Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 16:38   #161
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nope, ik ga geen twee keer dokken voor een en hetzelfde iets. Waarom zou ik ze én geld én verlof geven?
Dat noemen ze overuren. Nooit van dat concept gehoord? dat wordt altijd extra vergoed dan de gewoon uren. We werken in een 38uren a 40uren week. Uren die je extra presteert, worden extra vergoed.

Citaat:
Da's goed voor kleuterklassen als je het mij vraagt. Als teams niet in staan zijn om voorbij die laatste minuut te kijken, dan zijn ze het ook niet waard om meer vrijheid te krijgen over hun werktijd.
Je kan de rollen ook omdraaien he. Als werkgevers niet in staat zijn om elke werknemer op een correcte manier te vergoeden, dan zijn ze het ook niet waard dat de werknemer zoveel moeite voor hen doet.
Het gaat er gewoon om dat het correct is, en dat er geen misbruik kan om gemaakt worden, langs beide kanten.
Oud 10 januari 2012, 17:53   #162
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat noemen ze overuren. Nooit van dat concept gehoord? dat wordt altijd extra vergoed dan de gewoon uren. We werken in een 38uren a 40uren week. Uren die je extra presteert, worden extra vergoed.
Niet met een betaling van 150% én recup. Dat is twee keer betalen; mij niet gelaten als jij dat wil doen wanneer je een team krijgt, ik doe dat niet.

En die idiote focus op 38 �* 40 uren, daarvan heb ik al aangegeven dat je niks bent met zo'n typische 9to5 mentaliteit.

Citaat:
Je kan de rollen ook omdraaien he. Als werkgevers niet in staat zijn om elke werknemer op een correcte manier te vergoeden, dan zijn ze het ook niet waard dat de werknemer zoveel moeite voor hen doet.
Het gaat er gewoon om dat het correct is, en dat er geen misbruik kan om gemaakt worden, langs beide kanten.
Als werknemers niet tevreden zijn, dan staat het hun volkomen vrij iets anders te zoeken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 18:40   #163
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet met een betaling van 150% én recup. Dat is twee keer betalen; mij niet gelaten als jij dat wil doen wanneer je een team krijgt, ik doe dat niet.

En die idiote focus op 38 �* 40 uren, daarvan heb ik al aangegeven dat je niks bent met zo'n typische 9to5 mentaliteit.

Als werknemers niet tevreden zijn, dan staat het hun volkomen vrij iets anders te zoeken.
Ben je een werkgever of manager?
Onder welke PC vallen jullie?
Wat staat er in de arbeidsovereenkomst vermeld wat betreft uren?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 18:59   #164
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn wetten waar je aan moet voldoen om uitbuiting tegen te gaan. Overuren: uitbetaling van de overuren PLUS recup. Als ze daar bij ons aan zouden morrelen gaat niemand nog akkoord met overuren.

Als ze niet akkoord gaan zou ik ze aanraden naar de vakbond te stappen. Als U ze dan nog durft te ontslaan kunt U wel eens aan het kortste eind trekken.

Bij ons worden mensen ontslagen als ze hun werk niet naar behoren doen, stelen, niet komen opdagen etc. Niemand wordt ontslagen omdat hij niet akkoord gaat met overtreding van zijn officiëel vastgestelde rechten. Als dat toch zou gebeuren wordt de vakbond ingeschakeld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:00   #165
Tavek
Banneling

Standaard

Ik begrijp dat hele gezeiks niet van "uren", "overuren" etc...

Ik heb nog nooit 1 overuur uitbetaald gekregen of als recup gekregen toen ik in de prive werkte. Maar ik was ook niet te beroerd om op een zonnige, rustige zomerdag, om 12h smiddags naar huis te gaan, of helemaal niet komen opdagen (wel met verwittiging).

En als de projectvoorstel af moest zijn, werkte ik desnoods thuis de hele nacht door. En dat werkte zeer goed. Flexibiliteit heet dat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:02   #166
Tavek
Banneling

Standaard

Als een manager weet dat hij op u kan rekenen als het nodig is, dat helpt al veel.

En dat werkt fijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:07   #167
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik begrijp dat hele gezeiks niet van "uren", "overuren" etc...

Ik heb nog nooit 1 overuur uitbetaald gekregen of als recup gekregen toen ik in de prive werkte. Maar ik was ook niet te beroerd om op een zonnige, rustige zomerdag, om 12h smiddags naar huis te gaan, of helemaal niet komen opdagen (wel met verwittiging).

En als de projectvoorstel af moest zijn, werkte ik desnoods thuis de hele nacht door. En dat werkte zeer goed. Flexibiliteit heet dat.
Zou je durven beweren dat het aantal uren dat je overgewerkt hebt ongeveer gelijk is aan het aantal uren dat je minder werkte dan voorzien?

Hangt af van je functie/sector. Maar dit laat de deur wagenwijd open voor misbruik.

Flexibiliteit kan ook op een officiële manier. Mensen worden dan betaald een aantal uur te werken per jaar, maar kunnen die in samenspraak met de werkgever vrijwillig kiezen. Bij ons komt het daar ongeveer op neer. Kan zijn dat je een bepaalde maand erg hard moet werken, met veel overuren en vele dagen en soms weekenden. Andere maanden moet je dan amper komen. Feit is dat alles berekend is en dat iedereen uiteindelijk hetzelfde aantal uren klopt per jaar(ziekte niet meegerekend). Dat heet ook flexibiliteit maar dan zonder uitbuiting, duidelijk geregeld.
Oud 10 januari 2012, 19:09   #168
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een manager weet dat hij op u kan rekenen als het nodig is, dat helpt al veel.

En dat werkt fijn.
Als een werknemer weet dat hij op een correcte manier vergoed wordt voor die overuren, zal hij dat met plezier doen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2012 om 19:09.
Oud 10 januari 2012, 19:38   #169
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ben je een werkgever of manager?
Onder welke PC vallen jullie?
Wat staat er in de arbeidsovereenkomst vermeld wat betreft uren?
PC? Om te weten onder welke CAO ze vallen? Da's ook een overbodigheid, you know (los van het feit dat slechts ene minderheid van hen nog in BE zit).

De contracten geven trouwens 40h aan.
Oud 10 januari 2012, 19:41   #170
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
PC? Om te weten onder welke CAO ze vallen? Da's ook een overbodigheid, you know (los van het feit dat slechts ene minderheid van hen nog in BE zit).

De contracten geven trouwens 40h aan.
Off-shore development?

Contracten die bindend zijn mag ik hopen
Oud 10 januari 2012, 19:41   #171
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zijn wetten waar je aan moet voldoen om uitbuiting tegen te gaan. Overuren: uitbetaling van de overuren PLUS recup. Als ze daar bij ons aan zouden morrelen gaat niemand nog akkoord met overuren.
Niet dus

Big deal wat ze bij jou zouden willen of niet.

Citaat:
Als ze niet akkoord gaan zou ik ze aanraden naar de vakbond te stappen. Als U ze dan nog durft te ontslaan kunt U wel eens aan het kortste eind trekken.
Wie spreekt hier over ontslaan?

Citaat:
Bij ons worden mensen ontslagen als ze hun werk niet naar behoren doen, stelen, niet komen opdagen etc. Niemand wordt ontslagen omdat hij niet akkoord gaat met overtreding van zijn officiëel vastgestelde rechten. Als dat toch zou gebeuren wordt de vakbond ingeschakeld.
See me care

Ook vakbonden roeren zich niet, net omwille van wat ik hierboven al schreef. Niet iedereen houdt er zo'n archaischie visie op na als jij...
Oud 10 januari 2012, 19:44   #172
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

En dat werkt fijn.
²

Flexibiliteit bieden geeft flexibiliteit terug
Oud 10 januari 2012, 19:47   #173
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Off-shore development?

Contracten die bindend zijn mag ik hopen
Na de eerste drie maanden hebben ze allemaal een vast contract onbepaalde duur ja.
Oud 10 januari 2012, 19:55   #174
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de eerste drie maanden hebben ze allemaal een vast contract onbepaalde duur ja.

een normale proefperiode bedraagt doorgaans toch 6 maand?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 20:16   #175
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht

een normale proefperiode bedraagt doorgaans toch 6 maand?
Niet bij ons
Oud 10 januari 2012, 21:03   #176
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik dus niet

Wat staat er in dat binden contract wat betreft werkuren?
Of in het arbeidsreglement?
Oud 10 januari 2012, 21:53   #177
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik dus niet

Wat staat er in dat binden contract wat betreft werkuren?
Of in het arbeidsreglement?
Dat zei ik al, 40h...
Oud 11 januari 2012, 00:11   #178
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom kan je dan niet meer mensen aannemen als je met 40uren per week per persoon niet toe komt?

en idd, mensen zijn vrij om te werken voor u, dat is waar.
Bij ons op het werk, krijg je elk uur dat je meer dan 40uur doet extra betaald + mag je betaald opnemen als conge.
Ik werk liever bij zo'n firma dat degene waar u werkt?
toch meer logisch, niet?
Oud 11 januari 2012, 01:29   #179
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dus

See me care

Ook vakbonden roeren zich niet, net omwille van wat ik hierboven al schreef. Niet iedereen houdt er zo'n archaischie visie op na als jij...
het lijkt me dat werknemers in jouw bedrijf angst hebben om te klagen of zich bij een vakbond aan te sluiten. Daar maken lui zoals jij misbruik van om hen uit te buiten ("see me care"). Toont nogmaals de noodzaak aan van een sterke vakbondswerking in ALLE bedrijven. (want, in dat geval, my dear, you'll care... syndicale acties, juridische stappen enzovoort).

Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2012 om 01:30.
Oud 11 januari 2012, 01:42   #180
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
het lijkt me dat werknemers in jouw bedrijf angst hebben om te klagen of zich bij een vakbond aan te sluiten. Daar maken lui zoals jij misbruik van om hen uit te buiten ("see me care"). Toont nogmaals de noodzaak aan van een sterke vakbondswerking in ALLE bedrijven. (want, in dat geval, my dear, you'll care... syndicale acties, juridische stappen enzovoort).
Als ik personeel aanwerf doe ik dat als volgt .

Ik kijk nooit uit de hoogte en laat hen voelen dat ik HEN ook nodig heb en waardeer , ik stel voor dat we twee volwassen mensen zijn die open en direct elkaar aanspreken als er iets is . Bovendien, heb ik een sociaal secretariaat die de wetgeving zeer goed kent, en hun lonen en premie's berekend . Ik geef hun die naam , adres en telefoon , als ze vragen hebben betreffende hun loon of berekeningen , bel gerust naar ons sociaal secretariaat . die zullen op de juiste manier helpen zonder ons op te zetten tegen elkaar . indien je iets te regelen of te zeggen heb ivb het werk of de regelingen spreek mij direct aan . zou je een externe ruzie maker tussen ons om de werkrelatie - werknemer werkgever te verknoeien en ga je naar de vakbond , dan passen we niet langer samen en dan ga je er uit . ER UIT

Ik moet geen verziekte stokers hebben in mijn bedrijf .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be