![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Verder raad ik forummer Salvadorii aan ook te stoppen mijn jonge leeftijd als 'argument' te gebruiken –een tweede manier die hij gebruikt om niet op mijn argumentatie in te moeten gaan.
(En ik ben wel degelijk 19 jaar oud. Als 16-jarige heb ik me hier aangemeld. Niet dat mijn leeftijd verder relevant is voor een politieke discussie. Ik heb over leeftijd nooit iets gelezen in het forumreglement.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich vind ik zwakke argumentatie van tegenstanders niet zo erg, maar als het helemaal beperkt wordt tot persoonlijke aanvallen –volledig nul argumentatiewaarde dus– dan is het wegens een gebrek aan uitdaging ook niet meer leuk. Dan wordt het eentonig routinewerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge hebt voor de zoveelste keer een gelegenheid om te antwoorden, toch vermoed ik dat ge die links zult laten linksen, euh, liggen... En ik haal uw Cuba nonsens er telkens bij omdat het van een totale gebrek aan verstand, kennis en/of inzicht getuigd. Nu misschien vinde gij dat allemaal niet belangrijk - verstandige mensen, mensen die kennis inzicht en begrip hebben, mensen die niet naif zijn, zij wel.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 juli 2012 om 03:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 juli 2012 om 03:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh, en moest Robinus een rechts dictatoriale regime als een zeer 'democratische' proberen te verdedigen, dan zou ik hem even hard aanpakken op zijn onwetendheid/naiviteit/nonsens etc... vraag het maar aan de Blokkers...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 juli 2012 om 04:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Komaan Robinus,
Leg eens uit hoe uw uigen berekeningen de bewering dat Vlamingen meer zetels verdienen tegenspreken? Terwijl uw zetelverdeling tot vijf maar eerder zes of zeven meer opleveren voor Vlaamse kiezers... En als ge dat niet kunt - zoals Rahm tegen R-Money zei; stop whining...
![]() |
#167 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 juli 2012 om 06:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nogmaals Robbie - dus uw plan/berekening of welke term ge ook uitvindt, die is eerlijk en levert minimum vijf maar eerder zes of zelfs zeven (zonder te weten hoe gij uw berekeningen maakt is het onmogelijk om te weten hoeveel van de PVDA+ zetels aan Vlaamse stemmen te danken zijn) extra zetels op voor Vlaamse kiezers, en toch is het huidige kiesstelsel eerlijk????
Jochie toch...
![]() |
#169 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op uw punt is eigenlijk al eerder in deze draad gereageerd. Ja, door toevallige factoren –de kleinere kieskringen in Wallonië en een kleiner aantal grote partijen daar, maar ook dat er een groter percentage niet of blanco stemt– zijn de grote Franstalige partijen nog harder oververtegenwoordigd dan de grote Vlaamse partijen. Inderdaad, er zouden een aantal Franstalige zetels Nederlandstalige zetels worden als elke stem evenveel waard wordt en het stemgedrag ongewijzigd blijft. (Als het uitmaakt voor het aantal zetels per taalgroep, denk ik wel dat er meer Franstaligen hun stem zullen uitbrengen, dus in de praktijk gaat het verschil minder groot zijn dan gedacht.) Er is echter niets aan ons kiessysteem dat Franstaligen automatisch bevoordeeld en Vlamingen automatisch benadeeld. Als we niet in complottheorieën vervallen, dan kunnen we stellen dat de situatie evengoed omgekeerd had kunnen zijn. Maar ik en vele niet-nationalisten met mij willen de situatie aanpakken, dus het is zeker niet zo dat je op de nationalisten moet stemmen om die discriminatie –ontstaan uit toevallige factoren– aan te pakken. Wat de partijen van de nationalisten betreft, geen van hen doet voorstellen om het op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op de lijst Belgische Unie na zou in het voorbeeld van 2010 iedereen meer dan een halve zetel verdiend hebben voor de laatste zetel. Gemiddeld moet je een halve zetel verdienen voor de allerlaatste zetel, maar daar zit speling op. Citaat:
Kleine partijen kunnen net zo goed 0,4 zetels verdienen en helemaal niets krijgen of 1,3 zetels verdienen en er maar één krijgen bij de zetelverdeling die ik gebruikte en dan ga je tegen die partijen na die grote ondervertegenwoordiging nog eens zeggen dat kleine partijen bevoordeeld worden? Idealiter zou je de allerkleinste partijen zelfs wel oververtegenwoordigen in zetels door hen één zetel te geven, maar dan wel een zetel die maar telt als 0,xx zetel, afhankelijk van hun score. De zetelverdeling is dus eigenlijk niet van belang, zolang je de zetels maar een verschillende inspraak geeft zodat elke partij echt evenveel inspraak krijgt als ze verdient. Dat het ondemocratisch is, maar een vooruitgang ten opzichte van nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() Zetelverdeling is niet heilig voor een juiste democratische vertegenwoordiging. Inspraak is dat wel.
Met de resultaten van 2010 zou het meest democratische zijn zelfs de Piratenpartij een zetel te geven, maar dan wel een zetel die maar als 0,05 zetel meetelt, overeenkomstig met hun stemmenaantal. En de CD&V krijgt dan bijvoorbeeld maar 14 zetels, maar dan wel 14 zetels die elk als 1,16 zetel meetellen, overeenkomstig met hun stemmenaantal. Ik denk dat dat de beste manier is om het probleem dat je nooit een perfecte zetelverdeling kan bedenken te omzeilen. EDIT: twee berichten hierboven heb ik een verschrikkelijke schrijffout gemaakt, maar dat kan helaas niet meer gewijzigd worden. Pak me daar dus niet op, bij gebrek aan andere argumenten, want als ik kon had ik het allang zelf verbeterd. Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 juli 2012 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op welke planeet leef jij eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 juli 2012 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Een 100% perfecte en democratische zetelverdeling kan je niet bedenken, dus daarin ga je de oplossing niet vinden. Citaat:
Tenzij jij betere alternatieven kan voorstellen? Citaat:
Ik verdedig een Belgische kieskring, m.a.w. een trap minder. Het is onbegrijpelijk dat ik als de grote verdediger van Cuba gezien wordt, terwijl ik hier constant een compleet tegenovergesteld model voorstel. Jammer dat je in de val –in de leugens– van mensen als Salvadorii trapt, die geen argumenten aanbrengen maar wel karaktermoorden willen plegen met behulp van leugens. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Wat is er te halen van iemand die niet beter weet dan zijn politieke tegenstanders een bende domme kloten te noemen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ben jij er mee aan het lachen of zo? Hoe ga je op een objectieve wijze iemand zijn deel van de partijstemmen meegeven? Voorkeurstemmen? En wat met de lijststemmen? En wat als een partij implodeert, zodat iedereen wegloopt naar een andere fractie? Dit is gewoon niet werkbaar. Citaat:
Correct dat een trapsysteem een vertekening geeft, maar ik snap niet dat jij een vertekening door uw proportioneel systeem geen probleem vindt, maar wel een systeem waarbij de stem van elke volksvertegenwoordiger even zwaar doorweegt. Dat is minder vertekenend, maar wel door u in de ban geslagen. Dat is geen consequente mening, Robinus. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat iedereen één stem moet hebben, behalve bankiers en financiële dienstverleners. Die hebben per definitie geen politieke rechten. En als ze die nog hebben, dan moeten ze worden afgenomen.
![]() |
![]() |