![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bovendien nog onbeleefd ook. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ah ja, en de woonbonus op Vlaams niveau, een N-VA programmapunt dat Di Rupo I in hun plaats er door heeft gekregen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Het oude beleid gewoon verderzetten?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 oktober 2013 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de federale regering, buiten de lasten, ook het nodige geld mee overdraagt.
Of men het oude beleid best verder zet, of lichtelijk wijzigt, weet het ook niet. Gedenk wel dat de waarde van een woning om de vijftig jaar (dacht toch zoiets, verbeter me anders) volledig naar de staat gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het aan mij lag kwam er een verbod op het bezit van meer dan één vastgoed. Ik heb het nog niet goed door gedacht want ik kan niet schaken en mijn gedachten op een rijtje zetten door adhd of luiheid maar volgens mij gaan in dat geval de kleinere of goedkopere woningen in prijs zakken waardoor ongelooflijk veel bespaart kan worden op sociale woningen, huurpremies, woonbonussen en belastingen op arbeid serieus kunnen verlaagd worden ... en de prijzen van de grote en duurdere eigendommen gaan spectaculair stijgen. Zo gaat de rijke dan minder eigendommen hebben maar evenveel waarde en minder stress en werk en zever. Uiteindelijk wordt er dus iedereen en pak beter van. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 5 oktober 2013 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt liever dat mensen met hun spaarcenten kunnen vluchten over de grens, in plaats van het honkvast en zichtbaar voor iedereen, vooral de fiscus, te 'plaatsen'. En zo meteen kom je ook af dat niemand meer dan één spaarboekje/belegging mag hebben, en niet meer dan 25.000 euro daarop. En 's anderendaags zitten we in onze Lada, naar de staatsbakkerij met een bonnetje in de rij om een oudbakken brood. Als jij denkt dat jij met jouw sprookje Vlaamse kiezers gaat vangen, geloof dan maar eer dat de paus moet bijverdienen als homo-prostituee in een striptease bar in Rome. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vergelijk een bentley met een eigendom huren kan iedereen en voldoet aan de noodzaak vh dak boven je hoofd alles daarbovenop is luxe en kun je e dat niet permitteren dan heb je pech. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 oktober 2013 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afijn, om terug te komen op die onnozeliteit van de titel van de draad, dat onze huizen 60 procent te duur zouden zijn:
je kan onmogelijk onze woningmarkt vergelijken met andere landen; met die 70 procent van de gezinnen die in hun eigen eigendom wonen, zitten we aan de wereldtop; De Schoof is daar relatief zeer tevreden over. Een eigendom bezitten is zowat het summum van sociale integratie. Dat er schommelingen op het systeem zitten, vb. dingen worden schaarser, is onvermijdelijk. Dat belangengroepen zich laten horen: fijn ! Maar interpreteer hun gezegdes in de context: ze zijn belangengroepen. .
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik dat andere zaken de woningen duur maken, en niet het feit dat één persoon, meerdere woningen bezitten. Andere zaken zoals hoge lonen bouwvakkers, overreglementering, weliswaar ook dure bouwgrond, baksteenindemaag gevoel van den Vlaming... |
|
![]() |
![]() |