Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2011, 22:21   #161
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als 5 blanken een Marokkaan in elkaar slaan zijn het racisten. Als 5 Marokkanen een blanke in elkaar slaan is dat "omdat ze gediscrimineerd worden" of "omdat ze niet genoeg kansen krijgen". Pure hypocrisie. Racisten en fascisten zijn het, nooit zullen ze iemand van hun eigen volk beroven of in elkaar slaan.
Ik raad u ten zeerste aan het Jane Elliott experiment eens nader te bekijken.
Het is een echte eye opener.
Oud 7 november 2011, 22:22   #162
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wise words Bekijk bericht
Het probleem is dus

A het geloof

B racisme

C de kloof tussen verschillende culturen (veroorzaakt door het geloof)

D onwetendheid
Dat gaat inderdaad allemaal op voor moslims (buiten moslims in naam) maar niet voor islamcritici. Racisme is verwaarloosbaar klein en onwetendheid dat kan men juist terugvinden bij velen die denken moslim (moslim in naam) te zijn en bij hun sympathisanten. Zoals een Berthe Anciaux die een islamcentrum hielp oprichten om de Vlaming 'de islam' te leren kennen. Onwetendheid is niet het probleem van de islamcritici maar wel dat van de bertjes Anciaux.
Oud 7 november 2011, 22:23   #163
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ik geloof inderdaad niet, maar het staat voor mijn part iedereen vrij dat wel te doen. Ik wil hiermee een poging doen om te verklaren hoe het komt dat racisme zichzelf in stand houdt, meer niet. Het is spijtig dat er zo weinig zijn die oplossingen willen zoeken in plaats van de problemen te verergeren.
Racisme oplossen? Dat wordt erin geboord bij mensen aan de hand van andere mensen en eigen instinct. Uiteindelijk beschermen we allemaal ons territorium tegen vreemdelingen, welke huidskleur ook.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 22:23   #164
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat gaat inderdaad allemaal op voor moslims (buiten moslims in naam) maar niet voor islamcritici. Racisme is verwaarloosbaar klein en onwetendheid dat kan men juist terugvinden bij velen die denken moslim (moslim in naam) te zijn en bij hun sympathisanten. Zoals een Berthe Anciaux die een islamcentrum hielp oprichten om de Vlaming 'de islam' te leren kennen. Onwetendheid is niet het probleem van de islamcritici maar wel dat van de bertjes Anciaux.
We hebben het hier over meer dan enkel de Islam.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 22:24   #165
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Racisme oplossen? Dat wordt erin geboord bij mensen aan de hand van andere mensen en eigen instinct. Uiteindelijk beschermen we allemaal ons territorium tegen vreemdelingen, welke huidskleur ook.
Het racisme zelf niet, dat is inderdaad een deel natuur. De symptomen ervan, dat zou moeten lukken -met een beetje goede wil.
Oud 7 november 2011, 22:24   #166
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik raad u ten zeerste aan het Jane Elliott experiment eens nader te bekijken.
Het is een echte eye opener.
Een experiment dat niks te maken heeft met islamcritici. Racisme heeft hier niks mee te maken. Het is een kromme vergelijking met als doel islmakritiek te criminaliseren, het zwijgen op te leggen. En dat komt maar 1 ding ten goede. De islam zelf.
Oud 7 november 2011, 22:27   #167
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Nee, dat doen moslims nooit. Dat is trouwens tegen hun geloof. Waar ze zich ook nestelen, het zorgt altijd voor problemen. Dat is een wetmatigheid.
BS, de zoveelste.
Oud 7 november 2011, 22:29   #168
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een experiment dat niks te maken heeft met islamcritici. Racisme heeft hier niks mee te maken. Het is een kromme vergelijking met als doel islmakritiek te criminaliseren, het zwijgen op te leggen. En dat komt maar 1 ding ten goede. De islam zelf.
Er legt hier niemand iemand het zwijgen op, tenzij zij die enkel haat komen spuien (niet direct tegen u gericht). Het gaat 'm erom oplossingen te zoeken. geef mensen incentives om te integreren, en er zullen dat doen. Lig gewoon te zagen over hun identiteit (of tenminste een belangrijk deel ervan) en er gebeurt niets. De multiculturele maatschappij is een feit, ge moet er gewoon het beste van maken in ons aller belang.
Oud 7 november 2011, 22:29   #169
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is zoals met die racisten, waar ze ook komen posten op fora, gheid ziorgen ze voor problemen en gaat het bniet meer over het discussiepunt.
Trokilson, mag ik u een goede raad geven?
Negeer die idioten die proberen de discussie proberen te verstoren en discussieer verder met de mensen die willen discussiëren zoals Maddox.
Al ben ik het niet met hem eens op alle punten kunt ge ten minste praten met die man.
Oud 7 november 2011, 22:30   #170
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laat ons veronderstellen, met de geschiedenis van de Zuid europeaanse gastarbeiders in gedachte..

De eerste generatie Noord Afrikaanse gastarbeiders hadden werk, anders hadden ze niet naar hier kunnen komen. Integratie , dat leek wel mee te vallen.

De 2de generatie is al een ander verhaal... Er kwamen strubbelingen... er kwamen betuttelende en bepamperende maatregelen... Mensen horen en zien wat het uithaalt, vrij weinig in't voordeel van de autochtonen, en de "bevoordeelde" allochtonen , die hebben geen enkele reden toch in te passen, want ze krijgen op zijn minst een minimum om te overleven, en al de rest is een leuk extraatje.

En dan nu zitten we met een torenhoog probleem.
Zijt gij bekend met het Jane Elliott experiment?
Oud 7 november 2011, 22:31   #171
Elbow
Banneling

Standaard

En nog steeds geen kat die een Westers land kan vermelden waar de integratie van moslims succesvol is.
Het zou tot nadenken moeten aanzetten....
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 22:31   #172
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Trokilson, mag ik u een goede raad geven?
Negeer die idioten die proberen de discussie proberen te verstoren en discussieer verder met de mensen die willen discussiëren zoals Maddox.
Al ben ik het niet met hem eens op alle punten kunt ge ten minste praten met die man.
Inderdaad, zeker wat maddox betreft. ik geef echter de hoop niet op, net als de hoop op een beschaafd Vlaanderen.
Oud 7 november 2011, 22:32   #173
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
En nog steeds geen kat die een Westers land kan vermelden waar de integratie van moslims succesvol is.
Het zou tot nadenken moeten aanzetten....
Daar gaat het hier ook niet over, ga uw vraag anders in een andere draad stellen, misschien dat er daar iemand is die zal antwoorden.

Trouwens, ik heb al een poging gedaan, die ge negeerde.
Citaat:
Dat doet er niet toe, om twee redenen:

Het is niet meetbaar, dus niet te bewijzen en altijd voor discussie vatbaar.
Het is niet de reden waarom ik deze draad startte, het is de bedoeling een model te vinden dat werkt.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 7 november 2011 om 22:33.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 22:35   #174
Alboreto

Standaard

Citaat:
yep. Islamfundamentalisme is niet hetzelfde als Islam. Als ge islam bestrijdt, zijt ge racist.
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik vindt dat ge godsdiensten kunt bestrijden door mensen te informeren als ge van mening zijt dat ze het bij het foute eind hebben.

Voorbeelden daarvan zijn richard dawkins en Phil Mason.

Waar het wel fout loopt is als mensen, wanneer ze niet meer kunnen uitkomen voor hun racisme (wat minder en minder aanvaard wordt) overschakelen op de godsdienst van de mensen die ze willen discrimineren.
Dat is dan wel racistisch.
Oud 7 november 2011, 22:35   #175
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
We hebben het hier over meer dan enkel de Islam.
Het gaat over de Marokkaan die volgens de topicstarter door het (overroepen) racisme van de blanke Vlaming niet aan werk geraakt. Dat is het beeld dat de topicstarter ons zit voor te schotelen of wil doen geloven. Een Marokkaan dus die niet “racist” roept naar iedereen die het niet met hem eens is, positief ingesteld is en geen “wij” en “zij” gevoel heeft

Het gaat dus wel degelijk over de islam ook al beseft die het niet. Iemand die als moslim is opgevoed roept racist naar al wie kritiek op de islam heeft, is niet positief ingesteld en kent een wij/zij gevoel. Echter volgens de topicstarter zou er geen probleem zijn moest racisme onder de blanke Vlaming niet bestaan. De islam kan het volgens hem niet zijn want dat is iets moois... Als men het probleem niet ziet dan kan men het ook niet oplossen. dat is hetgeen onze maatschappij verziekt. De onwetendheid van de racismeroepers die de islam menen te moeten verdedigen, de islam die het probleem veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2011 om 22:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 22:36   #176
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vindt dat ge godsdiensten kunt bestrijden door mensen te informeren als ge van mening zijt dat ze het bij het foute eind hebben.

Voorbeelden daarvan zijn richard dawkins en Phil Mason.

Waar het wel fout loopt is als mensen, wanneer ze niet meer kunnen uitkomen voor hun racisme (wat minder en minder aanvaard wordt) overschakelen op de godsdienst van de mensen die ze willen discrimineren.
Dat is dan wel racistisch.
Dat is min of meer wat ik bedoelde. Maar ik wil een kleine kanttekening maken, dan bestrijdt ge niet specifiek het racisme, maar godsdienst in het algemeen, hence: geen discriminatie.
Oud 7 november 2011, 22:37   #177
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het gaat dus wel degelijk over de islam ook al beseft die het niet. Iemand die als moslim is opgevoed roept racist naar wie kritiek op de islam heeft, is niet positief ingesteld en kent een wij/zij gevoel.
Waarom denkt ge dat? Waar staat er in de koran: "En gij zult racist roepen naar iedereen die kritiek heeft op Mohammed of Allah"?

Ik raad u trouwens aan mijn openingspost terdege te lezen, wat ge duidelijk niet gedaan hebt.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 7 november 2011 om 22:38.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 22:39   #178
smiley

Standaard

Citaat:
Dat in nu eenmaal wat de islambestrijders aan het doen zijn maar wat dan de stempel 'islamofobie ' opgeplakt krijgt
Oud 7 november 2011, 22:40   #179
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat in nu eenmaal wat de islambestrijders aan het doen zijn maar wat dan de stempel 'islamofobie ' opgeplakt krijgt
Nee, beschimpen is niet redeneren. Valse conclusies trekken evenmin.
Oud 7 november 2011, 22:42   #180
smiley

Standaard

Citaat:
Waarom denkt ge dat? Waar staat er in de koran: "En gij zult racist roepen naar iedereen die kritiek heeft op Mohammed of Allah"?
Het heeft te maken met de ingesteldheid. De moslim als slachtoffer. De islam leert niet zichzelf in vraag te stellen. De oorzaak van de problemen zal die altijd elders zoeken. Dat is ook wat u doet. U hebt zeker vrienden die zich moslim noemen.

Citaat:
Ik raad u trouwens aan mijn openingspost terdege te lezen, wat ge duidelijk niet gedaan hebt.
Ik heb het gelezen en het klopt niet. Racisme is niet HET probleem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be