Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 november 2011, 18:41   #161
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En de relevantie voor dit topic is...?
had je geantwoord waren er al 2 onrelevante posts minder, alé ik ga u nog eens een plezier doen,gij met uw groot ego

altijd maar zitten liegen over ambtenaren die veel uren werken, en die al die overurern kloppen, en die de economie rechthouden, en die zo goed bezig zijn dat belgie bulkt van het geld en dat de regering overschotten boekt

het enige dat luk tin belgie is de belg keihard belasten,

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2011 om 18:42.
brother paul is offline  
Oud 30 november 2011, 18:45   #162
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er hoeft niet "massaal" ontslagen te worden om aan de grilletjes van politici tegemoet te komen en dat heb ik ook geenszins beweerd. Elk onrechtmatig ontslag is er een te veel.

Dat kan alleen als er daarvoor ruimte is in het personeelskader.

Dat was vroeger zo. Nu niet meer.

Uitzonderingen kom je overal tegen. Ik heb nooit het tegendeel beweerd.
Er wordt niet aan grilletjes van politici tegemoet gekomen. Zelfs een contractueel is vrij zeker van zijn job. Meer dan iemand die in de prive werkt.
stuyckp is offline  
Oud 30 november 2011, 19:21   #163
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, alle werknemers zijn niet gelijk. Verre van zelfs. Mensen die voor een overheid werken, zijn overgeleverd aan de willekeur van politici die om de zoveel jaar veranderen. In de privé blijft de baas in principe dezelfde en levert het hem niets op om mensen te vervangen door familie en vrienden, vaak ten koste van de goede werking.
Wat een gezever. Ik heb in lang vervlogen tijden 7 jaar in de privé gewerkt en in die 7 jaar zijn er 4 nieuwe grote bazen gekomen , met telkens nieuwe regels en wetten,welke soms dag en nacht van elkaar verschilden. De mensen die bij de ene baas in de gratie vielen , vielen niet noodzakelijk in de gratie bij de volgende.
Pericles is offline  
Oud 30 november 2011, 22:48   #164
Tentpix
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Voor mij niet.

Lesvoorbereidingen, verbeteren van taken, toetsen, examens, examenvoorbereidingen, oudercontacten, voor- en naschoolse opvang,...
En de zovele maanden verlof extra? Hoe jij kan aanhouden dat ambtenaren werken tart alle verbeelding. Als ik naar dienst stedenbouw ga wacht ik dagen op een ondeskundig antwoord dat naderhand toch weerlegd wordt door mezelf omdat ze regels opleggen die niet van toepassing zijn. Klein voorbeeld van uit de praktijk...

Of U ziet gemeentewerkers bezig, 1 werkt 2 kijken. En dat is niet enkel mijn (waarschijnlijk door u kortzichtig bevonden) mening. Er zijn nog talloze voorbeelden die aantonen dat de ambtenarij bevoordeeld is. Ikzelf vind het spijtig dat ik daar nooit begonnen ben hoor...
Tentpix is offline  
Oud 30 november 2011, 22:53   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tentpix Bekijk bericht
En de zovele maanden verlof extra? Hoe jij kan aanhouden dat ambtenaren werken tart alle verbeelding. Als ik naar dienst stedenbouw ga wacht ik dagen op een ondeskundig antwoord dat naderhand toch weerlegd wordt door mezelf omdat ze regels opleggen die niet van toepassing zijn. Klein voorbeeld van uit de praktijk...

Of U ziet gemeentewerkers bezig, 1 werkt 2 kijken. En dat is niet enkel mijn (waarschijnlijk door u kortzichtig bevonden) mening. Er zijn nog talloze voorbeelden die aantonen dat de ambtenarij bevoordeeld is. Ikzelf vind het spijtig dat ik daar nooit begonnen ben hoor...
neem nu gewoon een kwaliteitsstandaard, hoeveel dossiers verlopen er korrekt en hoeveel dossiers werken ze af... hoeveel dossiers behandelen ze op een klantvriendelijke manier, hoeveel dossiers zitten ze niet ping pong te spelen etc
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 00:06   #166
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

alee jong,dan hebt ge de kans gemist om alles daar beter te doen gaan!
Het enige wat daar mss nog een beetje menselijker is dat ge mss wat minder druk op de ketel hebt,voor de rest moeten ze daar ook werken.
Toch raar dat de commentaar veelal komt van diegenen die het waarschijnlijk vinden om steeds te schelden op de ambtenaren,maar er anderzijds zelf zouden willen werken(alee niks doen als ik u hoor).
Oud 1 december 2011, 02:58   #167
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

't is nogthans makkelijk om te besparen op het pensioen van al die overheidsfuncties.
Bereken het pensioen op de volledige loopbaan en niet op de laatste vijf jaar.
Iedereen gelijk voor de wet, prive en ambetantenaarij.
Gedaan met het gemanouveer om nog ergens een burgemeesterscherp mee te pakken, of een andere ministerpost of voorzitterschap.
Oud 1 december 2011, 06:42   #168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
had je geantwoord waren er al 2 onrelevante posts minder, alé ik ga u nog eens een plezier doen,gij met uw groot ego

altijd maar zitten liegen over ambtenaren die veel uren werken, en die al die overurern kloppen, en die de economie rechthouden, en die zo goed bezig zijn dat belgie bulkt van het geld en dat de regering overschotten boekt

Na je compleet mislukte poging om via de meest doorzichtige ad hominem het onderwerp af te buigen, ga je nu proberen om me uitspraken toe te schrijven die ik nooit deed...

Fraaie discussietechniek hou jij er op na...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 06:43   #169
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Er wordt niet aan grilletjes van politici tegemoet gekomen. Zelfs een contractueel is vrij zeker van zijn job. Meer dan iemand die in de prive werkt.
Nee, dat is niet (meer) zo.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 06:48   #170
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de zovele maanden verlof extra?
Die zijn inherent aan het onderwijssysteem. Of vind jij misschien dat de schoolvakanties maar moeten afgeschaft worden?

Citaat:
Hoe jij kan aanhouden dat ambtenaren werken tart alle verbeelding. Als ik naar dienst stedenbouw ga wacht ik dagen op een ondeskundig antwoord dat naderhand toch weerlegd wordt door mezelf omdat ze regels opleggen die niet van toepassing zijn. Klein voorbeeld van uit de praktijk...
Ons land puilt zowat uit van de bouwmisdrijven, gepleegd door mensen die denken dat ze het beter weten dan de mensen van de diensten stedenbouw.

Citaat:
Dat hardnekkige cliché kennen we allemaal. Ik ken ook gemeentewerkmannen die de kantjes eraf lopen, maar ik ken net zo goed werknemers uit de privé die dat doen. In hoeverre je daaruit conclusies kan trekken die voor de hele ambtenarij opgaan, is nog maar zeer de vraag...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 06:49   #171
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neem nu gewoon een kwaliteitsstandaard, hoeveel dossiers verlopen er korrekt en hoeveel dossiers werken ze af... hoeveel dossiers behandelen ze op een klantvriendelijke manier, hoeveel dossiers zitten ze niet ping pong te spelen etc
Ja, hoeveel? Vertel het ons eens?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 06:50   #172
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket Bekijk bericht
't is nogthans makkelijk om te besparen op het pensioen van al die overheidsfuncties.
Bereken het pensioen op de volledige loopbaan en niet op de laatste vijf jaar.
Iedereen gelijk voor de wet, prive en ambetantenaarij.
Gedaan met het gemanouveer om nog ergens een burgemeesterscherp mee te pakken, of een andere ministerpost of voorzitterschap.
Het gaat hier over ambtenaren, niet over burgemeesters, ministers of voorzitters. Blijkbaar ontgaat het verschil jou.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 08:14   #173
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En de bedrijven die ermee weglopen.
poxers is offline  
Oud 1 december 2011, 08:17   #174
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wie houd er je tegen om het werk daar te doen? je zegt zelf alleen maar voordelen, waar wacht je op? op een dag vind je de job van je leven.
Ga ervoor.
Begint eraan.
Nu.
poxers is offline  
Oud 1 december 2011, 08:21   #175
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor u niet, dan kan u niet vergelijken.

Die extra taken erbij genomen komen ze nog steeds niet aan een 38 uren week, die voor u dan wel niet de norm is maar kom.
Nog zo ene die jaloers is op een ander, Ga een leraaropleiding volgen en begint eraan, het si zo rooskleurig, start ermee en hou op van zagen, uw gebleet zal nooit gehoord worden, leraars blijven zoals ze zijn.
Op een dag vind je de job van uw leven...
Doe het nu
het is allemaal zo roos..
start ermee
doe er moeite voor
poxers is offline  
Oud 1 december 2011, 08:52   #176
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na je compleet mislukte poging om via de meest doorzichtige ad hominem het onderwerp af te buigen, ga je nu proberen om me uitspraken toe te schrijven die ik nooit deed...

Fraaie discussietechniek hou jij er op na...
je geeft nu wel toe dat ambtenaren niet veel uren kloppen ?
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 08:58   #177
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over ambtenaren, niet over burgemeesters, ministers of voorzitters. Blijkbaar ontgaat het verschil jou.
ze zuipen toch allemaal van datzelfde vatje

Kijk raf: er is niemand die vindt dat een ambtenaar die bvb zonder zijn tweede pijler zit, niet wat meer pensioen mag krijgen dan het minimumpensioen. Het gaat wel over het een voudige feit dat je

1° gat in de begroting hebt, en als je tekort hebt, kijk je naar mensen die meer krijgen dan de rest.

2° dat de grootste oorzaak van dat gat de pensioenlast is. EN vanaf 2015 zal de 'bevolkingspyramide' ten volle hier een gat maken, die helemaal niet meer financierbaar is. Het lijkt erop dat ze dit probleem altijd maar voor zichuit willen schuiven al is het maar door nu de prepensioenleeftijd wat op te trekken

3° wiskundig, als je de pensioenlast gelijkschakelt met de privé heb je op slag het gat van de begroting gedicht, dus dat zegt heel veel over het verschil in pensioen (de helft minder krijgt de privé) en dat zegt heel veel over de waarde en de grootte van dat bedrag (10miljard meer krijgen dan privé is echt wel niet verwaarloosbaar)

4° die periquatie is ook zoiets die in feite al 20 jaar moest afgeschaft zijn

uiteraard los van de gigantische demotivatie die ervan uitgaat als je zit te prutsen aan de wortel van de mensen is er daar nu eens geen enkel probleem aan om daarover te discuteren
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 09:10   #178
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn inherent aan het onderwijssysteem. Of vind jij misschien dat de schoolvakanties maar moeten afgeschaft worden?

Ons land puilt zowat uit van de bouwmisdrijven, gepleegd door mensen die denken dat ze het beter weten dan de mensen van de diensten stedenbouw.

Dat hardnekkige cliché kennen we allemaal. Ik ken ook gemeentewerkmannen die de kantjes eraf lopen, maar ik ken net zo goed werknemers uit de privé die dat doen. In hoeverre je daaruit conclusies kan trekken die voor de hele ambtenarij opgaan, is nog maar zeer de vraag...
in nederland hebben ze eens een geniaal gedacht gekregen: het onderwijzend personeel moet instaan voor de vakantieopvang. Zie Rafke, we zijn in Belgie op die manier veel minder efficient bezig
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 09:23   #179
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet (meer) zo.
Dat is wel zo, zeg me eens hoeveel overheidsdiensten afslanken zoals de prive geregeld doet, zeg me eens hoeveel die herstructureren en outsourcen. Juist dat gebeurt amper of niet.

De werkzekerheid is veel hoger, de arbeidsdruk minder de lonen grotendeels gelijk (soms raar verdeelt maar gemiddeld kom je er zeker) en het pensioen bijna dubbel zo hoog.

EN nog het ergste het is nog steeds een "ons kent ons" vrienden familie clubje dat men gebruikt om kenissen en familie aan werk te helpen .

Dus ja, net zoals in de prive kan men daar gerust heeeel wat besparen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 1 december 2011, 09:48   #180
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
alee jong,dan hebt ge de kans gemist om alles daar beter te doen gaan!
Het enige wat daar mss nog een beetje menselijker is dat ge mss wat minder druk op de ketel hebt,voor de rest moeten ze daar ook werken.
Toch raar dat de commentaar veelal komt van diegenen die het waarschijnlijk vinden om steeds te schelden op de ambtenaren,maar er anderzijds zelf zouden willen werken(alee niks doen als ik u hoor).
Zo hebben de vlamingen ook commentaar op de walen en de ocmwallochtonen. Maw wat is daar raar aan ?
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be