![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Minister-President
|
Fout, een meerderheid in een referendum.
|
|
#162 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Minister-President
|
Toch wel. Getuige Montenegro.
|
|
#164 |
|
Banneling
|
Ik twijfel er erg aan of hun regels en wetten overeenstemmen met de onze.
In onze wetgeving hebben referenda geen bindende kracht, wil je dat veranderen, moet je een politieke meerderheid vinden. Ik vrees dat daar weinig partijen voor te vinden zijn. |
|
|
|
|
#165 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik herhaal voor die van Leuven: "Eerst" |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je kunt een niet-bindend referendum organiseren. Als daar een meerderheid voor Vlaamse onafhankelijkheid is, en als bepaalde partijen dat niet nakomen, kunnen de Vlaams-nationalisten daar op wijzen, en halen ze bij de volgende verkiezen m.i. een meerderheid in het Vlaams Parlement. Ze kunnen het dus wel rekken. Natuurlijk moet er wel eerst een meerderheid in het parlement gevonden worden die een niet-bindend referendum wil organiseren. Of kan dat ook bij X-aantal handtekeningen? Dat weet ik niet.
|
|
|
#168 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Via een meerderheid in het Vlaamse parlement. Uw piste lijkt me dus energie- en tijdverspilling. Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 augustus 2011 om 17:29. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Minister-President
|
Democratie is nooit verspilling. Zeker niet als het over zulke fundamentele zaken gaat.
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het doel is een onafhankelijke democratische Vlaamse rechtstaat. Apartheidssystemen kunnen voor de Vlaamsnationalisten de pot op.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#171 |
|
Parlementsvoorzitter
|
krijgen de schotten niet een referendum omdat de nationalisten in de meerderheid zijn in hun parlement?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit gezegd zijnde zie ik dat referendum er ook niet komen omdat zelfs daarover geen akkoord kan bereikt worden vrees is. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Banneling
|
Een referendum is voor mij geen synoniem voor democratie.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 augustus 2011 om 18:51. |
|
|
|
|
#174 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Minister-President
|
Contradictio in terminis?
|
|
#176 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Banneling
|
Citaat:
we dachten van niet. Vlaanderen kiest N-VA en krijgt de PS bah! de geur van rotte eieren. Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 augustus 2011 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
Je kan toch niet ontkennen dat de PS in Wallonië nog steeds bijzonder sterk is. Onbegrijpelijk, maar het is zo.
|
|
|
|
|
#179 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
Ik denk toch dat er in Wallonië veel armoede is. En toch blijven die mensen op de PS stemmen, ondanks het nu toch stilaan duidelijk is dat de PS de problemen niet kan of wil oplossen.
Van al dat geld dat in hun richting vloeit, is het bijna perfide dat ze nog steeds problemen hebben. Het bouwen van een chique sportcentrum waar nu geen kat naartoe gaat draagt daar natuurlijk aan bij. Ik denk dat er vooral veel geld in de pocket verdwijnt. |
|
|