![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 27 - Naar andere sterrenstelsels reizen.
En tevens zo dat we de hele Melkweg gaan veroveren en van daaruit naar andere sterrenstelsels zullen reizen. De Andromedanevel schiet me nu als eerste te binnen. De afstand daartoe is ongeveer 2,7 miljoen lichtjaar en als we 1/10 van de lichtsnelheid zouden kunnen halen zouden we er dus 27 miljoen jaar over doen. De Grote Magelhaense Wolk staat dichterbij op een afstand van 170.000 lichtjaar en zou het goed zijn daar eerst mee te beginnen. Overigens zullen de Andromedanevel en onze Melkweg over een aantal miljarden jaren met elkander in botsing komen, dus dan behoeven we niet zo ver meer te reizen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Al mijn fysica proffen vrijdag in man bijt hond over sneller dan het licht
![]()
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 28 - We behoeven het niet alleen te doen.
Zo kunnen we langzamerhand het hele heelal veroveren en vele planeten gaan bewonen en tevens in grote ruimteschepen wonen. En we behoeven niet alles zelf te bereizen omdat we naar alle waarschijnlijkheid niet de enige levende wezens zijn in het heelal en andere wezens in andere ver weg zijnde delen van het heelal daar hetzelfde doen als wij hier. Maar zelfs als we het hele nu bekende heelal van tientallen miljarden lichtjaren zouden willen bereizen dan moet dat mogelijk zijn in de biljoen jaren van onze toekomst in de ruimte. Wat zijn tenslotte biljoenen jaren in het licht der eeuwigheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik hem die deal morgen voorstellen? Mag ik ook weten om hoeveel geld het gaat ![]()
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het om de waarheid. En deze is dat de theorie van Einstein tegenstrijdig is. Of die meting al of niet fout is zal me een worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 29 - De evolutie stopt niet.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de evolutie, dus onze ontwikkeling van ons leven en onze cultuur ergens stil zal komen te staan en dat er ergens een grens zou zijn met een bordje: "Ho, verder is het verboden te gaan, want hier stopt de evolutie". |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er van uit gaan dat iets niet kan omdat uw huidige kennis dat zegt, is niet echt verstandig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toen men bij SN1987A neutrino's gemeten heeft, heeft men als bovengrens een 10^-9 afwijking gelegd tussen de neutrino-snelheid en de lichtsnelheid. Bij dit experiment is er een 10^-5 afwijking tov. de lichtsnelheid. Neutrino's zijn bij SN1987A 3u op voorhand op aarde aangekomen dan het licht. Mocht de 10^-5 geklopt hebben, dan waren de neutrino's ongeveer 3 jaar op voorhand aangekomen, ipv. 3 uur op voorhand. Ofte, hij heeft het niet gezegd omdat de theorie van Einstein onfeilbaar zou zijn, wel omdat men al duizenden keren neutrinosnelheden gemeten heeft en men al heel betrouwbare grenzen op die snelheid heeft kunnen leggen. Hij blijft bij zijn statement dat hij al zijn geld inzet op een foute meting ![]()
![]() |