![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementslid
|
![]() Vloms nationalisten die komen schreeuwen over anderen die mensen tegen elkaar opzetten.
lol das een goei ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom? denk jij nu echt dat Vlaams-nationalisme er enkel in bestaat om mensen tegen elkaar op te zetten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() Wat anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lezen is niet echt aan jou besteed hé? spijtig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak ben je stukken linkser als mij trouwens; ik leef tussen de Vlamingen als enige vreemdeling. Steek me in zo'n dorp met te veel allochtonen en ik voel me niet op mijn gemak. Ik ben zo'n milieu niet gewoon ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 november 2011 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Natuurlijk ben ik niet de enige met die mening. Volgens fonne zou de pel ook een racist zijn. Hij zal het graag horen.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij heeft ergens wel gelijk, hoor. Allochtonen die in Vlaanderen trachten te integreren zullen altijd ergens wel als 'vreemdelingen' aanzien worden en niet als 'één van ons'. En dat gaat echt verder dan hoofddoekdragende moslims, hoor. Zelfs Walen die in Vlaanderen komen wonen zullen, zolang er in hun Nederlands een Franstalige tongval verscholen zit, in de eerste plaats als 'Waal' beschouwd worden en niet zozeer als 'pure' Vlaming. Waarmee ik niet wil zeggen dat men vijandig tegenover hen staat, maar gewoon dat men hen nog steeds als zijnde 'anders' percipieert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben het alleszins volmondig eens met je reactie. Dat probeer ik nu al een tijdje te zeggen maar dan tovert men mij om tot een racist.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom vertikt iemand die hier geboren is zichzelf Vlaming te noemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zie daar dus het nut niet van in, Alice.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
door de slechte naam van de vlaams-nationalisten.
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Wallonië maakt zich ook schuldig aan dit: Walen versus Vlamingen
Aan dat ander spel maakt Wallonië zich minder schuldig heb ik de indruk.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hetzelfde - en daar zelfs nog erger - ga je ook in het Vereningd Koninkrijk meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Vandaar dat er shariarechtbanken zijn in het VK, flikken met een tulband en hoofddoek, verplegers met een tulband. Keep on dreaming. Dat fenomeen komt vooral voor in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 november 2011 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Oeps, typfout. *Om ipv op.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat men in Wallonië iets anders aankijkt tegenover allochtonen, komt wellicht doordat vele migranten die in België neerstrijken vaak uit de oude Franstalige koloniale wereld afkomstig zijn en dus vaak al een zekere kennis van de taal hebben, waardoor ze er sneller kunnen integreren. In Vlaanderen hebben ze die kennis zeer vaak niet; erger nog, de aanwezigheid van vele Franstalige migranten in Vlaanderen draagt op zijn beurt bij tot de verfransing van het straatbeeld op sommige plekken. Migranten in Vlaanderen moeten daardoor eigenlijk vaak een dubbele barrière ten overstaan van autochtone Vlamingen overwinnen: eerst die van hun 'allochtoon' zijn, en vervolgens ook nog eens de taalbarrière.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij vindt de meeste Vlamingen Xenofoob. Wat mij betreft is dat voldoende om die vraag opnieuw te stellen. Als jij slechts een minderheid van de Vlamingen niet xenofoob vindt, dan stel ik mij echt wel de vraag waarom je hier wil blijven wonen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |