Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 12:28   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Heb het al eerder gezegd: in Oost-Duitsland wouden ze dat ook bekomen op gelijkaardige manieren als Jo voorstaat. Ze zijn er ver mee gekomen

Maar inderdaad, de grote grijze eenheidsworst, dat is hun mantra, in combinatie met een schieten op alles en iedereen die niet in die pas loopt.

Get out of BE Tavek, je zit daar al te lang
Ja start ergens een klein dictatuurke of zo, sfax weet wel waar.
Als individu ben je al minstens met een groep van 2...vanaf 3 heb je een bende.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:37   #162
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja start ergens een klein dictatuurke of zo, sfax weet wel waar.
Als individu ben je al minstens met een groep van 2...vanaf 3 heb je een bende.
Dictatuur?

'k Dacht dat het anderen waren die pleiten voor het ontnemen van vrije keue en die met maatregelen �* la "opsluiten, onteigenen of zelfs opknopen van iedereen die het land uit wil".

Ieder zijn keuze, maar ik wil niet in zo'n maatschappij leven. En, wat beter is, dat is mijn volste recht om die keuze te maken .
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:44   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dictatuur?

'k Dacht dat het anderen waren die pleiten voor het ontnemen van vrije keue en die met maatregelen �* la "opsluiten, onteigenen of zelfs opknopen van iedereen die het land uit wil".

Ieder zijn keuze, maar ik wil niet in zo'n maatschappij leven. En, wat beter is, dat is mijn volste recht om die keuze te maken .
Tuurlijk is dat uw recht.
Maar één en ander spreekt elkaar soms wel tegen hé.
Jij en tavek staan boven het maaiveld wegens veel beter te zijn natuurlijk maar beslissen wel beiden om het maaiveld op de hoogte te laten werken en groeien als jullie in je kopje hebben.
En langs de andere kant wens je er geen deel van uit te maken.

Ik denk dat jullie er zelf nog niet zo goed aan uit zijn.
Ik hou het op jeugdig over-enthousiasme. Dat groeit er nog wel uit tenminste.

Ik heb zo eerder het gevoel dat je ondervind wat elke manager, leidinggevende of dergelijke voelt...dat ze een hoge boom zijn die veel wind pakt en er een beetje eenzaam bij staan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2012 om 12:46.
Oud 11 februari 2012, 12:47   #164
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en tavek staan boven het maaiveld wegens veel beter te zijn natuurlijk maar beslissen wel beiden om het maaiveld op de hoogte te laten werken en groeien als jullie in je kopje hebben.

Jeugdig....we zijn beiden iets onder de 30 schat ik.

Dus wat jij zegt is heel simpel: omdat wij beter presteren, presteert de rest slechter ?

De wereld op zijn kop....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:52   #165
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jeugdig....we zijn beiden iets onder de 30 schat ik.

Dus wat jij zegt is heel simpel: omdat wij beter presteren, presteert de rest slechter ?

De wereld op zijn kop....
Onder de 30 is jeugdig.
Jawel. Feitelijk te jong om leiding te geven zelfs.

Maar bon voor zover ik inschat doen jullie beiden wat leiding gevend elk op zijn manier.
Daar geven jullie elkaar natuurlijk een goed handje.
En uiteraard klagen jullie over de ondergeschikten. Ook daar geven jullie elkaar een goed handje.
Maar ja...mijn ervaring en ik heb er nu al wat jaartjes sleet op zitten...doen ondergeschikten maar dat wat de leiding gevenden hun laten doen. Is het ondermaats ligt dat doorgaans aan de leiding wegens een slechte communicatie.

Ik moet eens mijn handleiding communiceren met ondergeschikten zoeken en dat zou jullie al veel verduidelijken.

Bij gelegenheid zoek ik het eens, samen gesteld door één of andere prof en het klopt nog ook.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2012 om 12:54.
Oud 11 februari 2012, 12:56   #166
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeeft één van ons beiden dan ook maar ergens aangegeven dat anderen hun hoofd niet boven dat maaiveld mogen uitsteken? Lijkt me dat we net het tegenovergestelde nastreven...

Enfin ja, begrijpend lezen en truth in th eeye of the beholder en zo...

Citaat:

Fijn dat ik me nog tot de jeugd mag rekenen
En eerlijk gezegd, zo voel ik me nog steeds ook hoor; zeker in het aanschijn van zoveel kerktorenmentaliteit.

Citaat:
Ik heb zo eerder het gevoel dat je ondervind wat elke manager, leidinggevende of dergelijke voelt...dat ze een hoge boom zijn die veel wind pakt en er een beetje eenzaam bij staan.
Die eenzaamheid zit wel snor hoor, en dat veel wind vangen dat is een eitje.
Maar dat doet niets af aan het typische doorsnee gifgroene jankgedrag van de Belg die er stenen kloten van krijgt wanneer een ander het wat beter heeft dan hijzelf.
Oud 11 februari 2012, 12:58   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat doet niets af aan het typische doorsnee gifgroene jankgedrag van de Belg die er stenen kloten van krijgt wanneer een ander het wat beter heeft dan hijzelf.
De essentie van de hele draad: men wenst geen individuen in de samenleving die beter presteren, die meer bereiken en meer hebben want...dat doet de rest twijfelen aan zichzelf en zet er wat druk ook om ook eens te werken. En dat willen ze niet

Tja....
Oud 11 februari 2012, 13:00   #168
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeeft één van ons beiden dan ook maar ergens aangegeven dat anderen hun hoofd niet boven dat maaiveld mogen uitsteken? Lijkt me dat we net het tegenovergestelde nastreven...

Enfin ja, begrijpend lezen en truth in th eeye of the beholder en zo...
Dan heb je een slechte communicatie tot stand gebracht want zo had iedereen het immers begrepen.
Zie je?

Citaat:
Fijn dat ik me nog tot de jeugd mag rekenen
En eerlijk gezegd, zo voel ik me nog steeds ook hoor; zeker in het aanschijn van zoveel kerktorenmentaliteit.
Geniet met mate

Citaat:
Die eenzaamheid zit wel snor hoor, en dat veel wind vangen dat is een eitje.
Tja ...hoge boom en zo?
Oud 11 februari 2012, 13:03   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De essentie van de hele draad: men wenst geen individuen in de samenleving die beter presteren, die meer bereiken en meer hebben want...dat doet de rest twijfelen aan zichzelf en zet er wat druk ook om ook eens te werken. En dat willen ze niet

Tja....
Dat is niet waar.
Het zijn de individuen zelf die dat zo laten uitschijnen.
Zo van...ik weet iets wat jij niet weet en ik ga u niet vertellen wat.
Oud 11 februari 2012, 13:12   #170
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb je een slechte communicatie tot stand gebracht want zo had iedereen het immers begrepen.
Zie je?
Niet echt

Citaat:
Geniet met mate
Nah, 't is nu dat je het moet doen .

Citaat:
Tja ...hoge boom en zo?
Calimero en zo

Citaat:
Dat is niet waar.
Toch wel

Laatst gewijzigd door Sfax : 11 februari 2012 om 13:12.
Oud 11 februari 2012, 13:14   #171
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja....
Uiteraard. 't Zijn anderen die de schuldige zijn en anderen die ervoor moet zorgen dat zij dat ook kunnen. Iedereen even arm!
Oud 11 februari 2012, 13:15   #172
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt
Naar uw gevoel was uw communicatie duidelijk. Naar al de andere gevoel was dat ook duidelijk.
Toch short er iets aan.

Als je de gevoelens barometer van de mensen op 5 punten zet, van rustig naar kwaad en zo...scoor je meteen een 3 of 4.
Je moet ze op 1 of 2 hebben wil je een deftige boodschap rationeel kunnen overbrengen.
Oud 11 februari 2012, 13:18   #173
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar uw gevoel was uw communicatie duidelijk. Naar al de andere gevoel was dat ook duidelijk.
Toch short er iets aan.

Als je de gevoelens barometer van de mensen op 5 punten zet, van rustig naar kwaad en zo...scoor je meteen een 3 of 4.
Je moet ze op 1 of 2 hebben wil je een deftige boodschap rationeel kunnen overbrengen.
Vreemd toch dan dat er zo te voorspellen valt voor wie de communicatie duidelijk zal zijn, en voor wie niet

Voor rationaliteit moet je niet op dit forum zijn, toch?
Oud 11 februari 2012, 13:19   #174
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
bron http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...tml#reageerTag

1 van de voorbeelden waaraan je kan zien dat de jeugd helemaal niet meer wil werken, ook al zij de beste kansen krijgen. Nee liever lekker lui in de zetel met het lief naast hun.
Weekend werk willen ze niet, kennis opdoen in het buitenland is ook teveel gevraagd, wat moeten we nog met die generatie aanvangen vraag ik me soms wel eens af

In veel Aziatische landen; Indie, Filipijnen enzovoort zouden jongeren staan springen en blij zijn mochten ze zo een aanbod krijgen, die zijn veel gemotiveerder om kennis op te doen, dan onze luxe/luie jongeren.

Wie gaat er binnen een paar jaar als winnaar uit de bus komen in de steeds toenemende globalisering en grote concurrentiestrijd, de Vlaamse jongeren al zeker niet?
Zou het aandeel N-VA of N-VA in Spé daar hoger of lager liggen dan het vlomse gemiddelde ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 14:28   #175
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tzou mij verbazen mochten maffiosi zonder enige vorm van intelligentie het lang uithouden
Mij ook.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er mij om dat uw ethiek u niet belet zulke smeerlappen te bewonderen voor hun intelligentie, zelfs als zij de gemeenste streken uithalen. W�*t zij juist doen is jou gelijk, als het maar op een intelliggente wijze gedaan word , t'is te zeggen één die hen geld opbrengt. Al de rest is u gelijk. En dit immoreel gedrag is nu nét de basis van het kapitalistische denken.
Maffiosi zijn gewoon kapitalisten, die dat systeem tot in het uiterste doordrijven:
Anderen vertrappelen, mishandelen en uitbuiten om er zelf beter van te worden...
Kapitalisten zijn vulgaire gangsters, zonder empathie, en zonder geweten...Uitschot waar alles voor moet wijken, zowel het welzijn van het merendeel der mensheid, want enkel een kleine elite word beter van dit systeem, maar ook de gezondheid van onze planeet zélf, en dus worden voor deze egoïstische geldmaniakken ook de overlevingskansen van onze, en hun eigen, nageslacht opgeofferd...
Zij maken zich schuldig aan een genocide, aan mens-, dier-, plant- en planeetvijandige misdaden...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 14:39   #176
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mij ook.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er mij om dat uw ethiek u niet belet zulke smeerlappen te bewonderen voor hun intelligentie, zelfs als zij de gemeenste streken uithalen. W�*t zij juist doen is jou gelijk, als het maar op een intelliggente wijze gedaan word , t'is te zeggen één die hen geld opbrengt. Al de rest is u gelijk. En dit immoreel gedrag is nu nét de basis van het kapitalistische denken.
Maffiosi zijn gewoon kapitalisten, die dat systeem tot in het uiterste doordrijven:
Anderen vertrappelen, mishandelen en uitbuiten om er zelf beter van te worden...
Kapitalisten zijn vulgaire gangsters, zonder empathie, en zonder geweten...Uitschot waar alles voor moet wijken, zowel het welzijn van het merendeel der mensheid, want enkel een kleine elite word beter van dit systeem, maar ook de gezondheid van onze planeet zélf, en dus worden voor deze egoïstische geldmaniakken ook de overlevingskansen van onze, en hun eigen, nageslacht opgeofferd...
Zij maken zich schuldig aan een genocide, aan mens-, dier-, plant- en planeetvijandige misdaden...
En dat voor een zelfverklaard kapitalistje dat er als de kippen bij was om tegaan zeggen dat hij toch wel zeker meer verdiende dan Tavek
Oud 11 februari 2012, 14:57   #177
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grijze massa maakt geen verschil.

De enkeling die zijn nek uitsteekt wel. De vrijwilliger die er voor zorgt dat bepaalde mensen geholpen worden. De wetenschapper die achter een kankervaccin zoekt, de politieagent die met alle macht zoekt achter een verdwenen kind....

Die mensen werken allemaal harder, hebben meer verantwoordelijkheid en meer competenties nodig als de gewone grijze muis die opstaat, naar zijn werk gaat, 4000 schroeven draait, thuis komt, kakt, naar de voetbal ziet, een pint opendoet, zijn vrouw neukt en gaat slapen....

Want die laatste die verdwijnt in het collectieve geheugen.
Voor eens en voor altijd: iedereen maakt deel uit van de grijze massa. Denken dat je daar geen deel van uitmaakt, of denken dat je verheven bent, is jezelf een rad voor de ogen draaien.

Dit gezegd zijnde, persoonlijk vind ik dat "de grijze massa" niet eens bestaat. Vroeger zou ik ook gereageerd hebben zoals jij - met enige pretentie dus - maar ik weet ondertussen dat de zgn. grijze masse enkel en alleen bestaat uit individuen met elk hun eigen meningen, gebreken en kwaliteiten, en dat deze individuen soms heel verrassend uit de hoek kunnen komen.

De grijze massa bestaat niet, maar het vormt een handig begrip voor degenen die zich om absurde redenen beter voelen dan de rest.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 16:56   #178
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd toch dan dat er zo te voorspellen valt voor wie de communicatie duidelijk zal zijn, en voor wie niet

Voor rationaliteit moet je niet op dit forum zijn, toch?
Voor de gever is het altijd duidelijk.
Daar zit jullie probleem.
Oud 11 februari 2012, 17:26   #179
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voor eens en voor altijd: iedereen maakt deel uit van de grijze massa. Denken dat je daar geen deel van uitmaakt, of denken dat je verheven bent, is jezelf een rad voor de ogen draaien.

Dit gezegd zijnde, persoonlijk vind ik dat "de grijze massa" niet eens bestaat. Vroeger zou ik ook gereageerd hebben zoals jij - met enige pretentie dus - maar ik weet ondertussen dat de zgn. grijze masse enkel en alleen bestaat uit individuen met elk hun eigen meningen, gebreken en kwaliteiten, en dat deze individuen soms heel verrassend uit de hoek kunnen komen.

De grijze massa bestaat niet, maar het vormt een handig begrip voor degenen die zich om absurde redenen beter voelen dan de rest.
Wel, als de grijze massa niet bestaat, waarom probeert iedereen ons maar te overtuigen hier dat we wel degelijk deel uit maken van een collectief, in plaats van dat we allemaal individuen zijn met een eigen mening, doel en leven ?
Oud 11 februari 2012, 17:35   #180
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, als de grijze massa niet bestaat, waarom probeert iedereen ons maar te overtuigen hier dat we wel degelijk deel uit maken van een collectief, in plaats van dat we allemaal individuen zijn met een eigen mening, doel en leven ?
Dat is nu éénmaal de core-business van nationalisten: het creëren van een fictieve kudde brave, goed menende werkende mensen die de juiste taal spreken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be