![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: het waarom van zijn weigering om deel te nemen aan de onderhandelingen interesseert me niet. De essentie is en blijft dat hij niet wou deelnemen en dat hij dus niet "aan de kant geschoven" werd door de andere partijen. Dat is zo klaar als pompwater.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Alleen niet op basis van deze nota. Net zoals andere partijen niet verder wilden op basis van BDW's nota, zonder daarom aan de kant te zijn gaan staan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen bleef de verrotting rustig verdergaan. De maat was vol, de toestand werd kritiek, en eindelijk had men de moed om de saboteurs aan de kant te zetten. Alle pruillippen ten spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Zij wilden niet verder op basis van BDW's nota. BDW wilde niet verder op basis van EDR's nota. Ofwel is iedereen aan de kant gaan staan (quod non), ofwel niemand.
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle andere partijen hebben ook in het verleden geweigerd op basis van een nota te onderhandelen. Om jouw mening te handhaven ben je verplicht dat vaststaande feit te negeren. Mijn vraag aan jou blijft dus, waarom negeer je deze vaststaande, ondubbelzinnige feiten, liever dan je eigen mening aan te passen? Wat is er voor jou zou heilig en onaantastbaar aan je eigen mening, dat zelfs de objectieve werkelijkheid moet wijken, trotse Raf? Niettegenstaande dit alles, jouw uitspraak dat De Wever zelf heeft verklaard niet te willen deelnemen aan verdere onderhandelingen is nu wel zeer duidelijk blootgelegd als leugen. Een excuus zou niet misstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Je bent iemand die leugens vertelt, Raf.
BTW: Trolling is ook verboden volgens het forumreglement. Laatst gewijzigd door Nyquist : 7 april 2012 om 08:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() aaaaaaaaahhhhhhh
verkiezingen niet te laat, niet te vroeg voldoende om de CD&V - 0VLD nog wat te geselen met dexia/arco kabouter vandela mag zich nog wat aanstellen tegenover electrabel ruddi de rode leeuw mag nog wat pruttelen tegen de notionele aftrek leuk leuk leuk Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 april 2012 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het ook niet gehad over zijn "weigering van de nota". Uw fantasie lijkt nu helemaal op hol geslagen... Ik heb het gehad over zijn weigering om deel te nemen aan de onderhandeling. Die nota was het waarom van zijn weigering, maar dat interesseert me niet. De essentie is en blijft dat hij zelf aan de kant ging staan en dat hij niet aan de kant geschoven werd door de andere partijen.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Het is glashelder: De Wever weigerde om deel te nemen aan de onderhandelingen, ondanks alle franje die u daar achteraf met alle geweld aan wil toevoegen.
Citaat:
![]() Dat weten we dan ook weer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor je laatste zin, over Ecolo. Zit Ecolo in de uiteindelijke regering ? Zie je nu hoeveel een premisse voorgaande aan een nog te voeren onderhandeling achteraf waard is ? Je bent nooit zeker van de uitslag van een onderhandeling. Je kunt er enkel aan beginnen en dan zijn het de slimsten die de uitslag bepalen. Het meest cynische aan heel het spel is dat de liberalen die eerst niet mochten meespelen, er van n-va bij moesten komen. Dat diezelfde liberalen toen keihard konden doen wat bdw niet heeft kunnen doen : wegen op het sociaal economische luik. Dat diezelfde liberalen toen keihard konden doen wat bdw niet wou doen : wegen op het communautaire luik. Dat diezelfde liberalen toen zelfs nog de uiteindelijke spelverdeler zijn geworden door de groenen eruit te schoppen. Inhoudelijk geloof ik niet dat de nota EDR geschreven is "om de n-va" eraf te rijden. Uiteraard valt dat niet te bewijzen zowel positief als negatief. Had hij eraan begonnen, dan had hij hoedanook zijn elektorale gewicht kunnen op tafel gooien om de nog te maken compromissen in sterke mate bij te sturen. Waarom gaat iedereen zo snel voorbij aan het nochans voorspelbare feit dat in dat geval de tsjeven + liberalen niet veel anders zouden hebben kunnen doen dan meegaan in de richting die n-va dan HAD kunnen geven ? Niet meedoen aan de onderhandelingstafel is altijd de slechtste keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beide kan ook Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 april 2012 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat gaan we nog een paar honderd keer moeten herhalen denk ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |