![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u links of rechts? | |||
Links |
![]() ![]() ![]() |
13 | 44,83% |
Rechts |
![]() ![]() ![]() |
16 | 55,17% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Lunokhod : 9 juni 2012 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is een Trotskist met een identiteitscrisis? -Twee politieke bewegingen. Maar feitelijk zijn de verschillen klein voor buitenstaanders. Je moet je misschien eens afvragen waarom mensen als mij, en Lunokhod (die een heel goede kennis van het anarchistisch universum heeft, ik herinner mij jaren geleden verhitte debatten tussen mij en hem waarbij hij de anarchistische visie verdedigde), zulke uitspraken over jullie doen. En misschien eh, heel misschien eh, ligt het niet aan het feit dat jullie het grote gelijk hebben en wij, de sheeple, allemaal statistische lafaarden zijn die bang zijn voor de waarheid. Misschien zijn wij het beu dat er nu weer eens een of andere anarchomarktkerel binnenkomt en de retoriek van "Irrelevant! Drogreden! Naturalistische hoer! Ik moet de staat niks, jij leef maar onder de tiran jij idioot! Ik verkies vrijheid!" verkondigt, en niet in discussie geinteresseerd is maar enkel met het behalen van het eigen groot filosofisch gelijk. Een kind dat in zijn neus peutert en kwijlt, is niet aangenaam om aan te zien. Men moet het kind aanleren om zichzelf in perspectief te zien, om te zien hoe het overkomt voor anderen. Het is namelijk met een reden dat niemand jullie kan hebben en dat jullie een kleine internetsecte zijn zonder werkelijke relevantie. En dat is niet omdat jullie te slim zijn voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Stop eens met zo denigrerend te doen over het revolutionair potentiaal van de Limburgse mutualisten. Eens zij aan de macht zijn, oh wacht. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 9 juni 2012 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel geleerd dat Lunokhod heel weinig libertariërs kent.
Waarschijnlijk geen enkele.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als die buitenlanders arm zijn willen ze niet terug omwille van de onvrijheden in Europa waar men zelfs poogt te zeggen aan welke kant van de weg je dient te fietsen of te lopen. Willen ze daarom de staat 'afschaffen'. Nee. Ze staan met hun voeten in het leven. Wacht nog een tiental jaren salonanarchisten, en bekijk dan uw leven. Eens zien hoe consequent ge geweest zijn in uw al dan niet afwijzen van de staat en haar diensten. Spielerei met een hautaine air. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2012 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen probeert zijn filosofisch gelijk te halen. Dat is nu precies die vage cop-out zever waar ik het over had. Een sociaal democraat, een communist, een nationalist, die proberen allen hun gelijk te halen uit een oprechte overtuiging in het systeem dat ze verdedigen. Het staat U helemaal vrij argumenten te maken voor de Staat (liefst zonder een hoop ad hominems). Citaat:
Ik heb het al vaak met het verdedigen van slavernij vergeleken en de overeenkomst wordt steeds duidelijker. Ik heb nooit beweert te slim te zijn voor iedereen. Dat zal wel weer een ad hominem zijn die U uit Uw aars getrokken heeft, zoals de tendens lijkt te zijn op dit forum jegens politieke stromingen die niet binnen het Vlaamse partijlandschap vallen.
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn zij 'meer anarchist'? Omdat zij liever in Bolivia wonen (en de problemen en voordelen aldaar) dan in België (en de problemen en voordelen alhier)? Citaat:
Citaat:
Je hebt wel gelijk dat het huidige status quo ons afschermt van de gevolgen van onze ideologie. Maar gelukkig is dat voor iedereen hetzelfde, omwille van hetzelfde proces. Dus op dat vlak staan we gelijk met iedereen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een notendop: wie anarchie als politiek ideaal verdedigt is een naïef kind dat concepten niet kan gebruiken. Wie de staat verdedigt is dat niet.
Maar dan liefst een technostaat ofzoiets. Dat is pas hip!
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dit is waarschijnlijk allemaal inhoudelijk discussiëren, vermoed ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de Staat zo geweldig was, dat ze dan het monopolie afschaft en mensen zelf laat beslissen wie de wegen mag financieren, of welk geld je aanvaart. etc. Dat zou me veel geld lijken te besparen. Het enige wat je daarop tegen kan hebben, en wat de Staat daar ook werkelijk op tegen heeft, is dat dat het machtsmonopolie doorbreekt. Er zijn wel projecten als LETS die dat proberen te ondermijnen. Hopelijk zullen we er meer zien in de toekomst.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juni 2012 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu goed, veel plezier met je 19de-eeuwse filosofen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier is een mooi begin als U waarlijk geïnteresseerd bent. http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_C...Selected_works
![]() |
![]() |
#180 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oke; libertarisme zorgt het beste dat de soort overleeft! ![]() ![]()
![]() |
![]() |