Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2012, 21:10   #161
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Verkiezingen afgeschat!
waarom? wat heeft het ene met het andere te maken?

als de N-VA bij de volgende verkiezingen als geheel 35% zou hebben, wat al utopisch is, dan gaan ze spreken van een achteruitgang. "pardoes de berg af" is het eerste wat iemand hier gaat schrijven.
Oud 12 mei 2012, 21:16   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

als de N-VA bij de volgende verkiezingen als geheel 35% zou hebben, wat al utopisch is, dan gaan ze spreken van een achteruitgang. "pardoes de berg af" is het eerste wat iemand hier gaat schrijven.
Om dat een onnozelaar schrijft dat een verkiezingsoverwinning van 35% "pardoes de berg af" is moeten we peilingen verbieden?

Heel rationeel...
Oud 12 mei 2012, 21:17   #163
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Smiley niet opgemerkt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 21:37   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik blijf wel voor het VB stemmen , ze zijn slechts de 4-de partij met 12 percent. Ze hebben mijn stem nodig.
idem
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 21:39   #165
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;6123753]
Citaat:
De Wever heeft, met en grote witte vlag zwaaiend, reeds gekapituleerd. Di Rupo kan hem federaal links laten liggen tot hij groen ziet...zelfs met een onmogelijke score van pakweg 50% hoeft hij van de Niveanen geen angst te hebben.

Denkt u dat Di Rupo de:
"Wij werken nooit samen met de vlaams nationalisten" en "wij zijn geen separatisten" en "wij zijn confederalisten" :
- niet heeft gehoord
- niet heeft begrepen
- is vergeten

?
Mijnheer Fieseler, uw stelling zou pas een voor Di Rupo van belang zijnd argument wezen indien andere (Nederlandstalige) partijen dan de N-VA wel degelijk zouden willen samenwerken met het VB. Dat is evenwel niet het geval, dus zolang het volkomen ondemocratisch « cordon sanitaire » door alle Nederlandstalige partijen blijft uitgevoerd worden is de verkiezingsscore van het VB irrelevant voor welkdanige samenstelling van een meerderheid.

Met andere woorden : het is op dit ogenblik betekenisvoller dat de N-VA op zichzelf groter zou zijn dan de CD&V, OpenVLD en SpA samen. Dat zorgt er immers voor dat de N-VA incontournable is voor de samenstelling van welkdanige meerderheid aan Nederlandstalige kant.

Tenzij men het natuurlijk – en daar hebt u gelijk in - perfect aanvaardbaar blijft vinden dat een federale bestuursmeerderheid geen meerderheid heeft aan Nederlandstalige kant, zoals nu trouwens het geval is.

In theorie (en op dit ogenblik kennelijk zelfs in de praktijk) kan het dus best dat een federale parlementaire meerderheid bestaat uit de Franstalige volksvertegenwoordigers (zegge zij die slechts de minderheidsbevolkingsgroep in België vertegenwoordigen), aangevuld met net voldoende Nederlandstalige parlementairen om minstens de helft plus 1 van het totale aantal te halen. Anders dan u ben ik evenwel van mening dat dergelijk scenario niet al te lang vol te houden is, tenzij men het intussen al méér dan smeulend vuur van het Vlaams-nationalisme nog wat extra wil aanwakkeren.

Maar misschien schat ik de uiterste grens van de naar mijn oordeel welhaast aandoenlijke slaafse onderdanigheid van de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep in België nog steeds verkeerd in, en blijken de Vlamingen uiteindelijk bereid tot volkomen onderwerping aan de Franstalige Brusselse bourgeoisie en dus aan het Belgisch Franstalig minderheidsregime.

In dat geval hebt u gelijk, en moet ik ootmoedig vaststellen dat zowel de voorgehouden gestande Vlaamse volksgeest als zelfs de openlijk politieke uiting van Vlaamsvoelendheid in werkelijkheid niets méér dan een willoos lachertje zijn.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 21:44   #166
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
idem
Ik ook.

De score van het VB gaat beter zijn dan sommigen denken...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 23:12   #167
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem
Hier van 't zelfde.

Dank zij de "wij zijn geen vlaams nationalisten maar vlaams confederalisten zoals de CD&V" van de NVA zou elke twijfel bij de Vlaams Nationalisten moeten zijn weggenomen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 mei 2012 om 23:13.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 23:16   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hier van 't zelfde.

Dank zij de "wij zijn geen vlaams nationalisten maar vlaams confederalisten zoals de CD&V" van de NVA zou elke twijfel bij de Vlaams Nationalisten moeten zijn weggenomen.
Daarom is het zo belangrijk dat elke VB'er lid wordt van de N-VA. Als we de N-VA niet in de goede richting kunnen dwingen op de ledencongressen is alle hoop voor Vlaanderen weer voor een generatie verloren!!!
Oud 12 mei 2012, 23:17   #169
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Mijnheer Fieseler, uw stelling zou pas een voor Di Rupo van belang zijnd argument wezen indien andere (Nederlandstalige) partijen dan de N-VA wel degelijk zouden willen samenwerken met het VB. Dat is evenwel niet het geval, dus zolang het volkomen ondemocratisch « cordon sanitaire » door alle Nederlandstalige partijen blijft uitgevoerd worden is de verkiezingsscore van het VB irrelevant voor welkdanige samenstelling van een meerderheid.

Met andere woorden : het is op dit ogenblik betekenisvoller dat de N-VA op zichzelf groter zou zijn dan de CD&V, OpenVLD en SpA samen. Dat zorgt er immers voor dat de N-VA incontournable is voor de samenstelling van welkdanige meerderheid aan Nederlandstalige kant.

Tenzij men het natuurlijk – en daar hebt u gelijk in - perfect aanvaardbaar blijft vinden dat een federale bestuursmeerderheid geen meerderheid heeft aan Nederlandstalige kant, zoals nu trouwens het geval is.

In theorie (en op dit ogenblik kennelijk zelfs in de praktijk) kan het dus best dat een federale parlementaire meerderheid bestaat uit de Franstalige volksvertegenwoordigers (zegge zij die slechts de minderheidsbevolkingsgroep in België vertegenwoordigen), aangevuld met net voldoende Nederlandstalige parlementairen om minstens de helft plus 1 van het totale aantal te halen. Anders dan u ben ik evenwel van mening dat dergelijk scenario niet al te lang vol te houden is, tenzij men het intussen al méér dan smeulend vuur van het Vlaams-nationalisme nog wat extra wil aanwakkeren.

Maar misschien schat ik de uiterste grens van de naar mijn oordeel welhaast aandoenlijke slaafse onderdanigheid van de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep in België nog steeds verkeerd in, en blijken de Vlamingen uiteindelijk bereid tot volkomen onderwerping aan de Franstalige Brusselse bourgeoisie en dus aan het Belgisch Franstalig minderheidsregime.

In dat geval hebt u gelijk, en moet ik ootmoedig vaststellen dat zowel de voorgehouden gestande Vlaamse volksgeest als zelfs de openlijk politieke uiting van Vlaamsvoelendheid in werkelijkheid niets méér dan een willoos lachertje zijn.
Geachte Heer/Mevrouw Gwylan.

Ik vrees dat, eens u diep in het Vlaamse hart heeft gekeken, u de waarheid aangaande de ware Vlaamse Volksaard inderdaad goed heeft begrepen.
Ga dus maar gerust voor die "totale onderwerping".

Nu zal u uiteraard onmiddellijk vragen: "Maar Fieseltje toch, waarom noemt u zich dan nog Vlaams Nationalist"?

Het antwoord is even duidelijk als eenvoudig: "Het Vlaams volk is mijn volk. Ik heb er maar één".
Oud 12 mei 2012, 23:21   #170
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom is het zo belangrijk dat elke VB'er lid wordt van de N-VA. Als we de N-VA niet in de goede richting kunnen dwingen op de ledencongressen is alle hoop voor Vlaanderen weer voor een generatie verloren!!!
Beste mijnheer Xeno,

Wij hebben aan de NVA reeds de helft van ons electoraat afgestaan.
Welk gedeelte van hun "wij willen helemaal geen vlaams onafhankelijkheid" heeft u eigenlijk niet begrepen?

Denkt u echt dat die establishmentspartij door lidmaatschap is te sturen?
Als dat zo zou zijn dan hadden de VB'ers beter lid van de blauwzuren of tjeven geworden hé...
Oud 12 mei 2012, 23:34   #171
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een deelname aan een federale regering vereist volgens de N-VA statuten een bijzondere meerderheid (2/3) op het partijcongres.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 23:36   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste mijnheer Xeno,

Wij hebben aan de NVA reeds de helft van ons electoraat afgestaan.
Welk gedeelte van hun "wij willen helemaal geen vlaams onafhankelijkheid" heeft u eigenlijk niet begrepen?

Als dat zo zou zijn dan hadden de VB'ers beter lid van de blauwzuren of tjeven geworden hé...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Een deelname aan een federale regering vereist volgens de N-VA statuten een bijzondere meerderheid (2/3) op het partijcongres.
Als het VB op 12% of zelfs 25% zit, hoe brengt dat een Vlaamse staat dichterbij? Als de N-VA niet mee wil dan gebeurd het niet.

Ik meen dat we dan beter kunnen proberen van de N-VA te sturen daar waar ze niet wil gaan.

Ondertussen kunnen we ook allemaal lid blijven van het VB, zolang de N-VA het maar niet weet.

Het is Vlaanderen eerst, ook als dat wil zeggen op iemand anders dan het VB stemmen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 mei 2012 om 23:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 23:45   #173
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Het allereerste onderdeel van het allereerste punt van diezelfde statuten stipuleert dat de NVA onverdroten opkomt voor een onafhankelijk Vlaanderen...

Als ze met de andere punten van hun statuten dezelfde perverse toeren uithalen als met onderdeel 1 van punt 1 dan weet u wat u met het papier kan doen waar die statuten op worden gedrukt niwaar...

Maar pas op hé...deze tjeverij maakt Fieseler helemaal niet blij...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 mei 2012 om 23:52.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 23:50   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem
Uit strategische overwegingen had ik eraan gedacht mijn stem misschien aan de N-VA te geven, maar na de uitval van Jambon en Bracke tegen het Vlaams Belang heb ik geoordeeld dat het Vlaams Belang als vanouds mijn stem zal blijven krijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 23:51   #175
Fieseler

Standaard

Citaat:
Als het VB op 12% of zelfs 25% zit, hoe brengt dat een Vlaamse staat dichterbij? Als de N-VA niet mee wil dan gebeurd het niet.

Ik meen dat we dan beter kunnen proberen van de N-VA te sturen daar waar ze niet wil gaan.

Ondertussen kunnen we ook allemaal lid blijven van het VB, zolang de N-VA het maar niet weet.

Het is Vlaanderen eerst, ook als dat wil zeggen op iemand anders dan het VB stemmen.
Wil u mij nu echt overtuigen dat na de zogeheten Vlaamse move van de Open VLD met Verhofstadt en na de CD&V van Leterme het nu de beurt is aan de NVA om tegen Vlaamse onafhankelijkheid te stemmen om dan (om een heel duistere reden van zogenaamde 2/3 meerderheid in hun statuen die ze niet volgen) zogezegd voor onafhankelijkheid te ijveren?
Ikzelf ben nooit in die val getrapt maar volgens de verkiezingsuislagen honderdduizenden Vlamingen wél.
Bovendien:
Staat er op het voorhoofd van deze Vlaams Nationalist misschien in alcoholstift ONNOZELAAR geschreven?
Oud 12 mei 2012, 23:52   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit strategische overwegingen had ik eraan gedacht mijn stem misschien aan de N-VA te geven, maar na de uitval van Jambon en Bracke tegen het Vlaams Belang heb ik geoordeeld dat het Vlaams Belang als vanouds mijn stem zal blijven krijgen.
Waarmee je Jambon en Bracke precies in de kaart speelt, die mensen hebben niet liever dan dat de radicale Vlaamse stem bij het VB blijft.

Waarom denk je dat ze alle jaren met veel vertoon op de pride staan dansen?
Oud 12 mei 2012, 23:56   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil u mij nu echt overtuigen dat na de zogeheten Vlaamse move van de Open VLD met Verhofstadt en na de CD&V van Leterme het nu de beurt is aan de NVA om tegen Vlaamse onafhankelijkheid te stemmen om dan (om een heel duistere reden van zogenaamde 2/3 meerderheid in hun statuen die ze niet volgen) zogezegd voor onafhankelijkheid te ijveren?
Ikzelf ben nooit in die val getrapt maar volgens de verkiezingsuislagen honderdduizenden Vlamingen wél.
Bovendien:
Staat er op het voorhoofd van deze Vlaams Nationalist misschien in alcoholstift ONNOZELAAR geschreven?
Luister eens, de N-VA doet heel veel moeite om als traditio door de traditio's aanvaard te worden.

De enige manier om dat te vermijden is de ledencongressen.

Ik kan het niet anders uitleggen.

We kunnen nog eens dertig jaar op het VB blijven stemmen zoals we dat al dertig jaar doen, het zal niets uithalen, de N-VA zou trouwens niet liever hebben dat alle radicaal-vlaamsen dit doen.
Oud 12 mei 2012, 23:58   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je Jambon en Bracke precies in de kaart speelt, die mensen hebben niet liever dan dat de radicale Vlaamse stem bij het VB blijft.

Mijn stem staat los van wat deze heren mogelijks in de kaart speelt. Ik heb al altijd voor het VB gestemd, uit overtuiging.
Oud 12 mei 2012, 23:59   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... de N-VA zou trouwens niet liever hebben dat alle radicaal-vlaamsen dit doen.
Waarom?
Oud 13 mei 2012, 00:00   #180
Fieseler

Standaard

Citaat:

En aan die partij moet een Vlaams Nationalist dan om zogezegde strathegische redenen zijn stem verlenen?
Laat mij niet lachen hé.

No No No....

Ik stem recht toe recht aan voor de enige partij die opkomt voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Trouwens: Als ik moet opkomen voor een Vlaamse staat waar er ook een cordon ligt rond mijn mening en waar ik ook door de dan vigerende regimepers voor racist wordt uitgemaakt dan hoef ik die staat geeneens. In de antidemocratische monarchie België heb ik het maatschappelijk ook schitterend gedaan. No prob there...

Samengevat:
Ik stem voor de partij die strijdt voor een democratische onafhankelijke Vlaamse staat...voor minder doe ik het niet...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be