Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2012, 20:35   #161
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Kerel, de frustratie druipt niet, maar gustst hier letterlijk uit uw commentaar
Mijn beste, het is in dezelfde stijl geschreven als u eerdere post, dus de frustratie is volledig uw deel, en je beseft het zelf niet eens.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 20:40   #162
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Mijn beste, het is in dezelfde stijl geschreven als u eerdere post, dus de frustratie is volledig uw deel, en je beseft het zelf niet eens.
O.k. ge hebt gelijk, voor de volle 100%, zoals altijd trouwens!

Goh, ik ga nog veel van u kunnen leren zie...
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 21:26   #163
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
O.k. ge hebt gelijk, voor de volle 100%, zoals altijd trouwens!

Goh, ik ga nog veel van u kunnen leren zie...
In alle geval draag jij veel meer bij aan de personen cultus van BDW dan mezelf, je kan geen 10 posts doen zonder hem te vernoemen.
Oud 17 februari 2012, 09:58   #164
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In alle geval draag jij veel meer bij aan de personen cultus van BDW dan mezelf, je kan geen 10 posts doen zonder hem te vernoemen.
Inderdaad. Het is gewoon lachwekkend om te zien hoe de vlamen massaal achter zo'n figuur aanhuppelen. Eerst die mongool van een Dewinter, toen bullebak Dedecker en nu een parvenu van het hoogste niveau....

Ik zou me dood schamen als DAT het boegbeeld van mijn politieke beweging zou zijn
Oud 17 februari 2012, 10:58   #165
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het is gewoon lachwekkend om te zien hoe de vlamen massaal achter zo'n figuur aanhuppelen. Eerst die mongool van een Dewinter, toen bullebak Dedecker en nu een parvenu van het hoogste niveau....

Ik zou me dood schamen als DAT het boegbeeld van mijn politieke beweging zou zijn
Mocht je werkelijk zulk een buitengewoon intelligente pseudo-franstalige zijn als je hier wil laten uitschijnen, dan zou je reeds lang jezelf afgevraagd hebben hoe het toch komt dat in Vlaanderen de traditionele (min of meer Belgicistische) partijen stelselmatig verschrompelen. Zowel in de verkiezingsuitslagen als in de opiniepeilingen. Dat heeft zo zijn reden, o grote Verlichte. Maar die zie jij natuurlijk niet. Je staat liever een hoge borst op te zetten als een kraaiende Waalse haan.
Oud 17 februari 2012, 17:09   #166
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mocht je werkelijk zulk een buitengewoon intelligente pseudo-franstalige zijn als je hier wil laten uitschijnen, dan zou je reeds lang jezelf afgevraagd hebben hoe het toch komt dat in Vlaanderen de traditionele (min of meer Belgicistische) partijen stelselmatig verschrompelen. Zowel in de verkiezingsuitslagen als in de opiniepeilingen. Dat heeft zo zijn reden, o grote Verlichte. Maar die zie jij natuurlijk niet. Je staat liever een hoge borst op te zetten als een kraaiende Waalse haan.
Omdat de vlaming steeds meer een dikke egoïst is geworden : als ik het maar goed heb (liefst beter dan de buurman) en een ander kan stikken

Zie je wel vaker bij volkeren die vroeger arm waren en recent aan meer geld geraken : van arme boerkes tot boerkes met SUV's en skilatten op hun bagagedrager...
Oud 17 februari 2012, 17:21   #167
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U hebt er nog een hele resem vergeten.
Stuk voor stuk helden, echte vlaamse strijders die dan ineens zonder boe of ba gedumpt werden voor een nieuwe rijzende ster.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 17:21   #168
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een tijdelijk verschijnsel.
Profiteer maar van deze periode van vlomse glorie.
Oud 17 februari 2012, 17:22   #169
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de vlaming steeds meer een dikke egoïst is geworden : als ik het maar goed heb (liefst beter dan de buurman) en een ander kan stikken

Zie je wel vaker bij volkeren die vroeger arm waren en recent aan meer geld geraken : van arme boerkes tot boerkes met SUV's en skilatten op hun bagagedrager...
Dat is waar voor hardcore vlamingen, niet voor de hele"huidige" N-VA stal.
Oud 17 februari 2012, 17:51   #170
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is waar voor hardcore vlamingen, niet voor de hele"huidige" N-VA stal.
Jezelf gelijk geven, dat is nogal makkelijk is het niet ?
Oud 17 februari 2012, 19:58   #171
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Denk jij nu werkelijk dat de volstrekt niet-transparante transferwinkel richting Wallonië voor de Vlamingen een reden kan zijn om niet te streven naar meer zeggenschap over hun eigen zaken? Jullie leven door die transfers reeds vele decennia boven jullie stand. Mocht de sociale zekerheid in Wallonië berekend zijn op de performantie en de productiviteit van de Waalse economie dan zouden jullie met heel wat minder moeten tevreden zijn. Solidariteit is op zichzelf een nobel begrip. Maar dan mag van de begunstigden verwacht worden dat ze er geen eeuwig durend systeem van maken. Bovendien zou er omtrent de samenstelling en de omvang die transfers een officiële statistiek moeten opgesteld worden zoals in Duitsland gebeurt (Finanzausgleich). Dergelijke transparantie gebeurt hier helemaal niet. Meer nog, jullie zouden moeten verplicht worden verantwoording af te leggen omtrent hetgeen jullie met die transfers doen. Zoiets heet verantwoordingsplicht, en daar zijn jullie blijkbaar doodsbang van. Tijd dat het bij jullie eens goed doordringt: wie betaalt bepaalt.
Oud 18 februari 2012, 20:02   #172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik schaam me dood voor onze hoge, enorm hoge, schuldenberg ... en wie is daarvoor verantwoordelijk ?

Ik schaam me dood voor de enorm lege pensioenkas, en voor de lage pensioenen in ons land ... en wie waren de laatste 30 jaren de ministers van pensioenen ? Juist !

Ik schaam me dood, mocht ik Gentenaar zijn, omdat hun burgemeester zegt dat de armoede toeneemt in Gent. Wie waren de laatste vijf burgemeesters van Gent, en van welke partij ?

Alle klassieke machtspartijen hebben er een zootje van gemaakt.

Er kan maar één fatsoenlijk politiek boegbeeld komen, en dat zal een iemand zijn die niet tot die drie (en tot groen ook niet) behoort;
en het zal iemand zijn die orde op zaken stelt inzake communautaire verhoudingen in ons land. De meest duidelijke nieuwe regel in dat verband, de meest transparant: boedelscheiding, en solidariteit via Europa (desnoods nog een klein extra schepke, zeer tijdelijk, ... bla bla ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 22:10   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik schaam me dood voor onze hoge, enorm hoge, schuldenberg ... en wie is daarvoor verantwoordelijk ?

Ik schaam me dood voor de enorm lege pensioenkas, en voor de lage pensioenen in ons land ... en wie waren de laatste 30 jaren de ministers van pensioenen ? Juist !

Ik schaam me dood, mocht ik Gentenaar zijn, omdat hun burgemeester zegt dat de armoede toeneemt in Gent. Wie waren de laatste vijf burgemeesters van Gent, en van welke partij ?

Alle klassieke machtspartijen hebben er een zootje van gemaakt.

Er kan maar één fatsoenlijk politiek boegbeeld komen, en dat zal een iemand zijn die niet tot die drie (en tot groen ook niet) behoort;
en het zal iemand zijn die orde op zaken stelt inzake communautaire verhoudingen in ons land. De meest duidelijke nieuwe regel in dat verband, de meest transparant: boedelscheiding, en solidariteit via Europa (desnoods nog een klein extra schepke, zeer tijdelijk, ... bla bla ...)
Mijn gedacht !

Bart De Wever voor premier !

Dat hij zo snel mogelijk Elio Di Rupo aflost. Die boedelscheiding kan je vergeten. Daar heeft Bart De Wever meer dan een jaar lang Goudot gespeeld.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 22:20   #174
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mijn gedacht !

Bart De Wever voor premier !

Dat hij zo snel mogelijk Elio Di Rupo aflost. Die boedelscheiding kan je vergeten. Daar heeft Bart De Wever meer dan een jaar lang Goudot gespeeld.
Wil je De Wever dan zal je de boedelscheiding of op zijn minst verregaand confederalisme erbij moeten nemen. Met dank aan je blauwe vrienden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 00:37   #175
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA profiteerde van een enorm aantal foert-stemmen.
Het is nu aan Di Rupo en zijn ploeg te tonen dat ze goed kunnen besturen. Dan gaan al die kiezers terug naar de traditionele partijen en is het N-VA schip gezonken.
Waar wachten ze op?
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 08:54   #176
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijd dat het bij jullie eens goed doordringt: wie betaalt bepaalt.
Citaat:
Wie geld heeft, kiest

1831 - 1893: Bij het ontstaan van België was het cijnskiesstelsel van toepassing. Mannen, met de Belgische nationaliteit, vanaf 25 jaar die veel belastingen betaalden, mochten stemmen. De grondbelasting gaf hierbij de doorslag, wat de vaak adellijke grootgrondbezitters bevoordeelde. Cijns komt van het Latijn en betekent belasting. Het idee achter deze vorm van 'democratie' is dat enkel de personen die meer geld geven aan de overheid dan geld te ontvangen (loon/uitkering), mogen bepalen wie het geld uitgeeft. Bij het ontstaan van België was de hoogte van het cijns 20 frank (0,50 euro). Dit lijkt weinig, toch had op deze manier slechts 1% van de bevolking een stem... Het hoeft dus niet te verbazen dat bij de start van ons land besloten werd het Frans als enige bestuurstaal in te voeren. De rijken (adel) waren immers voornamelijk Franstalig.
Duidelijk dat Flaminganten van jouw soort enkele eeuwen achter zijn in hun maatschappelijke ontwikkeling.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 februari 2012 om 08:55.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 10:39   #177
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Duidelijk dat Flaminganten van jouw soort enkele eeuwen achter zijn in hun maatschappelijke ontwikkeling.
Citaat:
Wie geld heeft, kiest

1831 - 1893: Bij het ontstaan van België was het cijnskiesstelsel van toepassing. Mannen, met de Belgische nationaliteit, vanaf 25 jaar die veel belastingen betaalden, mochten stemmen. De grondbelasting gaf hierbij de doorslag, wat de vaak adellijke grootgrondbezitters bevoordeelde. Cijns komt van het Latijn en betekent belasting. Het idee achter deze vorm van 'democratie' is dat enkel de personen die meer geld geven aan de overheid dan geld te ontvangen (loon/uitkering), mogen bepalen wie het geld uitgeeft. Bij het ontstaan van België was de hoogte van het cijns 20 frank (0,50 euro). Dit lijkt weinig, toch had op deze manier slechts 1% van de bevolking een stem... Het hoeft dus niet te verbazen dat bij de start van ons land besloten werd het Frans als enige bestuurstaal in te voeren. De rijken (adel) waren immers voornamelijk Franstalig.
Jouw geciteerde tekst ondergraaft jouw eigen bewering en je lijkt het niet te beseffen. Inderdaad in de 19e eeuw was het 1 % van de bevolking die voldoende cijnsrecht betaalde en dus kon stemmen en op die manier mee bepaalde
Maar is dit nu nog steeds zo? Integendeel, in Vlaanderen betaalt iedereen, en bijgevolg moet iedereen afdokken voor de armlastige Belgische francofonie. Wenu als iedereen in Vlaanderen betaalt, dan is het ook maar evident dat iedereen via het algemeen stemrecht en de keuze van de uitgebrachte stem bepaalt hoe lang het bodemloos francofoon vat nog mag duren. Zolang we nog deel uitmaken van dit strontland zal die "solidariteit" nog wel voortduren. Maar, wat mij betreft (en ik ben daarin niet alleen) mag het federaal niveau tenminste toch het elementaire fatsoen opbrengen om klaar en onweerlegbaar in de officiële statistieken van het N.I.S. een jaarlijkse glasheldere tabel op te nemen waarin ondubbelzinnig de samenstelling en de omvang van de transfers uit de doeken wordt gedaan. Naar het Duits model van de "Finanzausgleich". Waarom is dit tot op heden nog steeds niet gebeurd? Gewoon omdat de Belgische francofonie er zich altijd tegen verzet heeft. De Vlaamse negers moeten maart hun bek daarover houden.
Oud 19 februari 2012, 12:58   #178
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mits ze stil blijven staan zijn stropoppen gemakkelijke doelwitten, nietwaar.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 20:24   #179
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw geciteerde tekst ondergraaft jouw eigen bewering en je lijkt het niet te beseffen. Inderdaad in de 19e eeuw was het 1 % van de bevolking die voldoende cijnsrecht betaalde en dus kon stemmen en op die manier mee bepaalde
Maar is dit nu nog steeds zo? Integendeel, in Vlaanderen betaalt iedereen, en bijgevolg moet iedereen afdokken voor de armlastige Belgische francofonie. Wenu als iedereen in Vlaanderen betaalt, dan is het ook maar evident dat iedereen via het algemeen stemrecht en de keuze van de uitgebrachte stem bepaalt hoe lang het bodemloos francofoon vat nog mag duren. Zolang we nog deel uitmaken van dit strontland zal die "solidariteit" nog wel voortduren. Maar, wat mij betreft (en ik ben daarin niet alleen) mag het federaal niveau tenminste toch het elementaire fatsoen opbrengen om klaar en onweerlegbaar in de officiële statistieken van het N.I.S. een jaarlijkse glasheldere tabel op te nemen waarin ondubbelzinnig de samenstelling en de omvang van de transfers uit de doeken wordt gedaan. Naar het Duits model van de "Finanzausgleich". Waarom is dit tot op heden nog steeds niet gebeurd? Gewoon omdat de Belgische francofonie er zich altijd tegen verzet heeft. De Vlaamse negers moeten maart hun bek daarover houden.
Ben jij zo dom, te geloven dat alle Vlamingen betalen en alle Franstaligen ontvangen?
Hoe ga jij statistieken opstellen van transfers? Leg gij mij dat eens uit.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 20:36   #180
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ben jij zo dom, te geloven dat alle Vlamingen betalen en alle Franstaligen ontvangen?
Hoe ga jij statistieken opstellen van transfers? Leg gij mij dat eens uit.
Wat voor een snertvraag is me dat nu!? Ben ik soms een statisticus werkzaam bij het N.I.S.? Ik stel alleen maar vast dat hier blijkbaar langs Vlaamse kant niemand mag vragen om transparantie omtrent de transfers, iets wat in andere landen een vanzelfsprekendheid is. Hier moeten de Vlaamse negers aan WalloBrux hun centen in het duister afgeluisd worden en bovendien hun mond houden.

En ja Vlaanderen als geheel staat reeds vele jaren netto heel wat af aan "WalloBrux". Onder andere via de sociale zekerheid (die geen rekening houdt met de veel geringere Waalse productiviteit) en via de aflossing en de rente van de overheidsschuld (waarvan de oorsprong vooral aan Wallonië toe te schrijven is). Waarom mag dat niet nauwkeurig berekend en openbaar gemaakt worden door een staatsinstantie wiens job zoiets is, met name het N.I.S.?

Laatst gewijzigd door quercus : 19 februari 2012 om 20:37.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be