Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2011, 19:21   #161
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik hoor in het nieuws dat er een betoging is van amper 1000 caféhouders en klanten die het niet eens zijn met het rookverbod.
  • Ze zeuren over klantenverlies.
  • Dat vrienden groepen uit elkaar gaan vallen.
  • Broodroof.
  • Dat het gros van hun klanten rokers zijn.
  • Een sigaretje is sociaal, wie kan daar nu tegen zijn ?

Ik zeg ronduit mijn mening hierop.

Nu zijn er veel vrouwen en mensen die niet roken die thuisbliiven omdat ze niet in de horeca willen komen, omdat iedereen daar zit te paffen. Dus dat klantenverlies zal heus wel in orde komen. In landen waar het rookverbod van kracht is, is er geen groot klantenverlies opgetreden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken kanker verwekt. Het staat in koeieletters op de pakjes dat roken schadelijk is voor Uw gezondheid EN VOOR ANDEREN.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de teer uit rook, door heel je lichaam raast, door al Uw organen inclusief Uw hersenen. Men heeft foto's getoont van hersenen van de roker. Longen van de roker, vol met teer. Waar bent U mee bezig ?

Het is bewezen dat roken het libido verlaagd en zelfs het DNA verandert van de verstokte roker.

Waar heeft de roker het recht om anderen fysiek te schaden met zijn verslaving ?

Als dit kan en mag, dan mag ik ook vrijelijk op iedereen zijn smoel kloppen die een sigaret opsteekt om mijn longen naar de vaantjes te helpen !

Stop toch eens Uw egoïstisch gedoe. Wilt U zichzelf verkankeren, goed, maar respecteer de gezondheid van een ander.

Ik vind dergelijke betoging ronduit zielig. Dat U geen karakter hebt om te stoppen met roken, is één ding. Dat U verslaafd bent is nog een andere zaak, maar dat U voor Uw eigen genot een ander schade toebrengt, daar ben ik ronduit tegen. Zeker als men men onnozele argumenten naar voor komt om het toch nog goed te praten ! Zelfs sommige zwangere vrouwen kunnen er niet afblijven en vergiftigen hun baby. Een onschuldig leven moet maar aanvaarden dat zijn moeder vol met teer en nicotine zit !

Rokers, noem ik regelrecht, zielepoten en onsociale egoïsten. Want U weet dat het schadelijk is voor U zelf en anderen, en toch doet U het. EN U heeft blijkbaar geen karakter ook om ermee te stoppen. En praat Uw verslaving nog goed ook. Wordt toch eens wakker in die half, ver-'teer'-de hersenen die nog resten na Uw jarenlang paffen !
Cafébazen klagen over dat roken maar ze zeggen er niet bij dat ze bv 2,5 € durven vragen voor een gewoon pintje van 25 cl !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 13:53   #162
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Cafébazen klagen over dat roken maar ze zeggen er niet bij dat ze bv 2,5 € durven vragen voor een gewoon pintje van 25 cl !!!
2.5 € voor een pintje ....... , dat is goude glas zeker , hier kost het 1.5€ zenne en een paar maand geleden zelfs nog 1.2 €
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 21:58   #163
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik hoor in het nieuws dat er een betoging is van amper 1000 caféhouders en klanten die het niet eens zijn met het rookverbod.
  • Broodroof.

Nu zijn er veel vrouwen en mensen die niet roken die thuisbliiven omdat ze niet in de horeca willen komen, omdat iedereen daar zit te paffen. Dus dat klantenverlies zal heus wel in orde komen. In landen waar het rookverbod van kracht is, is er geen groot klantenverlies opgetreden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken kanker verwekt. Het staat in koeieletters op de pakjes dat roken schadelijk is voor Uw gezondheid EN VOOR ANDEREN.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de teer uit rook, door heel je lichaam raast, door al Uw organen inclusief Uw hersenen. Men heeft foto's getoont van hersenen van de roker. Longen van de roker, vol met teer. Waar bent U mee bezig ?

Het is bewezen dat roken het libido verlaagd en zelfs het DNA verandert van de verstokte roker.

Waar heeft de roker het recht om anderen fysiek te schaden met zijn verslaving ?

Als dit kan en mag, dan mag ik ook vrijelijk op iedereen zijn smoel kloppen die een sigaret opsteekt om mijn longen naar de vaantjes te helpen !

Stop toch eens Uw egoïstisch gedoe. Wilt U zichzelf verkankeren, goed, maar respecteer de gezondheid van een ander.

Ik vind dergelijke betoging ronduit zielig. Dat U geen karakter hebt om te stoppen met roken, is één ding. Dat U verslaafd bent is nog een andere zaak, maar dat U voor Uw eigen genot een ander schade toebrengt, daar ben ik ronduit tegen. Zeker als men men onnozele argumenten naar voor komt om het toch nog goed te praten ! Zelfs sommige zwangere vrouwen kunnen er niet afblijven en vergiftigen hun baby. Een onschuldig leven moet maar aanvaarden dat zijn moeder vol met teer en nicotine zit !

Rokers, noem ik regelrecht, zielepoten en onsociale egoïsten. Want U weet dat het schadelijk is voor U zelf en anderen, en toch doet U het. EN U heeft blijkbaar geen karakter ook om ermee te stoppen. En praat Uw verslaving nog goed ook. Wordt toch eens wakker in die half, ver-'teer'-de hersenen die nog resten na Uw jarenlang paffen !
Zeg dan ook a.u.b. hetzelfde tegen allen die een pint pakken, een wiet roken, met SUV's onze steden onveilig maken, de 'betere' wereld die cocaïne snuift, de automobilisten die VEEL te rap rijden (ben je onmiddellijk dood) , de jongeren die XTC nemen, maar wel de dancings doen draaien- vanwaar die verbetenheid?? Een sigaret is nog altijd het minste kwaad + iedereen heeft recht op zijn leven, c.q. zijn verslaving. De uitlaat van een auto is vele malen erger dan een sigaret: ik zal je geloven als je OOK opteert voor kompleet auto-vrije steden!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 16:47   #164
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Zeg dan ook a.u.b. hetzelfde tegen allen die een pint pakken, een wiet roken, met SUV's onze steden onveilig maken, de 'betere' wereld die cocaïne snuift, de automobilisten die VEEL te rap rijden (ben je onmiddellijk dood) , de jongeren die XTC nemen, maar wel de dancings doen draaien- vanwaar die verbetenheid?? Een sigaret is nog altijd het minste kwaad + iedereen heeft recht op zijn leven, c.q. zijn verslaving. De uitlaat van een auto is vele malen erger dan een sigaret: ik zal je geloven als je OOK opteert voor kompleet auto-vrije steden!
auto vrije dorpen , zodat ik als fietser rustig , veilig ende gezond kan rijden !
Oud 2 mei 2011, 21:48   #165
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
auto vrije dorpen , zodat ik als fietser rustig , veilig ende gezond kan rijden !
Geeen DORPEN: STEDEN hé: parkings aan de rand en dan verplicht openbaar vervoer ofwel zeer hoge taks- cfr. Londen, Keulen...
Oud 2 mei 2011, 22:00   #166
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
eerste stap = terug taksplaatjes op fietsen

tweede stap = verplichte fietsverzekering (die hebben ook ongevallen hé)

derde stap = extra wegentaks voor fietsers om al die versleten fietspaden te repareren

Tja , iemand moet de rekening betalen eens de auto's en rokers weg zijn ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 22:05   #167
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
  • Broodroof.

Simpel: maak niet-rokers café's en WEL rokers-café's: dan heb je de keuze-is democratisch, of niet?
En snuif ondertussen maar de CO e.a. dampen + fijn stof op terwijl je te voet of per fiets naar je café gaat-> is véél erger!!!!!!
Oud 3 mei 2011, 13:49   #168
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geeen DORPEN: STEDEN hé: parkings aan de rand en dan verplicht openbaar vervoer ofwel zeer hoge taks- cfr. Londen, Keulen...

ahja , dus koning auto mag steeds de fietsers en voetgangers blijven terroriseren in de dorpskernen ....... ongevraagde luchtvervuiling plus gevaarlijk rij gedrag ................... ( onder andere veel te hoge snelheid , 50 km/ uur toegelaten , wat al veel te snel is , maar daar rijden veel auto mobilisten boven de 80 km/uur )
Oud 3 mei 2011, 14:08   #169
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

*Ontsteekt er eentje*
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 18:00   #170
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij een pint pakt, een lijn coke snuift of XTC neemt, dan hoeft dat geen enkele impact te hebben op een niet-gebruiker zijn gezondheid. Dat is precies het punt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be