Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 17:52   #161
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Misschien is het omdat ik veel antwoorden of vraagstellingen belachelijk of achterlijk vond en nogal dikwijls heb geantwoord : dislike all answers strongly.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 11 augustus 2012 om 17:54.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 17:56   #162
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Koop een pijp en je bent nog te redden.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:08   #163
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht

Koop een pijp en je bent nog te redden.
Wie is dat misschien ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:08   #164
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wie is dat misschien ?
Sartre.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:10   #165
eno2
Banneling

Standaard

Verbaasd over sint Augustin 100%

Niet verbaasd over Kant 97%
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:13   #166
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Rand vindt van niet. Alle armen. Mensen die nood hebben aan geld van de overheid of de gemeenschap zijn parasieten.
Zoals zijzelf op het einde van haar leven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:59   #167
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Friedrich Wilhelm Nietzsche (100%)

David Hume (88%)

Stoics (81%)

Thomas Hobbes (77%)

Jean-Paul Sartre (75%)

Cynics (73%)

Baruch (later known as Benedictus) Spinoza (67%)

Epicureans (60%)

Nel Noddings (50%)

Ayn Rand (50%)

St. Augustine (47%)

Thomas Aquinas (42%)

Immanuel Kant (39%)

Plato (34%)

Jeremy Bentham (32%)

Aristotle (30%)

John Stuart Mill (29%)

William of Ockham (20%)

Prescriptivism (10%)

Thomas Hobbes, 77% ? Fuck me!
Oud 11 augustus 2012, 19:01   #168
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Rand vindt van niet. Alle armen. Mensen die nood hebben aan geld van de overheid of de gemeenschap zijn parasieten.
Heeft Rand dat ooit zelf gezegd? Zo ja, quote graag.

Nu, het zou me niet verbazen, Rand zei wel meerdere lompe dingen.
Oud 11 augustus 2012, 19:11   #169
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Thomas Hobbes, 77% ? Fuck me!
Dump je frustraties in mijn "problemen met Hobbes"-draad!
(Algemene discussie subforum)

-H. Marcuse
Oud 11 augustus 2012, 19:14   #170
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dump je frustraties in mijn "problemen met Hobbes"-draad!
(Algemene discussie subforum)
Merci voor de tip, ik zal mijn gal eens gaan spuwen
Oud 11 augustus 2012, 21:44   #171
BonBon
Banneling

Standaard

Die Rand begint me te interesseren.

Rand: "Poverty is not a mortgage on the labor of others—misfortune is not a mortgage on achievement—failure is not a mortgage on success—suffering is not a claim check, and its relief is not the goal of existence—man is not a sacrificial animal on anyone’s altar nor for anyone’s cause—life is not one huge hospital."

Daar gaan we nu wel naartoe, de grootste industrie in België is met grootte voorsprong de sociale- en ziekenzorg.
Betreft ouderen valt het me op dat we niemand niet meer willen laten sterven zonder dat einde zoveel mogelijk te willen rekken. Bij m'n oma ook, na haar zoveelste longontsteking waren we opnieuw alles aan het klaarmaken voor een ziekenhuisopname tot haar dokter zei "laat het mens nu eindelijk eens rustig thuis sterven", een klap in m'n gezicht maar ze had gelijk, hoe ver kun je hierin gaan en is de "over-zorg" geen gevaar voor onze maatschappij?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 21:46   #172
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Die Rand begint me te interesseren.

Rand: "Poverty is not a mortgage on the labor of others—misfortune is not a mortgage on achievement—failure is not a mortgage on success—suffering is not a claim check, and its relief is not the goal of existence—man is not a sacrificial animal on anyone’s altar nor for anyone’s cause—life is not one huge hospital."

Daar gaan we nu wel naartoe, de grootste industrie in België is met grootte voorsprong de sociale- en ziekenzorg.
Betreft ouderen valt het me op dat we niemand niet meer willen laten sterven zonder dat einde zoveel mogelijk te willen rekken. Bij m'n oma ook, na haar zoveelste longontsteking waren we opnieuw alles aan het klaarmaken voor een ziekenhuisopname tot haar dokter zei "laat het mens nu eindelijk eens rustig thuis sterven", een klap in m'n gezicht maar ze had gelijk, hoe ver kun je hierin gaan en is de "over-zorg" geen gevaar voor onze maatschappij?
En de basisprincipes van haar filosofie?

-H. Marcuse
Oud 11 augustus 2012, 21:54   #173
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de basisprincipes van haar filosofie?
Wat valt daar nu over te zeggen, behalve dat het walgelijk is en ook nog eens totaal onzinnig.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 22:04   #174
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat haar visie globaler is, zelfs al zou je hier geen bescherming van de armen hebben (zoals bv in de VS) dan nog hebben kapitalistische landen een veel hogere levensstandaard dan andere systemen zoals dictaturen en communisten. Dat niet elk land probleemloos kan overstappen naar een kapitalistisch systeem is ondertussen ook wel duidelijk geworden.

Rand: "Capitalism eliminates poverty
Capitalism has created the highest standard of living ever known on earth. The evidence is incontrovertible. The contrast between west and east Berlin is the latest demonstration, like a laboratory experiment for all to see. Yet those who are loudest in proclaiming their desire to eliminate poverty are loudest in denouncing capitalism. Man's well being is not their goal."
Oud 11 augustus 2012, 22:06   #175
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat haar visie globaler is, zelfs al zou je hier geen bescherming van de armen hebben (zoals bv in de VS) dan nog hebben kapitalistische landen een veel hogere levensstandaard dan andere systemen zoals dictaturen en communisten. Dat niet elk land probleemloos kan overstappen naar een kapitalistisch systeem is ondertussen ook wel duidelijk geworden.

Rand: "Capitalism eliminates poverty
Capitalism has created the highest standard of living ever known on earth. The evidence is incontrovertible. The contrast between west and east Berlin is the latest demonstration, like a laboratory experiment for all to see. Yet those who are loudest in proclaiming their desire to eliminate poverty are loudest in denouncing capitalism. Man's well being is not their goal."
'Haar' vorm van kapitalisme is ook nog niet toegepast hoor.

-H. Marcuse
Oud 11 augustus 2012, 22:18   #176
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat valt daar nu over te zeggen, behalve dat het walgelijk is en ook nog eens totaal onzinnig.
Ze ging duidelijk te ver maar ik begrijp het wel (voor wat ik voorlopig gelezen heb), ze ontvluchte de communisten in Rusland die op dat moment bezig waren de lanbouwbedrijven te nationaliseren. Er is ook voor haar een minimale taxatie en herverdeling nodig van die fondsen voor bv het leger, wegen, natuurbeheer, regering, haven enz. Dat zijn zaken waar weinig discussie over bestaat, alle bedrijven nationaliseren en iedereen via de staat aan het werk zetten hoort daar duidelijk niet bij, hence kapitalisme. Voor zover het makkelijke gedeelte.

Hoort een basis betaalbare ziekenzorg daarbij en andere sociale zorgen? Daar slaat ze de bal mis, dat hoort er uiteraard bij omdat we dat ondertussen geleerd hebben. Moeten we de mensen en veelal hun kinderen in opvolging tot hun dood geld geven omdat ze niet kunnen(willen) werken? Daar is het volgende twistpunt, ze heeft de grens wat verkeerd gelegd maar er is duidelijk een grens.

http://atheism.about.com/b/2011/02/0...assistance.htm
Oud 11 augustus 2012, 22:22   #177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze ging duidelijk te ver maar ik begrijp het wel (voor wat ik voorlopig gelezen heb), ze ontvluchte de communisten in Rusland die op dat moment bezig waren de lanbouwbedrijven te nationaliseren. Er is ook voor haar een minimale taxatie en herverdeling nodig van die fondsen voor bv het leger, wegen, natuurbeheer, regering, haven enz. Dat zijn zaken waar weinig discussie over bestaat, alle bedrijven nationaliseren en iedereen via de staat aan het werk zetten hoort daar duidelijk niet bij, hence kapitalisme. Voor zover het makkelijke gedeelte.

Hoort een basis betaalbare ziekenzorg daarbij en andere sociale zorgen? Daar slaat ze de bal mis, dat hoort er uiteraard bij omdat we dat ondertussen geleerd hebben. Moeten we de mensen en veelal hun kinderen in opvolging tot hun dood geld geven omdat ze niet kunnen(willen) werken? Daar is het volgende twistpunt, ze heeft de grens wat verkeerd gelegd maar er is duidelijk een grens.

http://atheism.about.com/b/2011/02/0...assistance.htm
Het objectivisme dat is hetgene dat walgelijk en onzinnig is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 22:23   #178
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
'Haar' vorm van kapitalisme is ook nog niet toegepast hoor.
Nee, dit is wel erg conservatief, tot in het belachelijke eigenlijk. Het beste is volgens mij een mix van vrijheid en controle, o.a. de bankencrisis bewijst dat er controle nodig is van het kapitalistische systeem.

http://www.marxsite.com/ayn_rand.html

"Free market capitalism in this version is a system where the only function of the state is to exercise the monopoly of the legitimate use of violence, preventing violence between individuals thus allowing business to develop uninterruptedly. Nothing else – not healthcare, not the post office, not education of any type, not fire and rescue services, absolutely nothing whatsoever – is the business of the state. This is ultra-privatisation on a scale probably never seen in the history of capitalism, a point made frequently by Rand herself, although she didn’t understand the significance of this fact.
Oud 11 augustus 2012, 22:26   #179
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het objectivisme dat is hetgene dat walgelijk en onzinnig is.
Ik volg je. Dit klinkt als kommunistische praat om hun werkers te motiveren, "met productieve prestatie als zijn nobelste activiteit". Productie zorgt dus voor geluk, ik denk dat mensen andere gedachten hebben over "geluk". Dat mens was een werkbeest en beweerde dat iedereen dat maar moet zijn om gelukkig te zijn.

"Het Objectivisme is een filosofie[1] ontwikkeld door Ayn Rand (1905-1982) met onder andere opvattingen over de metafysica, epistemologie, ethiek, politiek en de esthetica. De mens als een heroïsch wezen, met zijn eigen geluk als het hoogste ethische doel, met productieve prestatie als zijn nobelste activiteit en de rede als zijn enige absoluut, beschrijft in essentie het Objectivisme; Ayn Rand zag het Objectivisme ook wel als de filosofie voor het leven op aarde.[2]"
Oud 11 augustus 2012, 22:31   #180
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, dit is wel erg conservatief, tot in het belachelijke eigenlijk. Het beste is volgens mij een mix van vrijheid en controle, o.a. de bankencrisis bewijst dat er controle nodig is van het kapitalistische systeem.
Er is controle en staatsinterventie. De Staat beslist wat wettig betaalmiddel is, wanneer je krediet mag verlenen, wie centrale bank is (of steunt een private centrale bank), nationaliseert banken, geeft bail-outs, etc. Als er één sector is die aantoont hoe Staatsinterventie in de markt alles naar de zeik helpt, is het de banksector wel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be