![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft toekomst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Jongen toch
Gaan ze daar vlees kweken misschien in hun vertikale torens? Het is juist goed om transportkosten te beperken naar de steden. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 september 2011 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.cityfarmer.info/2009/04/0...n-skyscrapers/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is natuurlijk geen technische en wetenschappelijke limiet aan de mogelijkheden van dierexploitatie en -onvriendelijkheid, om niet te zeggen -mishandeling. We hebben nu al de lupine-varkens., organische bio-kweek met sterk verminderde voetafdruk. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 september 2011 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het afval van je koeien kan je omzetten in energie en de overschot is humus. Je hebt leder voor het vervangen van kunststof van schoenen,... of ga je weer op klompen lopen? Varkenshaar gebruikt men in verfborstels,..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan heeft de volgende koe en kip impact. Citaat:
Dan moet je ze ook niet slachten en al zeker niet de stierkalveren jong afslachten. . Leder moet je vervangen door kunststof en niet omgekeerd. Voor verfborstels kan je kunsthaar gebruiken Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2011 om 11:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iets wat niet hernieuwbaar is dus. Verder is een mens ook geen herbivoor. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 26 september 2011 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de praktijk worden we natuurlijk niet allemaal vegetariërs. We streven dus naar minder kweek en slacht. Een mens is een omnivoor, voor het geval dat je het nog niet wist. Dat laat hem toe op een dieet zonder vlees te gaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2011 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ik heb er geen probleem mee om enkele dagen per week geen vlees te eten, dat doe ik trouwens nu al. Niet om minder vlees te eten an sich, maar om gevarieerder te eten. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 26 september 2011 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan voor altijd zonder vlees voort. Veganisme is ethisch superieur en ook vanuit het milieu-oogpunt is het superieur. Ook vanuit gezondheidsstandpunt . Het veganisme. Niet ik Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2011 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij je je er allerlei vragen bij gaat stellen, andere dan zo gevarieerd mogelijk eten. (wat ik dus toegeef, dat alleseters gevarieerder eten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is het antwoord van een kennis van mij, een veganist. Vernietigend voor de gewone vegetariërs.... ![]() Ik weet niet goed wat ik met zo'n antwoord moet... Of toch: vanuit dat oogpunt is veganisme het beste. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2011 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is het BEWERKT GRAAN ontdaan van alle vezels en vitaminen dat de oorzaak is (koekjes, bewerkt vlees, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Misschien. Dat was misschien nog voor ze brood bakten en een soort brij aten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Mijn kennis google voegt je dit toe
http://www.nvkc.nl/publicaties/docum...3-p163-184.pdf Bovendien is aan de literatuur geen wetenschappelijk bewijs te ontlenen dat een hoge vetinname CAD veroorzaakt en onze ureumcyclus loopt pas vol bij een eiwitinname boven de 35 en% (70). Jager-verzamelaars als de Groenland-eskimo’s kregen bijvoorbeeld 96% van hun voeding uit dierlijke materialen en dat aandeel bedroeg 77% voor de aboriginals in Australië (71). CAD kwam in deze gemeenschappen nagenoeg niet voor. Sterker nog, dat voeding uit de zee CAD voorkòmt, eveneens een AHA-aanbeveling (72), vindt zijn oorsprong in de waarneming dat traditioneel etende Groenland-eskimo’s een opvallend lage mortaliteit aan CAD hebben (73, 74). Veel combineren zie ik hier toch niet in hoor. CAD = hart en vaatziekten. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 27 september 2011 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() Ook uit bovenstaande tekst
Op grond van serologische gegevens wordt geschat dat de prevalentie van glutenovergevoeligheid maar liefst 1/150 bedraagt (64). Moleculaire nabootsing van lichaamseigen structuren door peptiden die ontstaan bij de vertering van gluten ligt ten grondslag aan het ontstaan van coeliakie in daarvoor gevoelige mensen. Dat zijn vooral diegenen met HLA-DQ2 (95% der patiënten) en het daaraan via ‘linkage disequilibrium’ gekoppelde HLA-B8. Het eten van gluten heeft op deze types mogelijk een selectiedruk uitgeoefend, want binnen Europa neemt de frequentie van HLA-B8 af in de richting van het nabije Oosten (tweestromenland; Mesopotamië). Dit is de regio waar granen zo'n 10.000 jaar geleden als eerste werden verbouwd en geconsumeerd (63). Ter vergelijking: in Nederland wordt de landbouw pas vanaf 5.000 jaar voor Christus bedreven. Vóór de landbouwrevolutie waren onze voorvaders jager-verzamelaars en deze zijn doorgaans slank, fit en grotendeels vrij van de kenmerken en symptomen van chronische ziekten. Overschakeling naar een voeding die gebaseerd is op granen ging aanvankelijk ten koste van zowel de kwantiteit als de kwaliteit van hun leven, zoals ontleend aan de reductie van lichaamslengte, kortere levensduur, verhoogde kindersterfte, verhoogde incidentie van infectieziekten, osteoporose, osteomalacie, rachitis en tandbederf, en ook van (andere) ziekten die berusten op deficiënties van vitaminen en mineralen, waaronder ijzerdeficiëntie. Met het aannemen van een westerse leefstijl kregen ze te maken met obesitas, type-2-diabetes, CAD en andere westerse ziekten (9, 63). Cordain (63) spreekt derhalve over granen als een ‘zwaard met twee scherpe kanten’. |
![]() |
![]() |