Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 17:01   #161
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Net naar het VRT nieuws gezien, geen woord hebben ze gerept over die BHV analyse van de gravensteengroep. Toch duidelijk dat VRT zulke zaken van de politiek verdoezeld en de mensen blijft wijsmaken dat de (belgistische) partijen er goed aan gedaan hebben om Bart De Wever aan de zijlijn te zetten en alleen gaan onderhandelen. Over enkele weken zie ik die VRT omroepers al triomfantelijk het "goede" nieuws aankondigen dat BHV gesplitst is. En de mensen die niet beter weten dan dat denken dat Bart De Wever inderdaad een extremist is die enkel het einde van België wilt.

Triestig onland is België.
matthias999 is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:01   #162
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik denk dat ze vooral bedoelen dat de nadruk meer op het culturele en linguïstieke aspect zou moeten liggen en minder op het zuiver socio-economische; en daar kan ik het alleen maar grondig mee eens zijn. Men kan toch moeilijk van een ander respect vragen voor zijn taal en cultuur wanneer men er zelf zo weinig voeling mee heeft.
En waarom is het draaien van hoofdzakelijk Engelstalige nummers een gebrek aan voeling met de eigen cultuur? Ik zie het verband daartussen niet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:02   #163
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Luxemburg moet er nu ook al aan geloven bij de belgicisten. Misschien zouden ze al wat minder onbetekenend zijn moest de Belgische staat de gebieden teruggeven die het in 1839 van hen geroofd heeft.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:04   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In tegenstelling tot Vermeersch heb ik nooit gepleit voor de uitbreiding van Brussel.
U bent dus ook tegen het walgelijke francophone imperialisme, goed om weten.

U en ik en Vermeersch nu ook.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 augustus 2011 om 17:04.
Xenophon is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:05   #165
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Uiteraard heeft niemand afgesproken om hier te komen posten. 't Is ook geen samenzwering...

Maar toch even dit:
  1. Ik klaag niet
  2. Ik heb het niet over een "dit Vlaams-nationalistisch forum". Wat ik wel zei is dat het hier vol Vlaams-nationalisten zit.
    • Niet alle politiek geïnteresseerde mensen zitten op dit forum, er zijn er ongetwijfeld een heel aantal die hier nooit komen.
    • Wellicht komen hier gewoon veel Vlaams-nationalistisch denkende mensen omdat ze hier veel gelijkgezinden vinden.
      • Plaats hier een bericht waarin je zet dat België liefst gisteren moest splitsen en Vlaanderen dringend onafhankelijk moet worden. Je krijgt hier meteen tientallen reacties van mensen die vinden dat je groot gelijk hebt en dat het zo veel beter zal zijn en dat we dan eindelijk van de Walen af zijn en dat...
      • Plaats een bericht waarin je stelt dat België opnieuw unitair moet zijn en dat we op een sociale manier moeten samen leven, rekening houdend met *al* onze landgenoten, ook zij die het wat moeilijker hebben om de eindjes aan elkaar te knopen (om het even of die op een kaar ergens links, rechts, bovenaan of onderaan of in het midden van het land wonen), wat voor reacties krijg je dan???...
Natuurlijk is het hier een Vlaams-nationalistisch forum in de praktijk. Kijk naar de enquêtes. Niet voor niets dat Verstrepen initieel achter dit forum zat. Of wat dacht ge. Mij stoort dit niet. Maar men moet een kat wel een kat durven noemen.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 17:05.
system is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:05   #166
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En waarom is het draaien van hoofdzakelijk Engelstalige nummers een gebrek aan voeling met de eigen cultuur? Ik zie het verband daartussen niet.
Dat is op zich geen probleem, maar negatief staan tegenover het omgekeerde, bijvoorbeeld een ware explosie van Nederlandstalige muziek, is dat wel volgens mij. Dan begint men al vergelijkingen te maken met 'Laura Lynn' en weet ik veel wat.
Oud 25 augustus 2011, 17:05   #167
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Natuurlijk moeten die Nederlandstaligen in Wallonië die zelfde rechten hebben!...

Als ons landje nu eens dat beruchte minderhedenverdrag zou ratificeren?...
Noch Franstaligen in Vlaanderen, noch Nederlandstaligen in Wallonië vormen het voorwerp van het Minderhedenverdrag volgens waarvoor het opgesteld is, zijnde de bescherming van historische minderheden.
SDG is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:06   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Net naar het VRT nieuws gezien, geen woord hebben ze gerept over die BHV analyse van de gravensteengroep. Toch duidelijk dat VRT zulke zaken van de politiek verdoezeld en de mensen blijft wijsmaken dat de (belgistische) partijen er goed aan gedaan hebben om Bart De Wever aan de zijlijn te zetten en alleen gaan onderhandelen. Over enkele weken zie ik die VRT omroepers al triomfantelijk het "goede" nieuws aankondigen dat BHV gesplitst is. En de mensen die niet beter weten dan dat denken dat Bart De Wever inderdaad een extremist is die enkel het einde van België wilt.

Triestig onland is België.
Wat had je gedacht? Dat het alleen Wallonie was die een anti-Vlaamse pers heeft?

Vlaanderen heeft die ook.
Oud 25 augustus 2011, 17:07   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Noch Franstaligen in Vlaanderen, noch Nederlandstaligen in Wallonië vormen het voorwerp van het Minderhedenverdrag volgens waarvoor het opgesteld is, zijnde de bescherming van historische minderheden.
Doe toch geen moeite, je ziet toch ook wel dat je tegen een anti-Vlaamse trol bezig bent.
Oud 25 augustus 2011, 17:08   #170
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is op zich geen probleem, maar negatief staan tegenover het omgekeerde, bijvoorbeeld een ware explosie van Nederlandstalige muziek, is dat wel volgens mij. Dan begint men al vergelijkingen te maken met 'Laura Lynn' en weet ik veel wat.
Ik heb niets tegen Nederlandstalige muziek, integendeel. Alleen ken ik amper groepen die goeie Nederlandstalige nummers brengen. En ik begrijp ook dat veel Vlaamse groepen Engelstalige nummers brengen om ook internationale bekendheid in de hoop zo internationale bekendheid te kunnen verwerven.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:08   #171
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
En dan zouden de Nederlandstaligen er dus meer aanspraak op kunnen maken gezien de massale Vlaamse immigratie naar Wallonië in de 19de eeuw. Probleem is wel dat de afstammelingen van die Vlamingen allemaal Frans spreken omdat Wallonië begin twintigste eeuw stond op de eentaligheid van haar gebied. Ik snap dus niet waarom wij nu plots wel dat handjevol villabewoners in de Rand als minderheid zouden moeten erkennen.
Oud 25 augustus 2011, 17:10   #172
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Historische minderheden waar ik kan opkomen:
- Vlamingen in Brussel
- Vlamingen in gemeentes als Moeskroen, Komen-Waasten, Edingen, ...
- Platdietse streek
- Duitstaligen in Oostkantons
- Duitstaligen in Arelerland

Nebur is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:11   #173
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ken je nu echt niets van Belgische politiek of doe je maar alsof?
Net zoals het grootste deel van de mensen ben ik inderdaad een leek... geen beroepspoliticus...

Je geeft echter geen reden waarom ik een gezamenlijk standpunt van 25 mensen belangrijk zou moeten vinden.
Maar goed. "Ik voeg het 8ste Manifest van de Gravensteengroep ('Analyse van de Formateursnota van Elio di Rupo')" toe aan mijn 'Nog lezen' lijstje (na de nota van Elio Di Rupo ("Een efficiëntere federale staat en een grotere autonomie voor de deelstaten") en het antwoord daarop van NV-A ("Nota formateur Di Rupo: evaluatie NV-A"), beiden uit een ander topic).
LcGrs is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:12   #174
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik heb niets tegen Nederlandstalige muziek, integendeel. Alleen ken ik amper groepen die goeie Nederlandstalige nummers brengen. En ik begrijp ook dat veel Vlaamse groepen Engelstalige nummers brengen om ook internationale bekendheid in de hoop zo internationale bekendheid te kunnen verwerven.
De kip en het ei, nietwaar? Persoonlijk vind ik De Heideroosjes meer de moeite waard dan bijvoorbeeld Janez Detd of Nailpin. Beter een karaktervolle Nederlandstalige groep dan weer een flauw afkooksel van een Amerikaanse groep. Als buitenlanders middelmatige Engelstalige groepen willen is er echt wel een bredere keuze dan enkel Vlaamse groepen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 25 augustus 2011 om 17:18.
Oud 25 augustus 2011, 17:13   #175
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De progressieve Vlamingen die de Gravensteengroep vormen, zijn nog vernietigender over de BHV-voorstellen van formateur Elio Di Rupo (PS) dan de traditionele Vlaamse beweging.

Lees hier

In feite zijn ze even vernietigend voor onze 'Vlaamse' media...
De meeste politieke commentatoren van onze 'Vlaamse' kranten moeten zich hier niet goed bij voelen...

De meeste van onze BV's zullen zich ook niet goed voelen...
Beke, De Croo jr., Genez en Van Besien zullen geleidelijk ook de steun van hun politieke achterban verliezen, nu de Vlaamse publieke opinie zich meer en meer roert. Ik ben nieuwsgierig welke er eerst zal kraken.
Oud 25 augustus 2011, 17:14   #176
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan zouden de Nederlandstaligen er dus meer aanspraak op kunnen maken gezien de massale Vlaamse immigratie naar Wallonië in de 19de eeuw. Probleem is wel dat de afstammelingen van die Vlamingen allemaal Frans spreken omdat Wallonië begin twintigste eeuw stond op de eentaligheid van haar gebied. Ik snap dus niet waarom wij nu plots wel dat handjevol villabewoners in de Rand als minderheid zouden moeten erkennen.
Bovendien valt te vrezen dat Vlaanderen, net zoals bij de faciliteiten, dat Minderhedenverdrag plichtsgetrouw zou uitvoeren, terwijl het in Wallonië voor de Nederlandstaligen dode letter zou blijven omdat de Vlaamse politici niet geïnteresseerd of te laf zouden zijn om de toepassing te eisen. En indien wel, zouden ze wellicht met nog bijkomende compensaties voor Wallonië over de brug moeten komen, zoals destijds met het schooltje in Komen gebeurde. Nee, van deze boer geen eieren voor mij!
SDG is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:16   #177
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent dus ook tegen het walgelijke francophone imperialisme, goed om weten.

U en ik en Vermeersch nu ook.
Het is alleen wat vreemd dat Vermeersch het boegbeeld is van een zogenaamd anti-imperialistisch organisatie. Vermeersch heeft veel weg van verzetshelden van het laatste uur. Decennia geen klopt gedaan voor de "zaak" en nu de grootste schreeuwers van allemaal.
solidarnosc is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:17   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Beke, De Croo jr., Genez en Van Besien zullen geleidelijk ook de steun van hun politieke achterban verliezen, nu de Vlaamse publieke opinie zich meer en meer roert. Ik ben nieuwsgierig welke er eerst zal kraken.
Neen, dat is niet waar. De enigen die hun stem nog geven aan die partijen zijn de verstokte Belgiscisten, en voor die mensen zijn ze goed bezig. Namelijk het Belgiscistische profitariaat eerst, Vlaanderen laatst.

Moest de N-VA nu laten weten dat men bij de volgende Vlaamse verkiezingen een regering ziet zitten met het VB, dan zou de CD&V de nota Di rupo van de tafel vegen en uit de onderhandelingen stappen uit angst. De CD&V zou dan de Vlaamse trom harder roeren dan N-VA en VB samen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 augustus 2011 om 17:21.
Xenophon is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:19   #179
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Doe toch geen moeite, je ziet toch ook wel dat je tegen een anti-Vlaamse trol bezig bent.
Zou je a.j.b. eens regel 2 van de hoofdregels uit het forumreglement willen lezen (Er zijn 3 vuistregels op het forum van Politics.be die iedereen moet onthouden)?
Bedankt.
LcGrs is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:19   #180
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kip en het ei, nietwaar? Persoonlijk vind ik De Heideroosjes meer de moeite waard dan bijvoorbeeld Janez Detd of Nailpin. Beter een karaktervolle Nederlandstalige groep dan weer een flauw afkooksel van een Amerikaanse groep. Als buitenlanders middelmatige Engelstalige groepen willen is er echt wel een brede keuze dan enkel Vlaamse groepen.
Tjah, ik zie toch weinig Nederlandstalige groepen het niveau van pakweg The Killers, Editors, Mumford and Sons, Kings of Leon, White Lies, A Brand (Vlaams, maar Engelstalig), The National of Kaiser Chiefs halen.

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be