![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij werd wakker op een bepaald moment en gaf me twee jaar wat de maximumstraf is voor een wietkwekerij, dat eigenlijk onder de "handel en bezit" kwalificatie valt. Ik neem dan aan dat hij het bezit van een verweerwapen zonder vergunning ook niet zo erg vond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand feiten pleegt waar hij een jaar voor kan krijgen dit jaar zijn straf uitzit of volgend jaar die straf uitzit, op welke manier beinvloed dat dan de criminaliteitcijfers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Behalve igv recidive e.d. http://www.gva.be/nieuws/experts/joh...uitvoeren.aspx Al in 1984 besloot toenmalig justitieminister Jean Gol (PRL) om de korte straffen onder de drie maanden niet meer uit te voeren. Het systeem deinde altijd verder uit. Er kwam een circulaire van 17 januari 2005. Daarin staat dat straffen onder de drie jaar niet meer in de gevangenis worden uitgevoerd. Straffen onder de zes maanden worden helemaal niét meer uitgevoerd, behalve wanneer ze samen met andere korte straffen drie jaar overschrijden of wanneer ze worden opgelegd omdat een werkstraf of elektronisch toezicht is mislukt. Straffen van drie jaar worden herleid tot een derde en omgezet in elektronisch toezicht.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh, en u kan zeer snel googelen en je schijnt ook inderdaad elke opinie die dan gegoogeld wordt als de waarheid en niets dan de waarheid te nemen. Zoals bijvoorbeeld de woorden van minister van justitie Turtelboom. Het was ook zij weer die overtijd zei over die sharia pias dat hij opgesloten werd om zijn straf te doen. Toen ik dan opmerkte dat dit niet kon vermits de man voor de raadkamer moest verschijnen om zijn aanhouding te verlengen was het kot te klein, "want de minister zou het toch wel beter weten dan die Xeno. Het stond trouwens op google!" Een paar dagen later klonk het dan, "hm, ja, de minister was verkeerd..." En dan nog even over uw "het is de laatste drie jaar dat straffen tot drie jaar niet uitgevoerd worden," ik heb overtijd iemand aan de gevangenis gaan afzetten die drie maand moet kloppen van de negen maand die ze heeft gehad. Tot zover uw "de laatste drie jaar" stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Men moet gewoon consequent leren zijn. Als men consequent is in het toepassen van de wetten dan zal men ze beter naleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De crimineel mag wanen wat hij wil, het wordt daarom geen realiteit. Ik ben blij dat je eigenlijk stilzwijgend toegeeft dat het de cijfers niet beinvloed.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 augustus 2012 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar had ik dan niks mee te maken. Het moet een andere discussie betreffen met een andere persoon. Ik daag u uit om er een linkje voor te plaatsen. Citaat:
Citaat:
Intussen wacht ik nog altijd op uw voorstel om de criminaliteitscijfers omlaag te krijgen. En dit al een paar pagina's en dagen geleden. U blijft langs de kant staan schreeuwen, op elk initiatief zonder zelf iets beters in de plaats te stellen. Daar gaan we ver mee komen (!). Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 augustus 2012 om 17:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen wacht ik nog altijd op uw voorstel om de criminaliteitscijfers omlaag te krijgen. En dit al een paar pagina's en dagen geleden. U blijft langs de kant staan schreeuwen, op elk initiatief zonder zelf iets beters in de plaats te stellen. Daar gaan we ver mee komen (!). Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het geen ik beweerde over Turtelboom blijft dus wel de waarheid, en die was dat ze - net als jij trouwens, er niets van kent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar staat het geschreven dat als ik de gaten in uw aannames schiet zelf voorstellen moet geven om de criminaliteit op te lossen? Hou daar eens mee op. Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 augustus 2012 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Ik had het niet over het vrijlaten maar over het opsluiten. Iemand mag altijd vervroegd vrijkomen bij goed gedrag daar heb ik geen problemen mee. Men moet echter wel consequent zijn om mensen te veroordelen (hoogstens eerste voorval met een persoon door de vingers zien) Het voorval in Zaventem bijvoorbeeld vind ik niet dat men daar licht over mag gaan. Dat type voorvallen kan een gevaarlijk precedent vormen (en dat is het waarschijnlijk reeds lang)
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 12 augustus 2012 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wacht anders nog altijd op enige fundatie van uw beweringen. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Citaat:
Ik ben niet verantwoordelijk voor de uitspraken van iemand anders. Gelieve dit dan ook niet als neptegenargumentatie te gebruiken. Dank u. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 augustus 2012 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |