![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt me een zeer aannemelijke piste!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Burger
|
![]() Bericht uit 'De Standaard' waarin men zegt dat medische oorzaken (onwel worden e.d.) niet aan de orde waren als oorzaak van het busongeluk:
Toptours: 'Chauffeur werd niet onwel' . Dossiers •Busramp Zwitserland Op een persconferentie gaf het busbedrijf Toptours, dat de verongelukte bus uitbaatte, duiding bij een aantal geruchten. Zo is volgens hun eerste informatie de chauffeur niet onwel geworden vlak voor het ongeval. Ook is er geen sprake van alcoholgebruik. Wel zijn er nog veel vragen onbeantwoord. De sector heeft nog veel vragen, begon Yves Mannaerts, directeur van de Federatie van de Belgische Autobus- en Autocarondernemers en Reisorganisatoren. 'Als die opgelost raken, kunnen we de nodige lessen trekken uit het ongeval.' In elk geval was de bus technisch in perfecte staat, aldus Mannaerts. Er is op dit moment geen technische aanleiding gevonden voor het ongeval. Geruchten Ook wilde hij een aantal geruchten ontkrachten. 'Er is geen sprake van alcoholgebruik', zei Mannaerts formeel. Daarover is ook contact geweest met de Zwitserse politie. Ook een medische reden voor het ongeval lijkt er vandaag niet te zijn. De chauffeurs verkeerden beide in goede gezondheid, zei zaakvoerder Tom Coremans van Toptours aan. 'Het waren echte wandelaars', kreeg hij te horen na de autopsie. De chauffeur zou volgens de eerste vaststellingen tijdens de autopsie niet onwel geworden zijn op het moment van het ongeval. Verder medisch onderzoek moet hierover uitsluitsel bieden. Dvd Over de vraag of de chauffeur net een dvd oplegde op het moment van het ongeluk, is nog geen duidelijkheid. Onderzoek moet uitwijzen wat er precies gebeurde op het moment dat de bus aan het slingeren ging. Wel bevestigde Coremans dat de autobus uitgerust was met een dvd-systeem maar voegde daaraan toe dat het normaal gezien niet de chauffeur is, die de films oplegt. Dat zou een taak van zijn collega zijn, aldus Coremans. Aanraden5 Bewaar Corrigeer Share |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Burger
|
![]() Intussen publiceert de engelse krant 'Daily Mail' als eerste foto's van de omgekomen kinderen:
http://dailymail.co.uk/news/article-...ts-killed.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus toch een menselijke fout als het idd zo is? Maakt het dubbel zo erg. Zo vaak is in "Wegmisbruikers" en Blik-op-de-weg hierop gehamerd en beboet.
![]() |
![]() |
#165 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik daar zin in heb.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 maart 2012 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Als u dit forum een beetje volgt weet u toch ook dat Fieseler een aanhanger is van het volksnationalisme zoals dat door het Vlaams Belang wordt uitgedragen (hij/zij windt daar ook geen doekjes om, en terecht)....?
Bon, waarom moet hij/zij dan uitdrukelijk spreken over het verlies van een stukje toekomst van ONS VOLK?? Je kan ook spreken van ons land of onze jeugd? Ik vind dat uit die hoek meteen 'verdacht' klinken, da's alles....voor de rest is dit gewoonweg een gruwelijke gebeurtenis zoals er elke dag wel dingen plaatsvinden op deze aardkloot....enkel was het ditmaal héél dichtbij, spijtig genoeg ![]() Laatst gewijzigd door Illuminatus : 15 maart 2012 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.nu.nl/buitenland/2764262/...n-twijfel.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom werd Boardwalk Empire voor dit gebeuren opzij geschoven?
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland volgt wat ingetogener dan België met een gebaar:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die buschauffeurs zaten daar niet op school.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Gewoon , het zijn riooljounalisten en gezien de vele open vragen omtrent de rol van de chauffeur is het perfect te begrijpen dat men zijn identiteit niet vrij geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het land en de media in het algemeen moeten oppassen dat ze er geen parodie van maken, als ik even zo kritisch mag zijn...
Toen ik de standaard vanavond, na het werk, terwijl blijkbaar alweer de hele wereld op de hoogte was - ben ik de enige die werkt? ![]() Sorry hoor... Maar laten we ernstig blijven. Dit is geen strijd tussen bedrijven, politici, gemeentes, ... om in de pers te komen!! ![]() Akkoord, niemand is er goed van, en het raakt iedereen, zelfs mensen die op geen enkele manier betrokken zijn, tot zeer diep in het hart. Het is bijzonder bitter en schokkend. Maar wat hebben de ouders, en zeker de (verongelukte) kinderen er aan, dat er zooo ontzettend veel rond gebeurt en het precies zeer breed wordt uitgesmeerd en zelfs gerecupereerd? Ik weet het niet hoor... Ik heb er zo mijn vragen over. Daarbij lijkt het wel of de media dicteert wat ouders, familieleden, vrienden, kennissen, ... moeten voelen. Niet dat ik denk dat ze het morgen zouden vergeten zijn, indien de samenleving er meer discretie voor aan de dag brengt... Maar laat die mensen het een plaats geven, een plaats die het verdient. Ze gaan dat trouwens verdorie ooit moeten, en dat gaat een verschrikkelijk zware taak zijn. Een taak waar ze maar beter zo snel mogelijk mee zouden kunnen mee moeten en mogen beginnen. De media gaat er niet bij helpen, door het gewicht van de gebeurtenissen nog dramatischer te maken. Dat kan een effect zijn dat het sorteert. Het kan ook zijn dat de ouders hier goed op reageren en dit net een steun vinden. Maar moest ik het meemaken... ik zou enkel het gevoel hebben dat iedereen beseft dat me iets verschrikkelijks verschrikkelijks verschrikkelijks is overkomen en echt niemand in mijn schoenen zou willen staan en de onmacht, reddeloosheid, het onveranderlijke, ... enkel maar sterker en dreigender ervaren volgens mij. ![]() De media blaast het oeverloos op. Niet dat het nog veel opgeblazen moet worden, want het is op zich al dramatisch genoeg. Dat beseft iedereen wel... ![]() Mede-lijden, op welke manier dan ook, komt zeker niet altijd en niet ieder rouw- of verwerkingsproces ten goede. To the point, wat ik vreselijk vind, is dat de kans relatief groot is dat de kinderen geweten hebben wat er ging gebeuren. Of tenminste toch een deel van het ongeval beseft hebben, nl op het moment dat de bus de rechtermuur voor het eerst raakte. Mogelijk zijn er op dat moment al kinderen overleden, want als je de schade aan de rechterkant op ongeveer die plek ziet ... Spreekt die ook boekdelen. Het lijkt wel alsof de vloer het toen al heeft begeven en door de klap omhoog werd geduwd, ruiten moeten toen ook al gesneuveld zijn, ... en waarschijnlijk mensen toch al minstens zwaar gewond. ![]() Paniek moet toen ontstaan zijn, mogelijk zijn kinderen en allicht zeker begeleiders opgestaan en rechtgevlogen, naar de gewonden toe, om de schade op te nemen ... Niet meer in je stoel zitten op het moment van de knal, maakt dat je bij zo'n impact geen schijn van kans meer hebt om het te overleven. Ik denk dat het zeer goed kan dat niemand van de volwassenen nog neerzat op dat moment om hulp te bieden/te kijken wat er aan de hand was, wat kan verklaren waarom ze allemaal om het leven zijn gekomen. ![]() Mogelijk geldt dit zeker ook voor enkele kinderen... Als het had uitgemaakt natuurlijk, want zoals gezegd werd en uit de beelden bleek, zijn de zetels gewoonweg losgekomen en naar voren gevlogen... ... Hoe dan ook, of door de schade aan de bus, of door de paniek die toen al ontstond werd, is de bus uiteindelijk tegen die dwarse muur van de inham tegen een rotvaart gesmakt ... De chauffeur probeerde blijkbaar de bus te redden (na het raken rechts, ging hij naar links, naar het andere rijvak ... Had hij daar blijven rijden indien mogelijk (maar dat was mogelijk want het was eenrichtingsverkeer, met twee rijstroken per richting ![]() De chauffeur heeft de uitwijking naar links die volgde op de één of andere manier veel te snel en ondoordacht (waarschijnlijk omdat hij de linkerwand op zich af zag komen en in shock?? - waarbij de hysterie, paniek en geschreeuw van 50 mensen waaronder heel veel kinderen en allicht al de eerste slachtoffers (door de botsing rechts) zeker niet geholpen zal hebben!!!!) gemaakt, waardoor hij per ongeluk veel te ver doordraaide, op een plek waar jammer en ironisch genoeg nèt die inham zat ... die hij dus volop frontaal ramde... ![]() Ik verkeerde tot gisteren nog in de relatief sussende gedachte dat het ongeval 's nachts was gebeurd en het allemaal in één klap was gegaan (één frontale botsing). Maar het blijkt dus 's avonds te zijn gebeurt (21u) en in fases, wat volgens mij betekent dat ... ze het ... op zich af hebben moeten zien komen. ![]() Dan is de vraag hoe de eerste afwijking naar rechts mogelijk was ... Een kleine beweging naar rechts van de chauffeur, waardoor je soms idd de neiging hebt om je stuur wat mee te draaien, om wat voor reden dan ook (dvd insteken, afgeleid zijn door iets of iemand, ...) kan in een tunnel al genoeg zijn....
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dìt zijn de kinderen van de Lommelse school en leerkracht, rouwregister in Lommel! Citaat:
Waarschijnlijk wordt er in hun gemeente iets gelijkaardig georganiseerd in hun gemeentehuis.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat CH nu overtuigd is zijn tunnels aan te passen, zware-hoge vangrails ervoor plaatsen zouden ook een oplossing zijn. Citaat:
![]() http://www.goettinger-tageblatt.de/N...r-Wochen-dicht
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2012 om 22:26. |
||
![]() |
![]() |