Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2004, 19:39   #161
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker

Als wij je neus mogen veranderen.
Die is perfect.
De Vlaamse Leeuw ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 19:40   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vind dat fragment heel leuk. Uit de context rukken van zaken is, geef ik toe, eerder een specialiteit van de linkse intelligentsia. Mijn excuses voor het betreden van dat terrein.
En wat bedoel je hiermee? Dat ik links zou zijn?
Ah... dan ben jij zo een 'terug naar leopold II en de baronnen' belgicist.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juni 2004, 19:44   #163
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben toekomstgericht, in tegenstelling tot de Flaminganten die de klok naar 1302 willen terugdraaien.
Oud 23 juni 2004, 19:50   #164
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben toekomstgericht, in tegenstelling tot de Flaminganten die de klok naar 1302 willen terugdraaien.
Nog zo een en mijn behang dondert van de muur. De toekomst is een Europa van regio's en geen strakke natiestaten van honderden jaren terug.

U mag me trouwens steeds het bewijs sturen van je universele stelling dat Flaminganten terug willen naar de middeleeuwen. Ik moet dat over het hoofd hebben gezien, hoewel ik zou verwachten dat zulks groot nieuws zou zijn geweest. En kom niet af met de tekst van de Vlaamse Leeuw, he. Je krijgt dan gegarandeerd meteen het Franse volkslied in je maag gespietst.

Citaat:
Ik ben toekomstgericht, in tegenstelling tot de Flaminganten die de klok naar 1302 willen terugdraaien
De arrogantie, de zelfverheerlijking, de waanbeelden...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juni 2004, 20:10   #165
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nog zo een en mijn behang dondert van de muur.

Citaat:
De toekomst is een Europa van regio's en geen strakke natiestaten van honderden jaren terug.
Toch zal het zo zijn, wat gaat u daar als Flamingant aan veranderen? Ze zullen in Europa eens goed lachen met u bekrompen visie. En als u dat ontkent, bent u naïef.

Citaat:
U mag me trouwens steeds het bewijs sturen van je universele stelling dat Flaminganten terug willen naar de middeleeuwen. Ik moet dat over het hoofd hebben gezien, hoewel ik zou verwachten dat zulks groot nieuws zou zijn geweest. En kom niet af met de tekst van de Vlaamse Leeuw, he. Je krijgt dan gegarandeerd meteen het Franse volkslied in je maag gespietst.
Het bewijs? Ik moet daar zelfs geen moeite voor doen. Adresseer u aan forumgebruiker Jan Van Den Berghe.
Oud 23 juni 2004, 20:14   #166
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, maak u eens bekend! Ik praat niet graag tegen mensen die te laf zijn om hun eigen identiteit kenbaar te maken. Ook een typische eigenschap onder de Flaminganten.
Oud 23 juni 2004, 20:29   #167
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nog zo een en mijn behang dondert van de muur.
Starre dogmatische denkpatronen. Repititief karakter van de uitingen wijst op kringredeneringen. Arme Van Patienten...

Citaat:
Citaat:
De toekomst is een Europa van regio's en geen strakke natiestaten van honderden jaren terug.
Toch zal het zo zijn, wat gaat u daar als Flamingant aan veranderen? Ze zullen in Europa eens goed lachen met u bekrompen visie.
Dat wat u aanhangt de redenering van de machtsgeilen is, zal ik niet betwisten. Mijn visie is echter wel progressief in tegenstelling tot uw conservatieve halstarrig vastklampen aan de oude vetpot. De naïeveling die ik ben en waar ze (wie zijn ze ?) in Europa (waar mag dat toch liggen) eens goed mee gaan lachen, heeft vrij veel geestesgenoten in dat verrewegge Europa van je. Maar ik geef toe dat jouw houding makkelijk is... het ware voor Zuid-Afrika ook makkelijker geweest om de macht bij enkelen en die kaffer op sy plec te houden.

Citaat:
En als u dat ontkent, bent u naïef.
Wat moet ik nu doen ? U gelijk geven omdat u de waarheid van het universum verdraait naar uw zinneke ? Jongens toch... ga buiten spelen.

Citaat:
Het bewijs? Ik moet daar zelfs geen moeite voor doen. Adresseer u aan forumgebruiker Jan Van Den Berghe.[/quote]

Ik ken die niet en gelieve nu op mijn vraag te antwoorden. Geef het bewijs dat DE (niet ene) flaminganten terugwillen naar de middeleeuwen.[/quote]

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juni 2004, 20:48   #168
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Starre dogmatische denkpatronen. Repititief karakter van de uitingen wijst op kringredeneringen. Arme Van Patienten...

Citaat:
Dat wat u aanhangt de redenering van de machtsgeilen is, zal ik niet betwisten. Mijn visie is echter wel progressief in tegenstelling tot uw conservatieve halstarrig vastklampen aan de oude vetpot. De naïeveling die ik ben en waar ze (wie zijn ze ?) in Europa (waar mag dat toch liggen) eens goed mee gaan lachen, heeft vrij veel geestesgenoten in dat verrewegge Europa van je. Maar ik geef toe dat jouw houding makkelijk is... het ware voor Zuid-Afrika ook makkelijker geweest om de macht bij enkelen en die kaffer op sy plec te houden.
Machtsgeilen!!!!!!!!!

Dat ik dat moet vernemen van iemand die het N-VA partijlogo als avatar kiest!!!!!!!

Citaat:

Wat moet ik nu doen ? U gelijk geven omdat u de waarheid van het universum verdraait naar uw zinneke ? Jongens toch... ga buiten spelen.
U mag zo'n toon opzetten voor mijn part, ik ben dan ook de laatste die de blauwe knop zal gebruiken, maar gelieve u dan wel bekend te maken.

Citaat:
Ik ken die niet en gelieve nu op mijn vraag te antwoorden. Geef het bewijs dat DE (niet ene) flaminganten terugwillen naar de middeleeuwen.
Hier heeft u een artikel van de KU Leuven:

http://www.kuleuven.ac.be/upers/o1302.htm

Er loopt wel degelijk een rode historische draad tussen 1302 en 2002, ook als is die niet altijd even strak en rechtlijnig Vlaams te spannen, ook al is het wachten op Consciences Leeuw van Vlaanderen (1838) en zijn romantisch nostalgisch gezoek naar de oorsprong der eigen Vlaamse identiteit in het Vlaamse middeleeuwse verleden.

Het moet gezegd dat de Flaminganten alle symboliek recupereren uit die periode. De herdenking van de guldensporenslag is daar het levende bewijs van.
Oud 23 juni 2004, 20:50   #169
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik neem aan dat u hiervoor ook een bewijs kan leveren???
Oud 23 juni 2004, 21:50   #170
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Machtsgeilen!!!!!!!!!

Dat ik dat moet vernemen van iemand die het N-VA partijlogo als avatar kiest!!!!!!!
Je kan hen niet verdenken van het spel van macht en geld te spelen. Dan zouden ze voor de VLD of SP.a gewerkt hebben. De schrik voor dat Vlaams Kartel heeft trouwens nooit geziene hoogten bereikt... ik heb de belgicisten nooit zo horen afgeven op de VU, en in de aanloop naar de verkiezingen leek het zelfs of ze het Vlaams Blok niet meer kenden maar dat de N-VA de baarlijke duivel was. BUB-afgezanten op allerlei fora hadden het toen over niet anders dan de N-VA, maar dat zal aan de het bericht hebben gelegen die de BUB naar zijn leden verzond.

http://s4.invisionfree.com/Belgische...?showtopic=288
Citaat:
Citaat:

U mag zo'n toon opzetten voor mijn part, ik ben dan ook de laatste die de blauwe knop zal gebruiken, maar gelieve u dan wel bekend te maken.
Gebruik die knop gerust. Maar check je toon dan in het bericht waar dit een antwoord op was want dan gooi ik dat ter tafel.

Citaat:
Citaat:
Ik ken die niet en gelieve nu op mijn vraag te antwoorden. Geef het bewijs dat DE (niet ene) flaminganten terugwillen naar de middeleeuwen.
Hier heeft u een artikel van de KU Leuven:

http://www.kuleuven.ac.be/upers/o1302.htm
Dat is een beknopte inhoud van een boek dat op zoek gaat naar de eerste wortels van de Vlaamse identiteit. U maakt daarvan dat elke flamingant terug wil naar 1302. U bent voorwaar een mens met zin voor nuance.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 juni 2004, 09:01   #171
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan hen niet verdenken van het spel van macht en geld te spelen.
Nee? Zonder de CD&V hadden ze nergens gestaan. De definitie voor een N-VA'er anno 2004: "Machtsgeile pseudo-Flamingant" En het is logisch dat wij daar tegenin gaan. De N-VA is op een valse, ondemocratische en achterbakse manier aan de macht gekomen.

Citaat:
Dan zouden ze voor de VLD of SP.a gewerkt hebben. De schrik voor dat Vlaams Kartel heeft trouwens nooit geziene hoogten bereikt... ik heb de belgicisten nooit zo horen afgeven op de VU, en in de aanloop naar de verkiezingen leek het zelfs of ze het Vlaams Blok niet meer kenden maar dat de N-VA de baarlijke duivel was. BUB-afgezanten op allerlei fora hadden het toen over niet anders dan de N-VA, maar dat zal aan de het bericht hebben gelegen die de BUB naar zijn leden verzond.

http://s4.invisionfree.com/Belgische...?showtopic=288
Hoe zielig kun je zijn, als je oude vetes bovenhaald, waar het van bewezen is dat een N-VA'er er de oorzaak van was!!!! Deze oproep werd nooit door iemand van de B.U.B. verspreid, maar door een N-VA'er. Niet moeilijk dat Dewever een paar dagen na de publicatie van zijn tekst op de N-VA site het woord "schriftvervalsend" liet schrappen.

De N-VA'er die hier achter zat heeft meermaals zijn excuses aangeboden, uit schrik dat we klacht zouden neerleggen. De gedupeerde, Bruno Yammine, is uiteindelijk zo goed geweest, en heeft dit laten varen.

Voor meer info mag u zich steeds tot Bart Dewever wenden.

Citaat:
Gebruik die knop gerust. Maar check je toon dan in het bericht waar dit een antwoord op was want dan gooi ik dat ter tafel.
Laf. Waarom maak je u niet bekend? Mag ik niet weten met wie ik te doen heb misschien?

Citaat:
Dat is een beknopte inhoud van een boek dat op zoek gaat naar de eerste wortels van de Vlaamse identiteit. U maakt daarvan dat elke flamingant terug wil naar 1302. U bent voorwaar een mens met zin voor nuance.
De enigste reden van bestaan van een "Vlaamse identiteit" moet dan ook in die periode gezocht worden.
Oud 24 juni 2004, 09:11   #172
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik hoef geen "Vlaamse Leeuw" op de radio te horen. Niet op 11 juli en nooit. Ik vind het een verschrikkelijk lied en ik ben geen Vlaming.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 09:31   #173
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Ik ben Belg, geen Vlaming...

Uiteraard alle respect voor mensen die zich Vlaming voelen, maar kan je niet gewoon een gelukkige Vlaming zijn in België? Net zoals wij Belgen zijn in Europa, en zoals wij Europeanen zijn in de wereld?
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 09:36   #174
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik hoef geen "Vlaamse Leeuw" op de radio te horen. Niet op 11 juli en nooit. Ik vind het een verschrikkelijk lied en ik ben geen Vlaming.
´t Is tijd om te verhuizen dus, als je zo´n afkering hebt van Vlaanderen. En neem maar de rest van je BUBkornuiten ook mee.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 09:38   #175
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
´t Is tijd om te verhuizen dus, als je zo´n afkering hebt van Vlaanderen. En neem maar de rest van je BUBkornuiten ook mee.
U kan natuurlijk ook altijd verhuizen.

Hand in hand uit ons Belgenland!
Oud 24 juni 2004, 09:40   #176
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

@ Willem de Spreker

Het is nog steeds België, en er is nog steeds geen onafhankelijk Vlaanderen... Dus ik vrees dat u totnogtoe degene zal zijn die moet verhuizen...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 10:04   #177
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens, maak u eens bekend! Ik praat niet graag tegen mensen die te laf zijn om hun eigen identiteit kenbaar te maken. Ook een typische eigenschap onder de Flaminganten.

Wel grappig om te horen van een BUB'er..... waarvan bepaalde leden met elfendertig dubbelnicks op dit forum aanwezig waren, en terecht van dit forum gesmeten zijn met de uitrukkelijke mededeling hier "totaal niet meer welkom" te zijn.

De oneerlijke Bubbels hoeven ons dus helem�*�*�*l geen lessen te geven. Merci.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 10:05   #178
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants

Het is nog steeds België, en er is nog steeds geen onafhankelijk Vlaanderen...

Dat is helemaal juist. Maar volgt u ook een beetje de politieke evolutie van dit land? (= uitholling Belgische staat, meer bevoegdheden voor de deelstaten) Of ontgaat dit u volledig, daar in het verre Limburg?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:10   #179
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Wel grappig om te horen van een BUB'er..... waarvan bepaalde leden met elfendertig dubbelnicks op dit forum aanwezig waren, en terecht van dit forum gesmeten zijn met de uitrukkelijke mededeling hier "totaal niet meer welkom" te zijn.

De oneerlijke Bubbels hoeven ons dus helem�*�*�*l geen lessen te geven. Merci.
Heb ik ooit een dubbelnick aangemaakt misschien?
Oud 24 juni 2004, 14:11   #180
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants

Het is nog steeds België, en er is nog steeds geen onafhankelijk Vlaanderen...

Dat is helemaal juist. Maar volgt u ook een beetje de politieke evolutie van dit land? (= uitholling Belgische staat, meer bevoegdheden voor de deelstaten) Of ontgaat dit u volledig, daar in het verre Limburg?
Dan mogen ze de Belgische staat nog zo ver "uithollen" als ze willen, zolang er BELG op u identiteitskaart staat, is het ook zo.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be