Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 november 2011, 00:27   #161
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je weet goed genoeg dat geen enkele Vlaams-nationalist iets heeft tegen de Waalse man in de straat, maar wel tegen de politieke 'klasse' waar die Waalse man voor een groot deel achter staat en die er de oorzaak van is dat die Waalse man zonder de hulp uit het noorden een armzalige sukkelaar zou zijn, juist omwille van die PS-politiek. Het wordt tijd dat die Waalse man en vrouw beseffen dat ze zichzelf uit de ellende kunnen redden, enkel en alleen maar door zich achter een gezond project te scharen waar het massaal de schouders onderzet en niet afwacht zoals vandaag tot het 'manna' met een noorderwind wordt aangevoerd! jarenlange PS-dictatuur heeft elke fierheid uit die Waalse man in de straat gehaald: hij gelooft er zelf niet meer in dat hij mits een gedegen beleid en hard werk er terug 'bovenop' kan geraken!
Vind jij dat de Vlaamse politieke "klasse" zoveel beter is?

Tot 1965 lag het BBP/Capita hoger in het zuiden dan in het noorden, ondanks het feit dat het zuiden altijd wat linkser stemde...
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2011, 00:38   #162
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Vind jij dat de Vlaamse politieke "klasse" zoveel beter is?

Tot 1965 lag het BBP/Capita hoger in het zuiden dan in het noorden, ondanks het feit dat het zuiden altijd wat linkser stemde...
En was die rijkdom evenredig verdeeld? Of was er een steenrijke bovenlaag van industriëlen en en een niet zo fortuinlijke onderlaag van sukkelaars die in erbarmelijke omstandigheden het vuile werk in de metaalbedrijven mochten opknappen voor een bedenkelijk loon?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 november 2011, 02:38   #163
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je neemt er nu ook de armste streek van België uit. In Italië, Duitsland, Frankrijk zijn er ook zulke streken. Er bestaat weinig onderzoek naar welke arrondissementen het meeste bijdragen tot de staatskas en het meeste afstaan én wat er met het geld gebeurt. In een federalisme zonder normenhiërarchie, vergroot je natuurlijk sowieso de kans op misbruiken, omdat de nationale controlemechanismen uitgehold worden. Vandaar ook dat het een zeer slecht idee is om de sanctionering van werklozen onder de paraplu van de RVA weg te halen. In Duitsland (ook een federale staat) is er maar één ministerie van arbeid.
Zullen we het dan hebben over eliotown ,het florissante luik of het schitterende brussel mijn beste....

Allemaal schoolvoorbeelden van hoge werkloosheid...

Je zegt het maar...
Svennies is offline  
Oud 25 november 2011, 10:02   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat schreef ik niet.

Maar ook nu weer zijn het de vlamingen die een grote vlaamsnationlistische Leider willen volgen.

Snapt u ?
Remember jullie Grote Leider SS Gruppenführer Léon Degrelle.
Oud 25 november 2011, 10:07   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

heb een vacature uitgeschreven voor job eerste minister

http://forum.politics.be/attachment....0&d=1322210052

http://forum.politics.be/attachment....0&d=1322210052

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 november 2011 om 10:09.
brother paul is offline  
Oud 25 november 2011, 13:34   #166
freelancer
Banneling

Standaard

Het schijnt dat het normaal is dat de O-VLD moet toegeven omdat... de PS onder de knoet ligt van de vakbonden, die om de haverklap staken... en de liberalen meer de ondernemingen steunen... en die staken nooit... Die werken...

Laatst gewijzigd door freelancer : 25 november 2011 om 13:35.
freelancer is offline  
Oud 25 november 2011, 18:12   #167
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Remember wel ja.

Ik spreek over het echte vlaamse verleden van de echte pure vlamingen.
U probeert enkel die discussie naar het zuiden te verleggen.
Zwak, zeer zwak.......
Henri1 is offline  
Oud 25 november 2011, 18:20   #168
BWarrior

Standaard

Citaat:
Hoeveel % van de Belgische bevolking stond achter die man?
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2011, 18:21   #169
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat je niet stangen.
Henri1 is offline  
Oud 25 november 2011, 18:55   #170
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Remember wel ja.

Zwak, zeer zwak.......
Ha zo! Dus Gruppenführer Degrelle, dat was niet echt soms? Dat was maar "om te lachen" ja? Jullie deden verdomme anders wel jullie uiterste best om met hem mee te trekken naar het Russisch front. Er was immers ook een Panzerdivision Wallonien. Ja ik probeer "de discussie naar het zuiden te verleggen", en met evenveel recht als jij hier om de haverklap zit te zemelen over WO2 en de Vlamingen. Jij verlegt doodgewoon de discussie héél graag naar het verleden, ook al is het ondertussen reeds een verhaal van 66 jaar geleden. Dat doe je om aandacht van het hedendaags zwaar economisch falen van de Franstaligen zoveel mogelijk uit de schijnwerpers te houden. Jullie zijn doodgewoon een volk dat behept is met de PIGS-mentaliteit. Als jullie financieel en budgettair de mediterrane toer willen opgaan dan krijg je eerst met ons Vlamingen af te rekenen. Vergeet niet dat wij Vlamingen instaan voor meer dan 80 % van de belastingopbrengsten in dit koekoeksland en meer dan 80 % van zijn export. Waar staat "WalloBrux"? Jullie eten verdorie uit onze hand en dan zit een sujet als jij hier te neuzelen over WO2? Als jullie la Belgique willen behouden dan zal het moeten bestuurd worden zoals de Vlamingen dat willen. Wij willen een Noord-Europees België. En als jullie dat niet bevalt, "allez vous rattacher �* la France". Wat mij betreft mogen jullie gerust de Beulemansstad erbij hebben. Maar dan uitsluitend te financieren door de Wallo's.
Oud 25 november 2011, 18:56   #171
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer veel "Bruxellois" en "Wallons".
Oud 25 november 2011, 18:58   #172
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha zo! Dus Gruppenführer Degrelle, dat was niet echt soms? Dat was maar "om te lachen" ja? Jullie deden verdomme anders wel jullie uiterste best om met hem mee te trekken naar het Russisch front. Er was immers ook een Panzerdivision Wallonien. Ja ik probeer "de discussie naar het zuiden te verleggen", en met evenveel recht als jij hier om de haverklap zit te zemelen over WO2 en de Vlamingen. Jij verlegt doodgewoon de discussie héél graag naar het verleden, ook al is het ondertussen reeds een verhaal van 66 jaar geleden. Dat doe je om aandacht van het hedendaags zwaar economisch falen van de Franstaligen zoveel mogelijk uit de schijnwerpers te houden. Jullie zijn doodgewoon een volk dat behept is met de PIGS-mentaliteit. Als jullie financieel en budgettair de mediterrane toer willen opgaan dan krijg je eerst met ons Vlamingen af te rekenen. Vergeet niet dat wij Vlamingen instaan voor meer dan 80 % van de belastingopbrengsten in dit koekoeksland en meer dan 80 % van zijn export. Waar staat "WalloBrux"? Jullie eten verdorie uit onze hand en dan zit een sujet als jij hier te neuzelen over WO2? Als jullie la Belgique willen behouden dan zal het moeten bestuurd worden zoals de Vlamingen dat willen. Wij willen een Noord-Europees België. En als jullie dat niet bevalt, "allez vous rattacher �* la France". Wat mij betreft mogen jullie gerust de Beulemansstad erbij hebben. Maar dan uitsluitend te financieren door de Wallo's.
De waalse collaboratie was een economische en vooral een puur criminele!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 november 2011, 19:06   #173
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ha zo! Dus Gruppenführer Degrelle, dat was niet echt soms? Dat was maar "om te lachen" ja? Jullie deden verdomme anders wel jullie uiterste best om met hem mee te trekken naar het Russisch front. Er was immers ook een Panzerdivision Wallonien.
Hoeveel procent van de Waalse bevolking was daarin geëngageerd?

Citaat:
Ja ik probeer "de discussie naar het zuiden te verleggen", en met evenveel recht als jij hier om de haverklap zit te zemelen over WO2 en de Vlamingen. Jij verlegt doodgewoon de discussie héél graag naar het verleden, ook al is het ondertussen reeds een verhaal van 66 jaar geleden.
Waarom begin je dan zelf over Degrelle?

Citaat:
Dat doe je om aandacht van het hedendaags zwaar economisch falen van de Franstaligen zoveel mogelijk uit de schijnwerpers te houden.
Aarlen is het rijkste arrondissement van België, Waals-Brabant de rijkste provincie. Dat zijn daar zeker geen Franstaligen?

Citaat:
Jullie zijn doodgewoon een volk dat behept is met de PIGS-mentaliteit.
Sedert de val van Antwerpen (1585) tot 1965, zo'n 400 jaar dus, was het zuiden van België rijker dan het noorden.

Citaat:
Als jullie financieel en budgettair de mediterrane toer willen opgaan dan krijg je eerst met ons Vlamingen af te rekenen. Vergeet niet dat wij Vlamingen instaan voor meer dan 80 % van de belastingopbrengsten in dit koekoeksland en meer dan 80 % van zijn export.
Bron?

Citaat:
Waar staat "WalloBrux"? Jullie eten verdorie uit onze hand en dan zit een sujet als jij hier te neuzelen over WO2?
Wie zegt dat?

Citaat:
Als jullie la Belgique willen behouden dan zal het moeten bestuurd worden zoals de Vlamingen dat willen. Wij willen een Noord-Europees België. En als jullie dat niet bevalt, "allez vous rattacher �* la France". Wat mij betreft mogen jullie gerust de Beulemansstad erbij hebben. Maar dan uitsluitend te financieren door de Wallo's.
Noord-Europees zoals Ijsland of Ierland?
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2011, 19:06   #174
BWarrior

Standaard

Citaat:
Zeer veel "Bruxellois" en "Wallons".
Hoeveel % in vergelijking met Nederland en Vlaanderen?
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2011, 20:00   #175
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hoeveel procent van de Waalse bevolking was daarin geëngageerd?
Dat moet je mij niet vragen. Ik vraag jullie ook niet hoeveel % van de Vlamingen zich aan de kant van de Duitsers hadden geschaard.

Citaat:
Waarom begin je dan zelf over Degrelle?
Waarom zou ik over Degrelle horen te zwijgen als die trol uit Grand-Liège hier begint over iets dat met het huidige Vlaanderen niets te maken heeft? Ik geef gewoon lik op stuk.

Citaat:
Aarlen is het rijkste arrondissement van België, Waals-Brabant de rijkste provincie. Dat zijn daar zeker geen Franstaligen?
Dat is geen argument. Het is het geheel dat telt. wij hebben ook onze rijke oorden zoals Knokke, Brasschaat enz.

Citaat:
Sedert de val van Antwerpen (1585) tot 1965, zo'n 400 jaar dus, was het zuiden van België rijker dan het noorden.
Ja, en dat hadden jullie dan te danken aan jullie lafheid door niet aan te sluiten bij de Unie van Utrecht (Wat Vlaanderen en Brabant wél deden) en niet mee te doen in de strijd tegen het moorddadig Habsburg-regime. Jullie waren collaborateurs, zwartzakken.

Citaat:
Bron?
De officiële Belgische statistieken van het NIS en de Nationale Bank. Is trouwens nog eens eergisteren klaar en ondubbelzinnig aangehaald door een onverdacht Belgicistische bron, Herman De Croo in in interview in La Libre Belgique.

Citaat:
Wie zegt dat?
Bent u soms ook een van die negationisten als het over de transfers van Noord naar Zuid gaat?

Citaat:
Nee, Noord-Europees zoals Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Finland. Overigens, de problemen van Ijsland en Ierland werden niet veroorzaakt door potverteren en veel te ruim bemeten sociale troetelvoorzieningen zoals in Griekenland. De oorzaak daar was louter gelegen bij de in Ierland en Ijsland gevestigde banken die over kop gingen door toxische produkten waardoor de regering zeer zwaar moest tussenkomen in een reddingsoperatie. Dat was de oorzaak van hun zwaar budgettair deficit en hun hoog opgelopen staatsschuld.
Oud 25 november 2011, 20:23   #176
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Remember wel ja.

Zwak, zeer zwak.......
Als er over dat zogenaamd echte vlaams verleden moet gesproken worden, wat me in de huidige hedendaagse context niet geheel duidelijk is, dan lijkt het me logisch dat er ook over het echt waalse verleden gesproken mag worden.
De manier zoals u het brengt lijkt het wel of alle vlamingen zwartzakken zijn.
(De echte dan zoals u het zo mooi kan vertellen)
Voor mijn part verwijderen de moderators alle bijdragen van forumleden die het per se nodig achten om over nazisme te zeveren terwijl het daar duidelijk niet over gaat.
stuyckp is offline  
Oud 25 november 2011, 20:52   #177
BWarrior

Standaard

Citaat:
Dat moet je mij niet vragen. Ik vraag jullie ook niet hoeveel % van de Vlamingen zich aan de kant van de Duitsers hadden geschaard.
Jij komt af met beweringen over Degrelle. Maak ze dan ook hard.

Citaat:
Waarom zou ik over Degrelle horen te zwijgen als die trol uit Grand-Liège hier begint over iets dat met het huidige Vlaanderen niets te maken heeft? Ik geef gewoon lik op stuk.
Ik ken geen enkele Franstalige partij die de figuur van Degrelle herdenkt of eert. In het Vlaams gewest worden collaborateurs wel tot op heden geëerd...

Citaat:
Dat is geen argument. Het is het geheel dat telt. wij hebben ook onze rijke oorden zoals Knokke, Brasschaat enz.
Maar niet dé rijkste oorden.

Citaat:
Ja, en dat hadden jullie dan te danken aan jullie lafheid door niet aan te sluiten bij de Unie van Utrecht (Wat Vlaanderen en Brabant wél deden) en niet mee te doen in de strijd tegen het moorddadig Habsburg-regime. Jullie waren collaborateurs, zwartzakken.
De Habsburgers waren wel het wettige gezag.

De unie van Utrecht omvatte een deel van Henegouwen en Namen. Luik, noch Luxemburg noch Romaans Brabant (je geeft het zelf aan) was daarbij betrokken. Sterker nog, delen van Luik, Namen en Luxemburg zouden zich bij al snel bij de unie van Utrecht aansluiten...

Anderzijds omvatte de unie van Atrecht delen van Vlaanderen.

Citaat:
De officiële Belgische statistieken van het NIS en de Nationale Bank. Is trouwens nog eens eergisteren klaar en ondubbelzinnig aangehaald door een onverdacht Belgicistische bron, Herman De Croo in in interview in La Libre Belgique.
Dan kan je vast ook de link geven naar die statistieken.

Citaat:
Bent u soms ook een van die negationisten als het over de transfers van Noord naar Zuid gaat?
Wat is jouw bron voor die zogenaamde transfers?

Citaat:
Nee, Noord-Europees zoals Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Finland.
Duitsland ligt maar deels in noord-Europa, Oostenrijk helemaal niet...

Citaat:
Overigens, de problemen van Ijsland en Ierland werden niet veroorzaakt door potverteren en veel te ruim bemeten sociale troetelvoorzieningen zoals in Griekenland. De oorzaak daar was louter gelegen bij de in Ierland en Ijsland gevestigde banken die over kop gingen door toxische produkten waardoor de regering zeer zwaar moest tussenkomen in een reddingsoperatie. Dat was de oorzaak van hun zwaar budgettair deficit en hun hoog opgelopen staatsschuld.
De Ierse crisis is veroorzaakt door een malgoverno: lage belastingen, geen tot weinig reglementering, volkomen geen oog voor de realiteiten van de markt. De vastgoedverkoop steeg fors (waar de staat 20% van zijn inkomsten uit haalde) en de banken leenden �* volonté bij Europese banken (en hun klanten leenden tegen gunstige tarieven bij die banken) om dit systeem in stand te houden. Na de crash van 2008 waren de Ierse banken dan ook niet solvabel, terwijl de regering geld in hun bodemloze putten bleef storten. En dat kon natuurlijk enkel betaald worden door forse lastenverhogingen en snoeien in de medische sector. Gelukkig voor de onbekwame Ierse leidende klasse kwam de EU (die door de bevolking eerder nog, mits een referendum, arrogant was weggewuifd) tussen.
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2011, 21:08   #178
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

De Croo zal buigen omwille van het "belang van het land". Je zult zien dat we morgen een akkoord hebben. Ben er 90 % zeker van.
matthias999 is offline  
Oud 25 november 2011, 21:10   #179
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
De Croo zal buigen omwille van het "belang van het land". Je zult zien dat we morgen een akkoord hebben. Ben er 90 % zeker van.
Wel, als je moet kiezen tussen morgen een slecht akkoord en nog wat langer wachten op dat slecht akkoord, dan kiest elk weldenkend mens natuurlijk voor morgen. Dan moeten we ook wel nog door die zure appel, maar die enkel maar zuurder worden door die te laten liggen.
Oud 25 november 2011, 21:12   #180
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Dat vind ik een pessimistische schatting...

(als Leterme het zelf al zegt, dan hebben ze uiteraard morgen een akkoord).
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be