Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2004, 19:14   #161
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
nee oorzaak1. : socio economische achterstand , naarstig in stand gehouden
resultaat 1 : verhoogde criminaliteit in die groep

bijkomende oorzaak 2 : politieke strekking die hen viseert met zondeboktheorie en veralgemeningen
resultaat 2 : nog meer uitsluiting en afzetten van de groep autochtonen vermits deze die racistische strekking hun gang lieten gaan

1 + 2 = nog meer bijval voor die politieke strekking
resultaat : ieder feit gepleegd door een vreemdeling (toegegeven dit feit met de joodse student is ernstig en verwerpelijk) wordt meteen uitvergroot en gretig gebruikt in de veralgemeningstheorie/

ter illustratie : de 16 jarige visser die een jonge moeder van drie wurgde omdat het hem wat tegenzat , wordt NIET vermeld op de bloksite, qua verwerpelijk crimineel feit kan dit wel tellen... ook andere verwerpelijke feiten gepleegd door autochtonen worden NIET vermeld of het moesten LINKSEN zijn..... en ook geen kat die wil gaan veralgemenen qua criminaliteit naar autochtonen. maar andersom : volle gaaz !
u refereert naar de door u gehate BLOK(site) ik haal mijn gegevens op andere bronnen die enkel geciteerd worden op de bloksite maw u wenst de werkelijkheid te vergeten en enkel de boodschapper te viseren ?
zeg eens , waarom is die boodschapper zo selectief in zijn berichtgeving en dit op basis van afkomst ? zijn de niet geselecteerde feiten gepleegd door autochtonen minder verwerpelijk/minder werkelijk ?
de moeder van drie is niet vermoord ?....ach ja
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 19:18   #162
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik herhaal :

tja, dit is dus één van de grote problemen hier : voor Jajah en Dewinter er zich mee gingen bemoeien leefden de joden , marokkanen en turken zonder enig probleem hier samen. Men is beginnen "stoken" tussen de partijen , het palestina confict erbij gaan sleuren en bij jonge krapulekes kan dit wel aanslaan.... nu ik weet niet wat de juiste aanleiding is, miss wel een aanval of is er eerst iets anders gebeurt? MAAR in ieder geval : niet alleen een zware verntwoordelijkheid van diegene die dat gedaan hebben maar ook van diegenen die er zulk plezier en electoraal voordeel inzien om die groepen op te hitsen: BOYS, this one is your head !
Sinds wanneer en hoe heeft Dewinter de marokkanen opgestookt tegen de joden? Waarom horen we niets over problemen tussen turken en joden indien hij daar een rol gespeeld heeft? Hoeveel joden hebben al marokkanen aangevallen in Antwerpen?
Heb geen probleem met blokbusteren, maar tracht eerst wat na te denken voor je zoiets neerschrijft.

En sinds wanneer hebben die "jonge krapulekes" een aanleiding nodig? Zoals een tas aan je arm hebben, een autoradio hebben, een kort rokske dragen, of een keppeltje dragen? Je vraag houdt geen steek, tenzij je de schuld aan de slachtoffers wenst te geven. Zou bijna denken dat je een blokker bent met zo'n logica.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 19:26   #163
bruut geweld
Minister-President

Standaard

tiss tiss onwetendheid he

het is in antwerpen al lang zo dat het blok zijn best doet om de joden aan hun kant te krijgen, dit is één van de redenen waarom een typ als Raes na zijn uitspraak meteen naar de achtergrond moet en de negationisten kort worden ge houden binnen eigen rangen. Dewinter heeft al heel wat charmeoffensiefen ingezet en heeft zich ook al meermaals uitgesproken tegen de Palestijnen (nochtans een nationalistische strijd) . De grote meerderheid van de joden moet echter niet weten van het blok, maar onlangs was er in de verkiezingshow nog een jood (naam ontsnapt me, die het blok wel wou aanhoren). telkens dewinter de joodse kar hier trekt, over Palestina begint te zeveren, maakt Jajah daar dankbaar gebruik van...

zelf eerst nadenken zou geen slecht "gedacht" zijn
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 26 juni 2004, 19:28   #164
bruut geweld
Minister-President

Standaard

nogmaals
Citaat:
maar circuske toch ! het verbaast me natuurlijk niet dat je net zoals dit exemplaar ook eerst wat toelichting nodig hebt met een dergelijk beperkt en engdenkend mini breintje...
Citaat:

ik woon in de stad he ventje. ik heb contacten met beide gemeenschappen. over het algemeen kunnen de joden en de marokkanen/turken het best vinden met elkaar . Maar zowel dewinter als Jajah doen hun best om het naar de kloten te helpen....

joden in de lamonierestraat bijvoorbeeld kunnen evengoed schelden als een ander. provocatie kent geen nationaliteit . dat bedoelde ik UITERAARD
waarom verbaast het me niet dat ik weer dit ongelofelijk simpel feit nog aan jou moet uitleggen vooaleer je er nog maar iets van begrijpt...
Je hebt wel vaker bijstand nodig om de meest eenvoudige zaken te vatten he...
btw : weet je verantwoordelijk is voor de meeste verkrachtingen in Vlaanderen ? NEE, niet de marokanen/turken etc :
weetwel dat je je vreemdelingenhaat graag ventileert
maar goed ben je er niet echt in....
Oud 26 juni 2004, 19:31   #165
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
tiss tiss onwetendheid he

het is in antwerpen al lang zo dat het blok zijn best doet om de joden aan hun kant te krijgen, dit is één van de redenen waarom een typ als Raes na zijn uitspraak meteen naar de achtergrond moet en de negationisten kort worden ge houden binnen eigen rangen. Dewinter heeft al heel wat charmeoffensiefen ingezet en heeft zich ook al meermaals uitgesproken tegen de Palestijnen (nochtans een nationalistische strijd) . De grote meerderheid van de joden moet echter niet weten van het blok, maar onlangs was er in de verkiezingshow nog een jood (naam ontsnapt me, die het blok wel wou aanhoren). telkens dewinter de joodse kar hier trekt, over Palestina begint te zeveren, maakt Jajah daar dankbaar gebruik van...

zelf eerst nadenken zou geen slecht "gedacht" zijn
Dat heb ik je niet gevraagd en is naast de kwestie.

Misschien ook even herhalen als dat kan helpen?
Sinds wanneer en hoe heeft Dewinter de marokkanen opgestookt tegen de joden? Waarom horen we niets over problemen tussen turken en joden indien hij daar een rol gespeeld heeft? Hoeveel joden hebben al marokkanen aangevallen in Antwerpen?
Heb geen probleem met blokbusteren, maar tracht eerst wat na te denken voor je zoiets neerschrijft.

En sinds wanneer hebben die "jonge krapulekes" een aanleiding nodig? Zoals een tas aan je arm hebben, een autoradio hebben, een kort rokske dragen, of een keppeltje dragen? Je vraag houdt geen steek, tenzij je de schuld aan de slachtoffers wenst te geven. Zou bijna denken dat je een blokker bent met zo'n logica.
Oud 26 juni 2004, 19:32   #166
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Citaat:

u refereert naar de door u gehate BLOK(site) ik haal mijn gegevens op andere bronnen die enkel geciteerd worden op de bloksite maw u wenst de werkelijkheid te vergeten en enkel de boodschapper te viseren ?
zeg eens , waarom is die boodschapper zo selectief in zijn berichtgeving en dit op basis van afkomst ? zijn de niet geselecteerde feiten gepleegd door autochtonen minder verwerpelijk/minder werkelijk ?
U reageert naast de kwestie: ik stel nergens dat de door u aangehaalde site volledig is. De gepleegde feiten van ,zowel autochtoon of allochtoon, zijn even verwerpelijk MAAR voor het ene dekt men het toe met de mantel van "achteruitstelling,discriminatie,godsdienst " en de andere is automatisch een VB. Zelfs in een "normale" discussie wordt een andere,realistische, stem automatisch aan het VB gelinkt. Invloed van de PC media?
Oud 26 juni 2004, 19:58   #167
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

U reageert naast de kwestie: ik stel nergens dat de door u aangehaalde site volledig is. De gepleegde feiten van ,zowel autochtoon of allochtoon, zijn even verwerpelijk MAAR voor het ene dekt men het toe met de mantel van "achteruitstelling,discriminatie,godsdienst " en de andere is automatisch een VB. Zelfs in een "normale" discussie wordt een andere,realistische, stem automatisch aan het VB gelinkt. Invloed van de PC media?
1; dat is geen mantel ...maar een onbetwist sociologisch FEIT dat in elk land te herkennen is met verschillende actoren
2.een autochtone crimineel is automatisch een VB ? van wie heb je dat ?
allezins niet van mij
3. een andere "realistische" stem ? wat is er meer realistisch aan een stem en WIE linkt die meteen aan een blokker ? als u een vreemdelinghatende stem of een veralgemenende stem naar vreemdelingen bedoelt, hebt u gelijk dat die link gemaakt wordt en niet onterecht ! Maar om ze dan nog realistisch te noemen
4; Naast de kwestie ? je stelde de vraag over de boodschapper en de werkelijkheid , daar werd op geantwoord. 8)
Oud 26 juni 2004, 20:14   #168
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben nog altijd niemand kunnen oppakken.

Het zou me niet verwonderen dat de daders al lang in Marrokko zitten.

En dat ze dit gedaan hebben als een soort 'finisching touch' om hun afscheid te vieren.

Kwestie van op vakantie een sterk verhaal te kunnen vertellen over hun 'heldendaad'.

En nu hopen ze dat tegen september alles al vergeten is.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 20:19   #169
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder

En dat ze dit gedaan hebben als een soort 'finisching touch' om hun afscheid te vieren.

Kwestie van op vakantie een sterk verhaal te kunnen vertellen over hun 'heldendaad'.

zozo, gij woont in West vlaanderen precies wel volop tussen de vreemdelingen he . en ge woont er niet alleen bij, uw interactie is dermate dat ge de motivatie kent en de persoonlijke uitspraken van de criminelen van hen , zelfs zo goed dat ge deze reeds op voorhand uit ! knap, moet ik zeggen ...

Zeg zone kristallen bol die alles ziet , inclusief in het hoofd van elk individu , waar kunt ge zo'n spel krijgen ? lijkt me wel interessant !
Oud 26 juni 2004, 20:27   #170
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Dit gebeurde gisterenavond bij een joodse religieuse school. Een viertal, voorzeker herkenbare, joodse scholieren werd door een tiental allochtonen aangevallen. Toen ze trachten te ontvluchten werd een ingehaald en met meststeken onthaald. Zwaargewond maar niet in levensgevaar naar het ziekenhuis overgebracht.

Tot op dit ogenblik is er geen enkele Vlaamse krant noch de VRT die dat bij hun updates op Internet geplaatst heeft, terwijl de informatie al in het buitenland te lezen is.
Verbaast me niks, noch de aanval door de allochtonen, noch de houding van de Belgische media ... Shame on you!
Inderdaad, je kan haast spreken van gewenning als Magrebijnen zo'n stoten uithalen. Het is hun handelsmerk geworden.
En eenmaal de daders gevat zullen zijn kunnen we ons verwachten aan de klassieke politiek correcte linkse zeik over achterstand, uitsluiting etc.
Deporteren dat moslimuitschot!
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 20:28   #171
Tjolder
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

zozo, gij woont in West vlaanderen precies wel volop tussen de vreemdelingen he . en ge woont er niet alleen bij, uw interactie is dermate dat ge de motivatie kent en de persoonlijke uitspraken van de criminelen van hen , zelfs zo goed dat ge deze reeds op voorhand uit ! knap, moet ik zeggen ...

Zeg zone kristallen bol die alles ziet , inclusief in het hoofd van elk individu , waar kunt ge zo'n spel krijgen ? lijkt me wel interessant !
Staat er ergens dat ik de waarheid in pacht heb ?

Ik schrijf " Het zou me niet verwonderen dat "

Maw Ik zou er niet van opkijken dat het zo gegaan is.

Ik DENK dat het zo zou kunnen zijn. Niet ik BEWIJS dat het zo is.

Het kan natuurijk toeval zijn dat het precies nu gebeurt op het einde van het schooljaar en dat vele allochtonen vertrekken voor 2 maanden naar hun thuisland.

We zullen het zien tijd brengt raad.

Wedden voor een bak bier

Oud 26 juni 2004, 20:33   #172
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Interessante hypothese. Kunnen natuurlijk nog niet in Marokko zijn want er vertrekken nu voorzeker minder illegale bussen, en daar ze maar vrijdag konden vertrekken zijn ze er nog niet. Die "finishing touch" is echter wel typisch voor crapuleuse strekkingen alsook die "heldendaad". Dat was de aanleiding waar die Master in scheldpartijen zo angstvallig naar zocht dat hij het tot zagens toe moest gaan herposten.
Oud 26 juni 2004, 20:40   #173
Tjolder
Parlementslid

Standaard

Citaat:
zozo, gij woont in West vlaanderen precies wel volop tussen de vreemdelingen he .
Nee hoor hier zitten er nog niet zoveel.
En voor mijn part mag dat zo blijven.
Als ik de zegeningen van multikultuur wil opsnuiven dan kom ik wel eens af naar Antwerpen, Mechelen of Brussel.
Mijn habitat is in orde er moet niets aan gewijzigd worden.

Of om het te zeggen zoals de Luxemburgers.

[size=7]We willen blijven zoals we zijn[/size]

(Dit zou een ideale slagzin zijn voor het 'nieuwe' blok )

Oud 26 juni 2004, 20:40   #174
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ook niet van de slimsten he

"joden in de lamonierestraat bijvoorbeeld kunnen evengoed schelden als een ander. provocatie kent geen nationaliteit .
dat bedoelde ik UITERAARD
waarom verbaast het me niet dat ik weer dit ongelofelijk simpel feit nog aan jou moet uitleggen vooaleer je er nog maar iets van begrijpt...
Je hebt wel vaker bijstand nodig om de meest eenvoudige zaken te vatten he"...
Oud 26 juni 2004, 20:42   #175
bruut geweld
Minister-President

Standaard

wel ,tjolder, daar moest ge wel even wat over nadenken he

niet erg hoor, ik ben verdraagzaam ,ook jegens de wat trageren...
Oud 26 juni 2004, 20:44   #176
Tjolder
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Interessante hypothese. Kunnen natuurlijk nog niet in Marokko zijn want er vertrekken nu voorzeker minder illegale bussen, en daar ze maar vrijdag konden vertrekken zijn ze er nog niet. Die "finishing touch" is echter wel typisch voor crapuleuse strekkingen alsook die "heldendaad". Dat was de aanleiding waar die Master in scheldpartijen zo angstvallig naar zocht dat hij het tot zagens toe moest gaan herposten.
Maar ze zijn wel al het land uit.

Oud 26 juni 2004, 20:49   #177
Tjolder
Parlementslid

Standaard

Citaat:
wel ,tjolder, daar moest ge wel even wat over nadenken he

niet erg hoor, ik ben verdraagzaam ,ook jegens de wat trageren...
Eh

Ik moest gaan plassen
De hond moest buiten
Ik had net een virusaanval
Ik typ maar met twee vingers
Hier is het qwerty en op mijn werk azerty.
Ik moest mijn computer rebooten
Ik heb een 28k modemverbinding
Ik heb een 486 computer op 66 Mhz

Uitvluchten genoeg ?

Oud 26 juni 2004, 21:34   #178
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dan keek je blijkbaar niet goed naar de beelden.
De vrouw zag er alvast niet echt Vlaams uit.
Tot daar uw staaltje redeneren met oogkleppen.
Gebruik in het vervolg tenminste geloofwaardige argumenten.
Hij alleszins wel, dus als ze getrouwd zijn en zij heeft nu de Belgische nationaliteit? Dan is en blijft het een vlaams koppel.
Ik dacht dat kleur geen basis was voor het al dan niet "vreemdeling" zijn.
Hij heeft trouwens ook het mes gehanteerd.
Heel juist, maar dan ook consequent zijn, de overvallers van de joden waren ook wellicht Vlamingen. Dus in die zin had hij het zeker niet bedoeld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 23:01   #179
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Citaat:
Nu is het kot te klein enz?????? Na die moord was Antwerpen te klein en het waren niet alleen woorden die vlogen maar stenen, stoelen alles wat ze vonden, autos verbrand, trams vernietigd en dat dezelfde avond nog. Heb je dat nu ook gezien of gehoord? Ik niet maar misschien heb ik dat gemist. En toch misschien ook iets voor jou om over na te denken

Hoho wacht even: in mijn posting had ik het niet over de houding van de Marokkaanse/joodse gemeenschap na de twee moorden, wel naar de houding van de Vlaams/belgische gemeenschap. Na die moord in Borgerhout had men dezelfde avond al het excuus gevonden: psychisch gestoord, nu veroordeelt men onmiddellijk de ganse gemeenschap.

Trouwens, ge moet geen appelen met citroenen vergelijken: die moord in borgerhout gebeurde net in een periode dat de politie uitpakte met een plan 'integraal Marokkaan'. Ge zoudt u voor minder geviseerd voelen, in een stad waarin 1/3 voor een racitische partij stemt. Als de migranten objectief gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en in de woonmarkt.

Die context is wel anders voor de joodse gemeenschap.
Na de moord in Borgerhout had men het direct wel over een racistische moord dacht ik.
Waarom zouden er anders direct rellen uitgebroken zijn ?
Toch ging het om een enkele dader en geen bende die de moord pleegde.
Een moord is niet erger omdat er toevallig een autochtoon en een allochtoon bij betrokken is.
Moorden bij autochtonen of allochtonen onderling zijn even erg.
Lynchpartijen door groepen op een lid van een andere gemeenschap zijn wel een ander verhaal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 05:28   #180
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
werd in de rug gestoken
Tja, wat kan je van lafaards anders verwachten... dat ze zichzelf opblazen op een bus gevuld met kinderen ofzo?
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be