Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 september 2011, 13:59   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat is niet relevant. Wat wel relevant is, is dat ik in de mate van het mogelijke, op basis van de beschikbare indicatoren objectieve en logische uitspraken doe over waarschijnlijkheden: de kans wordt nu redelijk groot dat de N-VA het hoogtepunt gehad heeft of op zijn minst in een periode van daling zit of op zijn minst gedaald is.
Dat is goed mogelijk, hoor. Nu zijn er twee mogelijkheden: ofwel gaat een serieuze meerderheid van Vlamingen in de grond akkoord met de schabouwelijke manier waarop het Belgische scharminkel voorthuppelt. Wel, als democraat vind ik dat dan OK. Het is ergens jammer vanuit mijn standpunt dat die Vlamingen zo een in mijn opzicht rotslecht systeem willen blijven verkiezen (letterlijk en figuurlijk), maar als ze dat zo wensen, is dat hun goede recht. Het is een fundamenteel democratisch recht om slecht en verspillend bestuur te wensen en ook te bekomen.

Ofwel begint de Vlaming het langzaamaan genoeg te vinden, dat men zijn zuurverdiende loon voor een groot stuk via een inefficient machien voor ANDEREN door deuren en ramen gooit.

In dat laatste geval zal hij - traagskes weliswaar - een politiek instrument vinden om dat waar te maken. Is dat instrument de N-VA, of iets anders, dat doet er niet toe. Er zal een "gat in de elektorale markt" zijn voor politieke bewegingen die de Belgische staat willen afbouwen.

In Vlaanderen zijn er 3 partijen die dat in principe willen: VB, N-VA en LDD. Als blijkt dat de N-VA die nu de grootste is, niet voldoet (want bijvoorbeeld veel geblaat en weinig wol, of uiteindelijk een CD&V++) dan zal er wel een andere partij opkomen, of zal het VB die rol over nemen.
patrickve is offline  
Oud 27 september 2011, 14:16   #162
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat is niet relevant. Wat wel relevant is, is dat ik in de mate van het mogelijke, op basis van de beschikbare indicatoren objectieve en logische uitspraken doe over waarschijnlijkheden: de kans wordt nu redelijk groot dat de N-VA het hoogtepunt gehad heeft of op zijn minst in een periode van daling zit of op zijn minst gedaald is.
Hebben we intussen verkiezingen gehad misschien? DAT is relevant.

Die opiniepeilingen, dat is peanuts. Nu scoort N-VA uitzonderlijk hoog, maar wat blijft daar van over als het stof neergedwarreld is? Hoeveel zou Agalev indertijd gescoord hebben moest de dioxinecrisis een aantal maanden later uitgebroken zijn of een half jaar vroeger?

Het lijkt banaal, maar de publieke opinie is er volatiel. Ik moet dan ook telkens lachen als ik verontwaardigde Vlaams-nationalisten zie schrijven dat de electorale afrekening wel volgt in 2014.
Vito is offline  
Oud 28 september 2011, 23:02   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zelfs met plus 50% zijn ze er niet eens, want het is toch duidelijk dat ze er niet voor terugdeinzen om een minderheidsregering op de been te brengen? Dat een staatshervorming dan niet meer mogelijk is, zal hen een zorg zijn.
Ik had graag dat Guido een antwoord formuleerde, maar ofwel is hij met vakantie of houd hij zich verschrikkelijk stil.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be