![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom? wat heeft het ene met het andere te maken?
als de N-VA bij de volgende verkiezingen als geheel 35% zou hebben, wat al utopisch is, dan gaan ze spreken van een achteruitgang. "pardoes de berg af" is het eerste wat iemand hier gaat schrijven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel rationeel...
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Smiley niet opgemerkt?
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Fieseler;6123753]
Citaat:
Met andere woorden : het is op dit ogenblik betekenisvoller dat de N-VA op zichzelf groter zou zijn dan de CD&V, OpenVLD en SpA samen. Dat zorgt er immers voor dat de N-VA incontournable is voor de samenstelling van welkdanige meerderheid aan Nederlandstalige kant. Tenzij men het natuurlijk – en daar hebt u gelijk in - perfect aanvaardbaar blijft vinden dat een federale bestuursmeerderheid geen meerderheid heeft aan Nederlandstalige kant, zoals nu trouwens het geval is. In theorie (en op dit ogenblik kennelijk zelfs in de praktijk) kan het dus best dat een federale parlementaire meerderheid bestaat uit de Franstalige volksvertegenwoordigers (zegge zij die slechts de minderheidsbevolkingsgroep in België vertegenwoordigen), aangevuld met net voldoende Nederlandstalige parlementairen om minstens de helft plus 1 van het totale aantal te halen. Anders dan u ben ik evenwel van mening dat dergelijk scenario niet al te lang vol te houden is, tenzij men het intussen al méér dan smeulend vuur van het Vlaams-nationalisme nog wat extra wil aanwakkeren. Maar misschien schat ik de uiterste grens van de naar mijn oordeel welhaast aandoenlijke slaafse onderdanigheid van de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep in België nog steeds verkeerd in, en blijken de Vlamingen uiteindelijk bereid tot volkomen onderwerping aan de Franstalige Brusselse bourgeoisie en dus aan het Belgisch Franstalig minderheidsregime. In dat geval hebt u gelijk, en moet ik ootmoedig vaststellen dat zowel de voorgehouden gestande Vlaamse volksgeest als zelfs de openlijk politieke uiting van Vlaamsvoelendheid in werkelijkheid niets méér dan een willoos lachertje zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook.
De score van het VB gaat beter zijn dan sommigen denken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Hier van 't zelfde.
Dank zij de "wij zijn geen vlaams nationalisten maar vlaams confederalisten zoals de CD&V" van de NVA zou elke twijfel bij de Vlaams Nationalisten moeten zijn weggenomen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 mei 2012 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom is het zo belangrijk dat elke VB'er lid wordt van de N-VA. Als we de N-VA niet in de goede richting kunnen dwingen op de ledencongressen is alle hoop voor Vlaanderen weer voor een generatie verloren!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat, eens u diep in het Vlaamse hart heeft gekeken, u de waarheid aangaande de ware Vlaamse Volksaard inderdaad goed heeft begrepen. Ga dus maar gerust voor die "totale onderwerping". Nu zal u uiteraard onmiddellijk vragen: "Maar Fieseltje toch, waarom noemt u zich dan nog Vlaams Nationalist"? Het antwoord is even duidelijk als eenvoudig: "Het Vlaams volk is mijn volk. Ik heb er maar één".
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Wij hebben aan de NVA reeds de helft van ons electoraat afgestaan. Welk gedeelte van hun "wij willen helemaal geen vlaams onafhankelijkheid" heeft u eigenlijk niet begrepen? Denkt u echt dat die establishmentspartij door lidmaatschap is te sturen? Als dat zo zou zijn dan hadden de VB'ers beter lid van de blauwzuren of tjeven geworden hé...
![]() |
![]() |
#171 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik meen dat we dan beter kunnen proberen van de N-VA te sturen daar waar ze niet wil gaan. Ondertussen kunnen we ook allemaal lid blijven van het VB, zolang de N-VA het maar niet weet. Het is Vlaanderen eerst, ook als dat wil zeggen op iemand anders dan het VB stemmen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 mei 2012 om 23:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Als ze met de andere punten van hun statuten dezelfde perverse toeren uithalen als met onderdeel 1 van punt 1 dan weet u wat u met het papier kan doen waar die statuten op worden gedrukt niwaar... Maar pas op hé...deze tjeverij maakt Fieseler helemaal niet blij... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 mei 2012 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben nooit in die val getrapt maar volgens de verkiezingsuislagen honderdduizenden Vlamingen wél. Bovendien: Staat er op het voorhoofd van deze Vlaams Nationalist misschien in alcoholstift ONNOZELAAR geschreven? ![]()
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ze alle jaren met veel vertoon op de pride staan dansen?
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige manier om dat te vermijden is de ledencongressen. Ik kan het niet anders uitleggen. We kunnen nog eens dertig jaar op het VB blijven stemmen zoals we dat al dertig jaar doen, het zal niets uithalen, de N-VA zou trouwens niet liever hebben dat alle radicaal-vlaamsen dit doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn stem staat los van wat deze heren mogelijks in de kaart speelt. Ik heb al altijd voor het VB gestemd, uit overtuiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Laat mij niet lachen hé. No No No.... Ik stem recht toe recht aan voor de enige partij die opkomt voor Vlaamse onafhankelijkheid. Trouwens: Als ik moet opkomen voor een Vlaamse staat waar er ook een cordon ligt rond mijn mening en waar ik ook door de dan vigerende regimepers voor racist wordt uitgemaakt dan hoef ik die staat geeneens. In de antidemocratische monarchie België heb ik het maatschappelijk ook schitterend gedaan. No prob there... Samengevat: Ik stem voor de partij die strijdt voor een democratische onafhankelijke Vlaamse staat...voor minder doe ik het niet...
![]() |