Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 12:22   #161
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als het de bedoeling is om stemmen te winnen bij zo'n uitzending dan denk ik dat ze er in geslaagd zullen zijn.
Als men de + en - optelt denk ik dat ze ruimschoots plus hebben gehaald.

En dit probeer ik in alle objectiviteit vast te stellen, al zullen ze dat van mij niet willen geloven.... pff
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:24   #162
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
hij geeft nochthasn een juiste beschrijving. Filip de Winter ging naar Van Hecke zoals een kleine peuter bij de juffrouw gaat klikken over een andere peuter, en het was ook opvallend hoe hard hij zijn best deed om te fluisteren. Ik vind het mooi dat er daar een Marrokaans meisje zat, maar de reactie van De Winter toonde toch nog maar eens mooi aan dat dat nog altijd een taboe is binnen het Blok.
Beste Seba, ik heb die Marokkaanse reeds dikwijls op VB-bijeenkomsten gezien, en zij is er echt niet de enige allochtoonse. Ik heb er van VB-ers nog nooit een negatief woord over gehoord.
Het enige taboe is dat politiek correcten niet willen geweten hebben dat er bij het VB en hun kiezers ook allochtonen zijn.
Politiek correcten hee ?
Dit schreef TC in de topic over jurgen verstrepen :

Citaat:
TC
Burger

Geplaatst: Di Jun 08, 2004 8:04 pm

vlaams blokker EN allochtoon...hmmm... ooit al over contradictie in terminus gehoord ? lijkt mij onwaarschijnlijk.

wacht.... aaaahh nu snap ik het... ge kunt onze taal niet zo goed lezen zeker he..? ah ja, want anders zou je niet vragen of ik allochtoon was he ?
Eens te meer blijkt er geen lijn te zijn in de blokkers
Oud 10 juni 2004, 12:29   #163
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Het was een zeer eerlijke en objectieve uitzending.
Had ik niet verwacht.
Maar als het goed is zeg ik het ook
Mee eens.
Oud 10 juni 2004, 12:29   #164
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz

het is al lang geleden dat we nog eens zo'n reportage gezien hebben. Om je een breuk mee te lachen eigenlijk. Manneke Pis met een Duitse helm op... allé zeg Triestige informatieprogramma's daar bij de RTBF. Propagandaprogramma's zou een beter woord zijn. Allé, elk zelfstandig denkend mens heeft wel door hoe het met die reportage zit hoor...
Duitse Helm ? Humor, m'n beste, humor...
Ah? Ik dacht dat het een informatief programma was?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:35   #165
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Het was een zeer eerlijke en objectieve uitzending.
Had ik niet verwacht.
Maar als het goed is zeg ik het ook
het Vlaams Blok heeft goed gescoord, zeker weten. Charmant en zelfs vriendelijk, maar kordaat als het moest als fatima niet liet uitspreken en al de volgende vraag wou stellen. ze gaat het nog leren...
Maar ze hebben niets tegen allochtonen die zich aanpassen hoor.
Phara is belgische, heeft gestudeerd, beheerst de nederlandse taal beter dan het overgrote gedeelte van de vlaamse bevolking en is voor mij 200 % medevlaming, medebelg.

Maar toch nog effe sneren en uithalen naar haar niet-belgische roots.
Knap hoor, wederom uw ware aard getoond.

U bent blond en hebt blauwe ogen misschien?
Oud 10 juni 2004, 12:39   #166
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

Duitse Helm ? Humor, m'n beste, humor...
Ah? Ik dacht dat het een informatief programma was?
pure desinformatie en enkel bedoeld om franstalige daarmee de daver op het lijf te jagen om toch maar niet te stemmen op het Vlaams Blok in Brussel

De PS, Ecolo en MR konden het zeker niet beter doen !

Gelukkig leven de franstalige Brusselaars in 2004 en niet meer in de jaren 70 of 80 ! Er zijn andere criminelere tegenstanders dan dat, de dag van vandaag in Brussel :
[size=6]ils en ont mare ! ras le bol ! [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:41   #167
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mijne zoon (akkoord die gaat bij de volgende verkiezingen Vlaams Blok stemmen) zat de hele tijd te wachten tot de stoom daadwerkelijk uit de oren van Phara de Aguira zou komen. Zo vond hij toch.

Maar hetgeen ik gezien heb moet ik zeggen dat ik vond dat ze het heel professioneel gedaan heeft. Iedereen weet dat ze het Blok haat met elke vezel in haar lichaam, maar ze deed haar uiterste best om het niet te erg te laten blijken vond ik.
Maar ik heb niet alles gezien wegens het te schone weer maar mijne zoon heeft het voor mij opgenomen zodat ik het nog kan zien vanavond (als het weer slechter moest zijn). Misschien moet ik mijn woorden nog terugtrekken, maar hetgeen ik gezien heb liet ze hen meestal uitspreken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:59   #168
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Beste Seba, ik heb die Marokkaanse reeds dikwijls op VB-bijeenkomsten gezien, en zij is er echt niet de enige allochtoonse. Ik heb er van VB-ers nog nooit een negatief woord over gehoord.
Het enige taboe is dat politiek correcten niet willen geweten hebben dat er bij het VB en hun kiezers ook allochtonen zijn.
Politiek correcten hee ?

Citaat:
TC
Burger

vlaams blokker EN allochtoon...hmmm... ooit al over contradictie in terminus gehoord ? lijkt mij onwaarschijnlijk.

wacht.... aaaahh nu snap ik het... ge kunt onze taal niet zo goed lezen zeker he..? ah ja, want anders zou je niet vragen of ik allochtoon was he ?
Eens te meer blijkt er geen lijn te zijn in de blokkers
8) nice one
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 13:08   #169
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
[
Neen mijn beste vriend,
Het vlaams blok zou maar wat graag marokaanse en turkse leden hebben, immigranten die geintegreerd zijn in onze maatschappij hebben daar alle recht toe.... en het zou mij niets verbazen dat op grond van politieke standpunten in de toekomst steeds meer geintegreerde immigranten lid worden van het vlaams blok !!

-------------------------------------------------------

Quote:
TC
Burger

deze vind ik ook wel in orde
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 10 juni 2004, 13:19   #170
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Toegeven, het is erover maar ik pin me dan ook niet vast op één publicatie. Ik bekijk dit in zijn ruimere context en je kan er niet omheen dat het zijn werk gedaan heeft.
Verklaar ?

Wat heeft exact wat bewerkstelligd? Hoe kan zulke hatelijke uitlating tot iets positiefs bijgedragen hebben?

Zeer benieuwd!
Het Vlaams Blok heeft de taboesfeer omtrent de vreemdelingenproblematiek doorbroken. Door de zaken scherper te formuleren hebben wij de andere partijen verplicht hun politieke discours te wijzigen en het vreemdelingenprobleem te erkennen.
Oud 10 juni 2004, 13:29   #171
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Verklaar ?

Wat heeft exact wat bewerkstelligd? Hoe kan zulke hatelijke uitlating tot iets positiefs bijgedragen hebben?

Zeer benieuwd!
Het Vlaams Blok heeft de taboesfeer omtrent de vreemdelingenproblematiek doorbroken. Door de zaken scherper te formuleren hebben wij de andere partijen verplicht hun politieke discours te wijzigen en het vreemdelingenprobleem te erkennen.
ah zoooo, nu snap ik het !
dus als jullie zeggen dat de media het geweld van VB-mandatarissen uitvergroot in het licht van de verkiezingen, dan is daar eigenlijk niets mis mee (vooropgesteld dat dat al zou gebeuren)
Want eigenlijk formuleert de media die zaken scherper om de VB-stemmers te verplichten hun stemgedrag te wijzigen en zo het VB-probleem te erkennen.

Ik ben het daar volkomen met u eens!
Oud 10 juni 2004, 13:30   #172
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ah zo was het de "tijdsgeest ".... wat "scherp"

zoiets als "joden zijn als ratten, ongedierte" : OOK VOLLEDIG IN ORDE GEZIEN DE TIJD GEEST...alee dat was toch het toenmalige discours

de taboesfeer rond de vreemdelingenPROBLEMATIEK ....
het is natuurlijk een hele problematiek dat vlamingen/belgen van marokkaanse origine die perfect geïntegreerd zijn politieagenten worden/zijn .
Daar moet vlug iets aan gedaan worden !!!!

DAAROM gaan we ze met pedofielen vergelijken

ja, het wordt hilarischer met elke post
Oud 10 juni 2004, 13:39   #173
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
ah zoooo, nu snap ik het !
dus als jullie zeggen dat de media het geweld van VB-mandatarissen uitvergroot in het licht van de verkiezingen, dan is daar eigenlijk niets mis mee (vooropgesteld dat dat al zou gebeuren)
Want eigenlijk formuleert de media die zaken scherper om de VB-stemmers te verplichten hun stemgedrag te wijzigen en zo het VB-probleem te erkennen.

Ik ben het daar volkomen met u eens!
Sinds wanneer moet de media in een democratie niet meer objectief zijn? Elke democratisch verkozen partij moet in de media gelijk behandeld worden, dat is wat ons onderscheid van dictaturen. Welk VB-probleem? De harde aanpak inzake vreemdelingen of het separatistisch karakter van de partij? Ik kan aannemen dat dat voor sommigen inderdaad een probleem is.
Oud 10 juni 2004, 13:44   #174
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld

zoiets als "joden zijn als ratten, ongedierte" : OOK VOLLEDIG IN ORDE GEZIEN DE TIJD GEEST...alee dat was toch het toenmalige discours

het is natuurlijk een hele problematiek dat vlamingen/belgen van marokkaanse origine die perfect geïntegreerd zijn politieagenten worden/zijn .

Vooral de uwe. Waar worden vreemdelingen vergeleken met pedofielen? Begrijpend lezen is ook uw sterkste kant niet blijkbaar.
Oud 10 juni 2004, 13:56   #175
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
onder de titel "Burgemeester Leona Detiège: Vreemdelingen eerst!": uit het blad : antwerps nieuws.

"… Mohamed, flik: bangelijk! … Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs? Eén ding is zeker: als Mohammed ook 'flik' wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een 'bangelijk' gevoel hebben… Ali en Yousouf: stadsambtenaren?Mohamed moet niet enkel de politie infiltreren, hij moet ook nog burgemeester kunnen worden. … Terwijl er in deze stad meer dan 22.000 Vlaamse werklozen zijn wil de Antwerpse burgemeester dus het werk geven aan … vreemdelingen."

becommentariëring door het Hof:

Dit uittreksel wijst er op hoe de problematiek van het al dan niet aanvaarden van vreemdelingen binnen het politiekorps op een voor de vreemdelingen bijzonder hatelijke wijze wordt aangekaart. De criminaliteit wordt gelinkt aan voornamen zoals "Mohamed", "Ali" en "Yousouf". Dergelijke aanwerving wordt voorts gelijkgesteld met de aanwerving van "brandstichters" bij de brandweer en van "pedofielen" in het onderwijs. Iedere Antwerpenaar dient ook een "bangelijk" gevoel te hebben de dag dat "Mohammed" politieman wordt.

ZO DUIDELIJK ? en dit is niet één of andere kwiet van de lagere echelons die een dissedente mening uit, maar een VB publicatie

Wij racisten , mijnheer ?
Maar nee : ze moeten zich aanpassen ze zijn echt welkom als medevlaming

begrijpend lezen zegt hij dan
eerst bestond het niet, dan was het een verzonnen stuk uit een politiek niet neutrale bron, dan was het semantiek, dan was het de tijdsgeest, dan was het te scherp en nu verwijten ze een ander wat ze zelf niet kunnen
Het wordt idd hilarischer met elke post.

als ge zo begint, post ik dit zoveel al ge wilt
Oud 10 juni 2004, 13:58   #176
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Beter kijken volgende keer. Vooral eens naar dat fragment bij dat etentje. Dewinter gaat bij Vanhecke vertellen dat er een Marokkaanse jonge vrouw zit (die lid is van VB). De toon waarop hij het zegt verraadt zijn verwondering. Volgens mij heeft hij op dat moment niet door dat de camera bij hem is komen staan.

GOED OPLETTEN NU !

De vrouw links naast Vanhecke doet teken dat de camera er is. Vanhecke schrikt duidelijk wat, en zegt dan maar 'Leuk'.
Vond ik ook subliem alhoewel ik me steeds afvraag..wat dat kind daar nu eigenlijk in godsnaam doet ??
Dat noem ik nu eens echt 'sleeping with the enemy'...enfin..het is haar recht..maar gaf mij toch een raar gevoel toen ik het zag...ik denk dat dit idem moest zijn voor FDW...
Zowieso ..het lijkt er meer op dat het blok zich softer aan het opstellen is en dat ik in de toekomst niet alleen modellen als Morel en Verstrepen op zie afkomen maar ooit wel een migrant op lijst zie komen..wacht maar...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 13:58   #177
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Verklaar ?

Zeer benieuwd!
het Vlaams Blokn heeft jusit niets doorbroken, nog altijd is de vreemdelingenproblematiek het taboe bij uitstek, in dertig jaar heeft het Blok neits bijgedragen tot het oplossen van het probleem, integendeel. En ja, de andere partijen zijn evenzeer schuldig aan het verdoezelen en negern van die problemen, maar het Blok doet zichzelf ook al 30 jaar e das om
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:00   #178
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Zoals men kon zien is het Vlaams Blok geen racistische partij
Waarom wordt het VL dan bestuurd door De Winter en allemaal mensen die een of meerdere racistische bewegigen hebben gevolgd?
De Mol die campagne voerde in Brussel is herhaaldelijk (1 keer per week) naar jeugd neo nazi bewegingen

stem niet op het VB wat moet europa van ons denken?
mrsusnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:00   #179
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

aha, het was de tijdsgeest...
effectief het was toen ook zo dat er aantoonbare redenen waren om die agenten van marokkaanse origine te vergelijken met pedofielen. ze waren misschien es bij buisseret binnengevallen...
die blokkers toch , altijd goed voor een grap
leer lezen wat er staat... ik heb het even gekopiëerd uit het arrest ter illustratie :
“… Mohamed, flik: bangelijk! … Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs?
Eén ding is zeker: als Mohammed ook ‘flik’ wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een ‘bangelijk’ gevoel hebben…

je kan linken leggen als het je uitkomt of zo interpreteert... dit heeft de rechter gedaan en dat is zijn recht.
Maar er staat toch niet letterlijk, dat die brandstichter een Marokkaan was en die pedofiel heeft toch ook geen nationaliteit gekregen.

Het enige dat wij als in de volksmond zeggen of als gezegde kennen is dat boswachters vroeger de beste stropers waren.... zij weten hoe het gebeurde vroegeren kennen al de truukjes, ze zijn dan ook op het juiste en rechte pad geraakt, moeten alle boswachters om dit volkse gezegde nu ook een klacht indienen tegen volkse uitspraken ?

Ik denk dat "allochtone flikken en politiemensen" wel hun steentje kunnen bijgragen in de maatschappij, vooral bij indentiteitscontroles of probleempjes tussen allochtonen en autochtonen, zodat niemand het gevoel moet hebben geviseerd of gediscrimineerd te worden. Ook in Brussel zie je al regelmatig allochtonen politie-agenten mee op straat lopen, vooral in kleurrijke gemeenten en wijken. Het zal zeker helpen, de gemoederen te bedaren en relletjes vermijden. De buurten kunnen er maar wel bij varen. Als dat geen positieve benadering is !
jij bent nog dommer dan ik al vermoedde. Het gaatver helemaal niet om dat men insinueert dat die Marrokaan pedofiel of pyromaan zou zijn, kan jij neit lezen ofzo? Daar staat letterlijk dat een Marrokaanse politieagent hetzelfde is als een pyromane brandweerman of een pedofiele leraar. Als je dat niet snapt sta jer er nog erger voor dan ik dacht Ancapa
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:01   #180
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:

die donkergekleurde geïntegreerde politieagenten ... idd : een grote problematiek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be