Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2012, 05:21   #161
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik leef naar de lijfspreuk "Etiamsi omnes, ego non" - of, in de versie van Philipp Freiherr von Boeselager - "Et si omnes ego non". Als iemand een interessante vraag stelt of een afwijkende opinie heeft en de meute van idioten vervolgens over zich heen krijgt, dan zal ik nooit de meute van idioten steunen.
Ik wik en weeg die afwijkende opinie en aan de hand daarvan bepaal ik mijn standpunt. Of ik steun die afwijkende opinie of ik verwerp die afwijkende opinie of ik besluit mij neutraal op te stellen. Maar Ik beslis. Ik alleen.

Dat jij hiertoe niet in staat blijkt te zijn en je je dient te beroepen op een onzichtbaar vriendje, ergens high in the sky, of eerst iets dient op te zoeken in dat heilig boek van jou, is eerder jóuw probleem.

Verder is het maar de vraag wie in deze topic de idiote(n) zijn.
Citaat:
Jij daarentegen bent verworden tot een karikatuur van het überconformisme. De referentie naar het boek Esparanza en naar de spreuk "Etiamsi omnes, ego non" zou je dus beter ook schrappen.
Je begint in herhaling te vallen. Gezien het mij volkomen koud laat wat jij al dan niet geschrapt wenst te zien kun je jezelf de moeite besparen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2012 om 05:44.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 05:54   #162
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De eer van een vrouw is geen kwestie van "onaangenaam" of "kwajongensstreken", maar een kwestie van leven of dood.
Een mannelijke moslim, die meer dan eens behoorlijk reactionair uit de hoek kan komen, presenteert zich nu als Grote Strijder voor "de Eer van de Vrouw".

Mocht de realiteit niet zo dieptriest zijn, zou ik er eens flink mee lachen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2012 om 05:54.
Oud 31 maart 2012, 06:00   #163
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Beginnen met
Citaat:
Ik leef naar de lijfspreuk "Etiamsi omnes, ego non" ....
om vervolgens zijn heil te zoeken in wat ene Allah heeft gezegd of wat er in de koran staat geschreven...
Citaat:
Het is een vorm van laster (tenzij er vier getuigen zijn). En Allah (sobhanahu wa ta'ala) heeft in de Koran heel duidelijk gesteld hoe erg laster is.
En uitgerekend zó iemand meent mij lesjes te moeten leren over 'etiam si omnes, ego non'...?

Verder is alles goed, hoop ik?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2012 om 06:13.
Oud 31 maart 2012, 08:42   #164
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een mannelijke moslim, die meer dan eens behoorlijk reactionair uit de hoek kan komen, presenteert zich nu als Grote Strijder voor "de Eer van de Vrouw".

Mocht de realiteit niet zo dieptriest zijn, zou ik er eens flink mee lachen.
Heb je misschien last van één of ander vooroordeel over mannelijke moslims?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:35   #165
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Waar slaat dat nu weer op?
Dat vraag ik me af als ik mensen zie klagen over deze bangalijsten en dat ze de politie erbij willen betrekken voor smaad.

Wat met een nerd-lijstje? Een idioten-lijstje? Een wanbetalers-lijstje? Een no-fly lijstje? En wat met die zaken die niet zijn opgeschreven? Neem nu dat wicht dat beter gekend staat als "de slet van riemst" (jaja, Zoë )

Laten we anders gewoon elk non-conformiteitsgedrag bestraffen met heropvoeding

Laatst gewijzigd door Raven : 31 maart 2012 om 11:37.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:48   #166
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

nieuw fenomeen??????? aub zeg
weer een fenomeen gevonden die ouders ontslaat van hun opvoedingsplicht, waar gaan we naartoe. Sebiets zijn tv-programma's of computergames nog verantwoordelijk voor agressief gedrag bij kinderen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:56   #167
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Als je je als meisje schaars kleedt en/of daarbij nogeens met Jan en alleman slaapt, moet je niet verwachten dat je niet als seksobject of hoer wordt behandeld.

En het is zeker ook niet aan de hoerigen om uit te maken hoe anderen zich moeten kleden/gedragen.
ziek.
Ik doe nog steeds wat ik wil en u hebt zich daar niet in te moeien. Als u niet kunt verdragen hoe ik erbij loop, kijk dan in de andere richting.
Iemand kleed zich en hoeft daar niks over te verwachten, de mentaliteit dat u te oordelen hebt over anderen is zooooooo kinderlijk als maar kan zijn en we mogen dat infantiel gedrag nu wel eens achter ons laten.
Oud 31 maart 2012, 11:58   #168
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een 13-jarige kan zich al als een hoer kleden en gedragen.
Neen, dat kan zij niet. Een volwassene kan dat als hoer interpreteren, en de ziekte ligt dan in het hoofd van die volwassene.
Dringend eens leren dat anderen niet verantwoordelijk zijn voor uw interpretaties. Leg zelfs eens verantwoordelijkheid af voor hetgeen in uw hoofd omgaat.
Oud 31 maart 2012, 12:06   #169
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk zelf eens na over onterechte beschuldigen. De jongens van dat bangalijstje zijn ook helemaal niet schuldig aan de zelfmoord van dat meisje. Straks mag je al niet meer naar iemand kijken uit schrik dat die persoon dan zelfmoord pleegt? Je moet niet zo overgevoelig zijn in 't leven.
Uw mening geeft goed weer hoe groot de kloof is met heel wat moslims.
Het gaat hier over een meisje van dertien, maar los daarvan mogen vrouwen hier dragen wat ze willen zonder dat dit een veroordeling inhoudt over hun seksueel gedrag.
Vrouwen hebben bovendien zelfbeschikkingsrecht en mogen net zoals mannen seks hebben omwille van eigen genot, daarom zijn ze geen hoeren en hoeven zij het ook niet te pikken als dusdanig behandeld te worden, wie dus in de fout is, zijn mensen zoals u die menen uit de kleding van vrouwen te kunnen afleiden of er een moreel oordeel over hun seksueel gedrag valt uit te spreken, een achterlijke instelling, omdat mannen die precies hetzelfde doen dan vrouwen en seks hebben omwille van het genot, niet ter discussie staan.

Uw opvattingen horen thuis in de middeleeuwen, hier heeft de emancipatie vrouwen gelijke rechten aan mannen gegeven, en lijstjes met meisjes van dertien die als sletten worden gebrandmerkt is een vorm van pesten en laster, een misdrijf dus. U heeft een achterlijke opvatting over vrouwenrechten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:11   #170
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Neen, dat kan zij niet. Een volwassene kan dat als hoer interpreteren, en de ziekte ligt dan in het hoofd van die volwassene.
Dringend eens leren dat anderen niet verantwoordelijk zijn voor uw interpretaties. Leg zelfs eens verantwoordelijkheid af voor hetgeen in uw hoofd omgaat.
Even ter informatie: jij kleedt je zoals je wilt, maar je bent niet verantwoordelijk voor hoe anderen jou interpreteren?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:16   #171
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Precies en die bangalijst is voor haar de laatste druppel geweest.
Dus pestkoppen die zoiets veroorzaken en tot zoiets aanleiding geven moeten strafrechtelijk aangepakt woorden.
Pesten is een gemene vorm van psychische mishandeling. Hoe kwalificeert men dergelijke klacht, onvrijwillige doodslag? Slagen en verwondingen (geestelijk dan) met de dood tot gevolg.
Die gasten gaan een dikke sigaar paffen, mijn gedacht.
Hopelijk zijn de aanstokers te vinden.
en het emogedoe is ook hier in volle sterkte aanwezig.
De enigen die hier verantwoordelijkheid dragen zijn de afwezige ouders. Ouders die er blijkbaar niet in slagen om kinderen op te voeden die weerbaar zijn tov anderen ; ouders die er blijkbaar niet in slagen om kinderen op te voeden die verdraagzaam zijn tov anderen.
De verantwoordelijkheid ligt daar en nergens anders.
Oud 31 maart 2012, 12:20   #172
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Even ter informatie: jij kleedt je zoals je wilt, maar je bent niet verantwoordelijk voor hoe anderen jou interpreteren?
tuurlijk niet, je kan slechts verantwoordelijkheid opnemen voor zaken waar je controle over hebt.
Oud 31 maart 2012, 12:23   #173
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dringend eens leren dat anderen niet verantwoordelijk zijn voor uw interpretaties. Leg zelfeens verantwoordelijkheid af voor hetgeen in uw hoofd omgaat.
BRAVO! staande ovatie.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:23   #174
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enigen die hier verantwoordelijkheid dragen zijn de afwezige ouders. Ouders die er blijkbaar niet in slagen om kinderen op te voeden die weerbaar zijn tov anderen ; ouders die er blijkbaar niet in slagen om kinderen op te voeden die verdraagzaam zijn tov anderen.
Hoe weet u of die ouders die mentaliteit van " vrouwen die zo kleden of gedragen zijn hoeren" niet doorgaven aan die jongeren die dat lijstje aanlegden? Al eens de commentaar van " mam" gelezen??
En hoe weet u of de ouders van het slachtoffer " afwezig" waren, het gaat over een dertienjarige, die het gepest blijkbaar zo verschrikkelijk vond dat ze zelfmoord pleegde. Die ouders zijn helemaal geen schuldigen, maar ook slachtoffer gezien de dood van hun kind. Wie schuldig is zijn de daders van dat pesten en niemand anders!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:29   #175
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waar ik me vooral aan erger: meisjes die al met meerdere jongens experimenteren worden altijd als sletten afgedaan, maar de jongens daarentegen worden dan als helden beschouwd. Het zou me trouwens niets verwonderen dat de makers van die bangalijsten vooral jongens zijn die alles zouden neuken wat zich voor hun voeten werpt.
Ik zal nog meer zeggen: vermoedelijk worden vooral de meisjes geviseerd die niet makkelijk de krijgen zijn, of de hen al afgewezen hebben. Als wraak. Er zijn echt laffe klootzakken onder de mannen.
³
Elk heeft de plicht om in zo veilig mogelijke omstandigheden zo vaak als mogelijk te experimenteren. Een gezonde geest is een nieuwsgierige geest.
Oud 31 maart 2012, 12:30   #176
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk niet, je kan slechts verantwoordelijkheid opnemen voor zaken waar je controle over hebt.
Met andere woorden, als je je graag kleedt als een eend, en je wordt tijdens een leuke boswandeling beschoten... Dan heb je daar geen verantwoordelijkheid in?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:55   #177
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe weet u of die ouders die mentaliteit van " vrouwen die zo kleden of gedragen zijn hoeren" niet doorgaven aan die jongeren die dat lijstje aanlegden? Al eens de commentaar van " mam" gelezen??
En hoe weet u of de ouders van het slachtoffer " afwezig" waren, het gaat over een dertienjarige, die het gepest blijkbaar zo verschrikkelijk vond dat ze zelfmoord pleegde. Die ouders zijn helemaal geen schuldigen, maar ook slachtoffer gezien de dood van hun kind. Wie schuldig is zijn de daders van dat pesten en niemand anders!
dat weet ik niet, u ook niet.

Ik ga niet akkoord; ouders zijn verantwoordelijk voor die wezens die zij hier maar blijven op onze planeet neerzetten. Volgens ons maatschappijregels zijn die ouders verantwoordelijk tot die wezens 18 jaar bereikt hebben.
Opvoeden is immens tijdrovend, en onvoorbereidbaar zwaar; je voedt geen wezen op door dat met een trog kellogs voor de tv te plaatsen voor vernederlandste disneyfilms. Opvoeden is een fulltime bezigheid en met fulltime bedoelen we niet 40/week maar wel 24u/dag.
Je hoeft die mensen ook niet dood te kloppen é, iedereen maakt fouten, fouten in de opvoeding zijn frequent en als je uwzelf daarin niet constant opvolgt kunnen die fouten desastreus worden. Het kan echt goed zijn dat de mensen die u in uw hoofd hebt echt wel hun best gedaan hebben doch dat zij niet toereikend waren, spijtig en helaas.
Oud 31 maart 2012, 14:07   #178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord dat er een grote (de grootste) verantwoordelijkheid ligt bij de ouders.
Maar er zijn toch ook wel enige mede-verantwoordelijken.
Ouders hebben niet de alleen-invloed.
Er is ook nog een invloed van school, vrienden, TV, jeugdbeweging,...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:11   #179
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je misschien last van één of ander vooroordeel over mannelijke moslims?
Grappig, hoe de vrijzinnig-linkse bondgenoten van weleer zich tegen elkaar keren
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:14   #180
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Grappig, hoe de vrijzinnig-linkse bondgenoten van weleer zich tegen elkaar keren
Ik kan me voorstellen dat dat voor starre zwart-witdenkers enorm verwarrend is.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be