![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voelt u zich nog thuis in dit land? | |||
Ja, ik ben oude Belg en ik voel me nog perfect thuis in dit land, ik woon op het platteland. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,78% |
Ik ben oude Belg en voel me nog perfect thuis in dit land, ik woon in de stad. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 31,11% |
Ik ben oude belg en voel me hier niet meer thuis, ik woon op het patteland. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,11% |
Ik ben oude Belg en voel me hier niet meer thuis, ik woon in de stad. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 31,11% |
Ik ben van niet-Belgische afkomst, ik voel me hier thuis. Ik woon in de stad. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Ik ben van niet-Belgische herkomst, ik voel me hier thuis. Ik woon op het platteland. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
Ik ben van niet-Belgische afkomst, ik voel me hier niet thuis, ik woon in de stad. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
Ik Ik ben van niet-Belgische herkomst, ik voel me hier niet thuis, ik woon op het platteland. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lol. Bokkenreyder is zo fragiel als een stukje graniet...
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#163 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ge bewijst nogmaals wat voor waardeloze posts dat ge levert. Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beweert ge ook dat Israel het land is van de Palestijnen?
Of dat het VK het land van de Indiers was? Etc etc. Het is ons land niet, punt. Geweld, dwang, stukjes papier en propaganda veranderen daar niets aan hoor. Maar ik moet uw bedanken voor heel duidelijk te maken dat de francofonen hun imperialistische trekjes niet kwijt zijn. Vlamingen willen Vlaanderen niet opdringen aan Wallonie. We willen niet onze cultuur of taal kunnen opdringen in Wallonie. We zouden er ook nooit aan denken om een Waalse vlag te verbieden 'chez nous'. We willen jullie grondgebied niet inpalmen. Het omgekeerde is niet waar. De francofonen gedragen zich nog altijd als 19e eeuwse imperialisten. Noot: er zijn geen imperiums meer. Net zoals Rhodesia en ARSA, is jullie projekt ten dode opgeschreven. Het is een kwestie van hoe en wanneer - er bestaat geen twijfel 'of' het zal gebeuren. Nu - dat kan een Etat Belgo-Flammand inhouden of een onafhankelijk Vlaanderen. Maar jullie racistische voorrechten en privileges, jullie anschlusspolitiek en culture-aggression, neen dat is allemaal gedoemd. Don't believe me - believe history.
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lol.
Ja politics.be is een haatforum ![]()
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 25 augustus 2012 om 02:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat doe je hier dan nog jochie
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 1815 was het inderdaad een utopie te veronderstellen dat de arrogante francofonie zich ging kunnen stellen in een Nederlandstalig bestuur. Wat in 1830 door het francofoon separatistisch hoogverraad dan ook werd bevestigd. Maar een Nederlands-Vlaamse Confederatie zal zonder de francofonie gebeuren. Jullie hebben er zich dan ook niet mee te bemoeien.
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() La Vita e Bella.
Dat is in 4 woorden België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Certo! La vita è bella. Anzi, è bellissima! Ma senza gli abitanti francofoni di questo paese di merda.
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister
|
![]() Zonder het risico van een mot op zijn bakkes te krijgen. Bij ons noemen ze dat " janettestreken ".
![]() |
#173 |
Minister
|
![]() Het leven zou mooi kunnen zijn. Zonder de koning & familie, de moslims en andere allochtonen, en de walen die stukken van mensen kosten aan de Vlaamse gemeenschap.
![]() |
#174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het gedrag van de wraakaanbidders aanschouwende vervult een verdraagzame mens met verdriet, met zulk gedrag kun je geen aangename menswaardige maatschappij opbouwen.
Mededogen en verantwoordelijkheid gaan hand in hand, voor hoevelen nog?
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() ²
![]() |
#176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van de politics.be-forumgebruikers die gestemd hebben, blijkt na ongeveer 24 uur het volgende:
Van de oude Belgen die woonachtig zijn op het platteland, voelt nog 7 van de 9 oude Belgen zich thuis in België. 22% geeft daarentegen aan op het platteland te wonen maar zich helaas toch niet meer echt thuis te voelen hier. Bij de oude Belgen die in de stad vertoeven krijgen we een ander en zelfs omgekeerd beeld. 19 van de 28 oude Belgen die stemden blijken in de stad te wonen. Van die 19 blijken maar liefst 11 mensen (meer dan 50%) aan te geven niet meer echt het gevoel te hebben dat ze thuiskomen hier, in dit land waar ze geboren en getogen zijn. Gelukkig zijn er nog 8 stadsbewoners onder de oude Belgen die er anders over denken en zich wel nog thuis voelen in België. Globaal genomen kunnen we concluderen dat er nog steeds meer Belgen zijn die zich thuis voelen in dit eigen land (15 vs 13 die zich niet meer thuis voelen in België). Doch dit overschot aan mensen die zich nog thuis voelen, kan men toeschrijven aan de oude Belgen die op het platteland wonen. Deze mensen blijken op basis van deze deze enquête zich duidelijk wel nog thuis te voelen in België. Slechts minder dan een kwart van hun (22%) geeft namelijk aan zich hier niet meer thuis te voelen. Wat het aantal vreemdelingen (Belgen met niet-Belgicshe origine) betreft blijken de inspanningen van de overheid om deze mensen zich te kunnen laten thuis voelen in België, duidelijk vruchten afgeworpen te hebben. Dat geldt althans voor die twee die actief zijn op politics.be/forum en hebben deelgenomen aan de enquête. Beide voelen zich hier thuis, onafhankelijk of zij op het platteland, dan wel in de stad woonachtig zijn. Nu is de vraag wat de oorzaken zijn, van het toch substantieel deel van de oude Belgen die zich, met name in de steden, niet meer thuis lijken te voelen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2012 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel kan ik zeggen dat deze hun leven en zorgen hebben gehad en hopelijk binnenkort een deugddoen pensioen tegemoet zien, wat veelal in het buitenland wordt doorgebracht (zie recent krantenartikel over exodus na pensioen). Ik kan enkel spreken over jongeren, met name degenen in mijn peer-group en de andere jongeren die mijn peers kennen. Dit zijn overigens ook een groot aantal humane wetenschappers die toch zijn onderwezen door linkse onderwijsinstellingen. Het gaat hier dus zeker niet om de zogenaamde basse-classe, ook niet om lagergeschoolden bv. Al moet ik zeggen dat de manier waarop deze mensen over vreemdelingen spreken verschilt. Doch allen hebben dezelfde mening erover. En het zijn vooral de hogergeschoolden (hoger onderwijs of hoger) die hardop dromen van een toekomst in een ander land. Nu ik weet niet hoe die enquête is uitgevoerd, waar, of wie ze heeft bereikt. Ik zou zeggen dat jongeren bij de jonge generatie uiteraard ook heel veel allochtonen betreft. In de groep 50+ers is het aandeel allochtonen nog een pak lager dan onder de jonge bevolking waar ze in sommige steden/wijken toch al snel 50% zullen uitmaken. Edoch dat klopt ook niet, want ik herinner me nog een enquête waaruit bleek dat veel vreemdeling-jongeren racistisch zijn, dus dan zou ik toch vermoeden dat ze liever geen multicul-samenleving hebben. Tenzij ze misschien enkel dachten aan de voordelen op dat moment?
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, en wij Vlamingen zijn de Joden...
Roberto Begnini rules btw...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 26 augustus 2012 om 02:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() oei - te laat gezien dat gij ook een Begnini-grpaje maakte...
![]()