![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#162 |
Minister
|
![]() bhv wordt niet gesplitst maar deels uitgebreid met heel belgie, deels met heel vlaams brabant en brussel wordt technisch uitgebreid tot de zes
Laatst gewijzigd door Miguelito : 13 december 2011 om 13:30. |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ECHTE ARCHITECTUUR !!! ???? Citaat:
![]() ja, zoals hier dus nu, maar gewoon aan een lager tarief. En zelfs op lange termijn lagere rentes.
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de politiekers niet volwassen zijn is een open deur instampen. Ik betreur eveneens de blokkeringspolitiek. Het zijn allemaal excuses om de echte problematiek niet aan te pakken. Bovendien werken ze destructief en niet opbouwend. Als je voorbeeld een interview met de CEO van Atlas Copco in de Trend leest dan begrijp je de frustratie van ondernemers die het imago van ons land in het buitenland zien achteruitgaan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(behalve die van die 40% die dat plezant vonden dat ze konden leven op kosten van die 60% natuurlijk....)
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wérelden van verschil tussen 'besturen' en 'onderdrukken', mijn beste. Het is best mogelijk dat al dan niet rabiate anti-democraten daar anders over denken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 december 2011 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Eindelijk! Eerlijkheid.
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het puur populisme dat Bart De Wever dit in de Vlaamse pers als niet ernstig afdeed. Het paste gewoon niet in zijn timing om duidelijkheid te scheppen over het eerste programmapunt van de N-VA.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan er ook niks aan doen dat 'beleid met volmachten' bij mij álle alarmbellen doet rinkelen. Al was het maar omdat ook zulks onder te brengen valt in de categorie 'anti-democratische politieke spitstechnologie'. Toch nog een vraagje: aan WIE zou u in de gegeven omstandigheden die 'volmachten' toevertrouwen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ernst van de situatie nu is volledig te vergelijken. Je moet de schuldencrisis niet ontkennen. Ik heb het liefste dat Bart De Wever premier wordt met vergaande volmachten. Filip De Winter mag van mij minister van asiel, migratie, en integratie worden met vergaande volmachten. Regeren bij volmacht betekent niet dat het parlement geen vertrouwen moet geven.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 december 2011 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat de NVA niet electoraal weggespoeld is in 2009 en 2010? Omdat de kiezer daar geen graten in ziet, of toch niet momenteel.
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
![]() euhm ... ja en nee he
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat de N-VA wel zijn redenen zal hebben om in Oktober 2010 het Pl
|
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n regering gaan we bevechten van De Panne tot Opgrimbie.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is Bart De Wever op aan het wachten ? Hij kan zich evengoed schminken en in alle TV-shows hun antwoord op Plan B te verkondigen. Bart De Wever heeft in België meer paparazzi rond zijn lijf dan Britney Spears.
|
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
![]() Citaat:
Reden te meer dat hij de mensen niet moet beliegen. Dat is ruimschoots verantwoord te noemen. Citaat:
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Spannend toch he? ![]()
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat na de zomer 2010 is gebeurt is gekend. Kort samengevat was er nog altijd geen regering geweest als het niet was door de externe druk van voornamelijk de financiële markten ( herfinanciering staatsschuld). Men heeft de N-VA niet kunnen beroepen op hun verdomde plicht en de andere partijen wel.
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Les excuses sont faits pour s'en servir, blijkbaar. De situatie is zo goed als ALTIJD ernstig, maar ik vind ze NOOIT ernstig genoeg om 'beleid met volmachten' - 'verregaande' nog wel ![]() Het spijt mij niet. 3) Ik ben niet zo'n grote fan van Meneer De Wever dat ik hem 'verregaande volmachten' toe wil vertrouwen. Meneer Dewinter met 'verregaande volmachten' vertrouw ik nog minder. Ook dat spijt mij niet. 4) Ook zo'n parlement als het onze durf ik zonder blikken of blozen te klasseren onder de categorie 'anti-democratische politieke spitstechnologie'. De invoering van één 'zuivere' federale kieskring voor het federale parlement zou dat onding evenwel al een ietsiepietsie méér buvable maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @djimi
Alternatieven zijn er in theorie altijd. Nu is het zo dat ons land zich altijd neutraal opstelt en allianties sluit met zijn buurlanden. ( neutraliteit niet verwarren met onafhankelijkheid). De euro is niet enkel de munt, het is ook de open grenzen en vrij verkeer van mensen, goederen en kapitaal. Onze buurlanden zouden het nogal moeilijk hebben gehad met een België dat als founding member geen deel uitmaakte van de euro. Ik vind het straf dat iemand met dergelijke kennis en interesse zo blind blijft voor de ernst van de situatie. Geloof je nu echt dat bijvoorbeeld in Griekenland een referendum soelaas had gebracht ? Niet dat Griekenland nu uit de problemen is. Er is geen oplossing voor Griekenland die goed is voor het land en voor hun bevolking. Meer democratie via voorbeeld een referendum zou de boel tussen de bevolking echter nog meer verzieken.
![]() |