![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat pisa onderzoek gaat trouwens over onderzoek bij 15-jarigen. Onderwijsresultaten beoordeel je op het einde van de rit. We mogen trouwens nog steeds hoog eindigen. Dat hebben we dan vooral te danken aan het feit dat in Vlaanderen de gemiddelden opgetrokken worden door de hoge kwaliteit van het Katholieke onderwijs. Die pluimen mag de overheid dus niet op haar hoed steken. Sinds de Vlaamse overheid bevoegd werd voor onderwijs is de kwaliteits vermindering ingezet. Dat zijn de feiten. Praat maar eens met mensen uit het onderwijs. Laat hen de kwaliteit van de diploma's van vandaag vergelijken met die van tien jaar geleden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() jacky verdedigt zijn vaderland via tinternet
hopelijk krijgt hij er een rooie duit voor, anders is het NOG zielieger Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 maart 2012 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom je "een meerderheid" zou nodig hebben om te denken zoals je wil, is me compleet onduidelijk.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld over de invoering van de democratie in België.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ik daar een paar 100 € op inzetten?
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() meen jij dat nu echt? jij beseft echt niet dat zowel het katholiek onderwijs als het vrij onderwijs volgens de zelfde regels werkt, door dezelfde overheid betaald wordt, met dezelfde eindtermen werkt??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De federale begroting zullen we samen moeten organiseren, wel van de invalshoek dat de federaties bijdragen aan het federale niveau.
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen in Vlaanderen.
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het eigenlijk niet over denken hoe ik wil. Ik heb het over iets realiseren.
![]() |
#173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar het verleden. En je zal mijn stelling begrijpen. Je denkt toch niet dat de goede naam van bv KULeuven er gekomen is dank zij de Vlaamse overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat u hier een punt heeft.
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook de mentaliteit van het lerarenkorps binnen de school doet veel. Het moet gezegd worden dat vroeger binnen het openbaar onderwijs veel meer leerkrachten aan het werk waren met ambtenaren attitudes dan in het vrijonderwijs. Traditioneel hadden openbare scholen (vroeger toch) minder controle dan het vrijonderwijs op hun afgeleverde werk. maar dat verschil tussen het vrij en het openbaaronderwijs is tegenwoordig sterk afgenomen. Lees: naar beneden afgesteld. Laatst gewijzigd door giserke : 5 maart 2012 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |