![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat verschil, u kunt stellen willen; maar ik weet niet of het er is, dus zie ik dat niet. Wat niet wil zeggen dat ik niet zie wat u bedoelt en ik dien toe te geven dat het moeite kost om niet mee te stappen in het idee dat andere dieren nu eenmaal geen zo'n 'complexe' redeneringen maken e.d. Niet meestappen doe ik door te aanvaarden dat ik het denkproces binnen elke diersoort gewoon niet doorheb; Wij snappen onze hersenwerking amper, hoe houd u vol dat wij dat van andere soorten wel volledig doorhebben? Het lijkt mij gewoon gezonder voor onze wereld als wij eens weigerden, actief, om beter te zijn dan de omgeving waarin je vertoeft.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 28 januari 2012 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met hun denkproces zijn ze in staat over ons 'dieren' te heersen.
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen de kwallen die naar de universiteit geweest zijn.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() behalve japan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar nu beginnen ze het al openbaar te maken, dat ze sterke vermoedens hebben. Maar ik schreef toch " de afgelopen 30 jaar...". Geruim en tijd zijn beiden relatief he? En het klinkt maar logisch ook. Waar is de tijd dat we dachten dat de aarde plat was en het middelpunt van het heelal. En dat de mens het toppunt was van Gods kunnen?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 29 januari 2012 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ze de technologie hebben om hier te geraken, dan impliceert dat ineens dat ze zich tov ons zullen verhouden, minstens, zoals Einstein tov en mongool. (met alle respect voor de mongolen, het is een vergelijking)
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() LOL precies of we zouden de mensheid, nù, als slim mogen omschrijven? LOL
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
LOL zoals ik al zei, waar is de tijd dat we dachten dat de aarde plat was? Zo lang is dat nog niet geleden zenne! En met krioelen bedoel ik idd 'krioelen', maar belangrijker, wss die wetenschappers ook. Krioelen in de letterlijkste zin van het woord. En die afstanden die zijn nu, voor ons, zeer zeker van een onvoorstelbare grootte. Maar als je de technologische versnelling in acht neemt, dan kan je er bijna zeker van zijn dat die binnen dit en 200 jaar -al het zo lang gaat duren- tot redelijke of doenbare proporties herleid worden. 200 jaar, mijn kleinkind gaat dat wss nog meemaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Staatssecretaris
|
![]() Vindt je dat?
Het idee dat de aarde rond is, ontstond ergens 500jaar voor Christus. Dus ong 2500 jaar geleden. Ong 250 jaar later kon men het bewijzen. In tijd gezien, staat de theorie van de ronde aarde dichter bij ons (2500 jaar geleden), dan de bouw van de grote piramide (4500 jaar geleden) Op de 200.000 jaar tijd, waarvan men denkt dat de mens hier rondloopt, is de ronde aarde theorie dus vrij recent. Als je dat vergelijkt met de leeftijd van de aarde of het heelal, dan zijn we, als mensheid, idd nog maar net uit het kraambed gekomen. Laat staan dat we zicht zouden hebben op de zin van onze geboorte. Denken dat we iets weten, is wss een grote zelfoverschatting. Maar het verklaart wel mijn onderschrift.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 29 januari 2012 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Je mag dit niet vergelijken met de 200.000 jaar mensheid, want hoogstwaarschijnlijk is men pas enkele duizenden jaren geleden begonnen met zich vragen te stellen over de vorm van de Aarde. Of anders uitgelegd: je kunt de theorie van de bolvormige aarde niet vergelijken met de theorie van pakweg alles langer dan 5000 jaar geleden, want toen was er geen theorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Intelligent leven dat -eveneens relatief gezien kort- 200.000 jaar vòòr ons ontstond, zouden qua intelligentie en technologie, mijlenver op ons kunnen voorstaan. Dat ze intussen de technologie hebben om hier te geraken klinkt dan toch logisch? Dit is enkel en voorlopig nog, maar een aanname, da's juist. Maar de kans dat het realiteit is, is de afgelopen 100 jaar ongelofelijk veel groter geworden. Van het heliocentrisme tot een heelal, bestaande uit miljarden sterrenstelsels met daarin miljarden sterren... De kans is heel groot dat er intelligent(er) leven is dan alleen op aarde. En wss zouden ze dan ook wel al doorhebben hoe die multi-dimensies e.d. juist werken. De mens heeft nog maar net het idee gehad, dat er wel eens zoiets als meerdere dimensies zouden kunnen bestaan.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 29 januari 2012 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Misschien is men op dit moment met de knots elkaar de buitenaardse hersens aan het inslaan op planeet Xargorl IV. Maar stel dat buitenaardse beschavingen zich vroeger ontwikkeld hebben dan onze beschaving, dan nog is er geen reden om aan te nemen dat zij überhaupt vandaag de dag nog bestaan. Het is dan evenmin zeker of hun beschaving en technologie zich talloze millennia kunnen handhaven, laat staan evolueren, hebben. Ik geloof 100 pct. in buitenaards leven, en vermoedelijk zullen daar enkele slimme beschavingen tussen zitten. Ik vind evenwel dat je er rekening mee moet houden dat die beschavingen ook niet voor altijd zijn, en dat zowel interne als externe factoren deze beschavingen kunnen beknotten, of zelfs vernietigen. Kort samengevat: vermoedelijk hebben ze daar dezelfde problemen als hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, daar heb je wel gelijk in.
Idd de kans bestaat evengoed, dat wij gewoon, domweg, de eersten zijn. En dat al de rest achter ons staat. lol Zo had ik 't nog niet bezien. Ik vind het alvast leuker om te denken of mss wel wat 'geloven' dat er ergens, aliens zijn, goede wezens die ons gaan helpen... Ik besef terdege dat dat,zoals men eerder in de draad schreef, een moderne versie van een god is. In mijn wereldbeeld zijn er daar -geen onomstotelijke, maar- toch, aanwijzingen voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Wat waarschijnlijker is, is dat ze zich zullen verhouden zoals wij tov een mier of mss zelfs een bacterie.
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
En dan zit het universum niet goed in elkaar. ![]()
![]() |
![]() |
#179 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is de theorie van Harrie?
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |