ik ben Belg. Erg dat 'Shame' al geregistreerd is als handelsmerk...
Oud 14 april 2011, 23:42   #173
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Je hebt gelijk, wat de vrees van de anderen betreft. Maar het is een even kinderachtig politiek spelletje om op je minimum nota te blijven staan, te hopen dat de anderen je buiten gooien, en dan de vlaamse calimero eierschelp op te zetten, en je verongelijkt te voelen.
We hadden hier een traditie, dat de winnaars van de verkiezingen het voortouw namen om een oplossing te zoeken, en dat veronderstelt toegevingen.
Je verward 2 zaken met elkaar. Namelijk dat de traditie is dat de winnaars van de verkiezingen moeten een regering vormen. Geen enkel probleem. Maar we zitten in deze problemen, juist omdat een ander deel van die traditie duidelijk is: Vlaamse partijen moeten altijd enorm wat water bij de wijn doen.

En het is dat juist waar de boel nu op vastloopt. Ik volg de Politiek de laatste 25+ jaar met aandacht. Dit is de eerste keer dat ik OOIT een Vlaamse partij gezien heb, dat durft stuk bij voet houden.

En daarmee bedoel ik, niet dat ze alles 100% van hun partij programma willen uitgevoerd worden, maar dat ze niet direct op de knieën gaan voor dat "Eerste Minister Postje".

De Nota van BDW ... Daar zijn een pak toegevingen tegenover het partij programma van de NVA. En de manier dat het zo brut opgeblazen werd.

Laten we eerlijk zijn, het probleem is niet de NVA.

Het probleem is de echt verrotte toestand van onze Politiek. We zijn van de ene na de andere regering aan het lopen, de afgelopen ... jaren, waarbij het land systematische naar de diepte geduwd word.

De Vlamingen willen iets, en er moet altijd een prijs betaald worden. De Wafelijzer politiek? Hoeveel honderden of duizenden Miljarden aan geld zijn er niet weggesmeten.

Vergeet niet, gans deze problematiek is al decennia aan het etteren geweest. Het was dat oude BHV probleem dat gans deze problematiek terug naar voren bracht. Hadden de Franstaligen niet hun koppigheid in 2007 zo doorgedrukt, dan was de NVA geen partij van 28%. Hadden ze gewoon BHV gesplitst zonder al die compensaties te eisen, dan kon men blijven verder werken, met de etterende wonde tot de volgende keer.

Maar het stond in de sterren geschreven, dat op een dag de etterende wonde ging ontploffen. En de fout ligt voor een deel bij de traditionele "Vlaamse" partijen, en voor een groot deel bij de Franstalige partijen, met hun typische koppigheid.

Maar ik zeg één ding duidelijk. Het moet gedaan zijn met die wafelijzer politiek. We zitten met 2 landsdelen die al historische verschillende ideeën over nahielden, en men heeft de burger laten opdraaien voor die problemen. En jammer genoeg de Vlaamse burger die het meeste mocht opdraaien. Maar ook de Waalse burgers. Onze btw, voeding, huizen, enz kostprijs spreekt boekendelen. We gaan eindigen als een Griekenland tegen dit tempo, en we dienen ons a la Duitsland te herpakken. Zo simpel is het, maar we zitten met een landsdeel dat dit maar niet en nooit zal begrijpen.

En wegens deze "politieke revolutie", laten we eerlijk zijn, de NVA hun 28% is echt een revolutie in de Politiek, zijn bepaalde politici wakkergeschud.

Een aantal jaren geleden is dit ook al voorgekomen. Iemand dat de VB overwinning herinnerd? Ik weet nog goed al die gezichten van Politici toen het VB zoveel stemmen haalde. Je weet toch nog wat het eerste feit was? Cordon sanitaire ... Je kan al zien van welke kant het komen, gewoon door de oorsprong van het woord. Toen heeft men de boel in de doofpot gestopt.

Maar dat lukt niet met die lastige NVA. En nu zit men gewoon alles uit te proberen wat men maar kan om de NVA te "bekeren" tot zo een Traditionele partij, ofwel dat de NVA zichzelf de gracht zou inrijden.

In mijn mening, bewijst dit gewoon, dat België verrot is. Als 1 partij, die niet eens een meerderheid heeft, in staat is om gans het land te doen beven op zijn grondvesten, door gewoon minder wat bij de wijn te doen, dan de partijen in het verleden. Het zegt genoeg.

No way dat hier een regering uitkomt. Men heeft maar één duidelijk keuze: En dat is de NVA negeren, en een regering vormen met de andere partijen. En dat is de echt ENIGE manier, dat men een regering zal krijgen. Maar, de gevolgen kunnen des te desastreus zijn voor de Partijen, vooral de Vlaamse.

Want als ze niet kunnen bewijzen dat ze wel degelijk goed bestuur kunnen halen, tegenover de burger... Vergeet niet, we hebben in 2012 weer gemeente verkiezingen.

De NVA is aan zet geweest, en een gans pak keren. En als men geen lef heeft om een regering te vormen zonder NVA. Dan gaan we blijven aanmodderen, tot er zich eens echt iets voordoet.

Het Grappig is, men zegt dat de NVA de verrotting strategie toepast. Really? Vanuit mijn perspectief zijn het juist de andere partijen die zo een schrik hebben ( de Vlaamse Traditionele Partijen voor Electorale redenen, en de Waalse voor Financiële redenen ), dat de boel laten verrotten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er is nu een trendbreuk, de volgende verkiezing kan iedereen dus opnieuw zijn standpunt bepalen, voor de oude politiek van compromissen, of de nieuwe van quasi onverzettelijkheid. En zoals u weet heeft de kiezer altijd gelijk, alleen is hij nogal wispelturig, en denkt hij meestal enkel aan de feiten van de laatste weken voor de verkiezing om zijn standpunt te bepalen, en dat kan niemand, ook geen peiling voorspellen.
Wat des te verbazender is, is het feit dat die peilingen ondanks dat we nu al, wat, 9 maanden zonder deftige oplossing van deze circus hebben, dat we een actuele vooruitgang zien van de NVA in die peilingen.

Dat geeft toch een vrij ontnuchterende indruk dat de Vlamingen duidelijk genoeg hebben van de oude wafelijzer politiek. En zelf 9 maanden politiek hell durven doorstaan.

Natuurlijk, verkiezingen vooral in Vlaanderen, durven veel meer bewegen. Die wispelturigheid is vooral ingebakken door het ongenoegen van de burgers. Geen enkel persoon wilt het VB aan de macht zien, en toch stemmen al die mensen op het VB in het verleden. Gewoon omdat men de gevoerde politiek "kotsbeu" waren. Er was wel altijd een gladde jongen, dat het ging oplossen. Verhofstad, Leterme... En allemaal gaven ze graag hun beloften op voor postjes.

En dat is wat deze peilingen aangeven. Het feit dat BDW/NVA, zich vasthouden aan een minimum, dat is een verheldering voor die stemmers. En dat wordt blijkbaar in de peilingen toch beloond.

Wat de toekomst brengt, tja, veel zal vast hangen aan de actualiteiten, maar ook BDW zijn manier van werken, en de andere traditionele partijen hun acties ( welke laten we eerlijk zijn, blijkbaar nog altijd hun les niet geleerd hebben. Vooral de traditionele Vlaamse partijen ).
benjiro is offline  
Oud 15 april 2011, 00:02   #174
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Je verward 2 zaken met elkaar. Namelijk dat de traditie is dat de winnaars van de verkiezingen moeten een regering vormen. Geen enkel probleem. Maar we zitten in deze problemen, juist omdat een ander deel van die traditie duidelijk is: Vlaamse partijen moeten altijd enorm wat water bij de wijn doen.

En het is dat juist waar de boel nu op vastloopt. Ik volg de Politiek de laatste 25+ jaar met aandacht. Dit is de eerste keer dat ik OOIT een Vlaamse partij gezien heb, dat durft stuk bij voet houden.

En daarmee bedoel ik, niet dat ze alles 100% van hun partij programma willen uitgevoerd worden, maar dat ze niet direct op de knieën gaan voor dat "Eerste Minister Postje".

De Nota van BDW ... Daar zijn een pak toegevingen tegenover het partij programma van de NVA. En de manier dat het zo brut opgeblazen werd.

Het probleem is de echt verrotte toestand van onze Politiek. We zijn van de ene na de andere regering aan het lopen, de afgelopen ... jaren, waarbij het land systematische naar de diepte geduwd word.

De Vlamingen willen iets, en er moet altijd een prijs betaald worden. De Wafelijzer politiek? Hoeveel honderden of duizenden Miljarden aan geld zijn er niet weggesmeten.

Vergeet niet, gans deze problematiek is al decennia aan het etteren geweest. Het was dat oude BHV probleem dat gans deze problematiek terug naar voren bracht. Hadden de Franstaligen niet hun koppigheid in 2007 zo doorgedrukt, dan was de NVA geen partij van 28%. Hadden ze gewoon BHV gesplitst zonder al die compensaties te eisen, dan kon men blijven verder werken, met de etterende wonde tot de volgende keer.

Maar het stond in de sterren geschreven, dat op een dag de etterende wonde ging ontploffen. En de fout ligt voor een deel bij de traditionele "Vlaamse" partijen, en voor een groot deel bij de Franstalige partijen, met hun typische koppigheid.

Maar ik zeg één ding duidelijk. Het moet gedaan zijn met die wafelijzer politiek. We zitten met 2 landsdelen die al historische verschillende ideeën over nahielden, en men heeft de burger laten opdraaien voor die problemen. En jammer genoeg de Vlaamse burger die het meeste mocht opdraaien. Maar ook de Waalse burgers. Onze btw, voeding, huizen, enz kostprijs spreekt boekendelen. We gaan eindigen als een Griekenland tegen dit tempo, en we dienen ons a la Duitsland te herpakken. Zo simpel is het, maar we zitten met een landsdeel dat dit maar niet en nooit zal begrijpen.

En wegens deze "politieke revolutie", laten we eerlijk zijn, de NVA hun 28% is echt een revolutie in de Politiek, zijn bepaalde politici wakkergeschud.

Een aantal jaren geleden is dit ook al voorgekomen. Iemand dat de VB overwinning herinnerd? Ik weet nog goed al die gezichten van Politici toen het VB zoveel stemmen haalde. Je weet toch nog wat het eerste feit was? Cordon sanitaire ... Je kan al zien van welke kant het komen, gewoon door de oorsprong van het woord. Toen heeft men de boel in de doofpot gestopt.

Maar dat lukt niet met die lastige NVA. En nu zit men gewoon alles uit te proberen wat men maar kan om de NVA te "bekeren" tot zo een Traditionele partij, ofwel dat de NVA zichzelf de gracht zou inrijden.

In mijn mening, bewijst dit gewoon, dat België verrot is. Als 1 partij, die niet eens een meerderheid heeft, in staat is om gans het land te doen beven op zijn grondvesten, door gewoon minder wat bij de wijn te doen, dan de partijen in het verleden. Het zegt genoeg.

No way dat hier een regering uitkomt. Men heeft maar één duidelijk keuze: En dat is de NVA negeren, en een regering vormen met de andere partijen. En dat is de echt ENIGE manier, dat men een regering zal krijgen. Maar, de gevolgen kunnen des te desastreus zijn voor de Partijen, vooral de Vlaamse.

Want als ze niet kunnen bewijzen dat ze wel degelijk goed bestuur kunnen halen, tegenover de burger... Vergeet niet, we hebben in 2012 weer gemeente verkiezingen.

De NVA is aan zet geweest, en een gans pak keren. En als men geen lef heeft om een regering te vormen zonder NVA. Dan gaan we blijven aanmodderen, tot er zich eens echt iets voordoet.

Het Grappig is, men zegt dat de NVA de verrotting strategie toepast. Really? Vanuit mijn perspectief zijn het juist de andere partijen die zo een schrik hebben ( de Vlaamse Traditionele Partijen voor Electorale redenen, en de Waalse voor Financiële redenen ), dat de boel laten verrotten.

Wat des te verbazender is, is het feit dat die peilingen ondanks dat we nu al, wat, 9 maanden zonder deftige oplossing van deze circus hebben, dat we een actuele vooruitgang zien van de NVA in die peilingen.

Dat geeft toch een vrij ontnuchterende indruk dat de Vlamingen duidelijk genoeg hebben van de oude wafelijzer politiek. En zelf 9 maanden politiek hell durven doorstaan.

Natuurlijk, verkiezingen vooral in Vlaanderen, durven veel meer bewegen. Die wispelturigheid is vooral ingebakken door het ongenoegen van de burgers. Geen enkel persoon wilt het VB aan de macht zien, en toch stemmen al die mensen op het VB in het verleden. Gewoon omdat men de gevoerde politiek "kotsbeu" waren. Er was wel altijd een gladde jongen, dat het ging oplossen. Verhofstad, Leterme... En allemaal gaven ze graag hun beloften op voor postjes.

En dat is wat deze peilingen aangeven. Het feit dat BDW/NVA, zich vasthouden aan een minimum, dat is een verheldering voor die stemmers. En dat wordt blijkbaar in de peilingen toch beloond.

Wat de toekomst brengt, tja, veel zal vast hangen aan de actualiteiten, maar ook BDW zijn manier van werken, en de andere traditionele partijen hun acties ( welke laten we eerlijk zijn, blijkbaar nog altijd hun les niet geleerd hebben. Vooral de traditionele Vlaamse partijen ).
Zij zijn jammer genoeg zeldzaam, zulke glasheldere analyses. Maar ze maken het wel de moeite waard dagelijks dit forum te bezoeken.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 15 april 2011 om 00:05.
Anselmo is offline  
Oud 15 april 2011, 00:05   #175
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht

De Vlamingen willen iets, en er moet altijd een prijs betaald worden. De Wafelijzer politiek? Hoeveel honderden of duizenden Miljarden aan geld zijn er niet weggesmeten.Vergeet niet, gans deze problematiek is al decennia aan het etteren geweest. Het was dat oude BHV probleem dat gans deze problematiek terug naar voren bracht. Hadden de Franstaligen niet hun koppigheid in 2007 zo doorgedrukt, dan was de NVA geen partij van 28%. Hadden ze gewoon BHV gesplitst zonder al die compensaties te eisen, dan kon men blijven verder werken, met de etterende wonde tot de volgende keer. Maar het stond in de sterren geschreven, dat op een dag de etterende wonde ging ontploffen. En de fout ligt voor een deel bij de traditionele "Vlaamse" partijen, en voor een groot deel bij de Franstalige partijen, met hun typische koppigheid.Maar ik zeg één ding duidelijk. Het moet gedaan zijn met die wafelijzer politiek. We zitten met 2 landsdelen die al historische verschillende ideeën over nahielden, en men heeft de burger laten opdraaien voor die problemen. En jammer genoeg de Vlaamse burger die het meeste mocht opdraaien. Maar ook de Waalse burgers. Onze btw, voeding, huizen, enz kostprijs spreekt boekendelen. We gaan eindigen als een Griekenland tegen dit tempo, en we dienen ons a la Duitsland te herpakken. Zo simpel is het, maar we zitten met een landsdeel dat dit maar niet en nooit zal begrijpen.

Een dikke 2 mijn beste,rake analyse van de ziekte die belgië heet,en die Vlaanderen dreigt te verteren...

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 april 2011 om 00:22.
Svennies is offline  
Oud 15 april 2011, 00:12   #176
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Een dikke 2 mijn beste,rake analyse van de ziekte die belgië heet,en die Vlaanderen dreigt te verteren...
Maak er maar een 3 van!
daiwa is offline  
Oud 15 april 2011, 01:26   #177
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAHAHA geloof je nu echt dat jij daar later na uw 65ste nog iets van gaat zien?!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 15 april 2011, 06:19   #178
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gaat hier een semantische dicussie aan. Wanneer iemand zegt :'dit is mijn ultiem bod, ik ga hiet niet onder, maar ik wil wel nog over details discussiëren', dan is dit eigenlijk hetzelfde alsof hij zou zeggen: 'het is te nemen of te laten'. Zo werd het ook begrepen door de Franstaligen.
Ik zal u twee citaten uit de uitzending geven:
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s)
"Als men zegt 'Ik wil er iets uithalen, ik wil er iets insteken, ik wil iets klein veranderen, of amendementen, of die solidariteitsmechanismen bekijken, of alles nog eens goed becijferen', alle begrip."- Bart De Wever, Canvas-interview (11m 15s)
Het is kristalhelder wat hij hier zegt. De nota is een ontwerp, het eindresultaat na amendering mag er anders uitzien, maar het mag substantief niet minder zijn.

Het erkennen dat er een ondergrens bestaat, waaronder hij niet meer akkoord kan gaan, is simpelweg niet hetzelfde als zeggen "het is deze nota of niets". Dat is geen semantische discussie, dat is simpelweg niet hetzelfde. Iedereen aan tafel heeft dergelijke ondergrenzen, dat lijkt me zelfs zeer evident.

U mag daar een intentieproces van maken, u mag verklaren dat u meent dat het toch alleen maar zijn nota in die vorm mocht zijn, maar dan bent u onmiddellijk tegengesproken door:
- Het feit dat BDW expliciet, herhaaldelijk en uitgebreid het tegenovergestelde heeft verklaard.
- Het feit dat BDW wel degelijk in de 6 maanden sinds zijn nota is blijven verder onderhandelen op basis van andere notas.
Naar mijn mening maakt u op dat moment dus een duidelijk verkeerde analyse, maar u liegt niet.

Wat u niet mag doen is zeggen: "BDW zegt: Het is te nemen of te laten", want dan liegt u wél.

Citaat:
Ik zie bijgevolg niet in in welke zin system zou liegen.
*boggle*

Dixit BDW: "De tekst is niet te nemen of te laten, integendeel."
Dixit System: "BDW zegt dat de tekst te nemen of te laten is!"

En u ziet werkelijk niet in hoe dat een onjuiste weergave van BDW's woorden is?
Nyquist is offline  
Oud 15 april 2011, 07:50   #179
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is 'jullie' ?
Ik walg nu al dat ik moet afdragen voor de Vlaamse zorgverzekering. Een gedrocht dat reeds verschillende malen is aangepast moeten worden onder druk van Europa. Nu nog hebben ze in Brussel de keuze om aan te sluiten bij de Vlaamse Zorgverzekering. Ik heb die keuze niet !
Dat het aangepast is aan de idiote regeltjes van Europa wil niet zeggen dat het geen goed stelsel is. Je zal maar al te blij zijn als later blijkt dat Vlaanderen op die manier zich heeft voorbereid op de gezondheidsproblematiek van een steeds ouder wordende bevolking. Maar goed, ik noteer dus dat jij zo een indivudualistische egoïst bent die niet solidair wenst te zijn met de andere Vlamingen
Citaat:
Allemaal een gedrocht om de ziekenfondsen meer werk te geven en meer administratiepostjes door de Vlaams regering.
Als er socialisten in een regering zitten hebben die maar één doel: zoveel mogelijk postjes creëren in zoveel mogelijk niet democratisch controlleerbare instellingen, liefst in de handen van hun zuilen. Ge kan daar de conclusie uit trekken dat stemmen op zuilpartijen een slechte keuze is.
Citaat:
Ik heb geen vertrouwen in de Vlaamse pensioenen of de Vlaamse gezondheidszorg dat je me hier voorspiegelt.
En wel vertrouwen in de Belgische pensioenen zoals dat in het wiet-boek van Daerden stond? Ik wens je veel geluk met je 'belgisch pensioen'.

En wel vertrouwen in een SZ-stelsel dat 25 miljard verlies maakt elk jaar en daardoor 1/3 opslokt van een federaal budget dat eigenlijk moet dienen om de basistaken van een overheid uit te voeren: justitie, politie, gevangenissen, immigratie, defensie, ... Je leest elke dag opnieuw over de gevolgen daarvan in de krant.
Citaat:
Als ze nu zelfs niet hun verantwoordelijkheid willen nemen terwijl zowat iedereen om de lange termijn problemen wijst ( allez, al vanaf 2015) . Dan begrijp je wat je van Vlaanderen kan verwachten.
Inderdaad: dat de Vlamingen eindelijk zullen in staat zijn verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen centen en hun eigen sociale zekerheid. In plaats van vast te stellen dat de PS de lakens uitdeelt, terwijl de Vlamingen betalen. Want dat is de echte onverantwoordelijkheid: Franstaligen die de volledige sociale sector en immigratie in handen hebben, maar bij elke beslissing eens goed lachen en zeggen: het zijn toch maar de onnozele Vlaamse boerkes die er voor moeten opdraaien, laat het geld maar vloeien.
Citaat:
Veel jobcreatie door de Vlaamse regering ( al dan niet via verzelfstandige agentschappen, ziekenfondsen, ....). Veel overhead kosten. En de ballen verantwoordelijkheidszin !
Snap je eigenlijk wel dat de Vlaamse regering het meeste baat heeft bij het zakgeldfederalisme ? Hierdoor kunnen ze verder jobs creëren in de overheidssector.
Het is niet omdat de socialisten al 23 jaar onafgebroken in de Vlaamse regering zitten dat dat in de toekomst ook zo moet blijven, niet? Gewoon voor de juiste partij stemmen zal dit probleem wel oplossen.
fonne is offline  
Oud 15 april 2011, 07:52   #180
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik zal u twee citaten uit de uitzending geven:
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s)
"Als men zegt 'Ik wil er iets uithalen, ik wil er iets insteken, ik wil iets klein veranderen, of amendementen, of die solidariteitsmechanismen bekijken, of alles nog eens goed becijferen', alle begrip."- Bart De Wever, Canvas-interview (11m 15s)
Het is kristalhelder wat hij hier zegt. De nota is een ontwerp, het eindresultaat na amendering mag er anders uitzien, maar het mag substantief niet minder zijn.

Het erkennen dat er een ondergrens bestaat, waaronder hij niet meer akkoord kan gaan, is simpelweg niet hetzelfde als zeggen "het is deze nota of niets". Dat is geen semantische discussie, dat is simpelweg niet hetzelfde. Iedereen aan tafel heeft dergelijke ondergrenzen, dat lijkt me zelfs zeer evident.

U mag daar een intentieproces van maken, u mag verklaren dat u meent dat het toch alleen maar zijn nota in die vorm mocht zijn, maar dan bent u onmiddellijk tegengesproken door:
- Het feit dat BDW expliciet, herhaaldelijk en uitgebreid het tegenovergestelde heeft verklaard.
- Het feit dat BDW wel degelijk in de 6 maanden sinds zijn nota is blijven verder onderhandelen op basis van andere notas.
Naar mijn mening maakt u op dat moment dus een duidelijk verkeerde analyse, maar u liegt niet.

Wat u niet mag doen is zeggen: "BDW zegt: Het is te nemen of te laten", want dan liegt u wél.

*boggle*

Dixit BDW: "De tekst is niet te nemen of te laten, integendeel."
Dixit System: "BDW zegt dat de tekst te nemen of te laten is!"

En u ziet werkelijk niet in hoe dat een onjuiste weergave van BDW's woorden is?
Daar ben ik het niet mee eens. U vergist zich. De Wever beging een beginners (?)fout of hij versprak zich. Hij zei in de uitzending 'dat is mijn finaal bod, hier ga ik niet onder'. Toen de interviewster repliceerde : ‘ja mijnheer De Wever, als ik dat zo hoor dan eindigt het verhaal hier en dan kan over de tekst niet meer onderhandeld worden’ (dus de interviewster had het ook zo begrepen) , antwoordde De Wever in de zin van ‘Er kan nog wel onderhandeld worden over dingen in de marge, maar niet over de essentie’ , dan komt dit in feite neer op: ‘de essentie van mijn plan moet men aannemen, want daar stap ik niet meer vanaf’. Het spreekt vanzelf bij zo'n uitspraak, dat er dan nog maar over weinig kan onderhandeld worden. System heeft in die zin en betekenis wel gelijk.

.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 april 2011 om 08:14.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be