Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 17:20   #161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is duidelijk dat jij de boodschap van hollaback niet begrijpt. Niemand ontkent dat ook sommige allochtonen zich bezondigen aan seksuele intimidatie. Het punt dat zij maken is net dat het alomtegenwoordig is. Het komt voor in alle sociale klassen, in alle culturen en in alle landen. Hollaback is dan ook een internationale beweging.

Indien u de poblematiek niet zou misbruiken voor andere doeleinden, dan zou u dat sieren.

Straks ga je nog beweren dat publiekelijk masturberen schering en inslag is bij Afrikanen... of dat exhibitionisme niet voorkomt bij autochtonen. Een beetje ernstig blijven hé!

Natuurlijk zijn er gradaties. Iemand nafluiten, toeroepen dat je ze mooi vindt of haar telefoonnummer vragen (toch wel het gros van de feiten) is van een andere categorie als iemand hoer noemen. En dat is dan weer van een andere categorie als iemand betasten zoals PVDD deed. Dat je dat "buitensporig geflirt" noemt vind ik eigenlijk wel veelzeggend.

Ik noem het veelzeggend dat u uit politieke correctheid wilt ontkennen dat de ene groep veel vaker seksueel intimiderend gedrag stelt dan anderen.
Omdat de norm over wat " goede vrouwen doen" verschilt, dat ontkennen getuigt van absurd correct politiek denken!
Dat is dan uw probleem, maar probeer dit niet dat van anderen te maken, want dat vind ik dan weer veelzeggend.
Ik heb trouwens een vraag, klopt het dat u moderator bent op dit forum?
Voor ik deze discussie verder zet met u wil ik daar graag even duidelijkheid over.

Laatst gewijzigd door alice : 6 juni 2012 om 17:26.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 19:16   #162
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Laat eens het achterste van je tong zien, ipv altijd in de marge te staan wauwelen.

Ik stel je een eenvoudige vraag: verdedig je "het Westen" (tav vreemdelingen en/of de islam)?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 20:16   #163
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Ik stel je een eenvoudige vraag: verdedig je "het Westen" (tav vreemdelingen en/of de islam)?
Ik verdedig Vlaanderen.
Ik wil een onafhankelijk rechts Vlaanderen.
Ik wil een Vlaanderen zonder islam. Dat wil zeggen zonder hoofddoeken, zonder moskeeën.
Ik wil ook zo weinig mogelijk allochtonen in Vlaanderen, omdat de multiculturele samenleving niet werkt.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 22:06   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdedig Vlaanderen.
Ik wil een Vlaanderen zonder islam. Dat wil zeggen zonder hoofddoeken, zonder moskeeën.
Ik wil ook zo weinig mogelijk allochtonen in Vlaanderen, omdat de multiculturele samenleving niet werkt.
Ik wil.
Ik wil.

Als nen kleine 't zegt, pets op de mond!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 22:47   #165
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdedig Vlaanderen.
Jaja, mooi zo, braaf.... (afijn, we gaan er later eens op in gaan, het gaat leuk worden).

MAAR dus nog steeds totaal geen antwoord op de eenvoudige vraag die ik stelde:

Verdedig je het Westen? Beschouw je Vlaanderen als deel van het Westen, vind je dat de "Westerse beschaving" moet beschermd/verdedigd/... worden?

Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 23:39   #166
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het punt is dat bij ons en overal in West-Europa allochtonen meer dan oververtegenwoordigd zijn in de statistieken van seksuele intimidatie, aanranding en verkrachting. Met name één soort allochtonen.

Ter illustratie:
83 van de 86 bij de politie gemelde verkrachtingen in Oslo begaan door niet-Westerse mannen, 9 van de 10 slachtoffers etnisch Noorse vrouwen

Wie even op zoek gaat op het internet, ziet soortgelijke cijfers voor het VK, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland en ga zo maar door.
Sorry hoor, maar je zal met wat beter op de proppen moeten komen dan een You Tube filmpje.

Ten eerste blijken de cijfers die daar worden aangehaald al niet correct. En ten tweede zijn statistieken wat dat betreft totaal onbetrouwbaar, omdat in de meeste gevallen (zelfs bij verkrachting, maar meer nog bij aanranding en zeker bij seksuele intimidatie) niet eens een klacht wordt ingediend en omdat de meeste klachten dan nog eens zonder gevolg blijven bij een gebrek aan bewijs. Je weet toch hopelijk ook dat de meeste verkrachtingen bijvoorbeeld door bekenden gebeuren, hoop ik?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 00:02   #167
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb nergens beweerd "dat ik er wakker van lig". De meeste "gevallen" die me ter ore kwamen waren dik zelf uitgelokt.
Je ligt er klaarblijkelijk enkel wakker van als het om allochtonen gaat, zoals ik al eerder zei. En je toont nog maar eens heel mooi mijn punt aan. Uitlokking is het meest gehoorde excuus van daders. Dat jij daar in meegaat wanneer het autochtonen betreft, is gewoonweg potsierlijk.

Citaat:
Niet echt.
Als ik in een minirok over straat loop, dan vind ik het normaal dat mensen (m/v) naar mijn welgevormde benen kijken. Ik ga dan geen zever verkopen omdat mijnheer X naar mijn dijen keek. als ik niet kan verdragen dat ze naar mijn dijen kijken terwijl ik met een minirok tot onder mijn poep rondloop, dan moet ik langere rokken dragen.
Dit heeft niks te maken met uw gevolgtrekking: ik heb het over KIJKEN, niet naroepen en evenmin een beroep aan vastplakken;
Hoezo? Je maakte er toch geen punt van dat bouwvakkers je nafloten? Alleen wanneer allochtonen dat doen, is er dus een probleem?

En je vond seksuele intimidatie toch vaak uitgelokt? Maar enkel bij autochtonen dus?
Oud 7 juni 2012, 00:10   #168
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij leeft duidelijk in een multicultureel sprookje.
Het zijn de feiten die tellen, niet de verzinsels die jij voor waar aanneemt.
Hoe wereldvreemd kan je zijn?
Trek eens een rokje aan en stap door Brussel.
Dan zal je zien dat het in Brussel zeker niet om alle sociale klassen en culturen gaat die er dierlijk gedrag op nahouden.
Ik vrees dat de wereldvreemdheid in een andere hoek te situeren is. Ik ben een vrouw, dertiger, heb altijd al gewoond in Antwerpen (meer bepaald in een "probleembuurt" volgens sommigen) en heb al redelijk wat gereisd, waaronder verschillende moslimlanden. Ik weet dus wel waarover ik spreek. Ik moet het niet hebben van You Tube filmpjes en andere propaganda.
Oud 7 juni 2012, 00:18   #169
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar je zal met wat beter op de proppen moeten komen dan een You Tube filmpje.

Ten eerste blijken de cijfers die daar worden aangehaald al niet correct. En ten tweede zijn statistieken wat dat betreft totaal onbetrouwbaar, omdat in de meeste gevallen (zelfs bij verkrachting, maar meer nog bij aanranding en zeker bij seksuele intimidatie) niet eens een klacht wordt ingediend en omdat de meeste klachten dan nog eens zonder gevolg blijven bij een gebrek aan bewijs. Je weet toch hopelijk ook dat de meeste verkrachtingen bijvoorbeeld door bekenden gebeuren, hoop ik?
Dat "youtube-filmpje" is een nieuwsitem van de NRK, de Noorse staatstelevisie, dat later op youtube is geplaatst.

En hier kun je het hele rapport van de Noorse politie over die zaak lezen:
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf

En hier nog een "youtube-filmpje" van CBN waar het verkrachtingsprobleem o.a. ook aan de orde komt: http://www.youtube.com/watch?v=gKBo5a-wzos
Vanaf 3:15 heel goed opletten wat er gezegd wordt.
Oud 7 juni 2012, 00:21   #170
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik noem het veelzeggend dat u uit politieke correctheid wilt ontkennen dat de ene groep veel vaker seksueel intimiderend gedrag stelt dan anderen.
Omdat de norm over wat " goede vrouwen doen" verschilt, dat ontkennen getuigt van absurd correct politiek denken!
Dat is dan uw probleem, maar probeer dit niet dat van anderen te maken, want dat vind ik dan weer veelzeggend.
Ik heb nergens ontkend dat seksuele intimidatie bij sommige groepen vaker voorkomt dan bij andere. Ik heb alleen gezegd dat het geen exclusief probleem is van een bepaalde groep. En dat is de boodschap ook van hollaback. Het heeft geen zin om naar één groep met de vinger te wijzen, want daarmee los je het probleem niet ten gronde op.

Het lijkt me overigens nogal voor de hand te liggen dat dit vaker voorkomt in machistische culturen. Ook in het zuiden van Europa, kom je dat vaker tegen. Maar nogmaals, dat maakt het geen exclusief probleem in die culturen.

Citaat:
Ik heb trouwens een vraag, klopt het dat u moderator bent op dit forum?
Voor ik deze discussie verder zet met u wil ik daar graag even duidelijkheid over.
Ik dacht dat ik je daar al eens eerder op had geantwoord: zie jij ergens moderator in mijn profiel staan? Of is dit een poging om iemand waarvan je de mening niet bevalt, monddood te maken?
Oud 7 juni 2012, 00:25   #171
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "youtube-filmpje" is een nieuwsitem van de NRK, de Noorse staatstelevisie, dat later op youtube is geplaatst.

En hier kun je het hele rapport van de Noorse politie over die zaak lezen:
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf

En hier nog een "youtube-filmpje" van CBN waar het verkrachtingsprobleem o.a. ook aan de orde komt: http://www.youtube.com/watch?v=gKBo5a-wzos
Vanaf 3:15 heel goed opletten wat er gezegd wordt.
Als je dat politierapport zelf al eens had bekeken, dan had je vast gezien dat de cijfers waarnaar in beide filmpjes wordt verwezen gewoonweg niet kloppen. Nieuwsitem of niet. Of neem jij alles zomaar klakkeloos aan wat in de pers wordt verteld? De rest van mijn post negeer je natuurlijk ook. Nuance is niet aan jou besteed blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 juni 2012 om 00:26.
Oud 7 juni 2012, 00:37   #172
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat politierapport zelf al eens had bekeken, dan had je vast gezien dat de cijfers waarnaar in beide filmpjes wordt verwezen gewoonweg niet kloppen. Nieuwsitem of niet. Of neem jij alles zomaar klakkeloos aan wat in de pers wordt verteld? De rest van mijn post negeer je natuurlijk ook. Nuance is niet aan jou besteed blijkbaar.
Ik heb dat rapport gelezen en de cijfers kloppen wel degelijk.
Jij kan nooit dat rapport van 88 bladzijden zo snel gelezen hebben, en al helemaal niet in het Noors.

Dat nieuwsitem, nogmaals, is van de NRK, de Noorse staatstelevisie en tevens het bloedrode propagandakanaal van de sociaal-democraten daar. Als zelfs die dit soort zaken op prime time uit gaan zenden, dan is er wel degelijk wat aan de hand.

Overigens probeer jij mijn bronnen in het discrediet te brengen, maar kom je zelf af met één of ander extreemlinks blogje dat het over Pat Condell heeft, iemand die ik niet eens genoemd heb.

Ga een ander maar in de maling nemen met je "nuance is aan jou niet besteed".

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 7 juni 2012 om 00:46.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 00:57   #173
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat rapport gelezen en de cijfers kloppen wel degelijk.
Jij kan nooit dat rapport van 88 bladzijden zo snel gelezen hebben, en al helemaal niet in het Noors.

Dat nieuwsitem, nogmaals, is van de NRK, de Noorse staatstelevisie en tevens het bloedrode propagandakanaal van de sociaal-democraten daar. Als zelfs die dit soort zaken op prime time uit gaan zenden, dan is er wel degelijk wat aan de hand.

Overigens probeer jij mijn bronnen in het discrediet te brengen, maar kom je zelf af met één of ander extreemlinks blogje dat het over Pat Condell heeft, iemand die ik niet eens genoemd heb.

Ga een ander maar voor de maling houden met je "nuance is aan jou niet besteed".
Je hebt het rapport dus niet gelezen, want dan had je geweten dat in dat rapport zelf wordt geschreven dat "veralgemeningen als zouden alle daders allochtoon en grotendeels moslim zijn, onjuist blijken te zijn" (p.54).

Je had blijkbaar ook niet gezien dat in de link uit mijn post naar het originele politierapport wordt verwezen (Engels is nu eenmaal toegankelijker dan Noors). En daar was ik dus wel degelijk de cijfers gaan nakijken. Die zijn wel wat anders dan in die filmpjes wordt gezegd (p.53 en p.54), daarvoor baseerde men zich immers op één type van verkrachtingen en dan nog alleen op de beperkte gevallen waarvan de dader geïdentificeerd kon worden. Je mag anders altijd aantonen waar in dat rapport de cijfers uit de filmpjes bevestigd zouden worden.

En nogmaals ga je voorbij aan wat ik schreef over de betrouwbaarheid van de statistieken in zo'n zaken. Dat is nochtans een algemeen bekend gegeven.

Nu ja, ik had niets anders verwacht hoor...

Laatst gewijzigd door Edina : 7 juni 2012 om 01:13.
Oud 7 juni 2012, 04:56   #174
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het eerder frustrerend dat sommigen blijkbaar wel de splinter in iemand anders zijn oog zien, maar niet de balk in het eigen oog. Het is ronduit belachelijk om seksuele intimidatie als een geïmporteerd probleem te bestempelen. Dat zal er zeker niet voor zorgen dat het ten gronde wordt aangepakt.
zever in pakskes....bliksemafleiders voor de waarheid..de balk zit duidelijk in uw eigen oog en uw pvdd voorbeeld is nauwelijks een splinter te noemen..

En dat die vrouwen eens ophouden met dat calimerogedoe..ook duizenden mannen worden dagelijks gepest en geintimideerd in een werkomgeving..dat is een probleem waar iedereen mee kan geconfronteerd worden..

Geen mens neemt klachten tegen autochtone intimidaties in een werkomgeving niet ernstig omdat dat iets is wat alleen 'vreemden' doen...

Nogmaals op het gaybashing meldpunt wordt de herkomst expliciet vermeld met reden en met een duidelijke tendens..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 05:02   #175
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat de wereldvreemdheid in een andere hoek te situeren is. Ik ben een vrouw, dertiger, heb altijd al gewoond in Antwerpen (meer bepaald in een "probleembuurt" volgens sommigen) en heb al redelijk wat gereisd, waaronder verschillende moslimlanden. Ik weet dus wel waarover ik spreek. Ik moet het niet hebben van You Tube filmpjes en andere propaganda.
Typisch links geitenwolllensokken gezwetst, ik en tonnen anderen zijn met een groot degout vertrokken uit dezelfde multiculomgeving...
Oud 7 juni 2012, 07:25   #176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens ontkend dat seksuele intimidatie bij sommige groepen vaker voorkomt dan bij andere. Ik heb alleen gezegd dat het geen exclusief probleem is van een bepaalde groep. En dat is de boodschap ook van hollaback. Het heeft geen zin om naar één groep met de vinger te wijzen, want daarmee los je het probleem niet ten gronde op.

Het lijkt me overigens nogal voor de hand te liggen dat dit vaker voorkomt in machistische culturen. Ook in het zuiden van Europa, kom je dat vaker tegen. Maar nogmaals, dat maakt het geen exclusief probleem in die culturen.

Ik dacht dat ik je daar al eens eerder op had geantwoord: zie jij ergens moderator in mijn profiel staan? Of is dit een poging om iemand waarvan je de mening niet bevalt, monddood te maken?
Ik heb nergens gelezen dat iemand beweerd dat het enkel en exclusief bij bepaalde groepen voorkomt.
Ik ben in het Zuiden van Europa nooit op agressie gebotst of gehoord hoe vrouwen voor hoer werden uitgemaakt, omdat ze niet beantwoorden aan de geldende norm over vrouwen onder bepaalde groepen.
Morele eerlijkheid van uw kant zou de discussie vooruit helpen.
OP het forum werd soms beweerd dat u ook moderator zou zijn, ik lees dat u dit tegenspreekt, ontkent, voor mij goed.
Maar daar de suggestie aan verbinden dat de opmerking gemaakt werd om u de mond te snoeren zegt iets over u, niet over mijn intentie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 07:36   #177
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het enige 'onrecht' dat deze draad kan verweten worden is dat sexuele intimidaties op andere locaties door andere dadergroepen onderbelicht blijven....
Het muilkorven van meningen over bepaalde vormen van intimidaties door het plat te willen slaan met een racismemepper is even walgelijk als de intimidaties zelf..
Oud 7 juni 2012, 07:57   #178
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb nergens beweerd "dat ik er wakker van lig". De meeste "gevallen" die me ter ore kwamen waren dik zelf uitgelokt.
Uitgelokt. Dus zij lokken het toch zelf uit. Genoteerd.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 08:14   #179
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik durf trouwens ook niet met een minirok gaan werken..ik ben er zeker van dat ik sexueel getinte commentaren ga krijgen....
Oud 7 juni 2012, 08:32   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik durf trouwens ook niet met een minirok gaan werken..ik ben er zeker van dat ik sexueel getinte commentaren ga krijgen....
Minirok staat me niet. Maar in Kilt gaan werken, waarom niet? Alleen, er is een kledingcode op't werk. Ergo, zolang ik de verloning in verhouding vind tot de toegevingen, zal ik niet moeilijk doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be