Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 14:24   #161
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Vergeet het. Is niet meer op te lossen (toch niet binnen één generatie).
Toch niet als men even veel landbouwgrond en natuurgebied als nu wil behouden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 14:25   #162
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb je zelf al gepoogd iets te zoeken daarover op onze webstek ?
Of zijt ge te lui en moet ik het maar gratis doen voor jou ?

.
Ik vraag het gewoon aan u.
Ge kent ze met andere woorden zelf niet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:05   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vraag het gewoon aan u.
Ge kent ze met andere woorden zelf niet.
Dat is niet 'met andere woorden' gezegd, dan is een conclusie van jou, die gebouwd is op los zand.
En bovendien nog onbeleefd ook.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:10   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet 'met andere woorden' gezegd, dan is een conclusie van jou, die gebouwd is op los zand.
En bovendien nog onbeleefd ook.

.
Ik heb het gelezen. Oppervlakkige, onhaalbare, holle slogans zoals "iedereen heeft het recht op een betaalbare woning"...
Ah ja, en de woonbonus op Vlaams niveau, een N-VA programmapunt dat Di Rupo I in hun plaats er door heeft gekregen.
Oud 5 oktober 2013, 16:15   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het gelezen. Oppervlakkige, onhaalbare, holle slogans zoals "iedereen heeft het recht op een betaalbare woning"...
Ah ja, en de woonbonus op Vlaams niveau, een N-VA programmapunt dat Di Rupo I in hun plaats er door heeft gekregen.
En nu mag je, met de nodige linken, een analyse maken met de vergelijking van de programma's van de andere politieke partijen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 oktober 2013, 16:32   #166
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu mag je, met de nodige linken, een analyse maken met de vergelijking van de programma's van de andere politieke partijen.

.
Ja maar, wat met De Verandering, Schoofzak?
Oud 5 oktober 2013, 16:39   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik had over dat 'exclusief residentieel vastgoed' over gelezen. Wie zet er nu ook zo iets essentieels tussen haakjes. Ik lees nog eerder een voetnoot dan een tussen haakjes.

Maar daarbuiten dan, dat de enige zelfstandigen die het moeilijk hebben en kopje onder gaan deze zijn die slaaf zijn van de kapitalistische vastgoedbezitters en hun pand moeten huren.
Dat is nu juist het gekke. Als één van de (en dacht zelfs het voornaamste) criteria om de eventuele onder/overwaardering van het vastgoed te schatten, vergelijkt men het met de huurprijs. Met andere woorden, er is een overwaardering van de woningen ten opzichte van de huurprijs (of nog anders gesteld, de huren zijn laag in vergelijking met de waarde van de woningen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:43   #168
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bstaan er N-VA plannen over woonbeleid?
Misschien behoud van de woonbonus ?
Oud 5 oktober 2013, 16:44   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien behoud van de woonbonus ?
Het oude beleid gewoon verderzetten?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 oktober 2013 om 16:44.
Oud 5 oktober 2013, 16:55   #170
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het oude beleid gewoon verderzetten?
Als de federale regering, buiten de lasten, ook het nodige geld mee overdraagt.
Of men het oude beleid best verder zet, of lichtelijk wijzigt, weet het ook niet.
Gedenk wel dat de waarde van een woning om de vijftig jaar (dacht toch zoiets, verbeter me anders) volledig naar de staat gaat.
Oud 5 oktober 2013, 16:57   #171
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de federale regering, buiten de lasten, ook het nodige geld mee overdraagt.
Of men het oude beleid best verder zet, of lichtelijk wijzigt, weet het ook niet.
Gedenk wel dat de waarde van een woning om de vijftig jaar (dacht toch zoiets, verbeter me anders) volledig naar de staat gaat.
Dat is de bedoeling.
Oud 5 oktober 2013, 17:48   #172
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is waar circa 70 procent is huiseigenaar. Maar gaat dat zo blijven ? Ik denk het niet. De vorige generatie betaalde hun huis zelf , de huidige kan alleen maar kopen mits steun van de ouders en de volgende koopt niet , want hun ouders hebben geen geld voor te steunen.
Dat cijfer van 70 procent gaat zakken , Schoof.
Yeah right
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 18:16   #173
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Toch niet als men even veel landbouwgrond en natuurgebied als nu wil behouden.
Alsof er teveel landbouw en natuurgebied is...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 18:17   #174
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Bstaan er N-VA plannen over woonbeleid?
Schijnt dat ze ons allemaal in steden willen proppen...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 18:31   #175
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist het gekke. Als één van de (en dacht zelfs het voornaamste) criteria om de eventuele onder/overwaardering van het vastgoed te schatten, vergelijkt men het met de huurprijs. Met andere woorden, er is een overwaardering van de woningen ten opzichte van de huurprijs (of nog anders gesteld, de huren zijn laag in vergelijking met de waarde van de woningen).
Dat toont eens te meer aan dat er iets serieus schort aan de verdeling van de rijkdom in onze maatschappij.
Als het aan mij lag kwam er een verbod op het bezit van meer dan één vastgoed. Ik heb het nog niet goed door gedacht want ik kan niet schaken en mijn gedachten op een rijtje zetten door adhd of luiheid maar volgens mij gaan in dat geval de kleinere of goedkopere woningen in prijs zakken waardoor ongelooflijk veel bespaart kan worden op sociale woningen, huurpremies, woonbonussen en belastingen op arbeid serieus kunnen verlaagd worden ... en de prijzen van de grote en duurdere eigendommen gaan spectaculair stijgen. Zo gaat de rijke dan minder eigendommen hebben maar evenveel waarde en minder stress en werk en zever. Uiteindelijk wordt er dus iedereen en pak beter van.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 5 oktober 2013 om 18:33.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 19:46   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat toont eens te meer aan dat er iets serieus schort aan de verdeling van de rijkdom in onze maatschappij.
Als het aan mij lag kwam er een verbod op het bezit van meer dan één vastgoed. Ik heb het nog niet goed door gedacht want ik kan niet schaken en mijn gedachten op een rijtje zetten door adhd of luiheid maar volgens mij gaan in dat geval de kleinere of goedkopere woningen in prijs zakken waardoor ongelooflijk veel bespaart kan worden op sociale woningen, huurpremies, woonbonussen en belastingen op arbeid serieus kunnen verlaagd worden ... en de prijzen van de grote en duurdere eigendommen gaan spectaculair stijgen. Zo gaat de rijke dan minder eigendommen hebben maar evenveel waarde en minder stress en werk en zever. Uiteindelijk wordt er dus iedereen en pak beter van.
Dat is waar ! Je hebt dat nog niet goed door gedacht.

Je hebt liever dat mensen met hun spaarcenten kunnen vluchten over de grens, in plaats van het honkvast en zichtbaar voor iedereen, vooral de fiscus, te 'plaatsen'.

En zo meteen kom je ook af dat niemand meer dan één spaarboekje/belegging mag hebben, en niet meer dan 25.000 euro daarop.
En 's anderendaags zitten we in onze Lada, naar de staatsbakkerij met een bonnetje in de rij om een oudbakken brood.

Als jij denkt dat jij met jouw sprookje Vlaamse kiezers gaat vangen, geloof dan maar eer dat de paus moet bijverdienen als homo-prostituee in een striptease bar in Rome.

.

Oud 5 oktober 2013, 20:31   #177
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daar is een hoek af.... een Bentley vergelijken met een broodnodig huisje.
nee
ik vergelijk een bentley met een eigendom
huren kan iedereen en voldoet aan de noodzaak vh dak boven je hoofd

alles daarbovenop is luxe en kun je e dat niet permitteren dan heb je pech.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 20:38   #178
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 oktober 2013 om 20:39.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 21:12   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Afijn, om terug te komen op die onnozeliteit van de titel van de draad, dat onze huizen 60 procent te duur zouden zijn:

je kan onmogelijk onze woningmarkt vergelijken met andere landen;
met die 70 procent van de gezinnen die in hun eigen eigendom wonen, zitten we aan de wereldtop;

De Schoof is daar relatief zeer tevreden over.

Een eigendom bezitten is zowat het summum van sociale integratie.
Dat er schommelingen op het systeem zitten, vb. dingen worden schaarser, is onvermijdelijk.
Dat belangengroepen zich laten horen: fijn ! Maar interpreteer hun gezegdes in de context: ze zijn belangengroepen.

.

Oud 5 oktober 2013, 22:02   #180
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedenk wel dat de waarde van een woning om de vijftig jaar volledig naar de staat gaat, die zal er alleszins niet beter van worden, en ook dat Belgie uiteindelijk maar een dorp is (men kan ook elders woningen kopen).
Persoonlijk denk ik dat andere zaken de woningen duur maken, en niet het feit dat één persoon, meerdere woningen bezitten.
Andere zaken zoals hoge lonen bouwvakkers, overreglementering, weliswaar ook dure bouwgrond, baksteenindemaag gevoel van den Vlaming...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be