![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat er gewoon om dat het correct is, en dat er geen misbruik kan om gemaakt worden, langs beide kanten.
![]() |
![]() |
#162 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En die idiote focus op 38 �* 40 uren, daarvan heb ik al aangegeven dat je niks bent met zo'n typische 9to5 mentaliteit. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onder welke PC vallen jullie? Wat staat er in de arbeidsovereenkomst vermeld wat betreft uren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze niet akkoord gaan zou ik ze aanraden naar de vakbond te stappen. Als U ze dan nog durft te ontslaan kunt U wel eens aan het kortste eind trekken. Bij ons worden mensen ontslagen als ze hun werk niet naar behoren doen, stelen, niet komen opdagen etc. Niemand wordt ontslagen omdat hij niet akkoord gaat met overtreding van zijn officiëel vastgestelde rechten. Als dat toch zou gebeuren wordt de vakbond ingeschakeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp dat hele gezeiks niet van "uren", "overuren" etc...
Ik heb nog nooit 1 overuur uitbetaald gekregen of als recup gekregen toen ik in de prive werkte. Maar ik was ook niet te beroerd om op een zonnige, rustige zomerdag, om 12h smiddags naar huis te gaan, of helemaal niet komen opdagen (wel met verwittiging). En als de projectvoorstel af moest zijn, werkte ik desnoods thuis de hele nacht door. En dat werkte zeer goed. Flexibiliteit heet dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Als een manager weet dat hij op u kan rekenen als het nodig is, dat helpt al veel.
En dat werkt fijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hangt af van je functie/sector. Maar dit laat de deur wagenwijd open voor misbruik. Flexibiliteit kan ook op een officiële manier. Mensen worden dan betaald een aantal uur te werken per jaar, maar kunnen die in samenspraak met de werkgever vrijwillig kiezen. Bij ons komt het daar ongeveer op neer. Kan zijn dat je een bepaalde maand erg hard moet werken, met veel overuren en vele dagen en soms weekenden. Andere maanden moet je dan amper komen. Feit is dat alles berekend is en dat iedereen uiteindelijk hetzelfde aantal uren klopt per jaar(ziekte niet meegerekend). Dat heet ook flexibiliteit maar dan zonder uitbuiting, duidelijk geregeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een werknemer weet dat hij op een correcte manier vergoed wordt voor die overuren, zal hij dat met plezier doen.
Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2012 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De contracten geven trouwens 40h aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Big deal wat ze bij jou zouden willen of niet. Citaat:
Citaat:
![]() Ook vakbonden roeren zich niet, net omwille van wat ik hierboven al schreef. Niet iedereen houdt er zo'n archaischie visie op na als jij... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en idd, mensen zijn vrij om te werken voor u, dat is waar. Bij ons op het werk, krijg je elk uur dat je meer dan 40uur doet extra betaald + mag je betaald opnemen als conge. Ik werk liever bij zo'n firma dat degene waar u werkt? ![]() toch meer logisch, niet?
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het lijkt me dat werknemers in jouw bedrijf angst hebben om te klagen of zich bij een vakbond aan te sluiten. Daar maken lui zoals jij misbruik van om hen uit te buiten ("see me care"). Toont nogmaals de noodzaak aan van een sterke vakbondswerking in ALLE bedrijven. (want, in dat geval, my dear, you'll care... syndicale acties, juridische stappen enzovoort).
Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2012 om 01:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kijk nooit uit de hoogte en laat hen voelen dat ik HEN ook nodig heb en waardeer , ik stel voor dat we twee volwassen mensen zijn die open en direct elkaar aanspreken als er iets is . Bovendien, heb ik een sociaal secretariaat die de wetgeving zeer goed kent, en hun lonen en premie's berekend . Ik geef hun die naam , adres en telefoon , als ze vragen hebben betreffende hun loon of berekeningen , bel gerust naar ons sociaal secretariaat . die zullen op de juiste manier helpen zonder ons op te zetten tegen elkaar . indien je iets te regelen of te zeggen heb ivb het werk of de regelingen spreek mij direct aan . zou je een externe ruzie maker tussen ons om de werkrelatie - werknemer werkgever te verknoeien en ga je naar de vakbond , dan passen we niet langer samen en dan ga je er uit . ER UIT Ik moet geen verziekte stokers hebben in mijn bedrijf . |
|
![]() |
![]() |