Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 18:49   #161
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U hebt het verkeerd begrepen. Een N-VA'er kan zich gerust distantiëren van die opmerking en geloofwaardig overkomen. Een diehard nationalist die zich distantieert van die opmerking is een leugenaar.
Waarom is een die-hard nationalist dan een leugenaar. Wat heeft iemand zijn ideologie hier nog mee te maken ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 18:50   #162
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid ik laat patrick zijn opmerkingen volledig voor hem.
Ik wil niets te maken hebben met pedofielen. Ik heb zelf kinderen, het al erg genoeg dat een mens zijn kinderen niet meer kan laten buitenspelen zoals we wel deden toen ik nog kind was.
Wat zou je doen als blijkt dat 3/4e van alle N-VA'ers pedofielen zijn? Zou je dan nog op die partij stemmen? Patrick vindt van wel blijkbaar.
Oud 27 augustus 2011, 18:52   #163
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou je doen als blijkt dat 3/4e van alle N-VA'ers pedofielen zijn? Zou je dan nog op die partij stemmen? Patrick vindt van wel blijkbaar.
Dan zou ik niet stemmen op die partij en was mijn avatar anders. Gelukkig is dit allemaal hypothetisch.
Oud 27 augustus 2011, 18:53   #164
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zou jij doen als 3/4 van de moslims racistisch was?
Oud 27 augustus 2011, 18:53   #165
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat U opnieuw de belachelijke toer op?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 18:55   #166
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Gaat U opnieuw de belachelijke toer op?
Ik heb je ondertussen al 2 keer de vraag gesteld waarom mijn reactie belachelijk was en 2 keer heb ik geen antwoord gelezen van jou.
Oud 27 augustus 2011, 18:56   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen mogen kapot gemaakt en verkracht worden. Zolang België er maar aan gaat?
Jij kan blijkbaar totaal niet begrijpen wat ik zeg. Ik zeg niet dat kinderen kapot moeten gemaakt worden en verkracht worden. Ik zeg dat mijn stem geven aan een partij dient om een zekere politieke agenda uit te voeren, en dat de optimale stem om die agenda uit te voeren onafhankelijk is (vooral in dit geval) van wat de fratsen al dan niet zouden zijn van leden van de partij in kwestie die de optimale stem zou ontvangen.

Dat die twee dingen niks met elkaar te maken hebben.

Gewoon om aan te tonen dat de draadopener een totaal irrelevant argument aanhaalt want wat ook de fratsen zijn van partijleden, dat heeft niks te maken met wat een stem voor die partij kan realiseren als politieke agenda.

En vooral niet in dit geval, waar die stem niet de bedoeling heeft om iemand in een ambt te brengen, maar wel om een systeem af te breken.

Karikaturaal gesteld zou je zelfs een LEGE partij kunnen hebben in dit speciale geval. De partijleden hebben om die agenda te realiseren geen enkel belang (behalve een paar top onderhandelaren die het de anderen liefst zo onmogelijk mogelijk maken om tot een akkoord te komen OF die er in slagen de anderen te overtuigen om het systeem op te doeken) want de bedoeling is niet dat die een FUNCTIE opnemen.

Citaat:
Veeg het schuim van je bek want volgens mij ben je niet nuchter. Of ben jij die Franse migrant waar de draad over gaat?
Helemaal niet. Ik zeg gewoon dat stemmen voor een partij dient om een politieke agenda te verwezenlijken, niet om goeie punten over goed of slecht gedrag uit te delen, en dat dat gedrag QUA STEMMEN geen enkel belang heeft. Zoals je produkten koopt in een winkel omdat je die kopen interessant vindt, en niet omdat je van de winkelier verwacht dat die zich keurig gedraagt buiten zijn winkel.

Dat stemmen zelf heeft geen enkele invloed op het al dan niet kriminele gedrag: het is niet omdat je NIET zou stemmen voor die partij dat er minder kinderen zouden verkracht worden of zo, he.

Het is dus een leugenachtige voorstelling dat ik zou zeggen "in ruil voor Belgie te splitsen mag je kinderen verkrachten" of zo.

Om het nog anders cru te stellen: of de bakker nu uit een maffiafamilie komt of niet, dat verandert niks aan de kwaliteit van zijn brood.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:03   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zou ik niet stemmen op die partij en was mijn avatar anders. Gelukkig is dit allemaal hypothetisch.
Ik ben daar serieus verbaasd over. Wat heeft het al dan niet kriminele gedrag van partijleden nu te maken met de efficientie om een bepaalde politieke agenda te verwezenlijken ?

Daar waar ik het wel zou kunnen begrijpen is als het om *personen* gaat die verkozen worden. Je wil misschien geen krimineel in een hoog ambt. Bijvoorbeeld bij presidentsverkiezingen of zo. Maar kriminele LEDEN van een partij versus de politieke agenda van een partij ?

Zou je ook geen produkt meer kopen van een bedrijf waarvan je weet dat er nogal wat kriminelen zitten ?? (ervan uitgaande dat dat geen enkele invloed heeft op de kwaliteit van het produkt, he).

Je stem dient toch niet om "keurige mensen" aan te duiden, maar om politiek iets te bekomen, nee ? Als een groep die kriminelen bevat dat doel het beste kan realiseren, wat is daar dan mis mee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2011 om 19:04.
Oud 27 augustus 2011, 19:07   #169
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is een die-hard nationalist dan een leugenaar. Wat heeft iemand zijn ideologie hier nog mee te maken ?
Nationalisme is een gevoel, geen ideologie. Het werkt vanbinnen, maar niet vanbuiten.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:19   #170
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben daar serieus verbaasd over. Wat heeft het al dan niet kriminele gedrag van partijleden nu te maken met de efficientie om een bepaalde politieke agenda te verwezenlijken ?

Daar waar ik het wel zou kunnen begrijpen is als het om *personen* gaat die verkozen worden. Je wil misschien geen krimineel in een hoog ambt. Bijvoorbeeld bij presidentsverkiezingen of zo. Maar kriminele LEDEN van een partij versus de politieke agenda van een partij ?

Zou je ook geen produkt meer kopen van een bedrijf waarvan je weet dat er nogal wat kriminelen zitten ?? (ervan uitgaande dat dat geen enkele invloed heeft op de kwaliteit van het produkt, he).

Je stem dient toch niet om "keurige mensen" aan te duiden, maar om politiek iets te bekomen, nee ? Als een groep die kriminelen bevat dat doel het beste kan realiseren, wat is daar dan mis mee ?
kriminelen horen in den bak en kunnen van daaruit nogal moeilijk hun programma realiseren denk ik. Trouwens met pedofielen wil ik niets te maken hebben ook als ze dezelfde ideologie hebben als mezelf. Maar ik vind heel deze uiteenzetting veel te ver gaan en veel te hypothetisch. Ik hoop dat er geen enkele pedofiel bij de N-VA zit.
Oud 27 augustus 2011, 19:20   #171
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Nationalisme is een gevoel, geen ideologie. Het werkt vanbinnen, maar niet vanbuiten.
Elke ideologie, elke beoogde ordening van de maatschappij, is ook gevoel, of men nu sociale rechtvaardigheid, een nationale staat of economische vrijheid nastreeft. Een ideologie waarachter geen gevoel zit is geen ideologie.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:20   #172
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb je ondertussen al 2 keer de vraag gesteld waarom mijn reactie belachelijk was en 2 keer heb ik geen antwoord gelezen van jou.
Wat is de kans daarop. Belachelijk klein.
De vraagstelling is misschien niet zozeer belachelijk als wel degoutant.
Ik hoop dat je dat inziet.
Oud 27 augustus 2011, 19:25   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kriminelen horen in den bak en kunnen van daaruit nogal moeilijk hun programma realiseren denk ik.
Wel ja uiteraard. Ik spreek dat niet tegen. Maar stel nu dat men nu behoorlijk wat mensen van je voorkeurpartij heeft opgepakt. Wil dat nu zeggen dat die partij niet meer kan dienen om je favoriete politieke agenda uit te voeren ?

Trouwens, de specifieke N-VA agenda, om de bevoegdheden te splitsen en dus niet mee te doen met een federaal (en dus slecht) bestuur, is nu toevallig wel een agenda die ZELFS vanuit de gevangenis kan uitgevoerd worden, he

Citaat:
Trouwens met pedofielen wil ik niets te maken hebben ook als ze dezelfde ideologie hebben als mezelf. Maar ik vind heel deze uiteenzetting veel te ver gaan en veel te hypothetisch. Ik hoop dat er geen enkele pedofiel bij de N-VA zit.
Je maakt je illusies. Statistisch gezien is dat bijna niet mogelijk. Bovendien is de N-VA nog jong, maar macht en politiek trekken altijd onkiese figuren aan.

Wat ik nu juist nogal extreem wilde stellen is dat dat geen enkele invloed heeft op de politieke agenda. Als je bijvoorbeeld wil dat de bedrijfsbelasting omlaag gaat, dan heeft het totaal geen belang of dat gestemd wordt door een partij die ook kriminelen bevat (elke partij zal wel kriminelen bevatten als ze uit meer bestaat dan drie en ne paardekop he) of niet he. Wat van belang is, is dat jouw voorkeurwet gestemd wordt.

En dat belet natuurlijk niet dat de kriminelen in kwestie uiteindelijk opgepakt worden, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2011 om 19:30.
Oud 27 augustus 2011, 19:30   #174
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Allé... Dat bedrijf mag van mij 50% goedkoper zijn... dan nog niet...

Niet te verwonderen dat ik ergens gelezen hebt met niets of niemand solidair te willen zijn...
Een Vlaanderen waar U en uw gelijkgezinden het voor het zeggen zouden krijgen hoeft voor mij echt niet... De N-VA zal dergelijke nonsens gegarandeerd kunnen missen als de best... Tenminste dat hoop ik...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:36   #175
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Zou je ook geen produkt meer kopen van een bedrijf waarvan je weet dat er nogal wat kriminelen zitten ??
uiteraard
vandaar dat ik van boer di rupo en boerin karolien geen eieren meer wil

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 augustus 2011 om 19:37.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:39   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Allé... Dat bedrijf mag van mij 50% goedkoper zijn... dan nog niet...
Amai Mij zou dat dus niks kunnen schelen zulle. Als het produkt goed is en de prijs ok, is dat alles wat ik moet weten.

Citaat:
Niet te verwonderen dat ik ergens gelezen hebt met niets of niemand solidair te willen zijn...
... te willen GEDWONGEN zijn om solidair te zijn.

Citaat:
Een Vlaanderen waar U en uw gelijkgezinden het voor het zeggen zouden krijgen hoeft voor mij echt niet... De N-VA zal dergelijke nonsens gegarandeerd kunnen missen als de best... Tenminste dat hoop ik...
Da's raar want in zo een Vlaanderen zou jij precies zo een bedrijf kunnen boycotten als dat jouw wens was, en zou je niet gedwongen worden om bijvoorbeeld dure belastingen te betalen waarmee een al dan niet corrupte staat dan subsidies geeft aan het bedrijf in kwestie, maar natuurlijk iedereen zijn keuze

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2011 om 19:41.
Oud 27 augustus 2011, 19:42   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
uiteraard
vandaar dat ik van boer di rupo en boerin karolien geen eieren meer wil
Nee, geef toe dat het is omdat ze rotte eieren verkopen. Da's iets anders.
Oud 27 augustus 2011, 19:46   #178
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zal het anders verwoorden: de kans is groter dat een diehard nationalist zich volledig achter de mening van Patrick schaart.
Oud 27 augustus 2011, 19:51   #179
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, geef toe dat het is omdat ze rotte eieren verkopen. Da's iets anders.
neen,
omdat het een bende criminelen is
daar verwacht ik niets goeds van
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:51   #180
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het anders verwoorden: de kans is groter dat een diehard nationalist zich volledig achter de mening van Patrick schaart.
Daar geloof ik niets van. Dat u dat wel gelooft zegt ook iets over u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be