Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 21:27   #161
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Toevoeging: Alsook vreemdelingen die heraaldelijk (zware) criminele feiten kunnen beter naar land van herkomst worden begeleidt. Ok, ze zijn hier misschien geboren... maar als hun moedertaal niet Nederlands is, een andere godsdienst hebben en dus ook andere normen en waarden hanteren, zijn ze dan zelf niet beter af in het land van herkomst?
Tiens een andere godsdienst, en wat mag onze officiele godsdienst dan wel wezen??? Ik dacht dat zoiets niet meer bestond in een beschaafd land...
Zozo, moedertaal nederlands... Gaat ge alle West-Vlamingen ook verbannen, zij spreken ook geen Nederlands...
Zozo, andere normen en waarden... Het Vlaams Blok & racisten hebben ook andere normen en waarden... Die moeten dius ook allemaal buiten...
Bovendien, land van origine, als je hier geboren bent, dan is België je moederland en je geboorteland... Hoe ga je dat nagaan, wat hun "land van origine" is... Op de huidskleur, op hun al dan niet ariër zijn?
Trouwens, ik vraag mij eigenlijk al geruime tijd af of verbanning van personen eigenlijk wel wettelijk kan...
Oud 9 juni 2004, 21:35   #162
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

u slaat de bal compleet mis. De realiteit van vandaag is juist een multiculturele samenleving, een monoculturele samenleving is de reinste utopie. Wat wel een feit is, is dat de excessen van de multiculturele maatschappij moeten aangepakt woren, zoals terroristen, zoals rondhangende Marrokaanse jongens, zoals criminaliteit,...
Hoewel de andere partijen die problemen min of meer genegeerd hebben heb ik er evenmin vertrouwen in dat die met het Blok zullen opgelost worden, integendeel
in oa. Antwerpen en Rotterdam kan je spreken van multiculturele aanwezigheid, van een samenleving hoegenaamd niet, een aantal culturen botsen met elkaar, is altijd geweest, is nog steeds zo en zal altijd zo zijn
Culturen kunnen botsten, en toch liefdevol samenleven... In een huwelijk is het ook niet altijd koek en ei... maar toch is het samenleven van é individuen altijd superieur aan het alleenleven... Zo kan men het ook stellen met "culturen"... Een wezen kan slechts overleven als het zich voortplant via een manier waarop er telkens aanpassingen van beide kanten moeten intreden, zo is het net met culturen, onze cultuur zal slechts kunnen verder bestaan in absolute symbiose met ander culturen... Mensen zullen uiteindelijk pas vredevol kunnen samenleven onder een universele cultuur, en daarvopor zal bij elke cultuur het grootste deel ervan zich moeten aanpassen... Vergeet niet, niet alleen allochtonen moeten zich aanpassen aan onze cultuur, wij moeten ons ook aanpassen aan hun cultuur, en onze cultuur openzetten voor hun invloeden!

Trouwens, wat is cultuur?
Oud 9 juni 2004, 21:39   #163
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:

in oa. Antwerpen en Rotterdam kan je spreken van multiculturele aanwezigheid, van een samenleving hoegenaamd niet, een aantal culturen botsen met elkaar, is altijd geweest, is nog steeds zo en zal altijd zo zijn
Culturen kunnen botsten, en toch liefdevol samenleven... In een huwelijk is het ook niet altijd koek en ei... maar toch is het samenleven van é individuen altijd superieur aan het alleenleven... Zo kan men het ook stellen met "culturen"... Een wezen kan slechts overleven als het zich voortplant via een manier waarop er telkens aanpassingen van beide kanten moeten intreden, zo is het net met culturen, onze cultuur zal slechts kunnen verder bestaan in absolute symbiose met ander culturen... Mensen zullen uiteindelijk pas vredevol kunnen samenleven onder een universele cultuur, en daarvopor zal bij elke cultuur het grootste deel ervan zich moeten aanpassen... Vergeet niet, niet alleen allochtonen moeten zich aanpassen aan onze cultuur, wij moeten ons ook aanpassen aan hun cultuur, en onze cultuur openzetten voor hun invloeden!

waarom moeten autochtonen openstaan voor andere culturen, waar moeten de autochtonen die dat niet willen dan naartoe?
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 21:56   #164
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

waarom moeten autochtonen openstaan voor andere culturen, waar moeten de autochtonen die dat niet willen dan naartoe?
Antarctica

Neen, die zullen zowiezo verdwijnen, meter tijd wel, ik ken weinig jongeren die niet openstaan voor andere culturen... Jongeren wisselen maar al te graag hun piano in voor een djembé, hun vet pak friet voor een pita, hun folk-muziek voor rock, hun worstelen voor judo... Zijt er maar zeker van onze cultuur zal zich wel aanpassen... Men kan niet vechten tegen evolutie, met kan niet vechten tegen de toekomst, zelfs een dictatuur van het Blok zal dat niet kunnen verhinderen... Die mensen zullen zich moeten aanpassen... Zo'n mensen staan meer en meer aan de rand van de maatschappij... We leven nu eenmaal in een globaliserende wereld!
Oud 9 juni 2004, 22:00   #165
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Voor De Wever is de vriendschap dood en Verstrepen kan het ook vergeten, aldus Dua , ze hebben hun eigen doodvonnis getekend en gaan betalen. Ze zullen leren !
Ik vind dat dat vooral aantoont wat voor een klein ventje Dewever toch wel niet is. Politieke overtuiging speelt bij mij bijzonder weinig rol om te bepalen wie mijn vrienden zijn.
Rr00ttt is offline  
Oud 9 juni 2004, 22:19   #166
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Voor De Wever is de vriendschap dood en Verstrepen kan het ook vergeten, aldus Dua , ze hebben hun eigen doodvonnis getekend en gaan betalen. Ze zullen leren !
Concretiseer die holle frasen eens AUB?
Oud 9 juni 2004, 22:30   #167
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik vind dat dat vooral aantoont wat voor een klein ventje Dewever toch wel niet is. Politieke overtuiging speelt bij mij bijzonder weinig rol om te bepalen wie mijn vrienden zijn.
Rare definitie van vrienden houdt u er op na. Morel stapt over van van N-VA naar Vlaams Blok en maakt vervolgens de N-VA (en dus ook de ondervoorzitter De Wever) nog wat zwart ook (zie welkomgroep). Goeie vriendin die Morel hé.

Niet neuten jongens, loyaal dat u zich achter uw partij schaart (wat we van Morel niet kunnen zeggen nvdr) maar probeer een minimum aan objectiviteit te behouden. Als ge zoiets vertaalt naar de privésfeer krijgt ge het volgende:

Uw vrouw/vriendin laat u vallen voor een andere partner en vertelt "natuurlijk" tegen uw gemeenschappelijke kenissen dat de fout volledig bij u ligt. Gaat u daar nog mee vrienden blijven?

Zo Neen: point made
Zo Ja: u hebt uw roeping gemist en dient uw ambitie te verleggen naar de Christelijke gemeenschap gezien uw diepe vergevingsgezindheid.
Oud 9 juni 2004, 22:40   #168
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Politieke overtuiging speelt bij mij bijzonder weinig rol om te bepalen wie mijn vrienden zijn.
Tja, iedereen zijn eigen mening, bij mij speelt zoiets wel mee, wat niet betekent dat ik geen vrienden zou kunnen zijn met een reformist, of zelfs met een liberaal... Maar er is toch een bepaalde categorie, waar een rationele interpretatie van hun ideologie, mij aanzet tot haat... En ik zal bijgevolg nooit zo iemand in mijn vriendenkring houden!
Er zijn prioriteiten, bepaalde vormen van analyse en rationaliteit gaan boven emoties!
Oud 9 juni 2004, 22:52   #169
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Dit is echt wel hilarisch: Het bewijst maar hoe weinig u van de interne keuken van de N-VA kent in elk geval...

Morel heeft één keer zich ingespannen voor de N-VA en dat was tijdens de campagne van 2003. Daarna was ze nergens meer te bekennen, totdat er mandaten te verdelen waren na het kartel. Toen ze doorkreeg dat er niets te rapen viel, trok ze naar het Blok.

De Wever stond aan de wieg van de partij en is bijzonder actief in alle partijgeledingen, in de provincie en in Brussel. Morel als de "stille kracht" gaan bestempelen en De Wever als de ellebogenwerker die daarvan profiteert is te gek voor woorden...
Rik, uw interne keuken kan mij gestolen worden.

Ik citeer alleen maar Lieve van den Berghe.

Lees wat verder dan uw neus lang is, dan had u dat gezien.
De feiten zijn er, iedereen die ook maar een beetje de N-VA volgt weet heel goed dat Morel geen "stille kracht" was die door De Wever werd misbruikt. Morel is er pas kort voor de vorige verkiezingen bijgekomen, en na 18 mei was ze nergens meer te bekennen. Ze was er pas terug bij toen het kartel in zicht kwam en er eventueel een mandaat kon worden opgescharreld.

U kent geen zier van de N-VA en haar mensen, dat bewijst u door zo klakkeloos dat soort beweringen over te nemen. Dat u een Blokster als geloofwaardige bron citeert, vind ik wel opmerkelijk.
zorroaster is offline  
Oud 9 juni 2004, 22:59   #170
Rival
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Politieke overtuiging speelt bij mij bijzonder weinig rol om te bepalen wie mijn vrienden zijn.
Tja, iedereen zijn eigen mening, bij mij speelt zoiets wel mee, [size=6]wat niet betekent dat ik geen vrienden zou kunnen zijn met een reformist[/size][/size], of zelfs met een liberaal... Maar er is toch een bepaalde categorie, waar een rationele interpretatie van hun ideologie, mij aanzet tot haat... En ik zal bijgevolg nooit zo iemand in mijn vriendenkring houden!
Er zijn prioriteiten, bepaalde vormen van analyse en rationaliteit gaan boven emoties!
Amai, wat zal je daardoor je vriendenkring kunnen uitbreiden!
Rival is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:03   #171
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Rik, uw interne keuken kan mij gestolen worden.

Ik citeer alleen maar Lieve van den Berghe.

Lees wat verder dan uw neus lang is, dan had u dat gezien.
De feiten zijn er, iedereen die ook maar een beetje de N-VA volgt weet heel goed dat Morel geen "stille kracht" was die door De Wever werd misbruikt. Morel is er pas kort voor de vorige verkiezingen bijgekomen, en na 18 mei was ze nergens meer te bekennen. Ze was er pas terug bij toen het kartel in zicht kwam en er eventueel een mandaat kon worden opgescharreld.

U kent geen zier van de N-VA en haar mensen, dat bewijst u door zo klakkeloos dat soort beweringen over te nemen. Dat u een Blokster als geloofwaardige bron citeert, vind ik wel opmerkelijk.
u bent tegenwoordig toch wel erg lichtgeraakt hoor, het zullen de examens zijn zeker?
nog een vraagje: als De Wever vindt dat de vriendschap tussen hem en Morel voorbij is, en laat blijken dat hij niets meer met haar te maken wil hebben ( wat zijn goed recht is natuurlijk), waarom neemt hij dan toch de moeite om in de uitzending van Alloo te komen om Morel effe onderuit te halen, wat is het nut daarvan om daar effe zijn energie in te gaan steken, wat is zijn doel? De Wever reageert enkel vanuit de haat, is vanavond nogmaals gebleken op de VRT
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:11   #172
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Tiens een andere godsdienst, en wat mag onze officiele godsdienst dan wel wezen??? Ik dacht dat zoiets niet meer bestond in een beschaafd land...
Eh? Dus jij beweert dat onze huidige Westerse samenleving niet gebaseerd is op het katholicisme?

Citaat:
Zozo, moedertaal nederlands... Gaat ge alle West-Vlamingen ook verbannen, zij spreken ook geen Nederlands...
Dat heb ik nooit gezegd en dit is trouwens volledig naast de kwestie.

Citaat:
Zozo, andere normen en waarden... Het Vlaams Blok & racisten hebben ook andere normen en waarden... Die moeten dius ook allemaal buiten...
Met andere normen en waarden bedoel ik dat mensen met dezelfde afkomst meer affiniteit hebben met elkaar dan met mensen van een andere afkomst, godsdienst, opvoeding...

Citaat:
Bovendien, land van origine, als je hier geboren bent, dan is België je moederland en je geboorteland...
Moederland? en Vaderland dan?

Citaat:
Hoe ga je dat nagaan, wat hun "land van origine" is... Op de huidskleur, op hun al dan niet ariër zijn?
Kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me.

Citaat:
Trouwens, ik vraag mij eigenlijk al geruime tijd af of verbanning van personen eigenlijk wel wettelijk kan...
Die kunnen eventueel aangepast worden.
Dino is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:14   #173
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

u bent tegenwoordig toch wel erg lichtgeraakt hoor, het zullen de examens zijn zeker?
nog een vraagje: als De Wever vindt dat de vriendschap tussen hem en Morel voorbij is, en laat blijken dat hij niets meer met haar te maken wil hebben ( wat zijn goed recht is natuurlijk), waarom neemt hij dan toch de moeite om in de uitzending van Alloo te komen om Morel effe onderuit te halen, wat is het nut daarvan om daar effe zijn energie in te gaan steken, wat is zijn doel? De Wever reageert enkel vanuit de haat, is vanavond nogmaals gebleken op de VRT
dat is juist, persoonlik zou ik dit ook niet gedaan hebben. maar N-VAers krijgen dan ook weinig kans om zich op TV te profileren hé.
giserke is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:20   #174
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Morel steekt haar energie erin om de N-VA, waar De Wever ondervoorzitter van is, onderuit te halen. De Wever vindt dat niet zo leuk en haalt hetzelfde geintje met haar uit.

Is dat zo bizar? Ik wist niet dat die Blokkers opeens aanhangers waren geworden van het principe 'de andere wang aanbieden'...
zorroaster is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:28   #175
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Morel steekt haar energie erin om de N-VA, waar De Wever ondervoorzitter van is, onderuit te halen. De Wever vindt dat niet zo leuk en haalt hetzelfde geintje met haar uit.

Is dat zo bizar? Ik wist niet dat die Blokkers opeens aanhangers waren geworden van het principe 'de andere wang aanbieden'...
aaaah, het was een geintje
en ik wist dat ook niet van de blokkers
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:46   #176
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

aaaah, het was een geintje
en ik wist dat ook niet van de blokkers
Gaan we op woordjes vitten? Het is duidelijk dat "geintje" sarcastisch bedoeld was.
zorroaster is offline  
Oud 10 juni 2004, 12:10   #177
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

[quote="Dino"]
Citaat:
Eh? Dus jij beweert dat onze huidige Westerse samenleving niet gebaseerd is op het katholicisme?

Als de islam ter sprake komt staan ze te zwaaien met de scheiding van kerk en staat (overigens zeer terecht), maar als men de 'eigen cultuur' of 'eigen normen en waarden' moet definieren dan gaan alle deuren voorde kerk wagenwijd open.
Onze normen en waarden? Zeg mij zeer snel welke norm en waarde ik met pakweg Alexandra Colen of met Rob Klop gemeen heb.
driewerf is offline  
Oud 10 juni 2004, 12:14   #178
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

dat is juist, persoonlik zou ik dit ook niet gedaan hebben. maar N-VAers krijgen dan ook weinig kans om zich op TV te profileren hé.
inderdaad, als we vergelijken met groen uitroepingsteken, is de nva nogal ondervertegenwoordigd op TV, maar dan mag De Wever van die schaarse momenten geen gebruik maken om een persoonlijke vete uit te vechten, komt heel slecht over, nu ja, bij mij dan toch
Vengeance is offline  
Oud 10 juni 2004, 16:24   #179
Marie-Rose
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino

zoals?
dat ze niet akkoord was met het kartel, terwijl ze diezelfde partijraad mij nog zei, opgelucht te zijn. Het is pas toen ze geen zekere zetel kreeg dat ze in de pers heeft beginnen zeggen dat ze tegen het kartel was. En ik kan u verzekeren dat er veel getuigen zijn van die eerste zin!

Beste Giserke, stop eens met uw gelieg. Je ziet me permanent overal waar ik niet ben en nu dit ... ik ben nooit op een partijraad geweest. Ik was er geen lid van en ben nooit uitgenodigd geweest. Dus ... stop met uw gelieg, ge beschadigt u en uw partij ...
Mvg
Marie-Rose
Marie-Rose is offline  
Oud 10 juni 2004, 16:39   #180
Luddo
Minister

Standaard

Nog enkele dagen geduld en dan weten we hoe de verhouding voorkeurstemmen tussen Morel en De Wever ligt!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be