![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() Net naar het VRT nieuws gezien, geen woord hebben ze gerept over die BHV analyse van de gravensteengroep. Toch duidelijk dat VRT zulke zaken van de politiek verdoezeld en de mensen blijft wijsmaken dat de (belgistische) partijen er goed aan gedaan hebben om Bart De Wever aan de zijlijn te zetten en alleen gaan onderhandelen. Over enkele weken zie ik die VRT omroepers al triomfantelijk het "goede" nieuws aankondigen dat BHV gesplitst is. En de mensen die niet beter weten dan dat denken dat Bart De Wever inderdaad een extremist is die enkel het einde van België wilt.
Triestig onland is België. |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Luxemburg moet er nu ook al aan geloven bij de belgicisten. Misschien zouden ze al wat minder onbetekenend zijn moest de Belgische staat de gebieden teruggeven die het in 1839 van hen geroofd heeft.
|
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U en ik en Vermeersch nu ook.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 augustus 2011 om 17:04. |
||
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Dat is op zich geen probleem, maar negatief staan tegenover het omgekeerde, bijvoorbeeld een ware explosie van Nederlandstalige muziek, is dat wel volgens mij. Dan begint men al vergelijkingen te maken met 'Laura Lynn' en weet ik veel wat.
|
![]() |
![]() |
#167 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Noch Franstaligen in Vlaanderen, noch Nederlandstaligen in Wallonië vormen het voorwerp van het Minderhedenverdrag volgens waarvoor het opgesteld is, zijnde de bescherming van historische minderheden.
|
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft die ook.
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe toch geen moeite, je ziet toch ook wel dat je tegen een anti-Vlaamse trol bezig bent.
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() Ik heb niets tegen Nederlandstalige muziek, integendeel. Alleen ken ik amper groepen die goeie Nederlandstalige nummers brengen. En ik begrijp ook dat veel Vlaamse groepen Engelstalige nummers brengen om ook internationale bekendheid in de hoop zo internationale bekendheid te kunnen verwerven.
#171 |
|
![]() En dan zouden de Nederlandstaligen er dus meer aanspraak op kunnen maken gezien de massale Vlaamse immigratie naar Wallonië in de 19de eeuw. Probleem is wel dat de afstammelingen van die Vlamingen allemaal Frans spreken omdat Wallonië begin twintigste eeuw stond op de eentaligheid van haar gebied. Ik snap dus niet waarom wij nu plots wel dat handjevol villabewoners in de Rand als minderheid zouden moeten erkennen.
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Vlamingen in Brussel - Vlamingen in gemeentes als Moeskroen, Komen-Waasten, Edingen, ... - Platdietse streek - Duitstaligen in Oostkantons - Duitstaligen in Arelerland
![]() |
#173 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Je geeft echter geen reden waarom ik een gezamenlijk standpunt van 25 mensen belangrijk zou moeten vinden. Maar goed. "Ik voeg het 8ste Manifest van de Gravensteengroep ('Analyse van de Formateursnota van Elio di Rupo')" toe aan mijn 'Nog lezen' lijstje (na de nota van Elio Di Rupo ("Een efficiëntere federale staat en een grotere autonomie voor de deelstaten") en het antwoord daarop van NV-A ("Nota formateur Di Rupo: evaluatie NV-A"), beiden uit een ander topic). |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 25 augustus 2011 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is alleen wat vreemd dat Vermeersch het boegbeeld is van een zogenaamd anti-imperialistisch organisatie. Vermeersch heeft veel weg van verzetshelden van het laatste uur. Decennia geen klopt gedaan voor de "zaak" en nu de grootste schreeuwers van allemaal.
|
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest de N-VA nu laten weten dat men bij de volgende Vlaamse verkiezingen een regering ziet zitten met het VB, dan zou de CD&V de nota Di rupo van de tafel vegen en uit de onderhandelingen stappen uit angst. De CD&V zou dan de Vlaamse trom harder roeren dan N-VA en VB samen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 augustus 2011 om 17:21. |
||
![]() |
![]() |
#179 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bedankt. |
|
![]() |
![]() |