Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 21:04   #161
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat zelfs Milosevic nog iets van u had kunnen leren wat betreft onzin uitkramen.
Maar jij bent toch de expert in die materie?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 21:14   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Maar jij bent toch de expert in die materie?
Er zijn hier trollen geweest die zouden wenen bij het lezen van uw voorspelbare truut.

Je komt niet eens aan die mensen hun enkels. Ik begrijp niet hoe jezelf tevreden kan zijn van zulke middelmatigheid.
Oud 26 februari 2012, 21:23   #163
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij de details van dat verhaal niet, hoor. Ik herinner mij alleen dat die Milosevic haatdragende en racistische taal sprak over al wie er naast zijn deur woonde, maar niet paste in zijn Uberservische plannen. Je zag de problemen van ver aankomen. Een heel pak Vlamingen hebben juist dezelfde mentaliteit.
U bent gewoon een angstig pubertje met een Servie-complex.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 21:26   #164
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet niet wat er met Milosevic verder gebeurd is. Zit hij nog altijd in Den Haag? Of hebben ze hem ondertussen gelost? Misschien mag hij dan terug naar zijn Uberservië. Of neen, hij wordt wel lid van het Vlaams Blok. Dan moet hij minder ver rijden, en kan hij terug juist dezelfde onzin uitkramen.
De heer Milosevic is sedert 2006 niet meer onder de levenden. U bent echt goed bezig.
Oud 26 februari 2012, 21:48   #165
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn hier trollen geweest die zouden wenen bij het lezen van uw voorspelbare truut.
Daar weet jij natuurlijk alles van. Hoe komt dat nou?
Oud 26 februari 2012, 21:51   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De heer Milosevic is sedert 2006 niet meer onder de levenden. U bent echt goed bezig.
Ja, van al de trollen die we hier hebben zien passeren is hij duidelijk èèn van de minderbegaafden. Een beetje zoals een gefrustreerd pubertje dat ambetant komt doen, zonder enige kennis zelfs van recente geschiedenis, er zit helemaal niks in.

Je zou bijna roepen, Straat/Rue, kom terug, alles is vergeven.
Oud 26 februari 2012, 22:10   #167
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Je zou bijna roepen, Straat/Rue, kom terug, alles is vergeven.
Ja, met Straatrue kon je tenminste nog lachen.
Oud 26 februari 2012, 22:21   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, met Straatrue kon je tenminste nog lachen.

Brussel kwijt!
Oud 26 februari 2012, 22:37   #169
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Belgie kapot is? Ja, dan zijn we van een groot deel structurele corruptie af. Gelijk komaf maken met de politieke vakbonden ook, die alleen voor zichzelf bestaan en om zoveel mogelijk te graaien.
Vakbonden moeten het hebben van hun leden, begrijp ik je goed wanneer ik stel dat je denkt dat de opsplitsing van Belgie tot minder politiek gegraai zal leiden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:38   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zo gaat het gebeuren, in een wip en een gauw zal de Vlaamse republiek in oorlog zijn met Duitsland, Nederland, Wallonie en Frankrijk.

Maar misschien ook niet, de meeste Vlamingen zijn meer dan redelijke mensen.

Je gaat dus met andere zever moeten afkomen.
Oud 26 februari 2012, 22:43   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vakbonden moeten het hebben van hun leden, begrijp ik je goed wanneer ik stel dat je denkt dat de opsplitsing van Belgie tot minder politiek gegraai zal leiden?
Dat denk ik wel, zo zal er bijvoorbeeld geen Elio meer zijn om onderzoekscommissies tegen te houden.

Het "eigen volk laatst" van de traditio's zal niet meer doorgedrukt kunnen worden met Waalse hulp.
Oud 26 februari 2012, 22:45   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik wel, zo zal er bijvoorbeeld geen Elio meer zijn om onderzoekscommissies tegen te houden.

Het "eigen volk laatst" van de traditio's zal niet meer doorgedrukt kunnen worden met Waalse hulp.
Daar zit wel wat in...
Oud 26 februari 2012, 23:07   #173
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei. Dat ontaardt dan direct in een nieuw soort van Servië. Hebben we dat nu echt nodig?
Hoe meer ik dit lees, hoe ironischer het wordt. Servie was nl. de enige republiek binnen Joegoslavie die juist GEEN splitisng wenste. Een beetje te vergelijken met de Belgicisten dus.

Oei. Hier beging u een kemel van jewelste.

Oei.
Oud 27 februari 2012, 06:15   #174
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe meer ik dit lees, hoe ironischer het wordt. Servie was nl. de enige republiek binnen Joegoslavie die juist GEEN splitisng wenste. Een beetje te vergelijken met de Belgicisten dus. Oei. Hier beging u een kemel van jewelste. Oei.
Ja maar, ik heb nooit gezegd dat alle Vlamingen racistisch en haatdragend zijn. Ik heb juist het tegenovergestelde gezegd. Ik heb gezegd dat iemand die er iets van kent, er zeker ook kan vinden die niet racistisch of haatdragend zijn. Diegenen die dat ontkennen, weten gewoonweg niet waar ze het over hebben.
Oud 27 februari 2012, 22:58   #175
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=VQ3MCK8H

De journalisten van De Standaard zullen het leuk vinden dan je ze uitlacht omdat ze het hetzelfde rapporteren. Is dat Fallen Angel manier van respect betuigen?

Volgens mij vergeet je een derde soort in je lijstje :
3 : extreem negationistische idioten, ook wel pocos genoemd.

Terwijl jij zit de gieren gaat de stille genocide op minderheidsgroepen in islamparadijzen verder. Grappig hé.
Ik heb al duizenden keren uitgelegd waarom een wereldwijde moslimstaat even onmogelijk is als een wereldwijde christenstaat of jodenstaat.

Als mensen blijven geloven in zulke onzin kan ik niet meer dan lachen met zulke onwetendheid.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 23:15   #176
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik heb al duizenden keren uitgelegd waarom een wereldwijde moslimstaat even onmogelijk is als een wereldwijde christenstaat of jodenstaat.

Als mensen blijven geloven in zulke onzin kan ik niet meer dan lachen met zulke onwetendheid.
De stille genocide op minderheidsgroepen in islamparadijzen gaat intussen dagelijks verder zijn gang.
Sssssssssssssssssssssshhhhhhhhhtttttttttttttt, oogjes dicht en vooral snaveltjes toe !!
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 14:05   #177
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt niet. De staat heeft simpelweg de bevoegdheden van de kerk overgenomen. De staat is dus de kerk geworden.

Klopt niet. De centrale vraag in de godsdienst, is en blijft: wie erken jij als legitieme wetgever? Mijn standpunt is dat de enige en exclusieve legitieme wetgever iemand is die misschien zelfs niet bestaat. Dat komt mij perfect goed uit.

Jouw standpunt is waarschijnlijk dat jij moet gehoorzamen aan alle parlementaire uitvindsels die jouw corrupte politici in het verleden hebben uitgevonden en ook alle andere imbeciliteiten die ze in de toekomst nog zullen uitvinden. Dat vind ik pas echt een debiele godsdienst. De islam is daar toch verschillende grootteordes superieur tegenover? Geef mij maar een onzichtbare, en misschien zelfs onbestaande wetgever!

Juist niet. In al hun ongeschooldheid, zijn die mensen toch nog verstandig genoeg om te weigeren van "parlementen vol met politiekers als vennoten te associëren aan de enige legitieme wetgever, de (misschien onbestaande) schepper". Jij bent toch diegene die in sprookjes gelooft, namelijk dat je alles moet doen dat die corrupte politiekers aan jou opleggen? Jij bent dan toch een grotere imbeciel dan zij?

Daar hebben ze alweer gelijk in. Je kan ze nooit één voor één voor eigenlijk dezelfde reden aanpakken, want dan komen ze met tien of met honderd of zelfs met honderdduizend terug. Voil�*. Zo hoort het. Dat heet: "solidariteit".
Ik ben het met je eens dat geschiedkundig gezien de staat bevoegdheden van de Kerk heeft overgenomen. Op politiek en sociaal gebied. Maar de staat is de Kerk niet geworden. Integendeel! Iedere burger kan een politieke partij oprichten met een eigen partijprogramma.

Ik erken de staat als legitieme wetgever. Als ik wil kan ik duchtig tegen die zijn schenen schampen. Ik kan rechtszaken aanspannen en ze winnen. Ik kan er zelf deel van uitmaken. Ik kan die legitieme wetgever duchtig relativeren.

Voor jou is de enige exclusieve en legitieme wetgever een god 'die misschien niet bestaat'. En het komt je perfect uit. Ik kan me indenken dat het heel plezant is om situaties zelf in te kleuren en situaties naar je hand te zetten. Het is een oeroude overlevingstechniek. Een overlevingstechniek en daar eindigt het ook.

Sommige politieke ideologieën kan je indd rijmen met bepaalde karaktertrekken van monotheïstische godsdiensten, zoals het communisme van weleer (standbeelden overal van Lenin, van Stalin,...). In Islamitische landen heb je dan de politeke 'leider' die naast Allah een god op zichzelf wordt. Zo dicht mogelijk bij 'het'. Portretten overal in het straatbeeld. En het volk heeft niet veel keuze tenzij ze willen 'verdwijnen' of opgesloten en gemarteld willen worden, of in het beste geval geïntimideerd. Daar gaat politieke ideologie en godsdienst hand in hand, net zoals voor de Communistische revolutie (°1917) het tsarisme (lees feodalisme) hand in hand ging met de Orthodoxe Kerk.
De 'leiders' van Islamitische landen zijn eigenlijk tsaren. Niet meer of niet minder.

Je moest eens weten hoe verdeeld de Islamgelovigen wereldwijd zijn. De Islam bedreven in Indonesië staat haaks op deze bedreven in Iran. Enz. Ik zou het woord 'superieur' maar vlug laten vallen daar in de Islam gaten zitten zo groot als in een Hollandse kaas. Tenzij 'superieur' natuurlijk staat voor uitmunten in het uitmunten om mensen te misleiden en deze mensen bewust in hun geestelijke en materiële armoede te laten 'gedijen'.
Het kapitalisme als economisch systeem heeft ook die trekjes, hoor. Is een burger nog een burger of is hij eerder consument dan burger?

Als het jou perfect uitkomt om een entiteit aante kleven die boven alles staat (boven wetgeving), die misschien niet bestaat en onzichtbaar is, maar volgens jou superieur is en dat dit je perfect uitkomt, krijg ik de indruk dat je de anarchistische toer opgaat. Je lijkt in je schrijven zelfs de regeltjes van de menselijke predator niet te volgen.

Corrupte politici. Hier valt het best mee. En ik moet aan niemand gehoorzamen. Als er iets is aan wie ik wil gehoorzamen, dan zijn het de seizoenen en de zon en de aarde. Dat is mijn enige betrouwbare 'wetgever'. Dat organisme bestaat al reeds voor de mens in wording was, nog voor het animisme, nog voor het polytheïsme,nog voor het monotheïsme.
Ik vertrouw niets dat afkomstig is uit het 'defectieve' menselijk brein. Niets, dus ook geen godsdienstleer. Ik snap de sociale en politieke functie ervan wel.

Dat die functies constant met elkaar clashen ligt voor de hand. Jouw waarschijnlijk onbestaande en onzichtbare wetgever die jou zo perfect ligt heeft vele menselijke (mannelijke) 'handtekeningen' die voor de dagelijkse dosis lijden en menselijk bloedvergiet zorgen. Doe maar, als het jouw vrijgeleide dient te zijn. Miljoenen zoals jij volgen die weg. Menselijke maatschappijen hebben nu eenmaal een hoog gehalte 'kannonnenvlees' nodig. Daar er geen natuurlijke predator is en daar de mens eigenlijk geen prooidier is maar zich wel als een prooidier voortplant (Islam, ultra orthodoxe Joden, katholieken weleer en ultra katholieken nu), ligt het voor de hand dat die offspring kanonnenvoer is.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 14:17   #178
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat weet ik. Dat wou ik precies aantonen, dat mensen als jij niet willen begrijpen.
Is het 'sofisme' blijven kleven?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be