![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm, waarschijnlijk zijn we nu voor moraal"wetenschappers" nihilisten.
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een patat op de muil, daar zit ik trouwens zo niet mee, kan evengoed bij de buurman landen Mijn veganistische motivering is deels ethisch ja, ivm dierenleed vermijden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeert dat soortisme maar eerst uit te leggen aan de groep die het meest zondigt tegen jouw prinicpes,
namelijk zij die halal slachten. olala ... da's wat anders ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik bewonder leeuwen. omdat ik mens ben verslind ik mijn prooi niet levend en onverdoofd, maar slacht ik de dieren zo pijnloos mogelijk. En dan kook ik zelfs het vlees, maar ik blijf steeds denken dat ik een klein leeuwke ben. Ga je nu alle leeuwen afschieten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
zeg eens, is er een juiste ethische grondslag om te bepalen of een afloop "falikant" mag genoemd worden? tot slot nog: sinds de opkomst van de ruimtemeetkunde een paar duizend jaar geleden, heeft het nog lang geduurd vooraleer men inzag dat de ruimte-tijd eigenlijk gekromd is.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
vraag is wel wat je bedoelt met "als jij er één van kunt zijn". Ik ben geen jood, dus ik had geen dode van de nazi's geweest kunnen zijn. Nu, zelfs dan vindt ik (en jij) doden niet leuk. We kunnen natuurlijk stellen: "als ik één van hen had geweest". En dan komen we er, dan kunnen we zo'n gedachtenexperiment van onpartijdigheid doen (sluier der onwtendheid van John Rawls: stel dat je niet weet als wie of wat je geboren zult worden, zou je dan graag nazisme hebben? Nee, want je had een Jood geweest kunnen zijn) Dus onpartijdigheid is ook een belangrijke grondslag in ethiek. want als er geen onpartijdigheid was, was er geen probleem met het nazisme, want ik ben toch geen jood... Dus de twee eerste grondslagen zijn 1) mijn welzijn 2) onpartijdigheid Dat tweede is een intuitief waardeoordeel. Uiteindelijk kunnen we zo een procedure opstellen voor een coherente ethiek. Zie bv http://stijnbruers.wordpress.com/201...imal-equality/ Er zijn natuurlijk andere coherente ethische systemen denkbaar, maar velen zullen veel dezelfde uitganspunten als ik hebben, en dan zal hun ethisch systeem toch wel wat gelijken op dat van mij.
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() *grin*
Is ie nu nog steeds op zoek naar mensen die zich willen verantwoorden? Gisteren zalm, vandaag spaghetti bolognaise met een halve kilo gehakt in en morgen een goeie steak of een varkenshaasje, daar zijn we nog niet over uit. Smakelijk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef overigens geen jood te zijn om a priori geen nazi te willen zijn. Het probleem dat zij hebben met joden, hoef me namelijk als niet-jood helemaal niet koud te laten. Wie weet wat voor lekkere joodse meisjes er niet rondlopen, welk mooi pianosuite'tje die joodse pianist kan spelen, of wat voor goede korting die joodse industrieel me geeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anyway, ik heb al een lief, dus geen joodse meer nodig. Pianosuites staan op CD en kunnen aries ook spelen. (oeps, toen bestond er nog geen CD ![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie ook voedselketens (dieren doen het ook bij elkaar) Laatst gewijzigd door Mam : 16 januari 2012 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ik heb de voedselketen doorbroken
Dat is een grote luxe |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De emotie van het dier heeft inderdaad invloed op de smaak. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Moraliteit" is hoofdzakelijk iets des mensen ... Iedereen die ooit huisdieren gehad heeft weet dat dit niet zo is. een onoverkomelijke biologische realiteit ... welke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Weeral dubbel
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |