![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We zullen met de gasten van't forum eens een 'bezoekje' brengen aan die buren.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 2 september 2011 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ne molotov heb ik als kleinen bengel ook eens gefabriceerd en dan in "den bunker" van Schilde gaan testen. Mijn vlam uit seg. ![]()
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 2 september 2011 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da ze een zware rookbom maakt en da in gang steekt om 4u smorgens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komde gij mij zeggen da ge weet hoe da moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zo'n siroopke, maar dat fikt langs geen botten. ![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die suiker kristaliseert en dat mixt met die potasium, dan is het toch naar de maan.
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dat is typisch de oude generatie geloof ik. Nog volledig doordrongen van het christelijke naastenliefde en de ingepeperde angst voor alles wat beweegt (en zelfs voor wat niet beweegt of niet zichtbaar). Doch heeft ze een punt, één van de buren (die gelukkig maar soms stookt) ziet er inderdaad uit als een helss angel en ik weet niet of ik verbaasd zou zijn moest er straks of morgen één of ander vreemd verhaal over in de krant verschijnen. ![]() Maarja, het is verschrikkelijk. Een soort aangeleerde hulpeloosheid waarmee ze ook ons, haar kinderen, dwingt om in een situatie te blijven zitten die duidelijk niet positief voor ons maar ook nog eens compleet onnodig is. Goed, je moet er wel voor 'vechten' maar dat heb ik ervoor over. Volgens haar gaan de buren ook nog harder beginnen stoken e.d. als ik teveel zaag, om extra overlast te bezorgen, enzovoort. Enfin je begrijpt, veel steun valt er niet te verwachten langs die kant. Pikant en zeer vervelend detail is ook dat we vroeger een "redelijke" relatie met die mensen hadden, de drie kinderen van "de dochter" waren allemaal ongeveer even oud als ons dus we werden kameraadjes toen we nog niet doorhadden dat ... Onze gezinnen werden dus bevriend en we deden al eens iets voor mekaar. Dat heeft ervoor gezorgd dat we het jarenlang gewoon getolereerd hebben. Maar in die periode stookten ze ook minder erg en ik vermoed ook minder schadelijke producten (enkel hout). De overlast was er, maar die bleef om de één of andere reden beperkt en meestal buiten. Binnen moesten we toen nog niet naar gasmaskers grijpen. Moest dat verleden er niet zijn, was het natuurlijk veel gemakkelijker om actie te nemen. Maar nu ken ik deze mensen dus ook op een andere manier en heb ik ook zoiets van: "ik wil die mensen geen pijn doen" of niet bewust treffen. Toch niet onnodig. Ik begrijp haar dus wel. Met vuurwerk spelen heb ik nog niet geprobeerd. Wel respect en chapeau voor de wijze waarop jij dat doet (briefje in de bus steken, terwijl mensen volgens mij toch kunnen verwachten dat er met nieuwjaar een schouwspel zal te zien zijn wat als neveneffect geluid met zich meebrengt). Er zijn niet veel manieren om hun terug te pakken en ik denk ook niet dat ik zoiets zou durven of doen. Hooguit via de legale weg maar gezien een verhuis onzertwege niet meer lang op zich zal laten wachten heeft dat nog weinig zin. Hopelijk is het er de laatste winter ... Of ja ... er zijn manieren. Zo stelde een vriend van me nadat hij het rook onmiddellijk voor om 's nachts hun schouw dicht te spuiten. ![]() ![]() (Levert gezien het aparte koterijen zijn geen brandgevaar op voor hun woonst hoor. ![]() Maarja, zo wil ik het nu ook niet oplossen. Ik weet niet of er direct andere manieren zijn ... Met door heel de buurt niet op prijs gesteld worden hebben ze niet echt een probleem. En het is ook niet direct een staatsgeheim gezien het duidelijk zicht- en ruikbaar is en het "putje" van de riolering in de goot voor hun huis op meters daarvandaan al roetzwart is ... (daarin kappen ze de stookresten dus, meteen alles gratis opgeruimd en ze hebben er nog nut (warmte!!) van ook. ![]() ![]() Op de vele zondagen dat ze werken en zo de zondagsrust van de buurt niet respecteren zou ik natuurlijk ook de politie kunnen bellen. Maar ergens vind ik dat dan ook weer ongepast en kinderachtig. Bovendien zullen ze niet lang moeten nadenken van wie het komt ... Misschien is een suggestie als die van u dan toch nog te verkiezen, gezien je dan nog altijd de onschuld kan veinzen (wir haben es nicht gewusst).
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kzie nie in hoe dat iets kan oplossen. ![]() Citaat:
En toch zeggen dat het kleinste kind dat kan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als jullie in het rookseizoen komen gelieve wel gasmaskers mee te brengen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 september 2011 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, den hof stond vol met witte rook. Dus het chemische ding werkte. Dan de timing nog.
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() arrez clockwork orange, dat was ne klassieker;
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Het schrijnende is dat als we een andere bouwplaats gekozen hadden zo'n tien jaar geleden, bij wijze van spreken vijftig meter verder, we het probleem misschien niet eens gehad hadden. Gewoon dikke pech en onwetendheid. Maar bij nader inzien is die aankoop en bouw van dat huis zowat een collectieve zelfdoding geweest. ![]() Een tip voor al wie verhuist misschien: controleer uw buurt op stokers in een koude periode!! Zoals gezegd kan het vooral 's nachts "interessant" ruiken gezien het dan windstil is... Die hint van je vriend lijkt me overigens wel duidelijk. ![]() Iets gelijkaardigs zie ik niet direct (en we spreken hier ook over min. een zeven gezinnen <- de gemeente is zo vriendelijk geweest om te controleren hoeveel mensen nooooit afval hadden en was zelf onthutst met dat resultaat. Plots namen ze de klachten iets serieuzer. Ze hebben dan nu en dan eens steekacties uitgevoerd (kijken of ze in stookinfrastructuur geen verdachte materialen vonden (natuurlijk wel: twee pv's zijn er opgesteld, de anderen hun stookapparaten waren netjes geledigd) en of ze een gescheiden berg hebben voor hout en ander afval. Maar natuurlijk hebben ze dat nu en sorteren ze als de meest voorbeeldige burger ter wereld. Zo kunnen ze het nadien naar het containerpark brengen hé, NOT!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vergunning en het briefje in de bus doe ik omdat ze waarschuwden voor hoge boetes als je afstak zonder vergunning. De meesten mensen steken toch af en de flikken komen toch niet af op oudejaar, tenzij het een azijnzuiper is. Ik heb al eens de flikken op mijn dak gehad vanwege stokken van vuurpijlen die bij de buren terecht kwamen. Ik steek die dingen dan ook niet meer af. Maar ze bellen hier nogal graag de politie, daarmee doe ik het nu officieel. Ik zou wel eens hun smoelen willen zien als ze de flikken bellen als ik eens 1 uurtje per jaar sta te knallen, en de flikken zeggen dat ik daar toelating voor heb. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Mja, iedereen liegt ook tot ze zwart zien ( ![]() ![]() Het was ooit ergens tussen bijzonder grappig alsook genant toen ik richting hun huis kwam gevlogen gezien er zich een bijzonder grote en brede rookwolk over de tuinen van onze buurt verspreidde. Het was niet moeilijk te zien vanwaar die kwam ... Het 'middelste' gezien zullen we maar zeggen. Maar de oudere vrouw kwam zelfs ook door die rookwolk ge-alarmeerd naar buiten gesjeesd. En dan zeggen dat die dus veroorzaakt werd door haar schoonzoon en haar man ook continu vollebak doemp creëert ... ![]() Iets later kwam de veroorzaker ook naar buiten. Wat denk je? Wist nergens van? Met een medebewoner ben ik ooit naar de achterbuurvrouw geweest (vrouw van +60, zeer dikke donkergrijze rookwolk van vijf meter breed en 10 hoog kwam uit haar tuin...) Haar excuus was toch wel het beste: ze was aan haar knie geopereerd en kon het vuil niet vooraan de straat brengen! Haar voordeur ligt op niet meer dan vijf meter van de straatkant. De plaats in haar tuin waar de rookwolk vandaan kwam, was natuurlijk zo ver mogelijk van haar huis (d'uh, de vrouw wil zichzelf uiteraard niet vergassen), namelijk zo'n 70 meter erachter... (diepe tuin) M�*�*r ze stookte haar afval niet op. Ha neen. Haar dochter kwam dit ophalen en bracht het naar haar chalet in Duitsland al waar ze het opstookte, ver weg van de bewoonde wereld. ![]() ![]() In haar tuin werden sporen van verbrand aluminium folie en plastic gevonden. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 september 2011 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |