Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2012, 10:13   #161
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Dat een job niet altijd blijkt te zijn wat het vooraf leek kan ik beamen.
Zo werd ik ooit vanuit de productie gepromoveerd naar de afdeling R&D, wat in de chemie toch vaak als het Walhalla wordt bekeken.

Na een half jaar heb ik er de brui aan gegeven omdat;
-ik heelder dagen achter een veredelde soepmixer mengseltjes van tientallen componenten moest draaien met tientallen verschillende concentraties van 1 van die componenten. Op het einde van zo'n week had ik dan zo'n driehonderd potjes op mijn labotafel staan. Niet echt een uitdaging.

-ik, na het opmaken van ellenlange verslagen van zo'n proefnemingen, merkte dat het hoofd R&D toch steevast koos voor het goedkoopste product of voor het product waar het meeste 'extra legale voordelen' hingen.

-ik vaak tientallen coatings moest testen door ze uit te smeren in lagen van verschillende diktes om ze daarna, visueel, te beoordelen op droogsnelheid. Dat is niet minder spannend dan kijken naar drogende verf, dat is gewoon kijken naar drogende verf.

Kortom; vraag bij een jobaanbieding vooral naar de inhoud van de job. Zelfs in de meest 'interessante' afdelingen zijn er doodsaaie jobs die in de vacature omschreven worden als de 'job van de eeuw'.
Oud 2 juni 2012, 22:56   #162
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bedankt! Erg interessant! Ik zou er ook heel graag terecht willen kunnen omdat deze organisatie zeer relevant is voor mijn studies. Met die studies zou ik wel in beleid moeten kunnen terecht komen. Theoretisch... ik ken mensen met manama die terechtkomen in functies waarvoor een diploma secundair onderwijs volstaat.
De overheid werkt met vaste criteria: A niveau job ; licentiaats diploma. B niveau: graduaat diploma. Etc. Maar je kan er alleen terecht komen als de vacature effectief bestaat en via selor ingevuld raakt. Een open sollicitatie bestaat niet.

Citaat:
Betaalt de privé zoveel meer dan de overheid?
Aanvankelijk, bij een starter job zal het niet ver uit elkaar liggen. Maar als ik de vaste schalen bij de overheid neem en kijk naar wat ik momenteel zou verdienen als ik gebleven was, dan heb ik al de helft meer, een pak meer voordelen en een auto.

Citaat:
Ik wil mijn master wel nog behalen... Maar je post ivm ambtenaren en statuten is wel een eye-opener. Ik had er niet meer bij stilgestaan dat je langs die weg ook via de examens aldaar in een "A"-graad terecht kan komen! Toch zeker iets om te overwegen en waardoor ik best eens grondig nadenk. Tegenwoordig zie ik het zelfs niet meer zitten om een motivatiebrief + CV (template dat ze opstellen) door te mailen en mijn (ac.) bach diploma vanonder het stof te gaan zoeken (moet je ook direct inscannen en opsturen), omdat er volgens mij honderden kandidaten zijn en de jobomschrijving en vereisten zeker niet licht zijn...
Ik heb op het Riziv aan beide kanten gestaan; gesolliciteerd en aangenomen , en zelf ook eens een sollicitatie afgenomen. Dat laatste begon ermee dat we via selor een preselectie van 50 cv's kregen waaruit we een stuk of 5-10 gingen inviteren. Puur natte vinger werk. Je krijgt gewoon dat blaadje papier en we keken naar persoonlijke karakteristieke (leeftijd) , vrouw-man evenwicht op de afdeling, professioneel verleden (hebben ze al ergens gewerkt, is het een eager rookie, welk diploma, en van waar), etc. Dat is een geanonimiseerd CV trouwens.

Uiteindelijk op het gesprek waren we enkel geïnteresseerd in een leuke collega erbij te hebben. Dat was ook zo op mijn sollicitatie. Het klikte, en een anderhalf uur later had ik al telefoon van selor om te vragen wanneer ik kon beginnen.

Citaat:
Al wil en kan ik zelf gerust meer werken, ik kan ermee leven dat mijn collega's een 9-to-5 mentaliteit hebben. Vooral omdat ik dan (hopelijk) zelf meer groeikansen heb.
Da's wel waar. Iemand die zich wil bewijzen en ervoor gaat die krijgt wel kansen. Maar ze hebben er wel een handje van weg om dat dan 'werkgroepcoordinator' of 'competentiedomeinverantwoordelijke' te noemen, en het nooit te reflecteren in je salaris.

Daartegenover heb je dan degene die een eenvoudig taalexamen afleggen, de tweetaligheidspremie krijgen, maar dan vertikken enig werk te doen in die taal omdat ze op de andere taalrol ingeschreven zijn. Of diegene die een vorming volgen omdat je daar dan ook premies voor krijgt, maar er niks mee doen, laat staan iets meer doen dan fysisch aanwezig zijn op die opleiding.

Het grofste vond ik diegene die bloed gingen geven, alleen 'omdat ze dan een dag verlof krijgen'. Ik zal even uitwijden: Het rode kruis organiseert 2 x per jaar ter plaatse een bloedinzameling. Oorspronkelijk mochten diegene die bloed gegeven hadden erna naar huis, om te bekomen. Ofzo. Maar toen kwam protest van diegen die in de late namiddag pas konden geven; ze konden begot maar een anderhalf uur vroeger naar huis, in plaats van die gelukzakken die om 10.30 al konden beschikken! De vakbond moeide er zich mee, en het resultaat was dat iedereen die bloed gaf, recht had op 1 extra volle dag, te nemen de dag erna. De donaties van ambtenarenbloed zijn aldus skyhigh. Een opportunistische mie op mijn afdeling wees me hierop met veel twinkels in haar ogen, extra verlof, hoera! Op een dag kwam ze echter kwaad terug, want ze was afgewezen wegens te lage bloeddruk. Nog nooit gebeurd. Maar god helpe diegene die in haar weg stond van haar extra dag verlof! Ze had al vanalles gepland! De vakbond werd ingeschakeld zelfs, en een nieuwe regel werd aangekondig; vanaf nu alleen diegene die effectief gegeven hebben, de dag congé. Regel effectief de week erna. De mie had hare dag.

Om maar een idee te geven hoe uitvreterig en 9-5 het wel kan worden.

Citaat:
Maar een carriëre bij het RIZIV of andere overheidsinstellingen zie ik zeker wel zitten.
Geef het zeker een kans. Maar als je na 5 jaar merkt dat je nog steeds hetzelfde aan het doen bent, en er geen verandering in het onmiddelijke verschiet zit, vertrek. Da's de enige raad die ik daarover wil geven. Getuige ervan de duizenden ambtenaren zonder leven in de ogen, zonder ambities, zonder hoop iets te realiseren waar je trots op kunt zijn, zonder veel plezier in hun werk, en zonder andere zorgen dan het maximum verlof en minimum werk gedaan kunt krijgen en je trein /metro van 16u12 halen.

De echte beslissingen en projecten worden op de kabinetten gedaan; en sijpelen door in de administratie die ze maar moet uitvoeren.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 23:06   #163
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De meeste jobs zijn gewoonweg niet zo ontzettend spannend. Ook de heel erg interessant klinkende jobs draaien na verloop van tijd uit op steeds hetzelfde doen. Of omvatten ook taken die behoorlijk saai zijn.
Er zijn mensen die het geluk hebben om na hun studies meteen in een job te komen die zeer uitdagend is (Tavek lijkt er mij zo eentje) maar er is natuurlijk niet voor iedereen zo'n uitdagende startjob, de meeste mensen doen gewoon een 'doorsnee' job.
Je kan natuurlijk wel groeien naar uitdagendere functies, maar dan ga je toch moeten starten in iets dat niet je droomjob is.
Of je start zelf iets op.
Maak je geen zorgen over welke job in welk bedrijf;

Je moet alleen weten waar je naartoe wil. Als je dat weet ben je al beter af dan goed 90% van de rest die alleen maar een job wil , any job, die goed verdiend en waar ze zich niet op vervelen.
En dan al je beslissingen in functie daarvan nemen, zelfs al wijk je ervoor af van het brede pad naar mainstream carriere en geld. Zolang je weet waar je naartoe wil en daaraan vasthoudt, komt het in orde.

Laatst gewijzigd door Liederik : 2 juni 2012 om 23:06.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:51   #164
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
De overheid werkt met vaste criteria: A niveau job ; licentiaats diploma. B niveau: graduaat diploma. Etc. Maar je kan er alleen terecht komen als de vacature effectief bestaat en via selor ingevuld raakt. Een open sollicitatie bestaat niet.
Neen, ik weet het. Ik ben al blij dat we tegenwoordig zover zijn dat theoretisch alle vacatures via selor of jobpunt moeten passeren, van de overheid.
Doch met onze meest recente regering zijn er wel weer een reeks politieke benoemingen gebeurd voor de hoofdpostjes (een honderdtal).

Citaat:
Aanvankelijk, bij een starter job zal het niet ver uit elkaar liggen. Maar als ik de vaste schalen bij de overheid neem en kijk naar wat ik momenteel zou verdienen als ik gebleven was, dan heb ik al de helft meer, een pak meer voordelen en een auto.
Mmm .... dat is wel de moeite.
Ik dacht altijd dat de overheid het beste statuut had, maar dat geldt misschien vooral voor starters dan.
Als je bv salarisenquêtes bekijkt, zou een master psy gemiddeld een 1300 euro netto per maand verdienen.
Als je het maandloon bekijkt wat de overheid biedt, zou dat bruto 2900 euro per maand zijn. Toch een heel verschil.

Citaat:
Ik heb op het Riziv aan beide kanten gestaan; gesolliciteerd en aangenomen , en zelf ook eens een sollicitatie afgenomen. Dat laatste begon ermee dat we via selor een preselectie van 50 cv's kregen waaruit we een stuk of 5-10 gingen inviteren. Puur natte vinger werk. Je krijgt gewoon dat blaadje papier en we keken naar persoonlijke karakteristieke (leeftijd) , vrouw-man evenwicht op de afdeling, professioneel verleden (hebben ze al ergens gewerkt, is het een eager rookie, welk diploma, en van waar), etc. Dat is een geanonimiseerd CV trouwens.
Oké, tof. Ik vreesde er wel al voor dat CV's selecteren vaak zo ging.
Op een bepaald niveau (eens de kandidaten geselecteerd zijn op juist diploma, juiste en relevante ervaring en eventueel nog vrijwilligerswerk/maatschappelijk engagement bv. lijkt het me sowieso bijna ondoenbaar ). Veel motivatiebrieven zien er volgens mij ook zowat exact hetzelfde uit.

Citaat:
Uiteindelijk op het gesprek waren we enkel geïnteresseerd in een leuke collega erbij te hebben. Dat was ook zo op mijn sollicitatie. Het klikte, en een anderhalf uur later had ik al telefoon van selor om te vragen wanneer ik kon beginnen.

Heerlijk!
Dat had ik voor op mijn allereerste sollicitatie ooit: een geweldige klik.
Had het van deze persoon afgehangen, had ze me onmiddellijk aangenomen denk ik. Dat zei ze ook eigenlijk min of meer. Helaas, mijn rechtstreekse overste ... daarmee was er totaal geen klik en hij was ook iets te ... franstalig. :-/ (En de jobinhoud bleek dus heel anders dan aanvankelijk gedacht, door zowel mij als allicht ook de mevrouw van het eerste gesprek.)

Citaat:
Da's wel waar. Iemand die zich wil bewijzen en ervoor gaat die krijgt wel kansen. Maar ze hebben er wel een handje van weg om dat dan 'werkgroepcoordinator' of 'competentiedomeinverantwoordelijke' te noemen, en het nooit te reflecteren in je salaris.

Daartegenover heb je dan degene die een eenvoudig taalexamen afleggen, de tweetaligheidspremie krijgen, maar dan vertikken enig werk te doen in die taal omdat ze op de andere taalrol ingeschreven zijn. Of diegene die een vorming volgen omdat je daar dan ook premies voor krijgt, maar er niks mee doen, laat staan iets meer doen dan fysisch aanwezig zijn op die opleiding.
Oké, dat is wel grof.
De laatste tijd moet ik zeggen dat ik pas besef, dat het niet enkel tijdens je opleiding zo is dat mensen er proberen door te walsen, door zelf zo weinig mogelijk proberen te doen en anderen zoveel mogelijk voor hun te laten werken, om er dan mee op te teren.
Triestig als je op die manier moet werken. Maarja ... luiheid ... alomtegenwoordig zeker?

Citaat:
Het grofste vond ik diegene die bloed gingen geven, alleen 'omdat ze dan een dag verlof krijgen'. Ik zal even uitwijden: Het rode kruis organiseert 2 x per jaar ter plaatse een bloedinzameling. Oorspronkelijk mochten diegene die bloed gegeven hadden erna naar huis, om te bekomen. Ofzo. Maar toen kwam protest van diegen die in de late namiddag pas konden geven; ze konden begot maar een anderhalf uur vroeger naar huis, in plaats van die gelukzakken die om 10.30 al konden beschikken! De vakbond moeide er zich mee, en het resultaat was dat iedereen die bloed gaf, recht had op 1 extra volle dag, te nemen de dag erna. De donaties van ambtenarenbloed zijn aldus skyhigh. Een opportunistische mie op mijn afdeling wees me hierop met veel twinkels in haar ogen, extra verlof, hoera! Op een dag kwam ze echter kwaad terug, want ze was afgewezen wegens te lage bloeddruk. Nog nooit gebeurd. Maar god helpe diegene die in haar weg stond van haar extra dag verlof! Ze had al vanalles gepland! De vakbond werd ingeschakeld zelfs, en een nieuwe regel werd aangekondig; vanaf nu alleen diegene die effectief gegeven hebben, de dag congé. Regel effectief de week erna. De mie had hare dag.

Om maar een idee te geven hoe uitvreterig en 9-5 het wel kan worden.

Nu zit ik toch even met de mond vol tanden ... Zéker voor een organisatie als het RIZIV begot ... Als deze mensen nog niet geïnteresseerd zijn in het onvoorwaardelijk iets goed doen voor een ander (een zieke), wat volgens mij toch een elementair deel uitmaakt van hun werk. Ethiek in deze wereld ... het is vaak ver te zoeken.

Citaat:
Geef het zeker een kans. Maar als je na 5 jaar merkt dat je nog steeds hetzelfde aan het doen bent, en er geen verandering in het onmiddelijke verschiet zit, vertrek. Da's de enige raad die ik daarover wil geven. Getuige ervan de duizenden ambtenaren zonder leven in de ogen, zonder ambities, zonder hoop iets te realiseren waar je trots op kunt zijn, zonder veel plezier in hun werk, en zonder andere zorgen dan het maximum verlof en minimum werk gedaan kunt krijgen en je trein /metro van 16u12 halen.

Oh please ... dat is exact mijn grootste angst. Zeker op dit moment. Er zijn zoveel toffe jobs en fantastische opportuniteiten. Maar zonder mijn diploma lijken ze allen zeer ver weg. En zelfs met ... staan er duizenden kandidaten in de rij. Echt, ik heb nooit beseft dat werk in het algemeen vaak zo repetitief en stereotyp kon zijn. Zelfs tot op vrij hoge niveaus waarin je zou denken dat je echt iets in de pap te brokken hebt, desondanks ronkende titels, ...
Mijn wereldbeeld, idealen, doelstellingen, ... liggen precies heel ver van de reële mogelijkheden en de wereld die ik nu voor me zie. En ik ben heel erg bang om daarin maar een gemiddelde te worden. Eén van de vele mensen die wel willen, maar er nooit komen. En uiteindelijk zelfs geen moeite meer doen. Of misschien streven in de rat race, maar toch moeten onderdoen voor die één of andere collega.
Moeilijk.

Citaat:
De echte beslissingen en projecten worden op de kabinetten gedaan; en sijpelen door in de administratie die ze maar moet uitvoeren.
Dat is waar vrees ik ...
Maar de experten binnen het RIZIV hebben toch ook iets binnen de pap te brokken hoop ik, in de overleggen tussen de verschillende betrokken groepen?
Al zal dat allicht vooral gerommel in de marge zijn.

Een kabinet ... hoe geraakt een mens daarbinnen? Want zoiets, studiedienst, kabinet, ... zie ik me dus ook heel erg doen.
En bij nader inzien was het werk van een klinisch psychologe, ook nog heel afwisselend en boeiend.

't Is triest eigenlijk. Je hoort een ronkende naam van een bedrijf. Je stelt je er ik weet niet wat bij voor ... Eens binnen merk je gewoon dat mensen in hopen bij mekaar zitten, in de spreekwoordelijke stoffige bureauruimtes, en dat alles zodanig gedaan is dat men zo productief mogelijk is. Al de rest, is heel erg bijzaak.
Tijdens mijn studentenjob was mijn jobinhoud eigenlijk quasi hetzelfde als nu, ik vrees zelfs dat mijn huidige job nòg saaier en repetitiever gaat zijn doordat het zo'n grote organisatie is waarin de arbeidsdeling nog veel sterker is en iedereen tot een groep behoort waarin een zeer vastomlijnde taak wordt gedaan.
Wat ik merkte was inderdaad, dat het leven uit mijn ogen verdween, samen met al de rest ... Ik ga dus toch verder zoeken, anders denk ik dat ik sneller zelf op de ziekteverzekering zal moeten teren (depressie), dan iets anders.
Oud 3 juni 2012, 22:52   #165
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Maak je geen zorgen over welke job in welk bedrijf;

Je moet alleen weten waar je naartoe wil. Als je dat weet ben je al beter af dan goed 90% van de rest die alleen maar een job wil , any job, die goed verdiend en waar ze zich niet op vervelen.
En dan al je beslissingen in functie daarvan nemen, zelfs al wijk je ervoor af van het brede pad naar mainstream carriere en geld. Zolang je weet waar je naartoe wil en daaraan vasthoudt, komt het in orde.
Mooie en wijze raad...
Oud 3 juni 2012, 22:54   #166
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat een job niet altijd blijkt te zijn wat het vooraf leek kan ik beamen.
Zo werd ik ooit vanuit de productie gepromoveerd naar de afdeling R&D, wat in de chemie toch vaak als het Walhalla wordt bekeken.

Na een half jaar heb ik er de brui aan gegeven omdat;
-ik heelder dagen achter een veredelde soepmixer mengseltjes van tientallen componenten moest draaien met tientallen verschillende concentraties van 1 van die componenten. Op het einde van zo'n week had ik dan zo'n driehonderd potjes op mijn labotafel staan. Niet echt een uitdaging.

-ik, na het opmaken van ellenlange verslagen van zo'n proefnemingen, merkte dat het hoofd R&D toch steevast koos voor het goedkoopste product of voor het product waar het meeste 'extra legale voordelen' hingen.

-ik vaak tientallen coatings moest testen door ze uit te smeren in lagen van verschillende diktes om ze daarna, visueel, te beoordelen op droogsnelheid. Dat is niet minder spannend dan kijken naar drogende verf, dat is gewoon kijken naar drogende verf.

Kortom; vraag bij een jobaanbieding vooral naar de inhoud van de job. Zelfs in de meest 'interessante' afdelingen zijn er doodsaaie jobs die in de vacature omschreven worden als de 'job van de eeuw'.

Trust me ... ik weet perfect wat je bedoelt en hoe frustrerend dat kan zijn...

Ik ken bedrijven (labo's) waarin het dichtdraaien van een oneindige hoeveelheid lege potjes, een job is. Of constant dezelfde hoeveelheid van een stof in een potje scheppen. Elk potje of flesje voorzien van een etiket, behoort ook tot de boeiende taken. Dit soort functies sorteert onder namen als logistiek coördinator ...
Dat zijn dingen die natuurlijk wel moeten gebeuren, en iemand moet ze doen, maar toch ...

Ik vraag me af of lagergeschoolden mensen eigenlijk tevreden zijn met dit soort jobs ... Meer tevreden dan in het geval een hooggeschoolde zo'n job zou doen ... Vroeger dacht ik van wel, tegenwoordig vrees ik daar zelfs voor. Er is allicht een reden waarom al de jobs voor laaggeschoolden structureel open blijven...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 juni 2012 om 22:55.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:58   #167
Groentje-18

Standaard

Iets anders, omdat ik nu een full-time met weinig uren heb, kan ik er gerust nog iets bijdoen na die uren. Of eventueel in het weekend. Financieel zou dat ook mooi meegenomen zijn.
Iemand enig idee hoe je daar in godsnaam zelfs nog maar achter begint te zoeken?

Langs de lokale zaken lopen en kijken of ze iemand zoeken voor op zaterdag ofzo, is reeds gebeurd ...
Vroeger stootte ik bij mijn ernstige zoektocht constant tegen jobs waarvoor je maar 10 uur per week of minder moest werken, enkel in de avonden. En nu vind ik er geen meer. Hulp dus gezocht en ik wil eender werk doen, bv administratie van - of meehelpen bij een kleine zelfstandige voor wie een full-time te duur is maar die wel wat extra handen kan gebruiken, e.d.

Tips welkom.
Oud 4 juni 2012, 11:43   #168
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

[quote=Groentje-18;6152448
Ik vraag me af of lagergeschoolden mensen eigenlijk tevreden zijn met dit soort jobs ... Meer tevreden dan in het geval een hooggeschoolde zo'n job zou doen ... Vroeger dacht ik van wel, tegenwoordig vrees ik daar zelfs voor. Er is allicht een reden waarom al de jobs voor laaggeschoolden structureel open blijven...[/QUOTE]

Mocht ik laaggeschoold zijn dan zou ik toch tenminste de verantwoordelijkheid over 40 ton vracht willen hebben. Sommige mensen willen geen verantwoordelijkheid of beginnen zich in te dekken als het fout loopt ipv oplossingen te zoeken.

Met als gevolg dat je jezelf ook moet indekken en dat er bijgevolg een juridisch steekspel ontstaat van torenhoge schadeclaims...
Oud 4 juni 2012, 12:09   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Mocht ik laaggeschoold zijn dan zou ik toch tenminste de verantwoordelijkheid over 40 ton vracht willen hebben.
Alsof een deftige vrachtwagenbestuurder tegenwoordig nog laaggeschoold kan zijn.
Meertalig. Goed op de hoogte van het papierwerk, en de verschillen hierin tussen landen en klanten. Anticiperend op verkeer en route.

Citaat:
Sommige mensen willen geen verantwoordelijkheid of beginnen zich in te dekken als het fout loopt ipv oplossingen te zoeken.
De zogenaamde paraplu. Een gekend gegeven.
Oud 4 juni 2012, 12:23   #170
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof een deftige vrachtwagenbestuurder tegenwoordig nog laaggeschoold kan zijn.
Meertalig. Goed op de hoogte van het papierwerk, en de verschillen hierin tussen landen en klanten. Anticiperend op verkeer en route.

De zogenaamde paraplu. Een gekend gegeven.
Een deftige vrachtwagenbestuurder me zo'n pree? Ballen gerard..
Intrimmerkes en buitenlanders..

Meertalig? Een groot bakkes ja. Hoewel de scholing van chauffeurs door het vdab en de vlaamse scholen die dit aanbieden is echt wel top.
Oud 4 juni 2012, 12:28   #171
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Een deftige vrachtwagenbestuurder me zo'n pree? Ballen gerard..
Intrimmerkes en buitenlanders..
En dat, mijn beste is eigenlijk het hele eieren eten. Hoeveel Oost-Europese cowboys hebben we hier op de baan?

Citaat:
Meertalig? Een groot bakkes ja. Hoewel de scholing van chauffeurs door het vdab en de vlaamse scholen die dit aanbieden is echt wel top.
En blijven die goed opgeleide mensen vrachtwagenchauffeur? of groeien die snel door naar een bureaujob waarbij de kennis ook goed van pas komt?
Oud 4 juni 2012, 13:04   #172
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat, mijn beste is eigenlijk het hele eieren eten. Hoeveel Oost-Europese cowboys hebben we hier op de baan?

En blijven die goed opgeleide mensen vrachtwagenchauffeur? of groeien die snel door naar een bureaujob waarbij de kennis ook goed van pas komt?
Die blijven vrachtwagenchauffeur maar niet echt veel kiezen nog voor het echte transport. Bwa haventransport, bouwmaterialen, kranen, chapwagens, betonspuiten, daar kom je wel bekwame mannen tegen.

Maar die oost-europeanen doen het gewoon naar de kloten.
Oud 10 juni 2012, 17:10   #173
Groentje-18

Standaard

Up.

Iedereen die iets wil gaan doen in de toeristische sector ... 't is het moment. Heel veel vacatures online.

- Geïnteresseerd in het CGKR? Men zoekt enkele medewerkers.

- Unizo zoekt ook naar mensen met een goede kennis van het economisch lokaal beleid

- ...
Oud 10 juni 2012, 20:22   #174
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Toeristische sector... uitgebuit worden of wat?

Leg toch gewoon wat geld op den toog voor een rondje.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 20:39   #175
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

ik heb altijd stiekem al volkliftchauffeur willen worden.
het brevet heb ik al, een vorklift nog niet
Oud 10 juni 2012, 21:12   #176
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Toeristische sector... uitgebuit worden of wat?

Leg toch gewoon wat geld op den toog voor een rondje.
Ik wil trouwens zo hard naar Spanje.
En er meteen een buitenverblijf kopen voor een prikje.

Had ik dat prikje maar. :-/
Oud 11 november 2012, 20:11   #177
Groentje-18

Standaard

In deze tijden, belangrijker dan ooit.

Kleine klusjes die moeten gedaan worden beschikbaar, of weet van halftijdse of voltijdse functies (bedrijf of organisatie vermelden hoeft natuurlijk niet) die vrij zijn of binnenkort zullen vrij komen?

Meldt het hier!
Oud 11 november 2012, 20:22   #178
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In deze tijden, belangrijker dan ooit.

Kleine klusjes die moeten gedaan worden beschikbaar, of weet van halftijdse of voltijdse functies (bedrijf of organisatie vermelden hoeft natuurlijk niet) die vrij zijn of binnenkort zullen vrij komen?

Meldt het hier!
Wij zoeken een kuisvrouw - liefst in t zwart
Oud 18 november 2012, 12:33   #179
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Wij zoeken een kuisvrouw - liefst in t zwart
Waar is dat? En hoeveel uren per week?
Oud 28 februari 2013, 21:07   #180
Groentje-18

Standaard

Heeft er iemand weet van werk als typiste, corrector, redactrice, ... om teksten in te typen, te reviseren, of te schrijven, ... ?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 februari 2013 om 21:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be