![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je beseft blijkbaar niet wat een heksentoeren je moet uithalen om je beroepsleven te combineren met gezin met kinderen. Laat staan dat je nog eens in ploeg werkt. Onze economisch systeem is daar nog niet op voorzien. Citaat:
Geef aan een manager een kleiner gebied om te managen, zodat die ook 4/5 kan werken en een dag per week kan instaan voor het gezin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste 2 jaren dat ik werkte had ik ook glijdende uren. Wij mochten beginnen tussen 7 en half 10 en uitscheiden vanaf 15u30. Waarom zou dat in een stikatelier niet kunnen?
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was toen nog getrouwd en dat was een geluk (dat ik dat nog ooit zou zeggen ![]() Een alleenstaande moeder kan zoiets niet, dat is zonder meer onmogelijk, men mag het die kinderen niet aandoen om zo onmenselijk vroeg op te staan - trouwens als men nog voor zijn kinderen moet zorgen, moet men nog vroeger opstaan. En waar kunnen de kinderen tot 11 uur 's avonds in een opvang blijven? De managers die ik in mijn leven gekend heb, vonden zichzelf allemaal vreselijk belangrijk en onmisbaar. Terwijl zij urenlang in vergaderingen zaten en lunches en zakenreizen deden, deden hun bedienden het echte werk!
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als men dan de overste van dat atelier nog eens glijdende uren geeft.. dan zou dat bedrijfje wel eens figuurlijk kunnen stikken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het aantal gestikte stukken wordt geteld. Wat denk je dat de functie is van de overste? Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Sommligen denken waarschijnlijk dat een bedrijf(je) runnen ongeveer hetzelfde is als programmeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Inderdaad... per slot van rekening is alles simpel.
Het zou nog veel simpelder worden moest men geluisterd hebben naar de kleine linkse partijen die een 30/32 uren werkweek eisten...m et behoud van loon. ![]() Laatst gewijzigd door fantoom : 11 maart 2012 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet omdat ik zelf ooit in ploeg werkte, maar ik ken genoeg mensen die in ploeg werken. Dan moet je als getrouwde moeder nog het geluk hebben dat de werkuren van je man nog leefbaar zijn. Zelfs mensen met een "9 to 5" job (niemand die dan aan 8 uur geraakt met een middagpauze), die nog wat afstand moet afleggen om op het werk te geraken, moeten de kinderen meer dan 10 uur achterlaten in de opvang of op school. Dat is toch niet kindvriendelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ik werk zijn er onnoemelijk veel managers (tientallen) die runnen geen van allen een bedrijf(je). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou de werkloosheid wel oplossen. En het gezinsleven stukken gemakkelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het niet echt aangeslagen, want ik heb er niks meer over gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch. Je zou van die vrouwen enige dankbaarheid verwachten. Het wordt tijd dat er een jaarlijkse week van de man wordt georganiseerd. Onderwijs, klasse.be, stelt mannen ondertussen in de picture. Zoals vrouwen nu neerkijken op mannen. Zo kan het niet meer. Het wordt tijd dat ieder zijn/haar plaats kent. |
|
![]() |
![]() |