![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe ik nu al. 2 werkuren heb ik ingeruild voor X kasteelbier, Y keizer karel, Z Abt benedictus 12 en 4*2 kabouter Joefs.
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu ik vraag mij af hoe je zwart geld kunt voorkomen ? kom ik koop een auto aan een wildvreemde op een automarkt van 10.000euro die italiaan zegt tegen mij, volgens de belgische wet mag jij die auto niet kopen. Ik zeg ok geen probleem geef mij een faktuurtje van 4999 derest betaal ik zo.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 januari 2012 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kun je één per één verkopen zo nodig. Kleinere bedragen = gemakkellijker aan de man te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Good for them. Ik zie niet in waarom er een doodtaks op de middenklasse moet worden geheven. Ik heb het an sich al niet zo voor taxatie, maar de doodtaks vind ik na de inkomenstaks misschien wel de meest verwerpelijke vorm van taxatie ooit bedacht. Ik kan in sé nog enige rechtvaardiging bedenken voor een doodtaks op onterecht verworven fortuinen, maar een doodtaks op het gezin dat achterblijft van een middenklasser die al heel zijn leven niks anders heeft gedaan dan taxen betaald vind ik verwerpelijk. We zullen hierover waarschijnlijk ook van mening verschillen nietwaar? ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 januari 2012 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lifespan of Gold as a store of value: 6000 years & counting Ik denk dat er risico aan zit om te speculeren op goud/zilver. Maar geld dat je voorziet niet nodig te hebben? In alles behalve complete nachtmerrie scenario's ga ik het goud dat ik heb niet gedwongen moeten verkopen. I.e. het zal me worst wezen welke de koers van goud precies is morgen of overmorgen. I.e. ja goud kan crashen. Maar dat komt wel terug overeind. Een fiat munt of een aandelenmarkt die crasht en je bent je bezit definitief kwijt zonder enige kans op herstel... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 januari 2012 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik zie hoe graag mensen hier de fiscus willen ontlopen, mogen ze blijkbaar nog veel strenger worden.
Zijn er gegevens bekend hoeveel zwart geld boven water is gekomen bij de omschakeling van BEF naar de euro? Zo'n moment lijkt mij ideaal om als fiscus eens te kijken wie met hoeveel geld komt om om te ruilen. Als zo'n actie succesvol is, elke 10 jaar de officiële munteenheid aanpassen om het zwarte circuit eens te resetten ![]()
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. de lasten op arbeid terug te brengen naar iets wat aanvaardbaar en draaglijk is. Wie kan er zich vandaag de dag de dingen die klassiek geheel of gedeeltelijk in het zwart worden gedaan nog permitteren? We kan het zich permitteren om bij verbouwingswerken alles officieel te doen? Wie kan het zich permitteren om de bijlessen in het zwart betaald aan de middelbare schoolleraar wiskunde in het wit te gaan betalen? Stel dat lasten op arbeid maar 10% waren dan zouden mensen bovenstaande waarschijnlijk wel in het wit kunnen betalen en geneigd zijn dat te doen ook. 2. veel minder mensen in de gelegenheid stellen zwart werk te doen. Dat betekent dus: - terug eisen van werkzoekenden dat ze zich dagelijks gaan aanmelden met een stempelkaart - draconische inkomenscontroles gaan uitvoeren bij notoire groepen zwartwerkers. Ik denk dat iedereen wel weet waar die te vinden. I.e. op nummer 1) de advocatuur 2) alle aan bouw gerelateerde activiteiten 3) werkenden met veel vrije tijd. I.e. overheidspersoneel met op stip de leraars in het middelbaar onderwijs. Uw voorstel om alle geld om de 10 jaar te resetten zal er volgens mij alleen toe leiden dat zwartwerk op een andere manier betaald wordt of een hoop zaken simpelweg onbetaalbaar worden voor iedereen buiten de meest begoede mensen. Zwartwerk zal er niet ineens wit door worden hoor. De leraar wiskunde zal heel wat minder geneigd zijn om nog bijlessen te gaan geven als hij daarvoor een statuut van zelfstandige in bijberoep moet aanvragen en er nog maar de helft van overhoudt. En als de kostprijs van een living degelijk schilderen verdubbelt zullen de mensen het zelf wel - al zij het dan op minder professionele manier doen. Huishoudhulp => al die mensen kunnen hun extra inkomen ook goeideag zeggen hoor. De al snel ingekrompen horeca sector kan dan ineens mee worden opgedoekt. Wat u niet beseft is dat we het punt waarop nog verdere lasten op arbeid de globale opbrengsten voor de staat doen dalen al lang bereikt hebben. Er zijn 2 mogelijke manieren om daar iets aan te doen: 1) die lasten naar beneden halen zodat mensen meer geneigd zijn dingen in het wit te doen of 2) draconische controles gaan invoeren die naast het 'politie- en verklikkersstaat' samenlevingseffect dat zoiets met zich meebrengt ook weinig kostenefficient zijn en niet echt realiseerbaar. Hoe gaat u de zwartwerkende wiskundeleraar betrappen? Geregeld een inval van de groep Diane bij elke onderwijzer? Mensen die de leraar verklikken er financieel voor belonen? Is dat het soort samenleving waar u naartoe wil in uw obsessie om eerlijk verdiend geld naar de staatskassen af te leiden? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 januari 2012 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder: ik heb geen probleem dat mensen met ruilhandel beginnen. Maar ik ga wel lachen als mensen dan 10kg vlees krijgen voor 5 uurtjes zwart werk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
======================================= Overigens: het zwarte circuit in België wordt geschat op 17,9% van ons BBP (http://economie.trends.knack.be/oeso-product.html). Dit is 63 miljard euro. Dit is 5700 euro per persoon. Ongeacht of het nu gaat om een baby, een dakloze, een arme of een modale Vlaming. Dat in beschouwing genomen, zal het bedrag van mensen, onder de conditie dat ze frauderen, al richting de 10 000 euro per persoon gaan. In uw bovengehaalde tekst probeert u fraude goed te praten door de kleine garnalen te noemen. Door echter op te komen voor de kleine garnalen, zorgt u dat de vette walvissen ook mee blijven frauderen.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 17 januari 2012 om 01:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige vormen van zwartwerk waar ik principieel een probleem mee heb zijn 1) de vormen waar mensen enerzijds een uitkering incasseren maar anderzijds in het zwart bijverdienen 2) de gevolgen die sommige vormen van zwartwerk hebben voor 'witte' concurrentie. 3) zwart werk waarbij het geld voortkomt uit criminele activiteiten. (vandaar dat ik advocaten op nummer 1 zet mbt groepen die sterk gecontroleerd zouden moeten worden. Niet alleen zit er enorm veel zwart geld in de sector, maar het komt dan nog eens heel vaak voort uit werkelijk criminele feiten.) Ik probeer u alleen maar duidelijk te maken dat 1) heel veel van wat u zwart werk noemt simpelweg niet meer zal gebeuren als het in het wit moet gebeuren 2) je niet blind kan blijven voor de kosten van de controle zelf. Zowel de directe financiële kost als de maatschappelijke kost (verklikkersmaatschappij). Het feit dat ik het onderwijzend personeel er expliciet bij vermeld is omdat dat in mijn eigen ervaring de grootste groep zwartwerkers is die ik ken. Ze hebben er de tijd voor en hun klanten worden hun spontaan aangeleverd. Ik heb soms iemand die een verbouwingsactiviteit voor mij deed een gedeelte van de factuur in het zwart betaald. We spreken dan over 10-20% van de totale factuur. Ik heb verhoudingsgewijs veel meer geld zien uitgeven aan en uitgegeven aan bijklussende onderwijzers in het middelbaar onderwijs en dat was altijd 100% zwart. Ik vermeld hen expliciet omdat het overheidspersoneel effectief zowat de grootste groep zwartwerkende bijklussers is, maar - zoals ik al verwachte - het idee om in 'overheidsrangen' eens het goede voorbeeld te stellen u waarschijnlijk tegen de borst stuit. Waar ik blijkbaar niet verkeerd in ben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Prettige maatschappij om in te leven die u voor ogen heeft moet ik zeggen. Hoe lang nog eer ook de 'vriendendienst' verboden wordt? Stel ik help een vriend bij verbouwingen gratis en voor niks. Ga ik dan voor de rechtszaal moeten bewijzen dat wel al jarenlang vrienden zijn om het te mogen doen? Is het niet oneerlijk en frauduleus dat er geen taks geheven wordt op mijn zwarte arbeid? Zal ik toch maar een factuur opmaken volgende keer? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 januari 2012 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu nog meer van die ruiltjes in orde krijgen.
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() deze man bekijkt de problematiek van de cash op een hoogst originele manier : koop een bontjas met je zwart geld
![]() Het voorbeeld dat hij aanhaalt, is hilarisch. http://www.destandaard.be/artikel/de...elid=G3F3KVUR9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zit in een land waar de fiscale/parafiscale lasten monsterlijk hoog zijn en waar het overheidsbeslag bij de wereldtop hoort. Logisch dat mensen dan een verhoogd ontwijkgedrag gaan vertonen, en niet in het minst op heffingen die bot gezegd schandalig zijn. Successierechten zijn daar een prima voorbeeld van. Een staat die vrolijk komt graaien wanneer iemand overlijdt, is alle schaamte voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De klassieke vraag waarbij er heel wat rood worden. |
|
![]() |
![]() |