Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 08:19   #161
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atalantatje Bekijk bericht
Wat moet er dan wél gebeuren vooraleer de boel te stoppen? Moet er eerst een atoombom op de wei vallen?
Dat er 5 doden te betreuren vallen en nog eens 35 zwaar gewonden + de vele licht gewonden is maar een kleine bijkomstigheid.
Zolang ik mijn concertje maar kan meepikken en mijn ticket gevalideerd is, dan is het goed.
Dat is al uittentreure uit de doeken gedaan: het niet berichten van het stopzetten is een vertragingsmaneuver om een anders massale uittocht te verspreiden in de tijd.

En de meesten van de jongeren wisten nog niet eens dat er doden waren gevallen. Er was er zelfs ene de serieus pissed off was omdat zijn tentje ondergelopen was, tot men hem vertelde wat er verderop gebeurd was.

Vanachter de computer, voor de tv is het allemaal gemakkelijker te volgen. Maar op die wei is dat niet zo evident.

Het Heyzeldrama is ook al aangehaald he: 30+ doden en de match toch laten doorgaan.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:20   #162
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Soit, ik hoop dat alle forumleden die vrienden of familie op de weide hadden, geruststellend nieuws hebben gekregen?
Oud 19 augustus 2011, 08:22   #163
Atalantatje
Banneling

Standaard

Citaat:
En er zijn er evenveel die het niet voorspeld hadden. Weersvoorspelling is geen exacte wetenschap. Daarom noemt men zoiets ook "voorspelling".
Aha, luister jij alleen naar die meneer?
Naam: Frank Deboosere.jpg
Bekeken: 190
Grootte: 14,6 KB

Dat hij het niet heeft zien aankomen, verwondert me niet. Zoals hij veel dingen niet ziet aankomen. 90% van de tijd zit hij er glad naast.
Als ECMWF en GFS zwaar weer voorspellen, slaagt die vent erin om het af te zwakken tot mogelijks een lokaal buitje of onweer...
Atalantatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:24   #164
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Israël heeft bombardementen uitgevoerd op Gaza. 6 doden. Schande dat Lowlands wel doorgaat.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:24   #165
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het wordt stopgezet.
Ik heb het ook net gehoord, een goede beslissing waarvan ik betwijfel dat ze direct van de organisatie komt.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:28   #166
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik heb het ook net gehoord, een goede beslissing waarvan ik betwijfel dat ze direct van de organisatie komt.
Die is vannacht genomen na het bericht van de twee volgende overlijdens, de sfeer is er compleet uit zowel onder bezoekers als onder artiesten. het is een heel moedige beslissing van de organisatie
Oud 19 augustus 2011, 08:29   #167
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het kan natuurlijk ook zijn om paniek of volledige wanorde te voorkomen...

Veronderstel maar eens dat alle 60.000 bezoekers gelijktijdig zouden willen vertrekken...
Dan komen we op een ander punt.
De ontsluitingswegen voldoen bijlange niet voor zo'n massa volk.
Oud 19 augustus 2011, 08:31   #168
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er doden gevallen zijn, moet je geen afwegingen maken. Dan is er zelfs geen sprake van afwegingen maken. Dan moet je gewoon onmiddellijk de juiste beslissing nemen en dat is respect tonen en de boel stoppen.
Stel dat het festival wél verder zou door gegaan zijn, hoe moeten de families van de slachtoffers daar mee omgaan? Hoe zouden zij daar over denken?
Ik denk dat er echt iets mis is met jouw empathisch vermogen als je dit niet begrijpt.
Inderdaad feesten en tampeesten, waar net daarvoor mensen het leven gelaten hebben, doe je niet.
Oud 19 augustus 2011, 08:32   #169
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht dat de festivalwei ondertussen ook verdubbelde in oppervlakte.
De toegangswegen echter niet.
Oud 19 augustus 2011, 08:33   #170
Atalantatje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
60.000 man op een rustige manier evacueren op een zo snel mogelijke manier, dat is ook niet zo simpel hoor, voor hetzelfde geld vallen er daar doden.
Dat valt nog te zien hoe je het aanpakt... Mensen zijn niet dom hoor.
De manier waarop je het aanpakt, is bepalend voor de vlotheid waarmee zo een evacuatie verloopt.
Oud 19 augustus 2011, 08:33   #171
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan komen we op een ander punt.
De ontsluitingswegen voldoen bijlange niet voor zo'n massa volk.
om die massa snel te kunnen evacueren heb je een 8-vaksbaan autostrade nodig die onmiddellijk op de festivalweide aansluit en dat aan verschillende uitgangen.

maw, onmogelijk om zo'n volk op een deftige manier te evacueren op korte termijn.
Oud 19 augustus 2011, 08:37   #172
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Soit, ik hoop dat alle forumleden die vrienden of familie op de weide hadden, geruststellend nieuws hebben gekregen?
idem , en veel sterkte aan de slachtoffers !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:38   #173
Atalantatje
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad feesten en tampeesten, waar net daarvoor mensen het leven gelaten hebben, doe je niet.
Voor bepaalde sujetten op dit forum is dit blijkbaar geen punt...
http://www.youtube.com/watch?v=7pKrVB5f2W0
Oud 19 augustus 2011, 08:40   #174
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Zelfs met een buienradar kan je de intensiteit en precieze locatie van een onweer niet voorspellen. Dit was echt overmacht. We moeten er ons bij neerleggen dat niet alles in dit leven voorspelbaar en vermijdbaar is. De beslissing om het festival stop te zetten is terecht
Oud 19 augustus 2011, 08:42   #175
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Ben ook blij dat de organisatie dan toch beslist heeft het festival stop te zetten.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:43   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet er dan wél gebeuren vooraleer de boel te stoppen? Moet er eerst een atoombom op de wei vallen?
Dat er 5 doden te betreuren vallen en nog eens 35 zwaar gewonden + de vele licht gewonden is maar een kleine bijkomstigheid.
Zolang ik mijn concertje maar kan meepikken en mijn ticket gevalideerd is, dan is het goed.
Daar komt het zowat op neer ja.

Op de autostrades vallen er ook dagelijks doden, nochtans rijdt iedereen daar nog steeds vrolijk rond hoor. Een aantal jaar geleden zijn er in kruishoutem mensen levend verbrand in hun auto door een gigantische kettingbotsing. Ik passeer er elke dag. Het leven gaat verder en het heeft geen zin om bij elke dode stil te staan die sterft in een tragisch ongeval. Ook dit is een tragisch ongeval en het toont aan hoe snel het allemaal voorbij kan zijn, maar meer ook niet. Je kunt er dus maar beter van genieten zolang het duurt. De helft van de gasten die vanavond op pukkelpop zouden gezeten hebben zullen zich vanavond lazarus zuipen op café en eventueel meebrullen met muziek en plezier maken met hun vrienden. Het is niet "the show must go on", het is simpelweg "the show goes on". Of pukkelpup nu geannuleerd wordt of niet maakt geen zak uit.

Weet je wat nog veel onrespectvoller is dan pukkelpop gewoon te laten doorgaan? Dat zijn types zoals jij die dergelijke drama's politiek trachten te recupereren op de kap van die doden. Dat je het dan nog doet met een dubbelnick is al helemaal belachelijk. Kom er dan tenminste voor uit in plaats van de laffaard uit te hangen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:46   #177
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

In Diepenbeek was het onweer blijkbaar minder erg dan in Kiewit. Windsnelheid 83km/u versus 111km/u. Had het festival in Diepenbeek plaatsgevonden dan voerden we dit gesprek misschien niet eens. Ik denk niet dat je tijdig onderscheid kan maken tussen het weer in Diepenbeek en Kiewit om te besluiten dat je het terrein moet ontruimen en te kiezen waar je die mensen dan opvangt.
Oud 19 augustus 2011, 08:47   #178
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ben ook blij dat de organisatie dan toch beslist heeft het festival stop te zetten.
Het financiële en emotionele plaatje even buiten alle beschouwing gelaten, is dit volgens mij omwille van de veiligheid de enige juiste beslissing.
Dit terrein (afgaande op de vele nieuwsbeelden en foto's) kon totaal niet meer opgekuist geraken en veilig worden verklaard tegen de middag voor de eerste geplande optredens.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:47   #179
Atalantatje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Weet je wat nog veel onrespectvoller is dan pukkelpop gewoon te laten doorgaan? Dat zijn types zoals jij die dergelijke drama's politiek trachten te recupereren op de kap van die doden.
Waar heb ik dit politiek trachten te recupereren? Vertel eens...
Oud 19 augustus 2011, 08:49   #180
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar komt het zowat op neer ja.

Op de autostrades vallen er ook dagelijks doden, nochtans rijdt iedereen daar nog steeds vrolijk rond hoor. Een aantal jaar geleden zijn er in kruishoutem mensen levend verbrand in hun auto door een gigantische kettingbotsing. Ik passeer er elke dag. Het leven gaat verder en het heeft geen zin om bij elke dode stil te staan die sterft in een tragisch ongeval. Ook dit is een tragisch ongeval en het toont aan hoe snel het allemaal voorbij kan zijn, maar meer ook niet. Je kunt er dus maar beter van genieten zolang het duurt. De helft van de gasten die vanavond op pukkelpop zouden gezeten hebben zullen zich vanavond lazarus zuipen op café en eventueel meebrullen met muziek en plezier maken met hun vrienden. Het is niet "the show must go on", het is simpelweg "the show goes on". Of pukkelpup nu geannuleerd wordt of niet maakt geen zak uit.

Weet je wat nog veel onrespectvoller is dan pukkelpop gewoon te laten doorgaan? Dat zijn types zoals jij die dergelijke drama's politiek trachten te recupereren op de kap van die doden. Dat je het dan nog doet met een dubbelnick is al helemaal belachelijk. Kom er dan tenminste voor uit in plaats van de laffaard uit te hangen.
²
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be