![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie mij in quasi elke posting sart, kan niet rekenen op enige inschikkelijkheid. Nemo me impune lacessit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Van Artevelde
Die vraag is niet van mij maar van forumlid Pirenne waarop ik antwoord gaf. Een oppervlakkig, nietszeggend antwoord dat je uit de archieven van het forum ophaalde. Ik dacht dat het nuttig was dat antwoord wat te stofferen. Tot je grote ergernis en gekrenkte ijdelheid natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dus de inspanningen om de faciliteitengemeenten bij Vlaanderen te houden is wel degelijk een vorm van staatsnationalisme. Laatst gewijzigd door rub1615 : 28 maart 2014 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus je kan als Flamingant tegelijkertijd volksnationalist (= streven naar onafhankelijk van je 'volk') als staatsnationalist zijn (=steven naar het behoud van de huidige grenzen van Vlaanderen). Sterker: ik heb de indruk dat de meeste Vlaams nationalisten beiden zijn. In ieder geval: volksnationalisme is verouderd. De grenzen van het huidige Vlaanderen liggen vast en tegelijkertijd verkleurd de bevolking en krijgen we steeds meer diversiteit binnen de Vlaamse grenzen. De focus zal hoe dan ook meer op Vlaams staatsnationalisme komen te liggen in de toekomst. Laatst gewijzigd door rub1615 : 28 maart 2014 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, daar dit niet gaat om een historische aanwezigheid, maar het resultaat van een recente inwijking. Borgerhout binnen Vlaanderen houden, is ook geen vorm van staatsnationalisme. De aanwezigheid van migranten - in welke mate ook - vormt niet het doorslaggevend element.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een Surinamer is - uiteraard ! - mijn 'landgenoot'! Zie mijn onderschrift.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 maart 2014 om 23:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Of misschien is in u wel een groot kleermaker verloren gegaan ? oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooooooooo Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 maart 2014 om 18:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Europees Commissaris
|
![]() Taalkundig gezien heb ik als West Noord Brabander (Brede-Roosendaal-Bergen op Zoom), toch meer gemeen met Antwerpenaren, dan mijn provincie genoten uit het Oosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
????? Citaat:
Marcus Tullius Cicero Een moordzaak te Rome Pleitrede voor Sextus Roscius van Ameria Vertaald en ingeleid door Prof. Dr. A. Van den Daele S. J. Door anderen belachelijk te willen maken riskeert ge uzelf belachelijk te maken. In welke eeuw leeft gij? De tijd dat 90% van de bevolking onder de eigen kerktoren woonde en men niet verder dan het buurdorp trouwde? Hoeveel mensen in dit land kunnen zeggen dat hun (groot-)ouders allen tot hetzelfde volk behoren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Het volksnationalisme steekt overal de kop op , Catalonie .Schotland -Vlaanderen- Oekraine Ook buiten Europa ,in Arabische en Afrikaanse landen. De oorlogen in Yugoslavie zijn nog niet zo lang achter de rug. Staatsvorming op basis van volknationalisme, biedt juist veel meer stabiliteit, dan multiculturele staten , zoals Belgie ,Oekraine , Afghanistan enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Antwerpen wordt een stad. In een groot Nederland worden de Brabanders het hart van de natie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw berichtje is het zoveelste geval van gezemel en gemekker, louter uit frustratie omdat de huidige politieke evolutie niet beantwoordt aan jouw Westhoeks Belgicisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt, wij Hollandse Nederlanders zullen onze leidinggevende positie dan moeten inleveren.
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
![]() Belgie is een overblijfsel van de Roomse kerk en francofone autocraten, Dus eigenlijk geen staat, zoals de andere staten in Europa. Laatst gewijzigd door cato : 17 november 2014 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |