Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2011, 11:41   #161
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat onze Vlamingen in het buitenland Nederlandstalig onderwijs volgen, terwijl je eist van migranten die in België verblijven :
De allochtone ouders maken beiden zich de landstaal eigen en spreken vervolgens niets anders meer. Ze voeden hun kinderen in de taal van hun nieuwe vaderland op, ....
Dat is niet iedereen gelijk.
Begrijp jij eigenlijk het verschil wel tussen tijdelijk/van korte duur ergens verblijven enerzijds, en permanent/blijvend vestigen anderzijds?

Zo niet, dan hoor je terug naar school te gaan en heb je in deze discussie niets te zoeken.
Zo wel, dan zou je beter ophouden met je infantiele getrol.
Oud 1 oktober 2011, 11:42   #162
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Omdat men altijd wel "zwarte" zegt, als globale term voor niet-blanke. Xenofobe mensen denken enkel zwart-wit. Niet zwart-wit én geel.
Als een Koreaan iets gedaan heeft zal de bange blanke man ook zeggen: "'t was weer ne zwarte".
Ik vrees dat ge hier vanalles uit uw duim zit de zuigen: de verwijzing naar "ne zwarte" is nog steeds in de betekenis van : "een collaborateur met de nazi".
"ne witte" is nog steeds een lid van het verzet tegen de nazi's.

Wat U bedoelt is dat men meestel verondersteld dat het WEER een vreemde is, wat natuurlijk goed te verklaren is door het feit dat de gevangenissen voor 50% gevuld zijn met moslims, en er bij die andere 50% nog minstens 25% mensen van vreemde afkomst zitten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 11:46   #163
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vrees dat ge hier vanalles uit uw duim zit de zuigen: de verwijzing naar "ne zwarte" is nog steeds in de betekenis van : "een collaborateur met de nazi".
"ne witte" is nog steeds een lid van het verzet tegen de nazi's.
Ohja, dus je beweert dat als er op straat een crimineel feit plaatsvindt, en een xenofobe Vlaming zegt: "het is weer ne zwarte", dat hij dan eigenlijk bedoelt dat het een "collaborateur met de nazi" is?
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:06   #164
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ohja, dus je beweert dat als er op straat een crimineel feit plaatsvindt, en een xenofobe Vlaming zegt: "het is weer ne zwarte", dat hij dan eigenlijk bedoelt dat het een "collaborateur met de nazi" is?
Vraag het eens aan papa Willockx uit Sint Niklaas anders!
Oud 1 oktober 2011, 12:07   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen, maar het is een ander gebruik van de uitdrukking "'t is ne zwette".

En eigenlijk, 't zit er nog niet zo ver af. Er waren genoeg moslims die Hitler wel lusten, en met plezier actief dienst namen bij de waffen SS.
Oud 1 oktober 2011, 12:19   #166
Amstelman
Banneling

Standaard

gewoon;

http://www.youtube.com/watch?v=C3JSH28LLBQ
Amstelman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:21   #167
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er waren genoeg moslims die Hitler wel lusten, en met plezier actief dienst namen bij de waffen SS.
Genoeg blanken ook. Nu goed, genoeg irrelevantie.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 1 oktober 2011 om 12:21.
Oud 1 oktober 2011, 12:24   #168
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Genoeg blanken ook. Nu goed, genoeg irrelevantie.
Dus, nu de relevantie. Hoe komt het dat bij geweldmisdrijven velen direct denken aan "zwarten"?
Oud 1 oktober 2011, 12:29   #169
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dus, nu de relevantie. Hoe komt het dat bij geweldmisdrijven velen direct denken aan "zwarten"?
Ga je hiermee weer je zinloze discussies ontlopen over "collaborateur met de nazi"?

Je komt gewoon weer terug op iets dat ik net heb uitgelegd een paar posts terug.
Citaat:
Heel wat geïntegreerde allochtonen worden geconfronteerd met vooroordelen die men heeft gecreëerd door op de eerste plaats een minderheid criminele allochtonen ÉN op de tweede plaats door een groep mensen die het plezant vindt om dat constant aan het licht te brengen, die constant die hele bevolkingsgroep wil zwart maken alsof ze allemaal criminele feiten plegen, door er constant artikels van op fora te zwieren, door de mensen angst in te boezemen zodat mensen al gauw bang worden op straat als ze een allochtoon tegen komen.
Oud 1 oktober 2011, 12:30   #170
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel voor dat U nooit horrorfilms kijkt of thrillers leest dan.
Oud 1 oktober 2011, 12:43   #171
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken moslims uit Gent die perfect Gents dialect praten, waarbij je meteen zou denken dat het om een rasechte gentenaar zou gaan wanneer je die aan de telefoon hebt. Die mensen zijn anders perfect geïntegreerd. Bovendien kunnen ze ook de tweede landstaal Frans vloeiend.
Ik heb het nu over een paar collega's van mij waarmee ik al enkele jaren zonder probleem samenwerk.

Terwijl er Gentenaren zijn die tegenwoordig enkel nog AN praten en niet eens meer het typische dialect kennen. (wat uiteraard geen verplichting is) Maar ik wil gewoon maar zeggen dat je niet van elke 'moslim' mag beweren dat die niet geïntegreerd is. Doch worden ze wel keer op keer onterecht met de vinger gewezen omdat ze er iets anders uitzien als de Vlamingen.
De reden daarvoor is volgens mij heel simpel : de islam is gewoon niet te verenigen met een moderne samenleving.
De oog-om-oog, tand-om-tand wetten, de tweederangsbehandeling van de vrouw, dat kan toch allemaal niet in deze tijd!
Ik weet dat Saudi-Arabië een extreem voorbeeld maar het is toch de islam die de poortjes opent zodat in dat land vrouwen zweepslagen kunnen krijgen als ze een auto besturen.
Naarmate de mensen steeds weer zo'n zaken vernemen, zullen ze zich steeds meer afvragen of die moslim die net in de straat is komen wonen zich wel k�*n aanpassen of dat die zijn erfenis ook voor twee derden naar zijn zoon en één derde naar zijn dochter zal gaan!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 oktober 2011 om 12:48.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:44   #172
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat men altijd wel "zwarte" zegt, als globale term voor niet-blanke. Xenofobe mensen denken enkel zwart-wit. Niet zwart-wit én geel.
Als een Koreaan iets gedaan heeft zal de bange blanke man ook zeggen: "'t was weer ne zwarte".
Dat is belachelijk!
Oud 1 oktober 2011, 12:45   #173
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

De mensen die met een andere huidskleur geboren worden, kunnen er zelf niet aan doen hé maddox.
Beeld je maar eens in dat je in een Vlaams gezin (van Marokkaanse origine) in België geboren wordt, als Belg. Maar dat je elke keer scheef bekeken wordt op straat wanneer je op straat komt. En dat de mensen zeggen: "ga terug naar je land", terwijl je hier geboren werd. En als je dan op straat altijd hoort "'t is weer ne zwarte" (of door bepaalde mensen hier: het is weer ne collaborateur van de nazi's).
Dan denk ik niet dat je je hier 'thuis' zal voelen. Je voelt je constant buitengekeken, alsof jij de allochtoonse crimineel bent.
Dat zijn dingen waar je zelf niet voor kiest en het vooroordeel kan je vanzelf niet wegwerken. Dat vooroordeel wordt vooral door de xenofobe Vlamingen verspreid.
Oud 1 oktober 2011, 12:47   #174
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
De reden daarvoor is volgens mij heel simpel : de islam is gewoon niet te verenigen met een moderne samenleving.
Dat kan wél, en ik ken heel wat mensen die dat al doen. In onze moderne samenleving in België. Ik heb daar levende bewijzen van hier naast mij. Maar jij wil die blijkbaar niet zien?
Oud 1 oktober 2011, 12:50   #175
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan wél, en ik ken heel wat mensen die dat al doen. In onze moderne samenleving in België. Ik heb daar levende bewijzen van hier naast mij. Maar jij wil die blijkbaar niet zien?
't Zou eerlijker zijn als u mijn volledige post gequote hadt zodat het duidelijker was waarom ik en vele anderen vinden dat de islam niet te verenigen is met de moderne samenleving.
Let wel : ik schrijf hier "de islam" niet "een moslim".
Oud 1 oktober 2011, 12:55   #176
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mensen die met een andere huidskleur geboren worden, kunnen er zelf niet aan doen hé maddox.
Beeld je maar eens in dat je in een Vlaams gezin (van Marokkaanse origine) in België geboren wordt, als Belg. Maar dat je elke keer scheef bekeken wordt op straat wanneer je op straat komt. En dat de mensen zeggen: "ga terug naar je land", terwijl je hier geboren werd. En als je dan op straat altijd hoort "'t is weer ne zwarte" (of door bepaalde mensen hier: het is weer ne collaborateur van de nazi's).
Dan denk ik niet dat je je hier 'thuis' zal voelen. Je voelt je constant buitengekeken, alsof jij de allochtoonse crimineel bent.
Dat zijn dingen waar je zelf niet voor kiest en het vooroordeel kan je vanzelf niet wegwerken. Dat vooroordeel wordt vooral door de xenofobe Vlamingen verspreid.
Mare, mijn beste, ik ben 2de generatie migrant. Waarom word ik niet scheef bekeken?

Ook, waarom is't "ne zwette", en niet "ne gele"?

Laatst gewijzigd door maddox : 1 oktober 2011 om 12:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:56   #177
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eventuele vooroordelen worden vooral door de bovengemiddelde criminaliteit en andere onaangename zaken gepleegd door allochtonen, met name islamitische allochtonen, zelf verspreid.

Niemand heeft iets tegen Chinezen, Vietnamezen, Indiërs en Sri Lankanen, niemand heeft iets tegen de Spanjaarden, Italianen, Grieken en wat er destijds verder nog aan niet-islamitische allochtonen naar hier gekomen is.

Wel hebben veel mensen iets tegen islamitische allochtonen, en dat hebben zij geheel aan zichzelf te danken door middel van hun compleet onaangepast gedrag als groep. Geen enkele bevolkiingsgroep die zo in alle negatieve statistieken oververtegenwoordigd is als islamitische allochtonen.

Ze stigmatiseren zichzelf, en zolang de niet-rotte appels onder hen niet ingrijpen en zich tegen hun misdragende soortgenoten keren, zullen islamitische allochtonen begrijperlijkerwijze als een pest en een plaag gezien worden die men liever kwijt dan rijk is.
Oud 1 oktober 2011, 13:02   #178
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ook, waarom is't "ne zwette", en niet "ne gele"?
Ga jij elke vraag hier opnieuw stellen? Of wil je nog eens terugkomen met je verhaal over collaborateurs van de Nazi's ?

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 1 oktober 2011 om 13:02.
Oud 1 oktober 2011, 13:04   #179
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat Artisjokaans lezen breidt zich snel uit.
als men naar "ne zwarte" verwijst in de zin van : een collaborateur van de nazi's, dan heeft men het nooit over Afrikanen of Noord Afrikanen. Blijkbaar moeilijk te snappen precies.
Oud 1 oktober 2011, 13:05   #180
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
als men naar "ne zwarte" verwijst in de zin van : een collaborateur van de nazi's, dan heeft men het nooit over Afrikanen of Noord Afrikanen. Blijkbaar moeilijk te snappen precies.
Tja, ik ben niet over die collaborateurs begonnen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be